כאלו ניסיתי: Jabra Sport Coach

אזניות הספורט הטובות ביותר שבדקתי עד כה הן ללא ספק ה-Jabra Pulseמעבר לעובדה שהן כללו מד דופק מובנה, הן התאפיינו בסאונד מצוין, עמידות גבוהה ועיצוב שמאפשר להן להשאר בתוך האוזן ביציבות ובנוחות. כל הטוב הזה הגיע עם מחיר לא נגיש במיוחד, 1000 ש"ח. לפני קצת יותר מחודשיים החליטה יבואנית ג'אברה בישראל להעלות ארצה דגם זול יותר בשם Jabra Sport Coach. הדגם הזה שומר על דמיון רב לדגם הפרימיום, למעט סט צבעים שונה, אך חשוב מכך מד הדופק הוחלף בחיישן תנועה אשר יודע לתקשר עם אפליקציית הכושר של החברה.

Jabra Sport Coach (צילום: גד גניר)


נבירה בנתונים הטכניים של ה-Jabra Sport Coach מעלה כי בכל מה שקשור לסאונד, ג'אברה לא שינתה דבר. יש כאן עדיין דרייברים בקוטר 6 מילימטר, שמייצרים טווח צלילים שנע בין 20 מגהרץ ל-20 קילוהרץ, והתנגדות של 16 אוהם. כתוצאה מכך, הסאונד נשאר כשהיה, נהדר. ה-Coach יודעות לטפל בצורה מצויינת בצלילים הגבוהים, משהו שבא לידי ביטוי היטב לדוגמא בשיר Trancending של Red Hot Chili Peppers, בנקישות העדינות שמלוות את השיר, ובפריטה על המיתרים בתחילת השיר. בערך בשניה העשירית של השיר מצטרפים כל שאר כלי הנגינה וכאן כבר ניתן לשמוע איך טווח המיד עובד טוב וישנה הפרדה מצויינת בין צלילי כלי הנגינה השונים. בניגוד לרוב אזניות הספורט האחרות שיצא לי לבדוק, הבאסים כאן לא חזקים בצורה מוגזמת. לטעמי הן מספקות צליל מאוזן, נכון ואיכותי מאוד. מצד שני, אם אתם רוצים אזניות שתוקפות יותר את האוזן בכל מה שקשור לבאסים, ייתכן שתעדיפו אזניות אחרות, אם כי שוב, לטעמי הן נשמעות מעולה.


Jabra Sport Coach (צילום: גד גניר)


הפרמטר החשוב ביותר בעיני באזניות ספורט In Ear, מעבר לאיכות הסאונד, הוא ללא ספק ההתאמה שלהן לאוזן והיכול שלהן להשאר בתוכה גם בזמן פעילות פיזית אינטנסיבית. העובדה שהן שמרו על העיצוב של ה-Jabra Pulse פועלת לטובתן בנושא זה והן אכן נשארות באוזן. הבליטה בתחתית האזניות (בצד ימין עבור שקע הטעינה ובצד שמאל עבור חיישן ה-Trackfit), יחד עם ה-Eargel, מעין תוספות גומי קטנות המתמקמות בתוך קימורי האוזן, מונעות מה-Coach לזוז, אך עושות זאת ברכות ולא מכאיבות או משאירות סימנים על עור האוזן. האטימה שלהן לא מושלמת, אך מספקת ומסננת את רוב רעשי הרקע. בניגוד לרוב אזניות הספורט שבדקתי כאן, הן לא מעוצבות בצורת "טורפדו", כלומר, הן פחות בולטות מחוץ לאוזן.


Jabra Sport Coach, מבט מקרוב על ה-Eargel, האיזור הכחול מגומי (צילום: גד גניר)


ג'אברה מציינת כי ה-Coach עומדות בתקן IP55, זה אומר שהן עמידות בהתזות מים (לא בטבילה שלהן בתוך מים) ובאבק. הן בנויות היטב, מחומרים איכותיים ונראה שיחזיקו מעמד לאורך זמן. מבחינה חיצונית ג'אברה נטשה כאן את את הצבע השחור ובחרה בשני גווני אפור, יחד עם Eargel בצבעי כחול, אדום או צהוב, בהתאם לטעמכם האישי. קניתם צהוב והתחרטתם? אין בעיה, ניתן לקנות סט Eargel וכריות סיליקון לאזניים בצבעים אחרים. הצימוד שלהן לטלפון הוא קל ופשוט באמצעות NFC, או דרך לחיצה ארוכה על הכפתור המרכזי בשלט הממוקם על החוט, קרוב לאזניה הימנית. חוץ מהשלט ישנו גם כפתור על גב האזניה השמאלית, כפתור אשר פותח את אפליקציית הספורט של Jabra, מתחיל אימון, משהה אותו או עוצר אותו לחלוטין.


השלט של ה-Jabra Sport Coach (צילום: גד גניר)

Jabra Sport Coach (צילום: גד גניר)


כאמור, ההבדל המשמעותי היחיד בין ה-Pulse ל-Coach מתבטא בהחלפת מד הדופק, בחיישן תנועה. חיישן התנועה הזה יודע למדוד מרחק, מקצב, כמות צעדים ושריפת קלוריות. רגילים לעבוד עם אפליקציה כמו Endomondo, Run Keeper או אפילו Google Fit? היפרדו מהן לשלום והתחילו להתרגל לעבוד עם Jabra Sport, האפליקציה היחידה שיודעת לקבל ולהציג את הנתונים המדוברים מחיישן התנועה של ה-Coach. לזכותה של Jabra יאמר שמדובר באפליקציית ספורט מצויינת, עמוסה באפשרויות, תכניות אימון והסברים מפורטים מה לבצע, כיצד ואיך. בנוסף, האפליקציה תיתן לכם מדי פעם עידוד והכוונה קולית (באנגלית כמובן) איך הולך לכם ביחס ליעדים שהצבתם לעצמכם.



Jabra Sport Coach (צילום: גד גניר)


אם מערכת היחסים ביני לבין ה-Jabra Coach היתה דו כיוונית, ויכולתי אני לתת להן מדי פעם הערות וטיפים, אז הייתי מציע להן להציב יעד שאפתני יותר בכל הקשור לזמן סוללה. 5.5 שעות זה לא הרבה ביחס לאזניות ספורט אחרות בשוק, ולמרות ש-Coach מצליחה להגיע קרוב מאוד ליעד הזה במציאות, זה עדיין אומר שצריך לזכור לטעון אותן פעמים תכופות יותר מאזניות ספורט אחרות.

Jabra Sport Coach, מבט מקרוב על כיסוי שקע הטעינה (צילום: גד גניר)


מחירן של ה-Jabra Coach עומד על 688 ש"ח. זה אמנם לא זול במיוחד, אבל זה 30% פחות ממה שעלו בזמנו ה-Pulse. במחיר הזה תקבלו אזניות נוחות מאוד, עמידות במים המייצרות איכות סאונד נהדרת. כל אלו הם הדברים הבסיסיים, ובהם ה-Coach מצטיינת, למעט הסוללה שמציגה ביצועים פחות מלהיבים. מצד שני, אם תרצו להנות מהערך המוסף של האזניות האלו, מדידת הנתונים וההנחיות הקוליות, תאלצו לוותר על השימוש באפליקציית הספורט הקבועה שלכם (אם יש לכם כזאת בכלל), ולעבור לאפליקציה של ג'אברה.  

4 תגובות

  1. הי!
    מה אם אין לי בפל' חיישן NFC?
    (מייזו וזה.. :( )

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו בכל דגם אחר בעולם של אזניות בלוטות', גם כאן ניתן להכניס את האזניות למצב Pairing ללא שימוש ב-NFC. לא מכיר מכשירי בלוטות' שמאפשרים Pairing באמצעות NFC בלבד.

      מחק
  2. אני משער שזמן הסוללה הקצר יחסית נובע מכך שהן אינן בתצורת טורפדו. 5.5 שעות נשמע סביר. השלט בצידו של החוט לא הופך אותו לא-סימטרי? החוט לא "מושך" ימינה?

    השבמחק
  3. היי, אחלה ביקורת. רק נא לתקן ל20 הרץ עד 20 קילוהרץ

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר