שם הייתי: מסיבת העיתונאים של Meizu - טעינה מהירה

אין ידיעות טכנולוגיות שאני אוהב לנחור עליהן בבוז, כמו ידיעות על פריצות דרך שאוטוטו יגרמו לסוללות של סמארטפונים להחזיק מעמד פי 2 ו-3 יותר ממה שהן מחזיקות כרגע. הידיעות האלו תמיד מדברות על השינוי שעומד לקרות בדור הבא של המכשירים, בשנה הבאה, אבל זה לא באמת קורה, ואין ליצרניות הסמארטפונים פתרון שבאמת יכול לפטור את המשתמשים הכבדים מלהסתובב עם סוללה ניידת איתם לכל מקום.

הדגמה של הטעינה המהירה של מייזו (צילום: גד גניר)

מה עושים? מטפלים בבעיה מכיוון אחר. האופנה הנוכחית בתחום הזה היא טעינה מהירה. רוב יצרניות האנדרואיד מציעות במכשירי הבינים ובעיקר במכשירי הדגל שלהן טעינה מהירה שתאפשר לכם לחבר את המכשיר לשקע החשמל במהלך היום לפרק זמן קצר יחסית, ולהפיח בו רוח חדשה וכמה שיותר אחוזי סוללה. ישנו תקן לטעינה מהירה של קוואלקום, יצרנית המעבדים של רוב הסמארטפונים המוכרים בשוק, ויש יצרניות שיש להן תקני טעינה מהירה ייחודיים רק להן כמו OnePlus עם ה-Dash Charge שלה, סמסונג, ואחרות.

גם ל-Meizu יש תקן מהירה משלה: mCharge. לפני מספר ימים הזמינה היצרנית הסינית עיתונאים מכל העולם להכרזה שתערוך ב-MWC 2017 עם הכרזה יומרנית על כך שיש לה משהו שבו היא מסוגלת לעקוף את סמסונג ואפל, לא פחות. אתמול ב-10:00 נחשף הסוד. Meizu פיתחה תקן טעינה מהירה, Super mCharge שמתיימר לבצע טעינה מלאה מ-0 ל-100% של סוללה בקיבול של 3000mAh, בתוך 20 דקות.



מסיבת העיתונאים: הדגמה חיה של טעינה מהירה, במציאות זה מייגע הרבה יותר ממה שזה נשמע (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

איך זה ביחס לאחרות? זה אכן מהיר יותר ממה שאפל מציעה. לאפל אין בכלל תקן לטעינה מהירה, וגם אם אתם לא מאמינים בתקנים לטעינה מהירה, אי אפשר להתכחש לעובדה שטעינה של אייפון מכל סוג במלואו לוקחת הרבה יותר מ-20 דקות. סמסונג מציעה במכשירי הדגל ומכשירי הביניים שלה (כמו ה-Galaxy A5 למשל) טעינה הנקראת "Adaptive Fast Charging", טעינה מ-0 ל-50% בתוך כחצי שעה. לא משנה מה גודל הסוללה, זה פחות ממה שמייזו מכריזה עליו כך שכן, ההכרזה של מייזו על כך שהיא עוקפת את אפל וסמסונג, בהנחה והמכשירים אכן ייטענו כך בסופו של דבר, אכן נכונה ואמיתית. איך Super mCharge ביחס ליצרניות אנדרואיד אחרות? תקן Quick Charge 3.0 איפשר לטעון את ה-LG G5 מ-0 ל-83% בתוך חצי שעה. תקן Quick Charge 4.0 של קוואלקום מדבר על חמש דקות של טעינה שנותנות 5 שעות של שיחה, כאילו אנחנו בתחילת המילניום ולא גולשים, מצלמים, מנווטים או משתפים תמונות בוואטסאפ, ולכן קשה לי קצת להשוות אותו למה שיש למייזו להציע. זה משאיר אותנו עם תקן הטעינה המהירה של OnePlus, ה-Dash Charge שמבטיח משהו קצת אמורפי: לספק שימוש ממוצע של יום שלם בטעינה של חצי שעה. בפועל בתוך חצי שעה המכשיר נטען כמעט במלואו, מהיר, אבל עדיין פחות ממייזו. לחברה האם של Oneplus, היצרנית הסינית OPPO יש תקן טעינה מהירה בשם VOOC שמתחייב לספק 75% טעינה בתוך חצי שעה, בקיצור, הבנתם את הרעיון, על הנייר, Meizu הציגה לא רק טעינה מהירה מזו של סמסונג ואפל, היא הציגה ניצחון בנקודות על כל תקן טעינה מהירה אחר, כרגע, על הנייר.

המטען החדש, מבפנים (צילום: גד גניר)

המטען החדש מבחוץ (צילום: גד גניר)


לא אכנס להסברים הטכניים על איך הם עושים את זה  אבל במסיבת העיתונאים הם הקפידו לענות על שתי שאלות חשובות בהקשר של סוללות סמארטפונים: השאלה הראשונה, הבוערת יותר (שמתם לב מה עשיתי כאן?) היא שאלת הבטיחות: טעינה מהירה זה נחמד, איך אפשר לוודא שכל העסק לא יתפוצץ? במייזו מסבירים ש-Super mCharge שומרת על חום הסוללה בזמן הטעינה, והטמפרטורה אינה עולה מעבר ל-39 מעלות. השאלה השנייה חשובה גם היא: האם הטעינה המהירה לא עלולה לקצר את אורך החיים הכללי של הסוללה? גם כאן מייזו מספקים הסבר: השיטה החדשה שלהם שומרת על חיי הסוללה, ומצמצמת את הבלאי שלה. בניסויים שערכו על סוללה בקיבול של 3000mAh שמרה על כ- 80% מהקיבול המקורי שלה לאורך 800 מחזורי טעינה, או במילים אחרות, שנתיים של שימוש ממוצע בטרם תצטרכו להחליף את הסוללה.

כמו במקרה של OPPO, נכון להיום לא תוכלו להנות מהטכנולוגיה החדשה שהוכרזה, אך היא צפויה להיות מיושמת במכשירים החדשים של מייזו שיוכרזו בהמשך השנה. בינתיים, האזרו בסבלנות עד שהסוללה תיטען במלואה.

2 תגובות

  1. אחלה שאתה שם, גד.
    ספר קצת על האווירה מסביב, אם יש,
    איפה אוכלים? עם מי מדברים? בעלי בלוג מאיראן? וכו

    תיהנה!
    אביב

    השבמחק
  2. מדהים כל פעם מחדש , קולע בול לטעם עם הסברים קצרים וממצים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר