כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Tab s6

ב-2010 כולם ידעו שהם צריכים טאבלט. השקת האייפד הראשון בינואר היתה אמנם זו שנתנה את האות לפתיחת תור הזהב של קטגוריית המוצרים הזאת, אבל חודשים ספורים לאחר מכן פסי הייצור של יצרניות הסלולר הגדולות החלו לפלוט טאבלטים משלהן. הראשונה ללכת בעקבותיה של אפל היתה סמסונג, שבספטמבר באותה שנה הציגה טאבלט משלה, מבוסס אנדרואיד, עוד לפני שגוגל בעצמה הספיקה להתאים את מערכת ההפעלה שלה למסכי מגע גדולים. 


Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: גד גניר)


בשנים שחלפו מאז מכירות הטאבלטים הספיקו לנסוק ואז לצלול. העובדה שאנשים ידעו שהם צריכים אחד, לא ממש ענתה על השאלה *למה* הם צריכים אחד. כשעבר מספיק זמן מבלי שטאבלטים סיפקו תשובה מספיק טובה לשאלה הזאת, אנשים החלו לאבד עניין. מהמוצר הנחשק ביותר בקטלוגים של חברות הטכנולוגיה, טאבלטים הפכו לדבר הזה שאתם פוגשים בעיקר כשאתם מבקשים תפריט במסעדה. לפני כשנה וחצי גוגל הסירה את קטגוריית הטאבלטים מחנות המוצרים שלה, עדות עצובה לאמון שהיא רוכשת לקטגוריה. אפל מצידה ממשיכה בעסקים כרגיל עם האייפד, ומתמידה בנסיונה להפוך אותו לתחליף למחשב נייד. ומה לגבי סמסונג? כמו בתחילת העשור, היא היחידה שקוראת תיגר על אפל בשוק הטאבלטים החזקים, השנה היא עושה זאת עם ה-Galaxy Tab S6.



הטאבלט של סמסונג מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 855 של קוואלקום אותה ניתן למצוא במרבית מכשירי הדגל של 2019. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה משלבת עם ערכת השבבים הזאת גם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה ואחסון בנפח 128 גיגה אותו ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון MicroSD בנפח מקסימלי של 1 טרה. אין טאבלט חזק מזה בשוק כרגע, לפחות לא כזה שמריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד, וכצפוי, הוא עובד חלק מאוד, מהיר מאוד ומריץ גם את המשחקים הכבדים ביותר שקיימים כיום בהגדרות התובעניות ביותר. סמסונג הלבישה כהרגלה את הממשק הייחודי של One UI על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 9.0 כאשר עדכון לגרסה 10 אמור להגיע במהלך החודשים הקרובים.

ממשק ה-DEX של Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: גד גניר)


במצב רגיל, הממשק של Tab S6 זהה כמעט לחלוטין לזה של הסמארטפונים של החברה, כך שאם אתם מחזיקים Galaxy S10 או Galaxy Note 10, סביר להניח שתרגישו כאן בבית. כמו אפל, סמסונג שואפת להפוך את הטאבלטים שלה למעין תחליפי מחשבים, ושילבה כאן את DEX ממשק שולחן העבודה שלה. הממשק מסודר בצורה הגיונית בסה"כ ולא קשה להתרגל לעבוד איתו. אפשר לעבוד איתו באמצעות מגע, אבל זה רחוק מלהיות אידיאלי. הוא נוח לעבודה בעיקר עם כיסוי המקלדת של הטאבלט שאינו מצורף לערכה שלו, אבל ניתן בהחלט גם לחבר אליו מקלדת ועכבר אחרים בבלוטות' אחרים. זה לא יחליף את המחשב שלכם, אבל בהחלט אפשר לסמוך עליו במיקור חוץ של חלק מהפעולות שלא נהוג לבצע באמצעות טאבלטים, בעיקר פעולות של יצירה ועריכת תוכן: עריכה בקטנה של תמונות, כתיבת מסמכים, עריכת מצגות וכו'.

העט, שדווקא כן מצורף לערכת המכשיר, משלים את החויה: מעבר ליכולת לשרבט באמצעותו, מדובר בעט בלוטות' המשמש כשלט רחוק לטאבלט. ניתן לשלוט באמצעותו על ניגון תכנים, ואפילו על עוצמת השמע באמצעות לחיצה ומחוות באויר. בשל כך, העט מגיע עם סוללה מובנית, ודורש טעינה פה ושם. הטעינה והאחסון של העט אמורים להתבצע על שקע בגב הטאבלט. "אמורים" כי אין סיכוי שהעט ישאר שם לאורך זמן. העט זז ממקומו בקלות ולא הייתי אפילו טורח להכניס את הטאבלט לתיק כשהעט מוצמד אליו ככה מהחשש שהעט יעלם בתוך התיק או יאבד כשאוציא את הטאבלט מהתיק.

הגב של Samsung Galaxy Tab S6. תסמכו עליו שישמור לכם בעצמו על העט? (צילום: גד גניר)


ל-Tab S6 מסך Super AMOLED בגודל 10.5 אינטש ברזולוציית 2560 על 1600 פיקסלים. כהרגלה של סמסונג, זה מסך צבעוני ומרהיב עם טווח דינאמי רחב. תענוג לצפות בסרטים על גבי המסך הזה, אם כי הגימור המבריק מחזיר היטב השתקפויות וגם מתכסה בקלות בטביעות אצבעות. המסך מוקף במסגרת דקה אבל לא דקה מדי, כזאת שמאפשרת אחיזה נוחה בטאבלט בלי להפריע לשימוש בו. באופן כללי, המסגרות האלו מאפשר לסמסונג לשלב מסך גדול יחסית באריזה די קומפקטית ודקיקה. גב הטאבלט עשוי מתכת שאמנם אינה משדרת משהו יוקרתי במיוחד, אך היא בהחלט עדיפה מבחינה פרקטית על זכוכית. 

על המסגרת של Tab S6 ממוקמים ארבעה רמקולים. שניים בחלקו התחון ושניים בחלקו העליון, על מנת לספק שמע סטריאופוני בין אם אתם מחזיקים את הטאבלט לאורך ובין אם לרוחב. AKG שאחראית על הסאונד עשתה כאן עבודה מעולה. הרמקולים חזקים ואיכותיים ביחס למה שנהוג בקטגוריה. רוצים לחבר אליו אזניות? מוטב שיהיו אלו אזניות Bluetooth מאחר שסמסונג השמיטה כאן את שקע האזניות. אם בסמארטפונים זה עוד איכשהו מתקבל על הדעת בשביל הצורך לחסוך במקום, כאן זה נראה שסמסונג ויתרה על השקע הזה רק בגלל שזה נורא טרנדי כרגע. כן, אפשר להשתמש במתאם, כן, לכולם יש היום אזניות בלוטות', ועדיין, הייתי מצפה שלפחות בטאבלטים שלה, סמסונג תשמור על שקע האזניות.

Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: גד גניר)

ארבעה רמקולים יש, עט יש, ומה חסר? שקע אזניות סנטדרטי (צילום: גד גניר)


הטאבלט מצויד בסוללה בקיבול של 7040mAh. סמסונג טוענת שהיא אמורה להספיק לכ-14 שעות שימוש, אצלי היא החזיקה לכ-11 שעות מסך שזה לא רע בכלל. המצלמה פחות מלהיבה: התוצאות שהיא מוציאה מתאפיינות בכמות גדולה של רעש דיגיטלי וגרעון, או במילים אחרות, זה מרגיש שסמסונג דחפה לטאבלט הדגל שלה מצלמה מאחד ממכשירי הביניים שלה.

(+)
  • מסך מרהיב ואיכותי
  • שמע מעולה דרך ארבעה רמקולים
  • ביצועים מעולים הודות למפרט נאה

(-)
  • פתרון האחסון של העט בגב הטאבלט אינו מאובטח מספיק
  • אין שקע אזניות ואין לכך סיבה מוצדקת
  • יקר מאוד

ה-Tab S6 הוא ללא ספק טאבלט האנדרואיד הטוב ביותר בשוק. מעבר לכך, יש לו את הפוטנציאל להחליף את הלפטופ שלכם בחלק מהמשימות שלו, גם כאלו שלא היה נהוג לבצע באמצעות הטאבלט. מה הורס את החגיגה? העובדה שהוא עולה קרוב ל-3000 ש"ח, מחיר שבו ניתן להתארגן כבר על מחשב נייד עם מפרט טכני לא רע בכלל, מסך גדול יותר ומערכת הפעלה סטנדרטית ולא ייחודית של סמסונג. איזו סיבה יש בכל זאת לרכוש אותו? הוא לא סתם מגניב, הוא פרקטי. הוא קומפקטי הרבה יותר ממחשב נייד, הסוללה שלו מחזיקה יותר משל רובם, והיכולת לשרבט עליו בקלות ובאופן מיידי עם עט, נותנת לו יתרון משמעותי על פני המוצר שהוא מנסה להחליף.

4 תגובות

  1. 3 הערות לתוכן:
    1) לא נכון עובדתית שרק סמסונג קוראת תיגר על אפל,גם שיואמי וגם וואווי במשחק,עם מכשירים מצוינים לא פחות,אם כי הן אינן משלבות מעבד מתקדם מהדור הזה. יחד עם זאת שתי האחרונות מחזירות בהחלט עטרה ליושנה.
    2) עט זה בעיקר למשועממים שלא לומר דברים לא נעימים אחרים. מוטב לו סמסונג הייתה משקיעה קצת יותר בחיבור 3.5 ובתמיכת סים כי אצל המתחרות זה חלק ממפרט החובה למכשירים אלה,דבר שמייעל משמעותית את השימוש ב טאבלט.
    3) לסיכום: המתחרות מסין עולות בכל פרמטר אפשרי על זה של סמסונג לרבות מחיר(בין 800 ל 1500₪ תלוי איפה רוכשים) ומציידות את כל הטאבלטים שלהם בסים בודד או כפול.
    �� נכון יהיה להשאיר מוצר זה באריזותו המקורית על מדפי היצרן עד שישכיל להבין היכן טעה ומדוע.

    השבמחק
    תשובות
    1. אשמח להמלצה על טבלט אנדרואיד אחר שראוי להתחרות בטאב 6 עם מפרט דומה. אני לא מכיר.

      מחק
  2. Xiaomi mi pad 4 plus, 1000 שקל תמורה מספיק טובה

    השבמחק
  3. תודה על סיקרה מצויינת נוספת.
    בנוגע לתגובה מעלי, יש לי את ה Xiaomi mi pad 4
    ואני ממליץ עליו לגמרי. מכשיר נהדר.
    בזמנו גד סקר את ה Xiaomi mi pad 3 והמליץ עליו,
    גם אותו יש לי, וגם עליו אני ממליץ.

    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר