כזה ניסיתי: +LG V30

אי אפשר להאשים את LG שהיא לא מנסה. היצרניות הקוריאנית מציגה כמעט בכל השקת סמארטפון חדש שלה משהו ייחודי: ב-G2 זה היה סידור כפתורים בגב המכשיר, ב-G3 היא היתה הראשונה לעשות שימוש במסך QHD, ב-G4 היא הוסיפה קימור עדין למסך (אחרי שהתנסתה בתצורה הזאת ב-Flex וב-Flex 2), וב-G5 ניסתה את מזלה (לא בהצלחה יתרה) עם תוספים מודולריים. שני מכשירי ה-V הראשונים הביאו איתם מסך משני עליון קטן. ומה הבשורה שמציג ה-V30? בעיקר מסך מסוג שטרם נראה בסמארטפונים אחרים, לפחות לא עד השקת ה-Pixel 2 XL. האם המסך זה מסוגל לתת לו איזשהו יתרון בהתמודדות מול ענקים כמו Samsung Galaxy Note 8, או iPhone X? מה עוד מציע פאבלט הדגל של LG, וחשוב מכל איך הוא מתפקד ביום יום? בדקתי בשבועות האחרונים את +V30, גרסת הפרמיום של מכשיר הדגל החדש של LG, זו שהיבוא שלה לישראל מתחיל היום.


LG +V30 (צילום: גד גניר)


מתחת למסך, אליו אגיע אוטוטו, LG דחסה את ערכת השבבים Snapdragon 835 של קוואלקום, אותה אחת שניתן למצוא ב-Xiaomi Mi 6, ב-OnePlus 5, בגרסה האמריקאית של Galaxy Note 8 ובעוד מכשירים אחרים, כולם מכשירי דגל למהדרין. בשונה מהמכשירים שציינתי, ובדומה למכשירים כמו Huawei P10, Galaxy S8, ואפילו שני מכשירי הפיקסל החדשים, שידכה LG את ערכת השבבים הזאת יחד עם זכרון RAM בנפח של 4 גיגה "בלבד" ולא 6 גיגה. הדיון סביב הצורך ביותר מ-4 גיגה RAM הוא ויכוח שקרוב לודאי יוכרע במהלך שנה הבאה כשכל היצרניות יישרו קו עם נפח של 6 גיגה, אבל עד אז, העובדה שגוגל בחרה בנפח של 4 גיגה במכשירים החדשים שלה אומרת לא מעט על הצורך של מערכת ההפעלה אנדרואיד בנפח כזה ולא מעבר לכך. בבדיקה של מהירות מעבר בין אפליקציות פתוחות לאורך זמן, ה-V30 אמנם לא מנצח, אבל נותן פייט נאה למכשירים עם נפח RAM גדול יותר. ביום יום, בינינו, זה פחות מורגש והמכשיר זריז מאוד ורספונסיבי מאוד. אם אתם ממילא משדרגים מכשיר פעם בשנתיים שלוש, כנראה שזה לא קריטי עבורכם. אם אתם מתכננים מערכת יחסים ארוכה מזו עם המכשיר הבא שלכם, ייתכן שההבדל בזכרון יהיה מהותי יותר. כמו סמסונג, LG לא מוותרת על אפשרות הרחבת נפח האחסון. האחסון הפנימי של +V30 הוא בנפח מאוד נדיב של 128 גיגה, ובאמצעות כרטיס זכרון תוכלו להרחיב אותו בנפח מקסימלי של 256 גיגה נוספים.



בשנה שעברה, היה זה ה-V20 הראשון (למעט מכשירי הפיקסל) שמתחיל את חייו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד נוגט. LG כל כך התגאתה בעובדה הזאת שהיא חשפה אותה עוד לפני החשיפה הרשמית והמלאה של המכשיר עצמו כחודש לאחר מכן. השנה לוח הזמנים לא איפשר ל-LG לחזור על התרגיל הזה, ולמרות שהמכשיר הושק באוגוסט והגיע אל החנויות כבר בספטמבר, הפירורים השחורים שמסמנים את בואה של OREO, הגרסה האחרונה של אנדרואיד החלו להופיע רק השבוע, עם יציאתה של גרסת הבטא למכשיר. מי אשם, גוגל או LG? מה זה משנה, את המחיר משלמים הלקוחות שהמכשירים שהם קונים כרגע יסיימו ככל הנראה את מסע העדכונים שלהם באנדרואיד Q במקום לסיים אותו באנדרואיד R. הבשורות הפחות רעות הן שגם בסמסונג ולמעשה בכל סמארטפון שלא נושא על גופו את הלוגו של גוגל המצב דומה. בכל אופן, הגורם המתווך ביניכם לבין גרסת האנדרואיד שמריץ המכשיר היא הממשק הייחודי של LG, בשמו הלא כל כך ייחודי +UX 6. ויזואלית הוא לא שונה במיוחד מזה של LG G6, וכמוהו, הוא מותאם למסך בפורמט 18:9, לעבודה נוחה יותר עם מסך מפוצל. ב-V30 נוסף סרגל כלים צף שמחליף חלקית את הפונקציונליות של המסך המשני שיצא לגמלאות. סרגל הכלים כולל קיצורי דרך לאפליקציות שימושיות כמו צילום סלפי, לוח שנה, אפליקציית הפתקים, או צילום מסך, כתיבה על המסך או אפילו יצירה של גיף של מה שמתרחש על המסך. הסרגל הזה, שניתן להזזה לכל חלק במסך הוא ללא ספק נגיש יותר מהמסך המשני ב-V10 וב-V20. אני עדיין לא מבין על מה חשבו מומחי הארגונומיה של LG חשבו כשמיקמו מסך קטן מעל מסך 5.7 אינטש ענק שגם ככה קשה לתפעל באמצעות יד אחת, אבל משמח לראות שב-V30 הם לא חזרו על הטעות הזאת. עוד תוספת נחמדה של +UX 6 היא שליטה מאוד מקיפה על עוצמת וסגנון הרטט. רטט לא אחיד הוא רטט שקל יותר להרגיש אותו כשהמכשיר נמצא בתוך הכיס והאפשרות לשנות ולהתאים את הפיצ'ר שרק נשמע איזוטרי, מוסיף לא מעט בשימוש היומיומי במכשיר.

הסרגל הצף של +V30 (צילום: גד גניר)
LG V30 - דקיק וקל (צילום: גד גניר)



כאמור, הבשורה העיקרית של LG V30 היא מסך ה-P-OLED. האמת שאין דבר שמשעמם אותי יותר מלכתוב על תהליכי ייצור של מסכים, מה גם שקשה להסיק מהתיאורים המשעממים האלו על החויה בפועל. מה שכדאי לדעת הוא שהשם P-OLED מורכב משני חלקים: OLED, שזו טכנולוגיית המסך, טכנולוגיה ש-LG צברה איתה ניסיון כבר מתחום הטלויזיות ו-P, שמייצג את השימוש בפלסטיק במקום בזכוכית באחת משכבות הפאנל המתקדם. לשימוש בפלסטיק יש מספר יתרונות שהעיקרי בהן הוא היכולת לעבוד איתו יותר בקלות, ליצור מסכים בצורות חדשות, והוא גם זול יותר לעיבוד. המסך עצמו יפיפה. מציג צבעוניות מרשימה והודות לרזולוציה הגבוהה (1440 על 2880 פיקסלים) מתאפיין בתמונה חדה מאוד. המסך, בגודל 6 אינטש, תומך גם בתקני HDR10 ו-Dolby Vision, מה שאומר שבתכנים שצולמו בתקן הזה, סצינות חשוכות לא יראו כמו מסך שחור אחיד, אלא ניתן יהיה להבחין בפרטים בתוך האפילה, וטווח הגוונים גדול יותר מבתצוגות סטנדרטיות. יש למסך נטייה מסויימת לגוון תכלכל, אך ניתן להבחין בה רק בצפייה בו מזויות פחות שגרתיות, או בהשוואה מדוקדקת למסכים אחרים. הניגודיות, הבהירות והתמונה באופן כללי - יפיפיה.


מהזוית הזאת, יש סיכוי שהמסך יראה לכם כחול מתמיד. אז מה? (צילום: גד גניר)

סצינות חשוכות יראו מעט יותר מפורטות, הודות לתמיכה בתקן HDR10 ו-DolbiVision (צילום: גד גניר)

ייתכן שאני מתרגל לזה, וייתכן ש-LG עשתה עם V30 משהו מיוחד, אבל בכל מקרה, זה המכשיר הראשון בפורמט 18:9, עם מסגרות דקיקות, שבאמת נוח לי להשתמש בו. המכשיר מעוגל במקומות הנכונים, דקיק, וקל. גב המכשיר מצופה בזכוכית Gorilla Glass 5, ורגיש אמנם לטביעות אצבעות, אבל באופן כללי הוא נראה טוב ובהחלט סחט מחמאות מהסביבה. הנקודה היחידה שפחות אהבתי בעיצוב של ה-V30 היא המסגרת הכסופה המבריקה שנראית מעט מצועצעת, אבל זה לא משנה באמת את הרושם שמותיר המכשיר. קורא טביעות יושב בגב המכשיר ועל מנת לשחרר את V30, יש ללחוץ על הקורא הזה. הגיע הזמן להיפרד מהסוג הזה של כפתורים. אנחנו ב-2017, וכל כך לא אלגנטי ללחוץ על כפתורים, בטח לא כדי לשחרר מכשיר מנעילה. +V30 מתהדר בשני תקנים: IP68 (עמידות במים בעומק של מטר וחצי למשך חצי שעה) ו-MIL-STD-810G, תקן עמידות צבאי. שניהם אמורים לתת לכם ראש שקט כשאתם מפילים את המכשיר על הרצפה אם כי הייתי ממליץ בכל מקרה להצטייד בקייס שייגן על המכשיר הזה שחלקו האחורי כמו הקדמי עשויים זכוכית.


נראה מתכתי, אבל זה למעשה ציפוי זכוכית Gorilla Glass 5 (צילום: גד גניר)


מלבד מסך משני, ה-V10 בזמנו הציע זוג מצלמות סלפי: אחת בזוית רגילה והשנייה בזוית רחבה, על מנת שתוכלו לתפוס בצילום כמה שיותר אנשים. עם הזמן, מערך הצילום הכפול הזה נדד לחלקם האחורי של מכשירי LG שבאו אחריו. המצלמות של +V30 נשמעות מבטיחות על הנייר: המצלמה הראשית היא ברזולוציית 16 מגה פיקסל, עם צמצם רחב מאוד (f/1.6) וייצוב תמונה אופטי. המצלמה המשנית, זאת עם העדשה הרחבה, מצויידת בחיישן 13 מגה פיקסל וצמצם מעט צר יותר (f/1.9).


3 בצילום אחד: מערך הצילום הכפול, קורא טביעות האצבעות והלוגו של B&O (צילום: גד גניר)


בשורה התחתונה, +V30 מצלם מעולה: תמונות חדות, עם טווח דינמי רחב מאוד (במיוחד בצילום במצב HDR), תמונות חדות ברוב הזמן, ממוקדות כראוי ומפורטות מאות. גם בלילה הוא עושה עבודה מצויינת, הודות לצמצמים הרחבים ולייצוב התמונה והתמונות נקיות יחסית מרעש דיגיטלי וגרעון. בולט בהעדרו מצב צילום פורטרט, ומערך הצילום של V30 לא עושה שימוש בזוג המצלמות כדי ליצור אפקט מטושטש סביב האובייקט, לפחות לא באופן בולט כמו ברוב המכשירים בשוק עם מערך צילום דומה. אפליקציית המצלמה כוללת גם מצב וידאו מתקדם: CineVideo המגיע יחד עם 15 פילטרים שונים שבכל אחד מהם ניתן לשלוט על עצמת האפקט והגוונים. בנוסף, מצב CineVideo כולל את Point Zoom, אפשרות להתמקד באיזור מסוים שנבחר בתוך התמונה תוך כדי צילום וידאו, ולהקרב אליו. כדאי להשתמש ב-Point Zoom באופן עדין מאחר שמדובר בזום דיגיטלי, מה שאומר שהאיכות עצמה נפגמת.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ה-V30 מצויד בסוללה בקיבול של 3300mAh. הצלחתי לסחוט ממנה בממוצע יום שלם, וברוב ימי הבדיקה נותרתי בלילה עם משהו בין 10 ל-15 אחוזי סוללה, לא רע. אם אתם משתמשים כבדים ממני, תשמחו לשמוע שהמכשיר תומך בטעינה מהירה בתקן QC3.0, המאפשר טעינה של סוללה ריקה לחלוטין עד לרמה של 50% טעינה בתוך כ-36 דקות.


על גבו של +V30 מתנוסס הלוגו של יצרנית האודיו הדנית המוערכת B&O. שיתוף הפעולה בין החברות מתבטא בעיקר בכוונון השמע שמוציא מעבד השמע הדיגיטלי (Hi-Fi Quad DAC) באופן מקצועי, ובצירוף אזניות איכותיות של B&O לערכת המכשיר. לא הצלחתי לזהות את דגם האזניות בקטלוג של B&O ואני מניח שמדובר באזניות שיוצרו במיוחד עבור +V30, וככאלו, הן אכן טובות מהאזניות הסטנדרטיות שבדר"כ מצורפות (אם בכלל) לערכות של סמארטפונים, אם כי קחו בחשבון שהן עדיין לא ברמה של אזניות אחרות של B&O. כשתחברו את האזניות שלכם לשקע האזניות, אפשרויות ה-Hi-Fi Quad DAC יהפכו לזמינות בהגדרות המכשיר, ותוכלו לבחור בשילובים שונים של פילטרים ומצבי שמע מוגדרים מראש. כל מה שלא קשור לשמע דרך האזניות, פחות עניין את LG ככל הנראה, והעוצמה של הרמקול היחיד בתחתית המכשיר חזקה למדי, אך האיכות מקבלת ציון "לא רע" בלבד, וגם זה בגלל שאני במצב רוח נדיב. בשיחות העוצמה ואיכות השמע סטנדרטיות למדי.

מחירו של +V30 עומד על 3399 ש"ח. זה לא זול באופן כללי, אבל זה מעט זול יותר מ-Samsung Galaxy Note 8 ו-iPhone 8 Plus,  והרבה יותר זול מ-iPhone X. אתם ללא ספק מקבלים תמורה נאה לסכום הזה: מכשיר זריז, עם מסך נהדר, מצלמה מצויינת וחויית סאונד (שוב, בחיבור אזניות בלבד) כנראה הטובה בשוק. כל הכיף הזה יחזיק לכם ככל הנראה יום שלם בלי טעינה. האויב הגדול ביותר של ה-V30 עשוי להיות התזמון שבו הושק, או יותר נכון העיכוב המשמעותי לעומת שאר המכשירים שציינתי. אם היה מגיע לישראל בסמוך ל-Galaxy Note 8 ולאייפונים והיה מוכרז במחיר הזה לפני חודשיים, הוא יכול היה להציב אלטרנטיבה זולה ואיכותית למכשירים האלו. כיום, לאחר שמחיריהם של האחרים הספיקו להשחק מעט, ההתמודדות הזאת עשויה להיות קשה יותר.

10 תגובות

  1. שמע, גד, אתה מפנק אותנו,
    שלוש סקירות רצופות, אין כמוך!

    תודה, תודה על סקירה מצויינת ומעניינת,
    והתנצלות בשמי למשפחה :-)

    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. הצטברו אצלי בבית קופסאות, ופשוט לא היה מקום לזאת של ה-iPhone X :)

      הולך לנוח עד ראשון.

      מחק
    2. :-)הרווחת "שקט בבית, אבא ישן!" ביושר

      מחק
  2. רגע , טביעת האצבע תעבוד רק עם נלחץ על המשטח ? מעצבן ...

    השבמחק
  3. האויב הגדול ביותר של ה-V30 זה כמות התקלות הגדולות במכשירי LG. מי שקונה אייפון, משלם הרבה, אבל יודע שמקבל מוצר איכותי שבד"כ לא מתקלקל לאורך שנים ארוכות. מי רוצה לקנות LG ב 3400 שח עם המוניטין שלהם?

    השבמחק
  4. דווקא היה לי G2 שפעל מצוין ללא תקלות בכלל,
    ואחכ G4 שמבלבד תקלה אחת כעבור שנה לא עושה שום בעיות!

    השבמחק
  5. השבוע שיחקת אותה 3 סקירות איכותיות!!!!

    השבמחק
  6. תודה על הביקורת שוקל בהחלט לקנות אותו בזכות הביקורת שלך!! :)
    תמיד תענוג לקרוא תודה רבה :)

    השבמחק
  7. המכשיר הוא הטוב ביותר תמורת מחיר שיש בשוק - יש חוות דעת מאד שליליות על מכשירי lg בכלל למי שחי את מכשירי האנדרויד יודע כי סמסונג ו lg הם המובילים בשוק לצערי סמסונג נוטה לכוון הדוגמנות יותר מייצרת מכשירים שיראו יותר טוב lg v30 לוקח את ה note 8 בהליכה קלה יש לו מה להציע בתחום הסאונד צילום וממשק שסמסונג מאז note 4 לא השתפרו כך שתשימו בצד את עצות הממוחים שטוענים כי lg מלא תקלות מתחממם ועוד סיפורים - הם אמינים יותר מאחרים lg6 הינו המכשיר הראשון שקיבל את התקן של הצבא האמריקני במלואו וכך גם כל שאר המכשירים אני משתמש ב lg מ g6 נטשתי את s8 שהיה לי ואת not8 הם לא מספיק טובים וגם איטיים יחסית ל v30 נמאס לי לחפש מטען כי הסוללה נגמרת בסמסונג בשורה גדולה lg v35 שיגיע הוא יותר חזק עם יותר זיכרון

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר