כאלו ניסיתי: Skullcandy Indy

אזניות Truly Wireless קיימות בשוק עוד לפני השקת האיירפודס של אפל, אבל כמו בקטגוריות מוצרים אחרים, הכניסה של אפל לתחום הפכה את האזניות האלו מנישה למיינסטרים. מצד שני, בשל הדומיננטיות של אפל בשוק, ובעיקר מתוך רצון להקל על הרוכשים הפוטנציאלים לזהות את האזניות שלהן כאלטרנטיבה לאזניות הפופולריות, יצרניות רבות בוחרות לעצב את האזניות שלהן בצורה דומה לזו של אפל. אני לא מדבר על העתקה מוחלטת של העיצוב כפי שעושות יצרניות סיניות אלמוניות, אני מדבר על הבחירה בתצורה שכוללת מוטות שיוצאים מתוך האזניה עצמה, משהו שלא נראה בשוק לפני ה-AirPods. קחו לדוגמה את Skullcandy, שהשיקה בתחילת שנה שעברה את Push, אזניות אלחוטיות ראשונות שלה ללא כבל מקשר שנראות כמו חלליות קטנות ומעוגלות. Indy, הדור השני של אזניות Truly Wireless מבית היצרניות שעיצובים ייחודיים היו אחד מסימניה המובהקים ביותר נראה כבר כמו גרסה מגושמת ופחות מעודנת של איירפודס, ובצבע שחור. למרות שלא מדובר בהעתקה, לא קשה גם לראות מהיכן הגיעה ההשראה.

Skullcandy Indy (צילום: גד גניר)


מעבר להסבר המסחרי-שיווקי, יש גם הסבר טכני לדמיון הזה: המוטות הללו מרחיקים את המיקרופון מהרמקולים הקטנים של האזניות, מה שמקטין את הסיכוי לרעשים, הדים והפרעות, ואכן, אין כאלו בשימוש ב-Indy בשיחות, ברוב הזמן. מצד שני, בסביבה רועשת במיוחד, הן פחות מרשימות, וקצת מתקשות להפריד את קול המשתמש מרעשי הרקע, במיוחד כמשדובר ברוח חזקה. באופן כללי, נהניתי מאופי הצליל של Indy: יש כמות נאה של באסים, אבל הם לא באים על חשבון צלילים אחרים, והן מתפקדות יפה גם בטווח המיד ובצלילים בתדר גבוה. 



כמו תמיד, נוכחות הבאסים מושפעת מאוד מאיכות האטימה והאופן שבו הן יושבות בתוך האוזן. מבחינה הזאת, Indy מצליחות לאתגר הנחת מוצא שהחזקתי לגבי אזניות. עד כה חייתי באמונה שאטימה טובה של תעלת האוזן וקיבוע של האזניה בתוך חלל האוזן הולכים ביחד. מסתבר שלא, לפחות עפ"י סקאלקנדי: ה-Indy מגיעות עם סנפירי ייצוב שמקבעים אותן היטב בתוך האוזן ומקטינים מאוד את הסיכוי שינשרו באופן ספונטני. משום מה, הסנפירים האלו מגיעים רק במידה אחת, אבל זה מה שיש ועם זה הן מנצחות: האזניות אכן מאובטחות בתוכה ולא מתנדנדות. מצד שני, האטימה יכולה היתה להיות טובה יותר. בחלק מהמקרים הכנסתי את האזניות לאזניים, הן היו תפוסות טוב בתוכן, אבל השמע היה דל מאוד בבאסים, בשל אטימה לא מיטבית. זה לא מצב חסר תקנה. קצת יותר תשומת לב בהחדרת האזניות לאזניים  דווקא כן מייצר אטימה ראויה, אבל זה כמה שניות שבהן אני עובד בשביל האזניות ולא הן בשבילי. 

Skullcandy Indy (צילום: גד גניר)

Skullcandy Indy (צילום: גד גניר)


מקום נוסף בו Indy אינן מצטיינות הוא בכל הקשור למחוות השליטה בהן. זה מתחיל בבחירה במשטחי מגע: בשל העדר נדל"ן עבור שלט שפעם היה חלק מהכבל המקשר בין האזניות, השליטה בהן חייבת להתבצע מהאזניות עצמן. מה עושים כשמדובר באזניות שלא כדאי לשחק איתן כשהן בתוך האזניים? משתמשים בשליטה באמצעות מגע. הבעיה עם זה היא שכמעט אף חברה לא עושה זאת כמו שצריך, וגם סקאלקנדי לא מצליחים כאן יותר מאחרות: רוב הנסיונות שלי לסדר את Indy בתוך האזניים הסתיימו בלחיצות לא מכוונות על משטחי המגע שכיבו את האזניות או ביצעו פעולות שלא התכוונתי שיתבצעו. מעבר לזה, גם המחוות עצמן די מבלבלות ולא סטנדרטיות. לחיצה אחת לדוגמה, ברוב האזניות שבדקתי, עוצרת או מפעילה מחדש את ניגון המוזיקה. במקרה של Indy לחיצה אחת מנמיכה או מגבירה את עוצמת השמע (ימין.מחזק, שמאל.מחליש). כדי לעצור בכל זאת את המוזיקה או כדי לענות, תצטרכו להקיש הקשה כפולה. כל השאר יותר סטנדרטי, אבל ההחלפה בין שתי הפעולות הבסיסיות האלו היתה די מבלבלת עבורי בימים הראשונים לשימוש באזניות. 

ה-Indy עשויות בעיקר מפלסטיק שחור בגימור מט. הן אמנם מגושמות קצת בגודל ובעיצוב, אך הן קלילות למדי. תקן העמידות שלהן למים הוא IP55, כלומר הן עמידות להתזות מים אך לא לטבילות אקראיות, כנהוג בז'אנר. הן מתמגנטות למקומן בתוך קייס הטעינה שלהן וגם מכסה הקייס נסגר בצורה מגנטית. טעינה מלאה הספיקה לי לכ-4.5 שעות שימוש, נתון יפה שמציב אותן קצת מעל לממוצע אורך חיי הסוללה בקטגוריה. הקייס עצמו כנהוג בז'אנר מסוגל לספק להן עוד קצת יותר מ-2 טעינות מלאות, כלומר, בסה"כ קרוב ל-16 שעות של שימוש לפני שתצטרכו לחבר אותן לחשמל.


(+)
  • איכות שמע טובה (בתנאי שהשגתם אטימה ראויה)
  • זמן סוללה גדול מהממוצע
  • יושבות בצורה יציבה באוזן

(-)
  • קשה להשיג אטימה ראויה
  • משטחי המגע רגישים מדי
  • מחוות המגע אינן סטנדרטיות

ה-Indy החלו את דרכן בישראל כשי המצורף לרוכשי G8s. מי שמעוניין להנות מהן בלי לרכוש את הסמארטפון של LG, יאלץ להיפרד מכ-436 ש"ח, מחיר לא גבוה במיוחד, אבל גם לא זול בצורה יוצאת דופן. גם אם הן לא מביאות איתן איזושהי בשורה ייחודית, הן עושות את העבודה: הן נשמעות טוב (במידה והצלחתם להשיג אטימה ראויה), הן יושבות טוב באוזן, והסוללה שלהן רחוקה מלאכזב. הייתי שמח אם התפעול שלהן במגע היה מלוטש יותר, ואם בסקאלקנדי היו בוחרים לאמץ כבר את חיבור הטעינה בתקן USB C, אבל כנראה שצריך להשאיר משהו לדור הבא.

1 תגובות

  1. תודה על עוד סקירה מעולה.

    "אבל זה כמה שניות שבהן אני עובד בשביל האזניות ולא הן בשבילי." :-)
    גדול ומתמצת את מהותנו.

    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר