כזאת יש לי: Xiaomi PowerBank 10400

ראשית, עדכון קצר. ה-Anker Astro Slim 2 עליה סיפרתי לכם לפני מספר שבועות, נפחה את נשמתה. זה קרה באופן אירוני בלילה בו פורסם הפוסט עליה. למי שרץ וקנה אותה בעקבות ההמלצה שלי, הרשו לי להרגיע אתכם, כל הסוללות מדגם זהה שנמצאות אצל אנשים שהמלצתי להם עליה, ממשיכות לעבוד פיקס. מה קרה לסוללה שלי? לא ברור. ייתכן וזה קשור לנפילה שלה על הרצפה מוקדם יותר באותו שבוע, אם כי מאחר ואני אשתי כל פעם היינו מחליפים סוללות בינינו, לא ברור אם זו שמתה זו אכן זו שנפלה. בכל מקרה, סוללה חיצונית שאינה עובדת היא סיבה נפלאה לרכוש סוללה חיצונית אחרת במקומה.
באותו פוסט סיפרתי לכם על סוללה אחרת, ה-Xiaomi mi Power Bank 10400. הדאגה העיקרית שלי לגביה היתה נושא המקוריות. בהזדמנות זו אני רוצה לפרגן לקבוצת פייסבוק שאני חבר בה, מכשירים סיניים בישראל, קבוצה נהדרת לכל מי שמתלבט וזקוק לסיוע בתהליכי קנייה ובחירת מכשיר. בקבוצה הזאת מצאתי מידע היכן לרכוש סוללה כזאת, ללא חשש שאקבל סוללה מזויפת. את האתר שבחרתי בסוף, geekbuying הכרתי לכם לפני מספר שבועות כאתר שפרסם מכירה מוקדמת ל- OnePlus Two. לקח לסוללה כשבועיים וחצי להגיע, ואפילו התאפשר לי לשלם בפייפאל. המחיר, אטרקטיבי מאוד, ועמד על 19.99 דולר בלבד

Xiaomi Powerbank 10400, מבט מקדימה (צילום: גד גניר)


Xiaomi Powerbank 10400, מבט על תחתית הסוללה (צילום: גד גניר)

הסוללה עצמה היא יצור שונה לחלוטין מהאנקר שהיתה לי עד כה. ה-Xiaomi PowerBank היא סוללה עבה, כבדה ומצופה מתכת, בהחלט לא הסוללה שתחברו למכשיר שלכם ותכניסו את שניהם יחד לכיס. מצד שני, מדובר בסוללה בקיבול של 10400mAh, מה שאומר שניתן לטעון באמצעותה סוללה ממוצעת של טלפון (בהנחה ואתם עושים שימוש בטלפון תוך כדי) כשלוש פעמים. בחזית תוכלו למצוא כפתור הדלקה שלא באמת משמש ככפתור הדלקה וכיבוי, כי אם כפתור להפעלת חיווי מצב הסוללה, 4 נורות קטנות הנדלקות בהתאם למצב הסוללה. כמו כן, תמצאו כניסות MicroUSB ויציאת USB רגילה. אל הסוללה צורף כבל USB קצר המיועד לחיבור הסוללה לטלפון שלכם. טעינת הסוללה נמשכת נצח, או במילים אחרות, לילה שלם, במטען המספק זרם של 2 אמפר (המטען של ה-T100 שלי). מצד שני, הסוללה עצמה טוענת גם ב-2 אמפר, מה שמאפשר טעינה מהירה יחסית של הטלפון שלכם. בסה"כ כרגע אני די מרוצה, אם כי אני צריך להתרגל לעובדה שמדובר בסוללה שונה מאוד במהותה מזו הקודמת שהיתה לי. מאחר ואני נמצא רוב שעות היום במשרד וממילא יש לי תמיד בהישג יד מטען, הסוללה הזאת משמשת אותי ברכב, במקום המטען שעשיתי בו שימוש עד כה. למה אני משתמש בסוללה חיצונית ולא במטען לרכב? מאחר והפילטר רעשים עליו סיפרתי לכם באחד הפוסטים הראשונים בבלוג הזה, לא הוכיח את עצמו והחלטתי לנסות להתגבר על הבעיה מזוית אחרת.
Xiaomi Powerbank 10400  (צילום: גד גניר)

Xiaomi Powerbank 10400, מגיעה יחד עם כבל טעינה קצר (צילום: גד גניר)

סוללה חיצונית אחרת, מעניינת יותר, שנתקלתי בה השבוע, מבוססת על תא דלק. בשנים האחרונות כידוע אין התפתחויות מרעישות בטכנולוגיית הסוללות, ולכן בכל פעם שמישה רוצה להשמע חדשני ויצירתי (כמו שנוהג לפעמים כותב שורות אלו) בשיחה אודות סוללות של טלפונים סלולרים, הוא זורק משפט בסגנון "מתי כבר יהיו סוללות מבוססות תאי דלק?הם יחזיקו מעמד למשך שבועות של שימוש רצוף!". ובכן, היום הזה הגיע, פחות או יותר. פרוייקט קיקסטארטר העונה לשם Kraftwerk, שהחל בימים האחרונים וחצה במהרה את הסכום הנדרש, מתיימר להציע סוללה חיצונית המבוססת על טכנולוגיית תא דלק, המאפשרת עד 11 טעינות של אייפון בטרם נדרשים לטעון מחדש את הסוללה החיצונית.

Kraftwerk (צילום: Kickstarter)


איך טוענים סוללה חיצונית המבוססת על תא דלק? לא מחברים אותה לחשמל. יש למלא אותה באמצעות מיכל דלק קטן, כמו אלו שממלאים איתם מציתי Zippo. אחד היתרונות של מילוי באופן הזה הוא זריזות. הסוללה הזאת יכולה להיטען במלואה במשך כ-3 שניות. אם אתם מזועזעים מעצם המחשבה על קניית מיכל דלק בכל פעם שהסוללה נגמרת, חשוב לזכור שסוללה כזאת יכולה להיות אידיאלית לאנשים שעושים קמפינג ויוצאים לטיולים בהם הגישה לחשמל מוגבלת. למי שמודאג מהרעיון לשאת סוללה ובתוכה סוג של דלק, מסתבר לפי Kraftwerk שה-FAA אישר שימוש בסוללה הזאת במטוסים, ואם היא נחשבת בטוחה עבור הגוף שעד שנה שעברה מיני דיסקים ונגני MP3 נחשבו מבחינתו מסוכנים כמו טילי כתף, זה אמור להספיק גם בשבילכם. בכל אופן, אם אתם הולכים לקנות אותה, אני ממליץ לכם לצפות בסרטון הזה, קטע מתוך שליחות קטלנית 3, המדגים שימוש לא בטוח בתאי דלק.





החלטתם שאתם חייבים את הסוללה הזאת? ממליץ לכם בחום להכנס לדף הפרוייקט בקיקסטארטר. לאחר שתתרשמו מהוידאו הקיטשי (ספוילר: בסוף הסרטון הבחור מביא Kraftwerk במתנה לחברה שלו, ומתברר שהיא כבר קנתה לעצמה כזאת), תוכלו לראות שתאריך האספקה המשוער למי שתמך בפרוייקט הוא דצמבר 2015, פרק זמן של שנה שבה תוכלו להתנסות בשלל סוללות חיצוניות אחרות. כאמור, הפרוייקט הגיע כבר לסכום הנדרש. אפשרויות המימון של הפרוייקט הולכות ונסגרות והתשלום המינימלי שתאלצו לשלם נכון לעכשיו כדי לקבל את ה-Kraftwerk הוא 99 דולר, 50 דולר פחות מהמחיר הרשמי עבור אלו שיחליטו לרכוש אותה כאשר תהיה זמינה לקהל הרחב. יש לכם כסף מיותר לבזבז, או שאתם מאמינים בכל ליבכם בפרוייקט הזה? תוכלו להשקיע בו 1000 דולר ולקבל את הסוללה בצבע צהוב שיראה לכולם שהשקעתם סכום מטורף בפרוייקט הזה. ב-2500 דולר תוכלו לקבל את הסוללה בצבע ירוק, שיגרום לכל אותם אלו שהזמינו אותה בצהוב להראות פחות מטורפים.

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר