כזה ניסיתי: Huawei P10

שנת 2017 מסתמנת כשנת המסכים הגדולים במכשירי הדגל בשוק הסלולר. הטרנד הזה התחיל אמנם ב-Xiaomi Mi Mix כבר בשנה שעברה, אך ככל שעובר הזמן, נראה שהיצרניות הגדולות מתיישרות לפי האופנה החדשה: מסכים גדולים (מעל 5.5 אינטש) מוקפים במסגרת דקיקה מאי פעם. כך זה ב-LG G6 וב-Galaxy S8, ועפ"י השמועות כך זה יהיה גם באייפון הבא. כל מכשיר שלא ייראה ככה בשנת 2017 ייתפס כמשעמם במקרה הטוב, ומיושן במקרה הרע. די מדהים לראות את ההשפעה שיש לעיצוב על התפיסה של אנשים בנוגע למידת החדשנות שמציע סמארטפון ואכן, השנה בניגוד לשנים קודמות, השיח ששולט בפורומים בתחום הסלולר הוא לא היאוש מחוסר חדשנות כי אם התפעלות מהקו העיצובי החדש.

Huawei P10 (צילום: גד גניר)


P10 של וואווי לא משחק במגרש הזה. דווקא הבחירה של וואווי בעיצוב סטנדרטי יחסית (אל תספרו לוואווי שטענתי שהעיצוב שלהם סטנדרטי, כבר סיפרתי לכם כמה הם דיברו רק על הצבעים באירוע ההשקה ב-MWC 2017), היא סוג של הימור בשוק הסלולר הנוכחי. תוסיפו לכך את ההימור שיש בויתור על עמידות במים (בדגם הסטנדרטי, בדגם ה-Plus יש עמידות מסוימת אבל גם שם מדובר בסטנדרט נמוך יותר מהנהג בתעשיה). נתוני פתיחה כאלו מחייבים את P10 להיות ממש טוב ב-Basics כדי להוות אלטרנטיבה ראויה לשאר. האם הוא מצליח בכך?





P10 מציג מפרט טכני דומה לזה של Huawei Mate 9 שהוצג מספר חודשים לפניו. המעבד, כהרגלה של וואווי במכשירי הדגל שלה, הוא מייצור עצמי: מעבד Kirin 960 בעל 8 ליבות (4 במהירות 2.4 גיגהרץ, ועוד 4 במהירות 1.8 גיגהרץ). זכרון ה-RAM מגיע בנפח של 4 גיגה ובכך מיישר קו עם מכשירי הדגל החדשים של סמסונג ו-LG. למה לא 6 גיגה כמו ב-OnePlus 3 או כמו ב-Xiaomi Mi 6? לטענת בכיר בוואווי מספר ימים לאחר ההשקה של המכשיר, נפח של 4 גיגה RAM נותן את היחס הטוב ביותר של עלות מול תמורה או במילים אחרות, שההפרש הזניח בביצועים בין אותו מכשיר עם 4 גיגה RAM לכזה עם 6 גיגה RAM אינו שווה את ההפרש במחיר. נפח האחסון הפנימי במכשיר עומד על 64 גיגה, כשעליו ניתן להוסיף כרטיס זכרון בנפח של עד 256 גיגה, מרווח וכיף.

וילון ההתראות החדש ב-EMUI 5.1 (צילום: גד גניר)


המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד נוגט בגרסה 7.0 שהיא גרסת האנדרואיד הראשית העדכנית ביותר בשוק, אך לגרסה הזאת יצאו כבר מספר עדכוני משנה ומכשירי הנקסוס לדוגמה מריצים את אנדרואיד בגרסה 7.1.2. מה זה אומר בפועל? כלום מבחינתכם, מאחר שהמכשיר ממילא מריץ את הממשק של וואווי מעל מערכת ההפעלה, ממשק בשם EMUI, בגרסתו העדכנית ביותר עם שלל תוספות ושינויים שקצת קשה לזהות תחתם את אנדרואיד בצורתה המקורית. הממשק הזה ספג לא מעט ביקורת בקרב משתמשי אנדרואיד בשנים קודמות, טענות שהיו קשורות הן לבחירות עיצוביות, והן לרמה הטכנית, כמו הנטייה שלו לסגור באופן אגרסיבי אפליקציות שרצות ברקע. EMUI 5.1 אפויה מתמיד, עובדת חלק, המכשיר יציב, זריז וסלחן יותר כלפי אפליקציות שרצות ברקע. בניגוד למכשירים קודמים של וואווי, כמות העדכונים בוילון ההתראות על אפליקציות הצורכות סוללה באופן ניכר, ירד קצת. הוא עדיין מציע לי לא לאפשר פעולה ברקע של פייסבוק, וואטסאפ ואפליקציות אחרות שכמובן אין לי שום כוונה לסגור, מאחר שאני, מוזר שכמותי, רוצה לקבל את הודעות הואטסאפ שלי בזמן ולא רק כשאני בוחר לפתוח את המכשיר. באג אחד קטן אבל מעיק: בשימוש במקלדת Gboard המקלדת של גוגל, מדי פעם המקלדת לפתע מפסיקה להגיב עד שסוגרים ופותחים מחדש את המסך. מעיק, אבל לא אסון, לפחות לא ברמה שגרמה לי לעבור למקלדת אחרת. מאז ה-Mate S, מציעה EMUI מגוון מחוות מגע במסך באמצעות פרק האצבע. השילוב של EMUI 5.1 יחד עם המסך המפוצל של אנדרואיד 7 מביא איתו מחווה חדשה: החלקה של פרק האצבע לרוחב המסך מפצלת את המסך לשניים. הפעולה עצמה אינטואיטיבית יותר מכל שיטה אחרת שפגשתי עד כה, אבל השאלה שצריך לשאול היא עד כמה זה באמת נוח בגודל של 5.1 אינטש, לדעתי לא. מעבר לכך, בדומה למכשירים של Xiaomi, יש כאן גם "אפליקציות מפוצלות", מה שאומר שבאפשרותכם להריץ שני חשבונות נפרדים של אפליקציות מסוימות על אותו מכשיר, כרגע מדובר רק על וואטסאפ ופייסבוק.

כמו שני קודמיו, גם המסך של של P10 מציג רזולוציית FHD. המסך בטכנולוגיית IPS-NEO מציע צבעים עשירים ובהירות נאה, ובינינו ב-99 אחוז מהמקרים לא צריך מעבר לזה. היתרון של רזולוציה גבוהה יותר יבוא לידי ביטוי באופן משמעותי רק בסיטאוציה ספציפית מאוד: כאשר תרצו לצפות בתמונות שצילמתם באמצעות מצלמת המכשיר או בסרטוני וידאו, אם כי גם אז, במסך בגודל 5.1 אינטש ההבדל פחות בולט לעין. כפי שציינתי קודם, בוואווי בחרו לדבוק בגודל מסך קומפקטי יחסית במכשיר הדגל שלהם. יצרניות אחרות קיבלו ככל הנראה מידע על שינוי אבולוציוני מפתיע שעברה האנושות בשנה שעבר, שינוי שהביא לצמיחת אצבעות המשתמשים באופן שמחייב את הגדלת המסכים שלהן לגודל שעד כה היה שמור לפאבלטים. במבחן הנראות, סמארטפונים עם מסך גדול יותר ומסגרות דקות יותר נראים הרבה יותר מרשימים וחדשניים. במבחן השימושיות, לי אישית היה נוח יותר ביום יום לתפעל את P10 ביד אחת הרבה יותר מאשר את LG G6.

מבט מקרוב על קורא טביעת האצבע. ניתן גם לראות כאן בבירור את מגן המסך איתו הגיע המכשיר (צילום: גד גניר)


נקודה חשובה לציון: המכשיר מגיע עם מדבקת מגן למסך מודבקת מראש, כנהוג במכשירים המגיעים מסין. עד כה זה סתם היה עניין של הרגל או נורמה, אך במקרה של ה-P10, לטענת מספר מבקרי סמארטפונים בחו"ל שהסירה את המדבקה הזאת, מסתבר שהחברה ויתרה כנראה על ציפוי המסך בחומר דוחה שומן. פירוש הדבר הוא שאם תבחרו להסיר את המדבקה כדי ליצור חיבור פיזי ורגשי עמוק יותר עם ה-P10 שלכם, סביר להניח שתשאירו עליו טביעות אצבעות ושומן שרק ניגוב מאוד יסודי יוכל להסיר ממנו, ראו הוזהרתם.

לפני שנה שיבחתי רבות את העיצוב של Huawei P9. מכשיר הדגל של וואווי לשנת 2017 מציע עדכון מתבקש לעיצוב של המכשיר משנה שעברה בעיקר בעיגול הפינות במכשיר. התוצאה היא מכשיר שנראה כמעט זהה לאייפון 7 בקוים הכלליים שלו, ואני אומר זאת במובן החיובי ביותר שניתן: P10 הוא מכשיר עם פרופורציות נכונות, שנעים לאחוז ביד. אין פינות מחודדות, אין קצוות לא מלוטשים, הפרשי גבהים צוברי אבק וכו. P10 הוא מכשיר שלא ירגש אף אחד בעיצוב שלו, בטח ליד מכשירים כמו Galaxy S8 או LG G6, אבל הוא נראה לא רע בפני עצמו, וכאמור נוח מאוד לשימוש ואחיזה. היחידה אותה קיבלתי לבדיקה הגיע עם גב מתכת שחור חלק, אם כי בחלק מהצבעים האחרים בהם מגיע המכשיר, ניתן לקבל אותו עם גימור מיוחד, דוחה טביעות אצבעות, שאכן עושה את העבודה וגם נראה טוב.

שלל צבעי ה-P10 (צילום: גד גניר)

גימור דוחה טביעות אצבעות בגב המכשיר (צילום: גד גניר)


קורא טביעות האצבעות נדד מגב המכשיר לחזית ועורר בכך תגובות זועמות אצל משתמשים שהעדיפו אותו במקום הקודם. לכל מקום יש את היתרונות שלו, לא חושב שהמיקום הוא כזה קריטי, אבל כפי שציינתי כבר בהתרשמות הראשונה שלי מ-P10, קורא טביעות אצבע בחזית מאפשר פתיחה מהירה של המכשיר גם כשהוא בתוך התושבת על שמשת הרכב. הקורא הזה לוקח על עצמו את כל האחריות לניווט במכשיר: נגיע ממושכת מחזירה אתכם למסך הבית, נגיעה קצרה מחזירה אתכם מסך אחד אחורה, והחלקת האצבע על החיישן פותחת את מסך היישומים הפתוחים. לא מצליחים להתרגל? וואווי מאפשרת לכם להוסיף למסך המכשיר את פקדי הניווט הסטנדרטיים של אנדרואיד.

Huawei P10 (צילום: גד גניר)


זה המקום לדבר על הפיל שבחדר, או במקרה של P10, על הלוייתן: הניחוש הלא מאוד פרוע שלי אחרי השקת האייפון 7 היה שיצרניות אנדרואיד רבות יותר יאמצו עמידות במים בשנת 2017. וואווי החליטה להרוס לי את התזה, והעדרותו של סעיף עמידות במים במפרט הטכני של המכשיר הוא משהו שנראה לא טוב. עם זאת, חייבים להודות: קיומו של סעיף כזה לא בהכרח הופך את המכשיר לעמיד במים במלוא מובן המילה. עד כה, רוב המכשירים בשוק יודעים בעיקר לשרוד טבילה מבוקרת במים מתוקים או שירה בגשם. פחות מומלץ לשטוף אותם או לשחות איתם, וממילא אחריות המכשירים הללו לא באמת מכסה נזקי רטיבות. לסיכומה של נקודה זאת: עדיף שהסמארטפון שלכם יהיה עמיד במים, אבל אם עד שנת 2017 הצלחתם שלא לשפוך מים עליו או להפיל אותו לאסלה/אמבטיה, העובדה שהמכשיר לא ערוך להתמודד עם החויות האלו פחות קריטית.

וואווי ממשיכה ב-P10 את שיתוף הפעולה שלה עם יצרנית המצלמות LEICA. שיתוף הפעולה הזה שהחל בשנה שעברה בא לידי ביטוי הן בפיתוח משותף של האלגוריתמים של עיבוד התמונה במכשיר, והן בעדשות מתוצרת לייקה. השינויים היחיד בחומרה עצמה בין מכשיר הדגל של וואווי לשנת 2017 לבין זה של שנת 2016 הוא בשינוי הרזולוציה של אחד משני חיישני ה-12 מגה פיקסל ל-20 מגה פיקסל, ובמעבר לצמצם רחב יותר (f/1.9 לעומת f/2.4) במצלמה הקדמית. מה שמרגש באמת הוא השינוי בתוכנה. כבר ב-P9 יכולתם לשחק עם האפקט של עומק השדה ולטשטש את הרקע של האובייקט המצולם הודות לשתי העדשות. ב-P10 הוסיפו צילום במצב דיוקן, שלדברי מנכ"ל וואווי באירוע ההשקה של המכשיר בברצלונה "הופך את כל תמונה לאיקונית". זו אחת הפעמים הנדירות בהן הסופרלטיבים שנזרקים לאויר בהכרזה על מכשיר, לא רחוקים מהמציאות. הפורטרטים שצילמתי באמצעות המצלמה הראשית של P10 הם הטובים ביותר שצילמתי אי פעם באמצעות סמארטפון: לא בטוח למי להודות, ללייקה או לוואווי, אבל המצלמה יודעת לא רק לטשטש את הרקע של האדם המצולם, כי אם גם לאזן את התאורה בתמונה, להבהיר מעט את פני המצולם ולגרום לעור שלו להראות חלק יותר. לא, זה לא מצב Beauty הידוע לשמצה שמחליק פנים באגרסיביות כמו במכשירים אחרים. כאן ההחלקה עדינה כמו שצריך, וההבדל ניכר רק כשמתבוננים בתמונה שצולמה במצב שאינו מצב דיוקן.











באופן מפתיע, מצלמת הסלפי הקדמית פחות מצטיינת בהיבט הזה ונוטה לטשטש את גבולות פניו של האדם המצולם באופן שמדגיש עד כמה האפקט הזה מלאכותי. זה לא משנה את העובדה שבמצב רגיל, מצלמת הסלפי מצלמת תמונות נהדרות, כמו גם המצלמה הראשית שיודעת להתמודד אפילו עם צילום בלילה, בחושך, בצורה טובה יותר מהמצלמות של P9 של שנה שעברה. התמונות מוארות, חדות, כמעט ואין עיוות בצבעים.

שיתוף הפעולה עם Leic משנה שעברה נמשך גם השנה (צילום: גד גניר)


וואווי הצליחה לדחוס לתוך גוף של מכשיר בערך בגודל של האייפון 7, סוללה בקיבול של בערך 30% יותר: 3200 מיליאמפר. מלבד העובדה שזה אכן הישג הנדסי מרשים, זה לא בא לידי ביטוי בשימוש במכשיר בצורה יוצאת דופן. טעינה אחת מספיקה ליממה שלמה, אבל לא יותר מזה. אם אתם משתמשים כבדים יותר ממני תשמחו לשמוע שהשנה, בניגוד לשנה שעברה, וואווי בחרה להוסיף לערכת המכשיר את המטען המהיר בתקן Super Charge הייחודי הבלעדי לחברה הסינית. הרמקול מספק עוצמת שמע נאה ואפילו איכות לא רעה כך גם השמע באפרכסת.

ההכרזה על הגעתו של Huawei P10 לישראל התקיימה ביום שלישי, יום אחד לאחר ההכרזה של שר האוצר משה כחלון על כוונתו לבטל את מס הקנייה על סמארטפונים. ביבואנית המקומית החליטו להמשיך בינתיים עם עם המחיר המקורי שתכננו לגבות עבור המכשיר, 2799 ש"ח, המחיר המגלם בתוכו את מס הקניה שהיבואנית נאלצה לשלם עבור המשלוח הראשון של המכשירים. ביום שלישי כאשר היה מדובר רק בהצהרת כוונת מצד שר האוצר ולא היה ברור מתי אכן נראה את המחירים מתחילים לרדת והאם זה בכלל יקרה. ביום רביעי הוא חתם על הצו עצמו, מה שהפך את ביטול המס למציאות, ויום לאחר מכן הודיעו המפעילות הסלולריות על הוזלה בשיעור של 15% במחירי המכשירים האחרים. בפניה שעשיתי אל היבואנית הרשמית נמסר לי שהחברה עדיין לומדת את הרפורמה ואני מניח שבימים הקרובים תתקבל החלטה לגבי תמחורו הסופי של המכשיר.

מחירי מכשירי הדגל של וואווי נמצאים במגמת עלייה בשנים האחרונות בארץ וגם בחו"ל. עם זאת, ישנה גם עלייה באיכות המכשירים שהיצרנית הזאת מביאה לשוק. משנה לשנה וואווי משנה את המיצוב של מחברה שמציעה אלטרנטיבות זולות למכשירי דגל, לחברה שמציעה מכשירי דגל ראויים, שבאספקטים מסוימים מצליחים לא רק להשתוות למכשירים מבית סמסונג, LG ואחרות, כי אם גם להתעלות עליהם. במקרה של ה-P10 מדובר כנראה בנוחות השימוש במכשיר כתוצאה מהבחירה במסך בגודל סביר ובתצורה פחות הרפתקנית מיצרניות אחרות. למרות הכל, גם במחירו הנוכחי, Huawei P10 עדיין טיפה זול יותר מהאלטרנטיבות הקיימות ומסתמן שגם מהאלטרנטיבות שעתידות להגיע לשוק בתקופה הקרובה. אם המחיר שלו יתעדכן כמו שקרה עם מכשירים אחרים, הוא יהפוך מעוד אופציה מעניינת וראויה, לאופציה מעניינת ראויה ומשתלמת.

18 תגובות

  1. יש, תודה!
    כיפי לקריאה, מחכים ומכסה את כל הפינות!
    ניכר שנהנית לצלם עם המכשיר,
    ואכן, הילדה בתמונה מתוקה להדהים.
    עבודה מצויינת, תודה!

    שלך,
    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. בשימחה!

      רק אבא תלוש שער, שמנסה לצלם את הילדים אחוזי התזזית והאמוק שלו לעתים קרובות,
      יידע להעריך מצלמה מוצלחת ומהירה,
      שמפיקה תמונות עד כדי כך מוצלחות :-)

      לי יש שני בנים קטנים ששונאים להצטלם, שונאים אותי כשאני מנסה לצלם אותם,
      ומוכנים לתת לי חלון של חצי שנייה עד שהם בורחים.

      בשנייה הזו אני מצליח להתמקד, ולצלם כעשרים תמונות:
      שתיים קצת מטושטשות, עשר נהדרות שאתה נותר פעור פה,
      ושמונה שוברות לב ומתאימות למכירה הישר לאימאג' בנק.

      הידד, מישהו בסין גם חושב על האבא!

      אביב

      מחק
  2. הי גדי,
    אחלה מאמר.בדיוק בזמן.
    אני צריך להחליף את הנקסוס 5X שמת יום אחד לאחר 13 חודש...
    אני מחפש טלפון עם מסך קטן.... 5-1.5.
    שוקל ברצינות הP10 לאחר קריאת המאמר.
    ידוע לך מתי תקבל לבדיקה את הMI6?
    תודה על הבלוג הנפלא.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה פבלו!

      לצערי אין לי עדיין צפי מתי אקבל את ה-Mi6 לבדיקה, אבל הוא צפוי להגיע לארץ ביבוא רשמי בקרוב ואני מעריך שלא יעבור יותר מדי זמן עד שאניח עליו את ידיי :)

      מחק
    2. בתגובה לפבלו:

      אם העניין שלך הוא במכשיר איכותי עם מצלמה יוצאת מגדר הרגיל במחיר ללא תחרות,
      הייתי ממליץ לך לרדת משיאומי, שהמצלמות שלו הן בינוניות מינוס-מינוס.

      חפש את הגירסה הזולה יותר של הוואוי, ההונור 8, גם לה מצלמה כפולה, מסך 5.2
      אנדרואיד 7. ארבעה ג'יגה ראם. זריז להפליא. מקבל עדכונים באופן סדיר. המכשיר הושק בספטמבר 2016, אבל ברמת פרמיום, ובשבריר מחיר.

      בחו"ל קניתי אותו ב 500 שקל במבצע.
      מכשיר נוסף קניתי מאוחר יותר עבור אישתי לא במבצע, עבור כ 1200 שקל.

      לפי הבנתי, ה P10 וההונור 8 קרובים מאוד בביצועים ובאיכות, ובעיקר המצלמות,
      אך ההונור 8 עולה חצי.

      מדבר מנסיון,
      אביב

      מחק
    3. הי אביב,
      תודה על הטיפ. נראה מעניין מאוד אבדוק לעומק ואעדכן.
      חשבתי על הפיקסל, אבל בארץ אין לו חלפים ויהיה קשה לתקן וגם לא זול.

      מחק
    4. הי אביב, האם ידוע לך מי מוכר בארץ את ה ההונור 8? איפה קנית ב1200?
      תודה
      פבלו

      מחק
  3. סקירה מקיפה. תודה רבה.

    השבמחק
  4. יהיה סקירה על דגם הפלוס ?

    השבמחק
  5. מצטרף לאביב לגבי Honor 8,נותן 99% מהP9 P10, ועולה חצי. מדובר בחברת בת של הואווי, שמוכרת אונליין בלבד בארהב ואירופה. ההבדלים מתמקדים במצבי RAW וש/ל באפליקציה של המצלמה וכמובן אין branding של לייקה. אבל בפועל המצלמה זהה לזה של הP9, הממשק ובגודל גם

    השבמחק
  6. לא הזכרת את הבלגן שקיים בדגמים האלה מבחינת שימוש בשבבי זיכרון שונים וככה יש אנשים שעלולים לקבל מכשיר איטי יותר בהרבה מבלי אפשרות לדעת את זה

    השבמחק
  7. לאנונימי,
    לא הבנתי אם אתה חושב שיש איזה שהוא בלאגן בדגמי הוואווי, או אצל שיאומי,
    אצל הוואווי זה יחסית פשוט, הם משתמשים לרוב בשבב מתוצרת עצמית, קירין
    P9 ו P9 פלוס עם קירין 955
    הונור 8 עם קירין 950,
    רק הנקסוס 6P משתמש בסנאפדרגון 810 היות והמיפרט הוכתב לפרוייקט נקסוס על ידי גוגל.

    בשיאומי זה קצת יותר מסובך, היות וכל דגם משתמש במדיה טק או באיזו גירסה משתנה של סנאפדרגון,
    בכל מקרה קל לבדוק ב gsmarena

    אביב

    השבמחק
  8. הי אביב,
    אכן יש בעיה עם FLASH MEMORY:
    A number of Huawei P10 and Huawei P10 Plus owners have complained that their phones are benchmarking slower than expected, and we now know the reason is due to Huawei’s use of slower eMMC 5.1 memory on select models. Huawei Business Group CEO Richard Yu explained that the company had to rely on eMMC memory, rather than the faster UFS 2.0 or UFS 2.1 chips, on some Huawei P10 and Huawei P10 Plus models that shipped due to a “serious shortage” of flash memory.
    עכשיו לא נדע מה גד קיבל....

    השבמחק
  9. איי איי, תודה, טוב לדעת. מקווה שהוואווי ימשיכו להראות רצינות ולקחת אחריות על התקלות שלהם. הונור 8 נמכר עם אחריות מלאה להחלפה ומשלוח לשבר במסך או בגב בשלושת החודשים הראשונים. אני יודע, כי שברתי מכשיר, והחברה באירופה שילמה על משלוח אקספרס הלוך ושוב ותיקון �� תוך 9 ימים היה המכשיר מתוקן אצלי. בתשובה לשאלתך פבלו, שני המכשירים נקנו על ידי בטיול לאירופה
    אביב

    השבמחק
  10. תודה אביב!!!פבלו

    השבמחק
  11. רק יכול לתת את שני הסנטים שלי: יש לי p9 ואני חייב לומר שהמצלמה היא לא פחות ממדהימה. התמונות עם טשטוש עומק שדה, הם ברמה גבוהה מאד, והעבודה שלי היא צלם. {המכשיר לא יכול להחליף מצלמה, אבל ללא ספק הוא העלה את הרף של הסמארטפונים בשתי ליגות לפחות. תמונות מאלפות!

    השבמחק
  12. האם לוואווי p10 יש זום אופטי או דיגיטלי?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר