כזאת ניסיתי: Philips S7000 S7960/17

פיליפס הרסה לי את החלק היחיד שיכול היה להיות נחמד בקורונה. תיאורטית, ההנחיה שקיבלנו להתחיל לעבוד מהבית עשויה היתה לתת את האות להצמחת זקן פרא, אבל אילוצי הג'וב כבוחן חפיצים מנעו ממני את הפרבילגיה הזאת: זה לא שבימים כתיקונם אני באמת מקפיד להתגלח באופן קבוע, אבל שבוע לפני שהודיעו לנו להפסיק להגיע למשרד, נחתה על שולחני מכונת הגילוח החדשה של פיליפס מסדרה 7000, מה שחייב אותי להכנס לשגרת גילוח יומיומי. מה שונה במכונה הזאת מכל מכונת גילוח אחרת? פיליפס מייעדת אותה לאוכלוסיה בעייתית מבחינת יצרני מכונות גילוח, בעלי עור רגיש, כמוני. לצורך כך היא מציעה, בין השאר, אפליקציה לסמארטפון שתבחן את טכניקת הגילוח שלכם ותיתן לכם ציון על כל גילוח. מה היתה דעתה של המכונה עליי, ומה היתה דעתי עליה?

Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)



המכונה שהגיעה אליי לבדיקה היא מדגם S7960/17. כרגיל אצל פיליפס, המכונה עצמה זהה בכל דגמי הסדרה, והדגמים הספציפיים נבדלים זה מזה בעיקר ברמת האבזור. המכונה שהגיעה אליי כוללת מטען קיר, טרימר SmartClick, ונרתיק נשיאה. הטרימר הוא אותו אחד שלא הלהיב כבר ב-S9000. ייתכן שאני רגיל לביצועים של OneBlade וקשה לי לחזור אחורה, אבל בחויה הסובייקטיבית שלי, הטרימר הזה לא מרשים במיוחד, בעיקר בחיתוך בגובה 0, שם הוא פשוט לא מסתדר עם זיפים ארוכים. הנרתיק עוטף היטב את המכונה ומגן עליה, אבל לא מסוגל להכיל גם את הטרימר והמטען, כך שאם תרצו לקחת אותם עמכם, תצטרכו למצוא להם מקום נפרד.



לפני שאגיע לאפליקציה, הרי לכם מספר מונחים שיווקיים של פיליפס, המורכבים משתי מילים ללא רווח ביניהן, המתארים טכנולוגיות ששולבו בסדרה 7000 על מנת לספק גילוח נעים, אפקטיבי וסלחני כלפי עור הפנים של המשתמשים: SkinGlide, המסגרת הכחולה מסביב לרשתות הלהבים משובצת באלפי כדוריות זעירות מחומר דמוי זכוכית, שאמורות לאפשר למכונה להחליק על הפנים בקלות ולהפוך את הגילוח לנוח ונעים יותר. ללהבים עצמם פיליפס קוראת בשם המחייב GentlePrecision, וטוענת שהם חדים ומדויקים באופן מיוחד ואמורים לחתוך את השיער ביעילות שמצמצמת את מספר המעברים על העור (מה שאמור להפחית את הסיכוי לאדמומיות וגירוי).  BeardAdapt זו טכנולוגיה שלטענת פיליפס סורקת את הזקן ומתאימה את עוצמת הפעולה של המכונה לצפיפות השיער.

ראשי הגילוח של Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)


הטרימר של Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)


נרתיק הנשיאה של Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)



מה שיפה במכונה הזאת הוא העובדה שפיליפס הפנימו שלהתלהב מזה שיש למוצר שלהם אפליקציה זה כל כך 2015. המיתוג של המכונה הזאת הוא היעוד שלה לבעלי עור רגיש, והאפליקציה היא רק חלק מהאמצעים להשגת המטרה הזאת. האפליקציה, GroomTribe, מנחה אתכם כיצד לשמור על העור בזמן הגילוח וגם מציעה הדרכה כיצד לגדל סגנונות מסוימים של זקנים. השלב הראשון בשימוש באפליקציה, לאחר יצירת חשבון, הוא ראיון קצר שנועד לבחון ממה אתם סובלים במיוחד (אדמומיות, גירוי, פצעונים, שערות שצומחות פנימה), לבחון את הרגלי הגילוח שלכם (יבש או רטוב), תדירות הגילוח ועוד. בסיום התהליך המכונה תגדיר בעצמה את העוצמה האופטימלית לשמירה על העור שלכם, ואז יגיע שלב הגילוח עצמו. ניתן לבצע גילוח מודרך, שבו המכונה מחוברת לטלפון באופן רצוף בזמן הגילוח והטלפון רוטט בכל פעם שהמכונה מזהה שאינכם מתגלחים באופן שהיא רוצה שתתגלחו. הבעיה עם השיטה הזאת, במיוחד עבור בעלי זקנים כמוני, היא שצריך רמת קואודרדינציה על אנושית כדי להיות מסוגל גם להתגלח מבלי להרוס את הזקן, וגם להתבונן במקביל במראה ועל מסך הסמארטפון. בסיום הגילוח מקבלים ציון על הטכניקה. לחילופין, אם לא בא לכם לקבל התראות ברטט מהאפליקציה תוך כדי הגילוח, המכונה תדע להסתנכרן מול האפליקציה, ותספר לה בהזדמנות הראשונה איך הייתם. 







בגדול, המכונה הזאת לגמרי בקטע של האשמת הקורבן. הסיבה לאדמומיות בעור היא טכניקת הגילוח של המשתמש, ו-S7000 (ובמיוחד האפליקציה) כאן כדי להפיץ כמו מיסטר מיאגי בקארטה קיד, את בשורת התנועות המעגליות. התנועות האלו, בשילוב עם מבנה המכונה, אמורים לשמור על עור הפנים שלכם ולמנוע גירוי. הציון שאתם מקבלים על כל גילוח הוא פונקציה של כמה זמן מתוך משך הגילוח הכללי, הצלחתם לשמור על משמעת התנועות המעגליות. בניגוד למברשת השיניים של Oral B, כאן הרבה יותר קשה להשיג ציון 100% משום שיש חלקים בפנים (ושוב, במיוחד אצל אנשים שמטפחים זקן) שפשוט לא ניתן לגלח תוך כדי תנועה מעגלית, אבל GtoomTribe לא נותנת ציונים על השתדלות. בסופו של דבר, למרות שהציון הכי גבוה שהשגתי היה 66%, השילוב של התנועות המעגליות עם כל הטכנולוגיות הייחודיות של פיליפס עומד בהצהרות: העור הרגיש שלי אכן לא הפך לאדמומי ומגורה אחרי הגילוח, גם כשהתפרעתי והתגלחתי יום אחרי יום. הגילוח עצמו נעים, המכונה מחליקה על עור הפנים ומתאימה את עצמה לקימורים שלו, וגם הגילוח עצמו יעיל ויסודי. 
Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)


ל-S7000 חיבור טעינה סטנדרטי של פיליפס. לא ניתן להשתמש במכונה תוך כדי טעינה וחבל. 60 דקות של טעינה יעניקו לכם לטענת פיליפס 50 דקות של גילוח. אם הולכים לפי ההמלצה של פיליפס שלא להתגלח במשך יותר מ-4 דקות, זה יספיק תיאורטית לכ-12 גילוחים. בפועל מקבלים קצת פחות, משום שהחיבור והסנכרון בבלוטות' בין המכונה לסמארטפון שלכם צורכים גם קצת חשמל מהסוללה. המכונה עצמה כוללת חיווי מאוד בסיסי על מצב הסוללה שמתריע רק כאשר היא עומדת לסיים, אבל אם אתם זקוקים למידע יותר מדויק, ניתן לראות את אחוזי הסוללה הנותרים דרך האפליקציה.
 Philips S7960/17 (צילום: גד גניר)


(+)
  • גילוח קרוב ואפקטיבי
  • העור לא נשאר אדמומי ומגורה לאחר הגילוח
  • אפליקציה בעלת ערך מוסף ממשי

(-)
  • קשה לעקוב אחרי ההתראות מהמכונה בסמארטפון תוך כדי הגילוח
  • הטרימר המצורף בינוני למדי
  • קייס הנסיעות המצורף מסוגל לאכלס את המכונה בלבד, בלי החלקים האחרים בערכה


את S7960/17 תוכלו לקנות בכ-870 ש"ח. חייב להודות שהופתעתי לגלות שאכן יש אמת בפרסום: המכונה באמת שומרת על עור הפנים, ולאורך תקופת השימוש בה, לא נתקלתי בכל התופעות המעיקות הקבועות המאפיינות גילוח במכונה. לא ברור לי אם זה הטכניקה שהשתפרה, הסכינים, או כל טכנולוגיה אחרת, אבל זה באמת עובד, וכיף לגלות שזה אפילו לא בא על חשבון איכות הגילוח.

11 תגובות

  1. תודה רבה גד על הסיקור :)

    השבמחק
  2. האים המכונה גם לדתיים

    השבמחק
    תשובות
    1. במה שונה שיער של דתיים? שיער וזקן הם אצל כולם אותו דבר

      מחק
    2. לפי ההלכה אסור להתגלח בסכין מותר להשתמש במספריים. למתחרים להשתמש במכונת גילוח ההיתר הוא בתנאי שהסכין לא באה במגע עם העור אלא השיער נכנס לרשת ונחתך בסכין. למעשה צריך שאלת רב מומחה המכיר את המבנה והתהליך של הגילוח כדי להתיר שימוש במכונת גילוח.

      מחק
  3. לא ממש נוח הבעיה בפאות ומתחת לסנטר עדיין צובט

    השבמחק
  4. הגילוח יבש או רטוב...או גם וגם??

    השבמחק
  5. כמה זמן מחזיקים הסכינים?

    השבמחק
  6. צריך כשרות של הרבנים כדי להתיר מכונת גילוח, שאין איסור השחתת הזקן ופיאות הראש .

    השבמחק
  7. מה עדיף זה או הoneblade?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר