כזה ניסיתי: Huawei Nova

הקמפיינים האימתניים של Huawei  בישראל בשנים האחרונות נותנים את עיקר הבמה למכשירי הדגל של החברה, מכשירים כמו P7, P8, Mate S ו-P9. מכשירי דרג הביניים והדרג הנמוך שלה אמנם נמכרו בישראל, אך שמרו על אלמוניות מסוימת בכל הקשור לפרסום. קטלוג החברה מכיל לא מעט אפשרויות מעניינות למי שהתקציב שלו קשיח מדי בשביל מכשיר דגל: בחו"ל, החברה הסינית מתחזקת מותג נפרד בשם Honor של מכשירים זולים יחסית הנחשבים איכותיים ואטרקטיביים. בארץ, יכולתם לקנות עד היום מכשירים מסדרה G של החברה, או את גרסאות ה-Lite של מכשירי הדגל. כעת נוחת בישראל Nova, מכשיר שניתן להגדירו כ-Upper-Mid, הראש לחוליה המקשרת בין השועלים לאריות.


Huawei Nova (צילום: גד גניר)
המפרט הטכני של Huawei Nova די סטנדרטי למכשירים מהקטגוריה שלו: ערכת השבבים Snapdragon 625 בעלת שמונה ליבות במהירות 2.0 גיגהרץ כל אחת, זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, אחסון פנימי בנפח 32 גיגה, אשר ניתן להרחבה עד 256 גיגה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסה 6.0.1, כשעליה הממשק הייחודי של Huawei, ה-EMUI כאן בגרסה 4.1. אין במפרט הזה משהו יוצא דופן או ייחודי, אבל השילוב שנעשה כאן מייצר חויית שימוש מאוד נעימה: המכשיר זריז למדי, מגיב היטב, לא נתקע אף פעם ולמען האמת לא נוצרו אצלי געגועים למכשירים מתקדמים יותר בזמן ששהה אצלי. המצב היחיד שבו הורגשה איטיות מסוימת (לחלוטין בגדר הנסבל) היתה בהפעלה ראשונית של משחקים, קורבן שלא אכפת לי להקריב. סדרת 6XX של מעבדי קוואלקום היא סדרה שיש בה מעבדים טובים יותר ומעבדים טובים פחות. 625 משתייך ללא ספק לצד הטוב של הסקאלה ובצד עבודה חלקה ותקינה, מציע חסכון בצריכת סוללה, וכמעט ואינו מתחמם. נפח האחסון המובנה של 32 גיגה מבטיח שתוכלו להתקין לא מעט אפליקציות על המכשיר מבלי לחשוש, לפחות נכון להיום, שייגמר לכם המקום.


Huawei Nova (צילום: גד גניר)


אף פעם לא נמאס לי להתפעל מהשינויים בהגדרת מימדיהם של מכשירים בשוק הסלולר במשך השנים. בשנת 2013, כאשר יצא לשוק ה-Xperia Z, גודל המסך שלו, 5 אינטש נראה היה לי מוגזם לחלוטין. כיום, מסך בגודל 5 אינטש מגדיר מכשיר כקומפקטי לכל דבר ועניין, כל עוד לא מדובר באייפון. המסך של Huawei Nova מציג רזולוציה סטנדרטית לקטגוריה: 1920 על 1080 פיקסלים (FHD), בטכנולוגיית LCD ומבוסס על פאנל IPS איכותי המציג צבעים חיים ועשירים, ועוצמת תאורה מספקת, גם בשימוש באור יום. חיישן התאורה האוטומטי שלו מדי פעם נוטה להגיב באיטיות, מה שאומר שלעיתים תמצאו את עצמכם בחדר חשוך מסתנוורים מעוצמת התאורה של המסך שטרם הספיקה להשתנות בהתאם לסביבה, או לחילופין, תצטרכו לחכות בסביבה מוארת עד שהמסך יתחיל להגביר את עוצמת התאורה. לא מדובר באסון ובטח לא הייתי פוסל את המכשיר על סוגיה שכזאת.




Huawei Nova (צילום: גד גניר)



מבחוץ, Huawei הלכה על עיצוב דומה מאוד לזה של מכשיר ותיק יותר שלה,Nexus 6P, עיצוב יפיפה וייחודי. אמרתי זאת בעבר ואגיד זאת שוב: מכשירי השנתיים האחרונות של Huawei נראים ומשדרים יוקרה יותר מרוב יצרניות האנדרואיד בשוק, בטח כשמדובר במכשיר ברמת ביניים. Nova על גופו המתכתי נראה כמו גרסה מוקטנת לכל דבר של Nexus 6P, אבל עם שיפור אחד משמעותי: גב המכשיר שטוח לחלוטין ולא כולל את הבליטה המוזרה בחלקו העליון. לא ניסיתי לנפץ את הזכוכית בחלקו העליון של גב המכשיר, אבל גם לא הייתי עדין איתו בצורה מיוחדת, והסתובבתי איתו כרגיל, כפי שאני תמיד מסתובב עם מכשירים שאני בודק, בלי קייס. בסוף התקופה הזכוכית נשארה שלמה והגב נקי משריטות. קורא טביעות האצבעות ממוקם בגב המכשיר.


Huawei Nova וחבר (צילום: גד גניר)

שקע Type C בתחתית (צילום: גד גניר)



מאחר ולא מדובר במכשיר דגל, אתם לא מקבלים כאן את מערך הצילום הכפול של Huawei ו-Leica, אבל גם מצלמת ה-12 מגה פיקסל שכן מקבלים, לא רעה בכלל ביחס למחיר המכשיר ובכלל: באור יום היא זריזה מאוד בהתמקדות ובצילום עצמו, מייצרת תמונות חדות ומפורטות, עם איזון צבעים ריאליסטי וטווח דינאמי יפה. גם בתנאי תאורה פחות אידיאליים היא מציגה תוצאות נאות, אם כי, מן הסתם פחות מאלו שראיתי ב-P9 וב-P9 Plus. בלילה, התמונות יוצאות מוארות בצורה יפה, אך ניתן להבחין בעיבוד יתר של התמונה ב-Crop של 100%, בירידה בעושר הצבעים ובחדות, אך גם כאן מדובר עדיין בביצועים נאים ביחס לקטגוריה. בוידאו, היא יודעת לצלם ברזולוציית 4K, והסרטונים נראים יפה מאוד אבל הסאונד קצת פחות מלהיב. מצלמת הסלפי, בצילום רגיל לחלוטין בלי אפקטים מיותרים מפתיעה לטובה. מעוניינים באפקטים מיותרים? יש כאן בשפע: מצב "סלפי מושלם", שמאפשר לכם לרטש את התמונה עם אפקטים מטרידים כמו הגדלת העיניים, שינוי גוון עור, צמצום רוחב הפנים ועוד. בנוסף, יש כאן את מצב היופי הרגיל שמחליק את הפנים שלכם ברמות משתנות. בכל אפקט שלא תבחרו, זה נראה רע, מזויף ומביך, וותרו.


מערך הצילום וסורק טביעת האצבע ב-Huawei Nova (צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ההפתעה הגדולה ביותר שסיפק Nova באה בדמות חיי הסוללה שלו. ביום סטנדרטי נשארתי בלילה עם בין 25 ל-35%, נתון מרשים מאוד ביחס לסוללה בקיבול של 3020mAh למעשה, אלו חיי סוללה דומים מאוד לאלו של ה-Redmi Note 4 של Xiaomi, האחרון מגיע לנתון הזה באמצעות סוללה בקיבול של 4100mAh. איך הוואווי עושה את זה? ככל הנראה הודות למעבד חסכוני הרבה יותר, והוא עושה זאת מבלי להתפשר על ביצועים, או גודל פיזי של המכשיר. תענוג.


שקע הטעינה הוא בתקן USB Type C. אין כאן טעינה מהירה, אבל מעטים המכשירים בקטגוריית המחיר הזאת שכן יש להם טעינה שכזאת. כטלפון הוא עושה את העבודה: השמע ברור, איכותי ובעוצמה טובה באפרכסת וברמקול. בשיחה ברמקול אגב, קיבלתי מחלק מהמשתתפים בשיחות תלונות על כך שאיני נשמע טוב, אך זה לא היה משהו עקבי.


מחירו של Huawei Nova ביבוא רשמי עומד על 1849 ש"ח, מה שממצב אותו כאחת האופציות היותר יקרות בשוק מכשירי הביניים, במרחק מאות ש"ח בודדות ממכשירי דגל. הוא לא זול בהרבה מאלטרנטיבות שמציעות סמסונג ו-LG, והוא יקר משמעותית ממכשירים דומים שמציעות Xiaomi ו-Meizu על יתרונותיהם וחסרונותיהם. ולמרות זאת, הוא מספיק תמורה נאה (תרתי משמע) ואיכותית למחיר הזה. מכשיר ביניים טוב מבחינתי הוא מכשיר שגם מבקר סמארטפונים עילאי ומתנשא כמוני יכול להנות ממנו ולא להרגיש צורך להמשיך הלאה למכשיר הבא או לחזור למכשיר שלי, ו-Huawei Nova מתאים להגדרה הזאת יותר מכל מכשירי הביניים שבדקתי לאחרונה.

***עדכון חשוב: לאחר עליית הפוסט לאויר, התברר כי מחירו הרשמי של המכשיר התעדכן ל-1649 ש"ח, ומחירו הריאלי עומד על 1599 ש"ח, עדיין קצת יותר יקר מחלופות סיניות אחרות, אבל כבר לא בהפרש ניכר. דעתי על המכשיר בכל מקרה נשארת בעינה, רק שעכשיו הוא אפילו קצת יותר משתלם.

12 תגובות

  1. תודה גד, על ביקורת מהנה ומחכימה נוספת.
    אמנם לא הונור 8 או 6X אבל עדיין חצי תאוותי לא בידי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      מקווה שאצליח להשיג אותם לבדיקה בקרוב. כרגע, מאחר שהם לא משווקים רשמית בישראל, זה סיפור לא פשוט.

      מחק
  2. אחלה ביקורת כמו תמיד.
    אם היית צריך לבחור לבחור בין ה6P (למרות שהוא בן שנה), הנובה והרדמי 4, על מה היית הולך?

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. ההתלבטות האמיתית היא בין ה-6p לנובה. הרדמי 4 נהדר, זול משמעותית מהשאר אבל פחות מלוטש. בין ה-6p לנובה זו כבר בחירה מורכבת הרבה יותר. הנקסוס עדיין מקבל עדכוני אנדרואיד לפני כולם, הוא עדיין מצלם יותר טוב מהנובה, והוא פאבלט עם מסך משובח. הנובה הוא מכשיר קומפקטי, שמתפקד מצוין, לא מתחמם ויחזיק לך בלי בעיה עד סוף היום.
      מכאן תבחר באחד שמתאים לך ביותר.

      מחק
    2. תודה!
      עדכוני התוכנה זה באמת אחד הדברים שיותר חשובים לי. מה תדירות העדכונים במכשירים רגילים של וואווי ועד כמה הם הולכים אחורה מבחינת דגמים שמקבלים עדכון?

      מחק
    3. או! טוב ששאלת!
      במכשירים הרגילים אין לוואווי היסטוריה מרשימה של עדכונים, עדכון משמעותי אחד לכל היותר, וגם זה לא תמיד.

      מחק
  3. תוספת עבור גיא,
    מחרה מחזיק אחרי גד.

    ההבדלים בין המכשירים השונים עם השמות המוכרים, שיאומי, וואווי, סמסונג, LG, אייפון ושות קטנים והולכים,
    הסינים המוכרים השתפרו לאין ערוך,
    איכות הרכבה, יציבות, איכות שיחה, זמן בטריה, מסך, משקל, כל השמות המוכרים כולל כולם די דומים, חוץ מהגדלים הפיזיים כמובן של המסך,
    ההבדל הקריטי היחידי נעוץ לדעתי אך ורק במצלמות.

    כאבא לילדים שאוהב להנציח רגעים שהם, כמה שובר לב, מחבקים זה את זה או כמובן חמודים להפליא,
    תמונות בחוץ יהיו בגדול בערך באותה איכות במכשירים הללו,
    בתנאי שהילדים קופאים בשביל הצילום כמובן,
    מה שקורה אחת לאף פעם.

    ההבדל העצום היחדי היא המצלמה, וליתר דיוק, צילום תמונות בתוך הבית, או באזור חשוך מאוד, או כשהילדים רצים כמו מטורפים,
    רק סמסונג אס 6, אס 7, LG G3-4 , וואווי הונור 8, P9, MATE 9 והונור 6X יכולים לתפוס כזה רגע בצורה שאפשר לקרוא לזה תמונה בכלל, לדעתי. אולי וואן פלוס שלוש. אולי.
    אך ורק הם, נקודה.

    זה השיקול המרכזי שלי כאבא, תעשה את החשבון מה חשוב לך.
    רק זכור שהונור 8 חדש בחו"ל שנותן גם עומק שדה יפהפה בתמונה, עולה היום רק 1100 שקלים.
    פשוט לא יאומן.

    השבמחק
  4. תודה לך, גד.
    מעריך את האהבה וההשקעה שלך בבלוג ובתחום,
    כמו את הידע ויכולת הכתיבה שלך!
    לפרסם שלוש-ארבע סקירות בעשרה ימים?? בלי לקבל על עבודה טובה אפילו גרוש??
    שיגעון.
    איפה זמן לעבודה? איפה למשפחה? איפה שינה?
    תודה רבה.

    מקווה רק שאף אחד לא מצונן אצלכם, חס וחלילה, ומכאן הזמן הפנוי :-)
    שלך,
    הקוראים הנאמנים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה, כולם בריאים ושלמים טפו טפו חמסה חמסה :)
      לגבי ההספק לאחרונה: שבוע שעבר והשבוע אני נותן גז לסיים עם מוצרים שנמצאים אצלי, ובעוד שבוע וחצי אי"ה וטייסי אל על, ממריא ל-MWC 2017.

      מחק
  5. גרסת 4GB/64GB עולה פחות מ 1000 שח בעליאקספרס

    השבמחק
  6. היי גדי,
    תודה על הבלוג המצויין.
    יש לי שאלה שלא קשורה ישירות לפוסט הזה.
    עד היום היו לי מכשירי נקסוס בעיקר בגלל העדכונים מגוגל, המערכת הנקיה והמחיר האטרקטיבי שלהם.
    לפני מספר ימים מת לי הנקסוס 5X, כנראה בעקבות תקלת חומרה נפוצה. אני מחפש טלפון חדש שיענה על שתי הדרישות מחיר ועדכונים. אלא שכידוע גוגל מפסיקה את הקו של הנקסוסים ועוברת למכשירים יקרים בהרבה - פיקסל.
    יש אמנם המון אלטרנטיבות אבל אף אחת שמספקת עדכונים תכופים ומלאים במחיר הגון.
    אשמח לדעת האם אתה מכיר אלטרנטיבה טובה.
    תודה רבה

    השבמחק
  7. היי גד,
    מה היית מעדיף לרכוש רדמי נוט 4 או וואוי נובה עם פער של 10% לטובה הוואוי?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר