כזה ניסיתי: Sony Xperia Z3

כ-10 חודשים חלפו מאז קיבלתי לידיי את מכשיר הדגל הראשון של סוני שבדקתי במסגרת הבלוג הזה. את ה-Xperia Z1 קיבלתי בסמוך להכרזה בעולם על ה-Xperia Z2, את ה-Z2 קיבלתי לידיי מספר שבועות לפני השקת ה-Z3, וכעת, ה-Z3 נוחת אצלי על רקע השמועות ההולכות ומתגבשות על דמותו של ה-Z4 של סוני שיושק לפי חלק מההערכות בכנס CES. בפרק הזמן הזה, יצרניות אחרות כמו LG, HTC ואפילו סמסונג (אלא אם מחשיבים גם את ה-Galaxy S5 וגם את ה-Note 4 כמכשירי דגל) השיקו רק מכשיר דגל אחד.
 
Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)

את הטענות שלי על המדיניות של סוני להשיק לעיתים קרובות מדי מכשירי דגל כבר שטחתי בפוסט שלי על ה-Z2. בגדול, אני עדיין לא מבין את הצורך של סוני להכריז בזה אחר זה על מכשירים מאוד דומים זה לזה מבחינת מפרט ועיצוב, אבל לפחות דבר חיובי אחד ניתן להגיד על סוני בהקשר הזה, היא לא שוכחת את הלקוחות שלה, ולאחרונה נודע כי כל סדרת מכשירי ה-Z שלה תקבל עדכון לגרסת האנדרואיד החדשה ביותר, Lollipop, כך שלפחות בהיבט הזה, הלקוחות של סוני שרכשו את מכשיר הדגל שלה בשנה שעבר (וכנ"ל גם כל מי שרכשו את המכשירים שבאו אחריו), יכולים להיות רגועים שלא יישארו מאחור.


כיאה למכשיר דגל, ה-Z3 מציג מפרט טכני מרשים, שמעטים המכשירים בשוק היכולים להאפיל עליו. על הנייר, השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבד מסוג Snapdragon 801 אשר מגיע ב-Z3 בגרסה מעט עדכנית יותר, הכוללת ארבע ליבות אשר עובדות במהירות של 2.5 גיגהרץ (במקום 2.3). כל השאר זהה: המעבד הגרפי נשאר אותו מעבד גרפי, Adreno 330 ואפילו זכרון ה-RAM נשאר בנפח המועדף על מכשירי הדגל לשנת 2014, 3 גיגה. ייתכן וזה קשור לעובדה שרוב המכשירים שבדקתי לאחרונה הם מכשירי ביניים אך יותר הגיוני שזה בגלל העובדה שמעטים המכשירים בשוק שיש להם מעבד במהירות של 2.5 גיגהרץ, כך או כך, ה-Xperia Z3 הוא מכשיר מהיר מאוד, מגיב מעולה, ללא השהיות ויציב מאוד. קריסות של אפליקציות יכולות להתרחש באשמת המכשיר עצמו או באשמת האפליקציות שאני מנסה להפעיל עליו. במקרה של ה-Z3 לא נתקלתי בקריסות, מה שאומר בוודאות שאני יודע לבחור טוב את האפליקציות שאיתן אני מנסה את המכשירים, אך זה גם אומר שה-Z3 אינו נוטה לקרוס. ה-Xperia Z3 מתחמם בפעילות אינטנסיבית. בזמן התקנת כל האפליקציות שאיתן אני עובד במכשיר, המכשיר התלהט לרמה כזאת שהיה מאוד לא נעים להמשיך ולהחזיק אותו ביד. גם מכשירים אחרים נוטים להתחמם בסיטואציה הזאת, אך ייתכן שהחומרים ממנו עשוי המכשיר, מוליכים את החום בצורה יעילה יותר. בכל אופן, זה לא נעים.
 
Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)

בניגוד לטרנד שמסתמן כדרישת סף במכשירי הדגל של 2015, סוני משתמשת ב-Z3 במסך ברזולוציית 1080p "בלבד". כפי שכבר ציינתי בעבר, מסך QHD הוא מרשים, מהפנט כשהוא מריץ סרטים התומכים ברזולוציה כזאת, אך רוב הזמן הוא אינו פרקטי. הוא מכביד על המעבד ומכביד על הסוללה ולא בטוח שהיתרונות שלו שוים את ההקרבה, אם להסתמך על המכשירים שבדקתי שהיה להם מסך שכזה. ל-Z3 יש מסך ברזולוציה יותר צנועה, שתספיק ל-99.9% מהאנשים ב-99.9% מהזמן. הצבעים נראים על המסך מעולה, ועצמת התאורה שלו חזקה מספיק כדי להתמודד יפה עם אור יום.
 
Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)
מבחוץ, השינוי במראה החיצוני של ה-Z3 לעומת ה-Z2 הוא דרמטי. סתם, הוא דרמטי רק במונחים של סוני. דפנות המכשיר מעוגלות עכשיו לחלוטין (בניגוד לאחיו הבוגרים יותר), והמכשיר עצמו הרבה יותר נוח לאחיזה ביד, אך באופן כללי הוא מאוד מאוד דומה להם. מאחר וה-Z3 עמיד במים, כמו קודמיו, דפנות המכשיר עמוסות בפתחים המכוסים ע"י חיפויים מפלסטיק, למעט שקע האוזניות. חלקו האחורי מצופה זכוכית, ולא ניתן לפירוק לצורך החלפת סוללה. אם חיצונית השינוי הוא מינורי, אז ברמת הממשק אין שום הבדל. זה לא דבר רע רוב הזמן, אם כי יש פה ושם מקומות מרגיזים כמו מסך הנעילה. קשה לי לשים את האצבע בדיוק על הנקודה, אך במהלך התקופה שהשתמשתי בו נתקלתי במספר רב מאוד של מקרים בהם ניסיתי לשחרר את נעילת המסך ופשוט לא הצלחתי לעשות זאת בפעם הראשונה, למרות שזה נראה כאילו המסך קלט את מחוות ה-Swipe. מצד שני, עדיין יש כאן את מערכת הטריגרים המופעלים בעקבות פעולות כמו חיבור מטען או חיבור אזניות. סוני משתמשת לא מעט בוילון ההתראות במכשיר, בעיקר על מנת להציע למשתמשים ללמוד על שירותים ואפשרויות חדשות במכשיר, אולם מנצלת את הנדל"ן הזה גם כדי לקדם אפליקציות שכל מטרתן היא לחשוף אותנו לתכנים שיש לסוני להציע, תכנים בתשלום. אז נכון, הרווחים מ-The Interview כנראה לא בדיוק מה שציפו בסוני, אך זו לא סיבה להטריד את המשתמשים שלהם בהצעות שיווקיות בתוך הטלפון עליו שילמו במיטב כספם.
 
Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)
כטלפון, ה-Sony Xperia Z3 מתפקד טוב, כל עוד מדובר בשיחה רגילה, באמצעות האפרכסת. הרמקולים חזקים מספיק להאזנה למוזיקה, אך כמו קודמיו, גם ה-Z3 לא מצטיין בשיחות באמצעות הספיקר שעוצמתו לא חזקה מספיק. בלי קשר לרמקולים עצמם, הבעיה העיקרית היתה שאני כמעט ולא נשמעתי בצד השני, והייתי צריך לחזור על דבריי מספר רב של פעמים.
 
מכסי הפתחים ב-Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)
המצלמה היא אחד המקומות בהם סוני לא ביצעה שינויים במכשיר הזה על פני הדורות הקודמים של סדרת ה-Z, ולמען האמת, גם אין צורך בכך. מצלמת ה-20.7 מגה פיקסל של ה-Sony xperia Z3 מפיקה צילומים באיכות מצויינת, ויודעת להתמודד גם עם תאורה נמוכה יחסית. סוני שילבה מספר רב של מצבי צילום מוגדרים מראש. יש כאן את המצבים הרגילים, אוטומאטי וידני, ויש מגוון מצבי צילום המותקנים על המצלמה וכאלו שניתן להוריד אל המכשיר. ביניהם ניתן למנות את מצב "רקע לא ממוקד", אשר יוצר אפקט "בוקה" ועומק שדה נמוך (מצב צילום פופולרי לאחרונה, נתקלתי בו גם ב-HTC One M8, וגם ב-Asus Zenfone 5). בנוסף, תמצאו כאן גם מצב צילום וידאו ב-4K, צילום בהילוך איטי, מצב הזרמה בשידור חי ליוטיוב, אפשרות צילום של סצינה מכמה מצלמות בו זמנית (דרושים מן הסתם עוד מכשירים בשביל הפיצ'ר הזה), אפשרות הוספת אובייקטים מצוירים ומטופשים לצילום והרשימה עוד ארוכה ולא נגמרת. חלק ממצבי הצילום גורמים למכשיר להתחמם, ואף מקפיצים הודעת הזהרה מבהילה, צירפתי אותה כאן בין התמונות.
 
מצלמת ה-20.7 מגה פיקסל של ה-Sony Xperia Z3 (צילום: גד גניר)

מצבי צילום ב-Sony Xperia Z3

הודעת אזהרה מטרידה (צילום: גד גניר)

המתנה הכי מגניבה שקיבלתי ביומולדת האחרונה

היהודים בהופעה חיה (צילום: גד גניר)

מסעדה קיטשית באופן קיצוני שביקרתי בה לאחרונה (צילום: גד גניר)

דג ידידותי באותה מסעדה (צילום: גד גניר)

סוני קיצצה 100 מילי אמפר מהקיבול של הסוללה ב-Z3, לעומת הסוללה של קודמו, ה-Z2. לא ברור כיצד זה קרה, אך למרות הקיצוץ, הסוללה מחזיקה יותר זמן מכל מכשיר אחר של סוני שבדקתי, ומדובר באתגר לא פשוט. עם סוללת ה-3100mAh, שרד ה-Xperia Z3 יום שלם, ואף נשארתי עם 20-25% סוללה בסוף היום, כאבא שהבת שלו פיתחה תחביב להעיר אותו באיזור 06:00 בבוקר, וכבלוגר שעובד על הבלוג שלו עד השעות הקטנות של הלילה, סוללה שנשארת עם עודף כזה היא בהחלט מרשימה.

טיפה מהיר יותר, טיפה שונה בעיצוב, ומחזיק טיפה יותר זמן ללא טעינה. האם זו סיבה להוציא לשוק מכשיר חדש? אם תשאלו את סוני אז התשובה היא כן. באופן לא מפתיע, השורה התחתונה לגבי ה-Z3 מזכירה קצת את הקלישאה הידועה של אנשי אפל: הסוני Z3 הוא המכשיר הטוב ביותר שיצא אי פעם בסדרת Z. מצד שני, אין כאן הבדל משמעותי על פני ה-Z1 וה-Z2. באופן כללי מדובר במכשיר מצוין, שלמעט סוגיית הספיקר ואולי גם הנטייה להתחממות, עושה מצוין את כל מה שמצפים ממנו לעשות. האם זה שווה כמעט 3000 ש"ח? לדעתי כן, אם כי מתחריו כמו ה-G3 של LG ה-HTC One וכמובן ה-Samsung Galaxy S5, מציעים נכון להיום תמורה לא פחות טובה ברוב ההיבטים, במחיר נמוך יותר.


1 תגובות

  1. המכשירים של סוני אקספריה מצוינים וראוים להצלחה גדולה יותר בארץ. הבעיה שלהם היא בראש ובראשונה היבואן לישראל. התמיכה ושרות הלקוחות שלהם לקוי ולא מתאים לאיכות המוצר. על מנת למסור מכשיר לתיקון צריך להתקשר למוקד ולתאם איסוף על ידי שליחים שלא תמיד מגיעים (כפי שקרה לנו) מתחייבים לתיקון תוך 10 ימי עבודה שזה שבועיים שלמים . לי במשפחה יש 3 מכשירי אקספריה .להבא לא נקנה יותר מכשירים שלהם ובטח לא אמליץ עליהם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר