כזה ניסיתי: Xiaomi Mi 8 Pro

המושג החם ביותר בבורסת השמועות בשוק הסלולר בשנה שעברה היה סורק טביעות אצבע מתחת למסך. לאחר שכל היצרניות בשוק צמצמו את המסגרת התחתונה והעליונה במסכי הסמארטפונים שלהן, קורא טביעות האצבעות נאלץ לחפש מקום לנדוד אליו, או לגב המכשיר, או אל מתחת למסך עצמו. אנליסטים, בלוגרים וכתבי טכנולוגיה העריכו חודשים לפני השקת שה-Galaxy S8 וה-iPhone X יכללו קורא שכזה, אך בסופו של דבר התבדו: אפל החליטה להיפטר מקורא טביעות האצבע ולהסתמך על זיהוי פנים בלבד, וסמסונג בחרה להסתמך גם על זיהוי פנים וגם להזיז את הקורא אל גב המכשיר. שנת 2018 היא השנה בה סוף סוף הטכנולוגיה המדוברת הגיעה אל השוק ואומצה, בינתיים לפחות, בעיקר על ידי תעשיית הסלולר הסינית: Huawei Mate 20 Pro OnePlus 6T, Meizu 16th, כולם מחביאים סורק שכזה מתחת למסך, נחתו בישראל בחודשים האחרונים. כעת מגיע גם תורה של שיאומי, עם מכשיר הפרמיום שלה, Mi 8 Pro.


גב שקוף, Xiaomi Mi 8 Pro (צילום: גד גניר)


ה-Mi 8 Pro הוא למעשה גלגולו ה"בריטי" של ה-Mi 8 Explorer. האקספלורר הושק כמכשיר פרמיום יחד עם ה-Mi 8 הרגיל והיה בין הראשונים להתהדר בקורא טביעות אצבעות מתחת למסך. בדצמבר האחרון החלו מכשיריה של שיאומי להימכר באופן רשמי ע"י מפעילות סלולר באנגליה וכנראה מתוך רצון להתחיל את ההשקה עם מכשיר חדש, הוחלט לתת למכשיר הפרמיום של החברה שם חדש ולשווקו כך. באותה הזדמנות הגיע גם לישראל בתצורה החזקה ביותר שלו, עם ערכת השבבים Snapdragon 845, זכרון RAM בנפח 8 גיגה ואחסון בנפח 128 גיגה, שאינם ניתנים להרחבה. שיאומי היא ככל הנראה היצרנית שמציעה את מגוון הדגמים הרחב ביותר המבוססים על ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום. עושים בה שימוש הפוקופון, המי מיקס 2 אס, Mi 8, ה-Black Shark (מכשיר הגיימינג של החברה) והמי מיקס 3. מעטים המכשירים בשוק שמציעים נפח זכרון RAM רחב כל כך ויש סיבה טובה מדוע זה כך: אין בכך צורך. מכשירי הפיקסל של גוגל מסתפקים בחצי מזה, ורוב השוק מציע כ-6 גיגה במכשירי דגל, שגם זה מעבר למה שרוב המשתמשים צריכים, נכון לתחילת שנת 2019. ייתכן שבעוד כמה שנים אפליקציות יהפכו לתובעניות יותר, אבל כיום היתרון ב-8 גיגה RAM מתבטא בעיקר ביכולת להגיד שיש לך בסמארטפון 8 גיגה RAM.



מערכת ההפעלה במכשיר, MIUI בגרסה 10, מבוססת על אנדרואיד בגרסה 8.1. שיאומי מעדכנת את מערכת ההפעלה שלה בלי קשר כל כך לגרסת האנדרואיד עליה היא מתבססת. כך יוצא שגם מכשירים ישנים יותר מקבלים את הממשק העדכני ביותר של החברה, גם אם הם נשארים על גרסת אנדרואיד ישנה יותר. הבעיה היחידה היא שחויית השימוש במכשיר תלויה במידה רבה מאוד בגרסת ה-MIUI שעודכנה עליו, ובמקרה של ה-Mi 8 Pro, מדובר בגרסה בעייתית: אמנם ברוב הזמן המכשיר זריז מאוד, אולם בפרק זמן של כמעט חודש במהלכו התנסיתי במכשיר כמכשיר הראשי והיחיד שלי, נקלעתי מספר פעמים לסיטואציות בהן המכשיר פשוט מפסיק להגיב למגע שלי על המסך לכמה שניות, והדרך היחידה להתמודד עם זה היא לאתחל אותו. זה לא קרה בתדירות תכופה מדי, אבל יחסית למכשיר חדש מהניילונים, לטעמי, כל פעם שקורה דבר כזה בחודש הראשון לשימוש בו, זה כבר תכוף מדי. מה עוד? נדמה לפעמים שלמכשיר רצונות משלו. למשל, כמו בכל טלפון חדש, הייתי מצפה שלפני שאעשה פעולה כמו כניסה לקישור שקיבלתי בוואטסאפ, המכשיר יברר אם אני מעוניין לעשות זאת דרך הדפדפן המובנה או דרך דפדפן כרום. המי 8 לא טרח להציג לי הודעה שכזאת משום מה, ופתח אותם בדפדפן המובנה. כדי לפתוח קישורים מוואטסאפ בכל זאת דרך דפדפן כרום, נדרשתי לנבור בהגדרות ולבטל את הגדרת ברירת המחדל. הסוגיה המציקה ביותר היתה ללא ספק הנטייה של המכשיר להכשל בפעולות הפשוטות של העתק והדבק. קרו לי מספר פעמים מקרים בהם ניסיתי להעתיק קישור כלשהו, וכשניסיתי להדביק אותו במקום הרצוי, משום מה הודבק הטקסט הקודם שהעתקתי. עם כל זה אפשר לחיות והמכשיר עדיין זול מספיק כדי להרשות לעצמו פאשלות שכאלו. מעבר לכך, הגיוני מאוד להניח שבעדכון הגרסה הבא, הסוגיות האלו יתוקנו, ועדיין, מרגיז. ואם חייבים, אז גם משהו חיובי: לפני מספר חודשים דובר על כך שבתוך תפריטי המכשירים של שיאומי ישולבו פרסומות. שמח לבשר שבמכשיר שבדקתי זה עדיין לא כך.


MIUI 10 (צילום: גד גניר)


זוכרים את מכשירי הטלפון הביתיים השקופים משנות ה-90? אלו שיכולתם לראות את הרכיבים הפנימיים שלהם? אז ה-Mi 8 Pro מנסה להחזיר את הטרנד הזה לאופנה. הגב שלו שקוף לחלוטין וחושף סוללה ורכיבים פנימיים, ביניהם ערכת השבבים, לראווה. כשהושק ה-Mi 8 Explorer העיצוב הזה משך תשומת לב ועניין, ואתרים בחו"ל דיווחו כי לא באמת מדובר ברכיבים עצמם כי אם במדבקה. אם אכן מדובר במדבקה, זו מדבקה מאוד מאוד משכנעת. כך או כך, זה נראה מעולה, ובניגוד לרוב מה ששיאומי עושה, כאן גם ניתן להגיד שמדובר ביציאה כמעט ייחודית (קדמה לה HTC שעשתה דבר דומה בגב של ה-U12 שלה). שיאומי שילבה כאן גם נגיעות של צבע אדום, במסגרות העדשות, בכפתור ההדלקה בצד ואפילו בתוך שקע הטעינה. התוצאה נראית נהדר ויוקרתית. מה שווה גב שקוף אם הכל יכוסה ממילא בקייס? בשיאומי חשבו על כך מראש והוסיפו לערכת המכשיר קייס שקוף. חבל שגם המכשיר הזה של שיאומי לא מציע שום סוג של עמידות בפני מים.

קורא טביעות אצבעות מתחת למסך (צילום: גד גניר)



גב שקוף זו הזדמנות נהדרת להעביר מסרים דרמטיים למשתמשים (צילום: גד גניר) 


ל-Mi 8 Pro מסך בטכנולוגיית Super AMOLED, בגודל 6.21 אינטש וברזולוציה של 1080 על 2248 פיקסלים. הוא נראה מעולה: חד, צבעוני ומתפקד לא רע בכלל אפילו באור יום. בחלקו העליון של המסך, איך לא, מגרעת, ואפילו רחבה יחסית. האם זה אומר שיש בה משהו שאין במכשירים בעלי מגרעות בגודל צנוע יותר? אמור להיות זיהוי פנים עם סורק אינפרא אדום אבל זה לא ממש משנה כרגע. זיהוי הפנים לא עובד ברוב איזורי העולם וגם כאשר משנים את האיזור של המכשיר בהגדרות לכזה שאמור להיות בו זיהוי פנים, עדיין אין זכר לאפשרות הזאת בהגדרות. קורא טביעות האצבע מתחת למסך, אחד מגולות הכותרת של המכשיר מתגלה כאן כבעל ביצועים פושרים למדי: קרו לא מעט מקרים בהם הסורק לא זיהה את האצבע, ועל מנת לעזור לו, עדיף ללחוץ עליו באופן יותר אסרטיבי ממה שהתרגלתם בסורקים קונבנציונלים. צריך להגיד את האמת. עדיין מדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית שעדיין לא הגיעה לרמת הנוחות, המהירות והדיוק של סורקים מהסוג הישן של 2017. אגב, מסתבר שלא רק גב המכשיר שקוף: את רכיב הסורק ניתן לראות דרך המסך, בתנאי שמוצג עליו רקע בהיר, ויש עליו אור שמש ישיר.

מסך נהדר (צילום: גד גניר)


מערך הצילום הראשי של Mi 8 Pro זהה לזה של Mi 8, ו-Mi Mix 2s. הוא כולל שני חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל עם צמצמים ברוחב f/1.8 ו-f/2.4. יש לו ייצוב אופטי ועדשות בעלות אורך מוקד שונה מה שמאפשר לו לתת למשתמש זום x2. זו מצלמה מצויינת. היא מפיקה פורטרטים נהדרים, תמונות מוארות עם טווח דינאמי רחב, חדות וממוקדות. גם בלילה ה-Mi 8 Pro מייצר תמונות נאות, אם כי באיכות קצת פחות מרשימה מזאת של מכשירי דגל אחרים כמו ה-Galaxy Note 9 או ה-iPhone Xs Max. ההבדל המשמעותי במחיר בא לידי ביטוי בהיבט הזה בבירור. המצלמה הקדמית עושה עבודה מצויינת ומצלמת תמונות חדות ומפורטות, גם בצילום בתאורה של חדר סטנדרטי. למרות שמדובר במצלמה יחידה, היא מטשטשת את הרקע בצורה מאוד יעילה ומדוייקת במצב פורטרט.

מבט מקרוב על המצלמה (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


הסוללה ב-Mi 8 Pro היא בעלת קיבול של 3000mAh. לי זה הספיק בממוצע למשהו שנע בין ארבע וחצי לכמעט חמש שעות מסך. בדפוס השימוש שלי זה אומר שכמעט ולא נוצרו מצבים בהם נדרשתי לטעון את המכשיר באמצע היום, אם כי אל סוף היום הגעתי על אחוזי הסוללה האחרונים. איך זה בהשוואה למכשירי דגל אחרים בשוק? לא מלהיב במיוחד. בדקתי לא מעט מכשירים השנה שהצליחו להגיע ל-6 שעות מסך ויותר, אם כי ישנם גם מכשירי דגל שמציעים ביצועי סוללה פושרים, דומים לאלו של המכשיר הזה. אין לי בעיה עם 4.5 שעות מסך, יש לי בעיה עם העובדה שזוהי נקודת הפתיחה ומכאן זה רק יתדרדר ככל הנראה. Mi 8 Pro תומך בתקן הטעינה המהירה +QC 4.0 שמלבד טעינה מהירה יחסית של הסוללה, יודע לעשות זאת באופן שמונע התחממות של המכשיר. בצורה הזאת הוא גם מבטיח אורך חיים רב יותר לסוללה, וטעינה יעילה יותר. בתחתית המכשיר ישנן שתי שורות נפרדות של חורים משני צידי שקע הטעינה, אך השמע בוקע רק מאחת מהן. אז נכון, למכשיר הפרמיום של שיאומי אין שמע סטריאופוני, אבל הרמקול היחיד מייצר עוצמה נאה מאוד, וגם איכות לא רעה. שקע אזניות סטנדרטי אין כאן אגב, אך שיאומי מספקת בערכת המכשיר מתאם משקע ה-Type C ליציאת אזניות 3.5 מ"מ.

(+)
  • עיצוב ייחודי ונאה
  • יכולות צילום מרשימות ביחס למתחרים בטווח המחיר, בייחוד במצלמה הקדמית
  • מסך איכותי
(-)
  • באגים מרגיזים בתוכנה
  • קורא טביעות אצבעות מתחת למסך, חדשני אך עדיין אינו בשל
  • ביצועי סוללה פושרים בלבד

מבט מקרוב על ספק ערכת השבבים, ספק מדבקה מרשימה (צילום: גד גניר)


מחירו של Mi 8 Pro אצל היבואן הרשמי המילטון עומד על 2599 ש"ח. כמו רוב מכשירי שיאומי, גם Mi 8 Pro נותן תמורה מעולה על הנייר לכל שקל שתשקיעו בו, מספיק כדי שניתן יהיה לסלוח לו על החסרונות שמייצרים את הפער האיכותי בינו לבין מכשירי דגל יקרים יותר. בטווח המחיר הזה, ההתלבטות שלכם צריכה להיות בין המכשיר הזה, לבין OnePlus 6T. בעוד המכשיר של שיאומי מציע עיצוב שקשה להתעלם ממנו ומצלמה מעט איכותית יותר, המכשיר של OnePlus מציע מערכת הפעלה נקייה ויעילה יותר, וזמן סוללה ממושך יותר. את מי מבין השניים כדאי יותר לקנות? תלוי בסדרי העדיפויות שלכם.

6 תגובות

  1. הייתי לוקח את ה- Oneplus 6T בלי לחשוב פעמיים.

    השבמחק
  2. לגבי זיהוי פנים: שנה אזור להודו ואז תחת הגדרות> מסך נעילה וסיסמא> ניהול נתוני פנים

    השבמחק
  3. ביקורת ממצה ואינטליגנטית, כרגיל.
    המון תודה!
    אביב

    השבמחק
  4. המחיר באיביי - 1800 וקצת. שוב עושים קופה כאן.

    השבמחק
  5. סקירה מעולה.
    גם וואוי ומייזו מעדכנות את הממשקים מבלי לעדכן את הגרסה. זה עדיין עדיף מחברות אחרות שלא מעדכנות בכלל

    יבגני

    השבמחק
  6. מתבקש להגיד מילה על mi8: לעומת הפרו יש לו 6gb ram (מספיק מעל הראש) מסך amoled (לעומת סופר אמולד בפרו), ואין לו סורק במסך, שממילא לא עובד מי יודע מה, או גב שקוף חסר חשיבות. לעומת זאת יש לו עוד 400mah בסוללה. מלבד זה הוא זהה לפרו. אם נסתפק ב-64gb, שזה מספיק לגמרי לרובנו, נקנה אותו סביב 1700-1800 שח בישראל. זה הופך את הפרו למיותר, ואת ה- mi8 לטלפון על במחיר מגוחך. גד, מה דעתך?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר