כאלו ניסיתי: Plantronics BackBeat Go 2

בשנת 1961 הגיעו בחברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס למסקנה כי האזניות המשמשות את הטייסים וטייסי המשנה הן ענקיות, מסורבלות וכבדות. הם עודדו טייסים לשלוח להם עיצובים חדשים של אזניות, ושני טייסים בשם קורטני גרהאם וקית' לארקין הציגו אזניות שבסופו של נבחרו ע"י החברה כאזניות בהן יעשה שימוש בכל המטוסים שלה. בשלב זה הם הקימו יחד את פלנטרוניקס, ועד לאמצע שנות ה-60 פלנטרוניקס כבר הספיקה להיבחר ע"י ה-FAA כספקית הבלעדית של אזניות עבור פקחי טיסה, וחברת הטלפונים בל בחרה בפלנטרוניקס כיצרנית האזניות של המרכזניות שלה. בסוף שנות ה-60, כשניל ארמסטרונג נחת על הירח ודקלם את "זה צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות", היה זה דרך אזניות של פלנטרוניקס, פחות מעשור לאחר שהוקמה. כבוד.
 
Plantronics BackBeat 2 Pro (צילום: גד גניר)
האזניות הראשונות של פלנטרוניקס שיוצא לי לבדוק במסגרת הבלוג הזה הן ה-BackBeat Go 2, אזניות Bluetooth סטריאופוניות בתצורת In-Ear עם חוט המקשר ביניהן, תצורה זהה לזו של ה-Jabra Pulse וה-Jabra Rox וגם ה-SMS AudioSync In Ear Wireless Sport.
 
Plantronics BackBeat 2 Pro (צילום: גד גניר)

חיצונית, ה-Go 2 נראות מצוין: שילוב של שחור ואפור, ועיצוב פשוט יחסית אבל נאה. פלנטרוניקס שילבה בהן מעין תוספת סיליקון שקוף אשר אמור לייצב את האזניות בתוך האוזניים. בזמן הליכה רגועה עד מהירה הן יושבות שם מצוין. במעבר לריצה הן התחילו להביע רצון לנטוש את האזניים, וכאשר הגיעה הזיעה (אם תהיתם, רמת ההגנה שלהן ממים מוגדרת כ-Sweat Proof, כלומר רמה די נמוכה שאמורה להספיק רק לרטיבות הנגרמת מהזעה, אבל זה אמור להספיק), הרצון הזה מצידן הפך להרבה יותר מוחשי. זוכרים את התלונות שלי עד כמה ה-SMS Audio Sync In Ear Wireless Sport בולטות החוצה מהאוזן? ה-Plantronics BackBeat Go 2 בולטות לא פחות. זה לא תורם לתחושת היציבות של האזניה באוזן, וזה גם אומר שלא תוכלו ללכת לישון איתן תוך כדי האזנה למוזיקה.
 
Plantronics BackBeat 2 Pro, שימו לב לפרופיל הארוך (צילום: גד גניר)

Plantronics BackBeat 2 Pro, בולטות החוצה מהאוזן (צילום: גד גניר)

ה-BackBeat Go 2 יודעות לאטום לא רע בכלל את תעלת האוזן. זו לא אטימה מוחלטת, אבל היא מספיקה כדי לסנן חלק גדול מרעשי הסביבה. איכות השמע, באופן כללי, טובה. אם אתם חובבי באסים, האזניות האלו אינן בשבילכם, אם כי זה בהחלט לא שהם לא נוכחים, פשוט הם מאוד עדינים, ולא מכים בעוצמה באזניים שלכם. הצליל עצמו מאוזן, נקי ומדויק רוב הזמן, בעיקר בטווחי המיד. שירים שהאזנתי להם ונהניתי במיוחד מאופי הסאונד הזה: There's noother way של Blur, השיר Wonderful של אדם אנט, ו-CommonPeople של Pulp, שירים שפחות השאירו בי את חותמם: סיפורים מהתחת של פורטיסחרוף (שנפתח ברצף תופים עמוקים שכמעט ולא מורגשים כאן), Rock DJ של רובי וויליאמס שהתופים מלווים אותו כמקצב קבוע בשיר וסובלים ממחסור בעומק באזניות האלו, ו-Barra Barra של Rachid Taha, שיר נהדר מתוך פסקול הסרט Black Hawk Down שמאבד קצת מהאפקט שלו כאן.

תהליך הסנכרון של האזניות למכשיר לא שונה מכל אזניות Bluetooth אחרות. לחיצה ארוכה על הכפתור המרכזי בשלט מכניסה אותן למצב Pairing (האזניות מנחות אותך בתהליך הזה בקול אנושי באנגלית). לא מצאתי על קופסת האזניות עדויות לקישורית NFC ואני מניח שאין כאן כזאת. השלט עצמו מהנוחים בהם יצא לי להתקל: הכפתורים נותנים פידבק מצוין והצורה שלהם מאפשרת את זיהוים בקלות באמצעות מישוש. הכבל המקשר בין האזניות ארוך יחסית למה שראיתי בעבר באזניות אחרות ומסתבר שזה דווקא נוח: הכבל ארוך מספיק כדי להשען על צווארון החולצה וכך חלק מכובד האזניות נתמך ע"י הכבל מאחור. כמו כל יצרנית המכבדת את עצמה, גם פלנטרוניקס מאפשרת לכם להוריד אפליקציה לטלפון שלכם. במקרה של פלנטרוניקס נראה כאילו הם עשו זאת כדי לרצות את הפונקציה בחברה שדרשה את קיומה של אפליקציה מאחר ושני הדברים היחידים שהיא יודעת לעשות זה להציג את רמת הסוללה של האזניה וללמד מה כל כפתור באזניה עושה, לא פחות וממש לא יותר.
 
Plantronics BackBeat 2 Pro - השלט (צילום: גד גניר)
ה-BackBeat Go 2 יספיקו לכם ל-4.5 שעות האזנה למוזיקה או 5 שעות דיבור. זה נשמע לא הרבה אבל בפועל זה נראה הרבה יותר מאחר ובניגוד לאזניות אחרות שיצאתי לבדוק, האזניות האלו יודעות לזהות מתי לא נעשה בהן שימוש לאורך זמן, ובמצב כזה להכניס את עצמן לשינה עמוקה במהלכה האזניות כמעט ולא צורכות אנרגיה. לאריזת האזניות מצורף כבל הטעינה המגניב ביותר שיצא לי לראות אי פעם. מה פשר ההתלהבות הזאת מכבל טעינה? ובכן, זה כבל שראשיתו, החלק שיש בו את חיבור ה-USB, כולל בחלקו האחורי גם כניסת USB וכך יוצא שאם חיברתם את האזניות למחשב לצורך טעינה, לא ויתרתם על שקע USB במחשב. אתם יכולים לחבר אביזר נוסף לבחירתכם בחלקו האחורי של הכבל, מאוד מתחשב מצידו.
Plantronics BackBeat 2 Pro - הכבל שהלהיב אותי (צילום: גד גניר)

Plantronics BackBeat 2 Pro - שקע הטעינה (צילום: גד גניר)

מחירן של ה-Plantronics BackBeat Go 2 בישראל עומד על 450 ש"ח. לא זול במיוחד, אבל נמוך מעט ביחס למה שיש למתחרים ממותגים אחרים להציע בקטגוריה הזאת. לא הייתי ממליץ עליהן לפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, אבל הן יתאימו לכם מצוין אם אתם לא חייבים באסים אגרסיביים, ומתכוונים להשתמש בהן בעיקר בהליכה רגועה או בישיבה במשרד.

2 תגובות

  1. אני חייב לומר לך גד שאני נהנה מאוד לקרוא את הבלוג המעודכן והמענין שלך שאפו על כך.

    רק בקשה קטנה אם אפשר
    תוכל להביא קישורים לקניה בארץ או גם בחו"ל למוצרים שאתה מסקר במידה וישנם למכירה
    זה די יקל על החיפוש שלהם אחכ להתעניינות נוספת למעוניינים.
    מקווה שלא יהיה קשה מצידך אפילו שאני אבין אם לא תוכל מחמת כך סיבה שתהיה

    תודה והמשך כתיבה נעימה ומועילה

    השבמחק
  2. בקשה קטנה - אולי אתה יכול לפרסם טבלה שמשווה את כל האזניות לפי קטגוריות וציונים. הביקורות שלך מענינות אבל קשה להשוות בין כל הדגמים והיצרנים. אני מחפש אזניות שישמיעו מוזיקה מצוין, שיאפשרו גם ניהול שיחת טלפון או סקייפ, שיבודדו מרעש סביבה אנושית צפופה, לא ירעישו לסובבים, קומפקטיות ועמידות ואולי שגם יהיה אפשר לצאת איתן לריצה או רכיבת אופניים. הן יכולות אפילו להיות אלחוטיות. עכשיו עם כל המידה הזה, לקרוא את כל הכתבות זה מורכב אבל אם תהיה pivot table שאפשר לעבוד איתה זה יהיה להיט ואם יהיה לינק לרכישה אונליין, בכלל ...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר