כזה ניסיתי: Xiaomi Mi 10

המכשירים של שיאומי, גם מכשירי הדגל שלה, שמרו עד כה על רמת מחירים נמוכה משמעותית מזו של אפל וסמסונג. Mi 9 של שנה שעברה הושק במחיר התחלתי של 1990 ש"ח, מחיר תחרותי אל מול מכשירי הדגל האחרים שהושקו ברמת מחיר של כ-3500 ש"ח וצפונה. לשיאומי היו גם מכשירים יקרים יותר, מסדרת Mi Mix, אבל אפילו הם נמכרו ברמת מחירים נמוכה משמעותית ביחס ליצרניות אחרות בשוק. ה-Mi 10, מכשיר הדגל העיקרי של שיאומי לשנת 2020 שובר את המסורת הזאת: זה המכשיר הראשון של שיאומי, שאני זוכר, שנמכר בישראל ב-3000 ש"ח (2999 ליתר דיוק). האם הוא מצדיק את המחיר הזה?


Xiaomi Mi 10 (צילום: גד גניר)


סוגיית המחיר קשורה במידה רבה לערכת השבבים של המכשיר: Snapdragon 865, החזקה ביותר בקטלוג של קוואלקום, זו שעליה יתבססו מכשירי הדגל השנה של רוב יצרניות הסלולר, והראשונה שתומכת בתקשורת בדור חמישי, לפני שרשת שכזאת הופעלה בכלל בישראל. התמיכה ברשת הדור החמישי היא הסיבה לעליה המשמעותית במחיר ערכת השבבים, וכתוצאה מכך במחיר המכשיר כולו. ההערכות בשוק מדברות על כך שלקראת סוף השנה נראה כבר רשתות כאלו מתחילות לפעול בישראל, אבל כמו תמיד, לרשתות חדשות לוקח זמן להיפרס באופן אפקטיבי ולכן את היתרונות הספציפיים של הטכנולוגיה החדשה נראה רק בעוד כמה שנים כנראה. לפיכך, חלק גדול מהקפיצה במחיר נעוץ בתכונה שלא ממש תזכו להנות ממנה כראוי בחודשים הקרובים. מעבר לסוגיה הספציפית הזאת, מדובר בערכת שבבים חזקה ביותר, בעלת 8 ליבות: אחת במהירות 2.84 גיגהרץ ועוד שלוש במהירות 2.42 לפעילות אינטנסיבית, ועוד ארבע במהירות 1.8 גיגהרץ לפעולות שגרתיות. התצורה הבסיסית ביותר של המכשיר מגיעה עם זכרון RAM בנפח של 8 גיגה וכ-128 גיגה נפח אחסון (שאינו ניתן להרחבה). Mi 10 משתמש יפה בחומרה הזאת ומתנהל בזריזות וביציבות כפי שמצופה ממכשיר דגל. שיאומי ציידה את המכשיר במערכת קירור שאמורה למנוע ממנו להתחמם בפעילות אינטנסיבית, ואכן המכשיר נשאר צונן למדי במהלך היום, והתחמם ברמה בהחלט מתקבלת על הדעת במהלך גיימינג אינטנסיבי. יוצא דופן היה תהליך התקנת האפליקציות, במהלכו גב המכשיר התחמם באופן משמעותי, אבל התופעה לא חזרה על עצמה מאז. 



Mi 10, לא מתחמם יותר מדי גם בגיימינג אינטנסיבי (צילום: גד גניר)


מערכת ההפעלה של Mi 10 היא MIUI בגרסה 11, גרסתה של שיאומי לאנדרואיד 10. נכון לכתיבת שורות אלו MIUI 12 כבר הוצגה אך טרם הגיעה אל המכשיר הזה וצפויה להגיע אליו בחודשים הקרובים. בניגוד ליריבה מבית, וואווי, שחווה על בשרה את זעמו של נשיא ארה"ב, שיתוף הפעולה של שיאומי הסינית עם גוגל חזק מתמיד. עדות לכך ניתן למצוא בעובדה שאפליקציות החייגן, אנשי הקשר וה-SMS של המכשיר הינן של גוגל, כמו בשאר מכשירי החברה מהשנה האחרונה. בנוסף, ה-Mi 10 מתהדר בתוספת גוגלית ייחודית, Ambient Mode: כשמחברים את המכשיר לטעינה, מוצג על המסך מידע מגוגל אסיסטנט כמו מזג אויר, שעון מעורר, פגישות המתוכננות למחר ושליטה על מכשירים חכמים בבית שמקושרים לסייען של גוגל, די דומה למה שנראה כבר ב-Lenovo Yoga Smart Tab.


Ambient Mode, רק אל תספרו לטראמפ (צילום: גד גניר)


סיבה אפשרית נוספת לקפיצה במחיר היא המסך: זהו מסך בגודל 6.67 אינטש עם רזולוציה של 2340 על 1080 פיקסלים, בטכנולוגיית Super AMOLED התומך בתקן HDR10. החידוש כאן הוא קצב רענון מקסימלי גבוה יותר מהרגיל, 90 הרץ (כמו ב-OnePlus 7T) מה שהופך את האנימציות לחלקות יותר. בצידו השמאלי העליון של המסך ממוקמת מצלמה קדמית, בתצורת ניקוב, ללא מגרעת (שנאמר: "Punch Hole") שזו בחירה אסתטית בהרבה ממגרעת, ופרקטית הרבה בהרבה ממצלמה קדמית ממונעת הבוקעת מהמסגרת העליונה. גם קורא טביעות האצבעות המשולב במסך עושה עבודה טובה ומזהה את האצבע באחוזים גבוהים מאוד מהנסיונות ופותח את המכשיר מנעילה במהירות. מה הורס קצת את החגיגה? הבחירה של שיאומי במסך בעל שוליים קמורים, בחירה שאמנם גורמת למכשיר להראות אולי מרשים יותר, אבל אין בה שום תועלת פרקטית: השוליים האלו רק הופכים את המכשיר הזה לפגיע יותר בנפילות ולא מאפשרים הדבקה פשוטה של מגן מסך קשיח.


מסך 6.67 אינטש (צילום: גד גניר)

מסך קמור בצדדים, למי שזה עדיין עושה את זה (צילום: גד גניר)

מצלמה קדמית בתצורת Punch Hole (צילום: גד גניר)


בהתאם לאופנה בתעשיית הסלולר בשנים האחרונות, גם גב המכשיר מצופה זכוכית, כשבין הגב לחזית המכשיר ישנה מסגרת מתכת. ה-Mi 10 הוא מהסמארטפונים הכבדים שיצא לי לבדוק בשנים האחרונות. הוא שוקל לא פחות מ-208 גרם, והדבר בהחלט מורגש בשימוש ממושך במכשיר. כמו ב-Mi 9 וב-Redmi Note 9S, גם כאן מערך הצילום בולט החוצה מגוף המכשיר בצורה מעט מוגזמת, וגם המכשיר הזה כמו כל אלו שקדמו לו מבית שיאומי לא ממוגן רשמית בפני מים. ועדיין הדבר המרגיז ביותר ב-Mi 10 הוא משהו אחר לחלוטין: לפני מספר שבועות לאחר פרסום הביקורת על ה-Redmi Note 9S, פנה אליי אחד מקוראי הבלוג והתעניין האם נפתר הבאג המציק במכשירי שיאומי שגורם למסך להידלק באמצע שיחה. 22 סמארטפונים של שיאומי בדקתי בחמש שנים האחרונות ובאף אחד מהם לא נתקלתי בתופעה, עד שהגיע אליי ה-Mi 10 ונכנסתי גם אני לסטטיסטיקה המבישה של אנשים שהלחי שלהם החליטה סתם כך לשים אותם על "השתק". זה לא קורה כל הזמן, אבל זה קרה מספיק פעמים כדי שלא אצליח לשכוח מכך.


מערך הצילום הראשי של Mi 10. טוב, אבל לא הכי טוב של שיאומי (צילום: גד גניר)


ל-Mi 10 מערך צילום ראשי הכולל ארבע מצלמות: מצלמה ברזולוציית 108 מגה פיקסל, בעלת עדשה רחבה, ייצוב תמונה אופטי וצמצם רחב f/1.7. בנוסף, המערך כולל גם מצלמה עם עדשה אולטרה-רחבה ברזולוציית 13 מגה פיקסל וצמצם f/2.4, ושתי מצלמות נוספות ברזולוציית 2 מגה פיקסל המשמשות למדידת נפח ולצילומי מאקרו. מערך הצילום הזה, בשילוב עם טכנולוגיית ה-AI של שיאומי מפיק תמונות ראויות בהחלט למכשיר דגל: תמונות חדות, מפורטות מאוד עם טווח דינאמי יפה וביצועים טובים גם בתאורה פחות אידיאלית. ועדיין, יש כאן אכזבה מסויימת: הזום כאן הוא זום דיגיטלי, איכותי מאוד אמנם (הודות לרזולוציה הגבוהה), אבל בסופו של דבר זה זום כפול 2 בלבד. רוצים משהו שמתקרב ליכולות הזום של Mi Note 10? תצטרכו לייחל לעלייתו ארצה של ה-Mi 10 Pro שכולל מערך צילום משודרג יותר. כאמור, המצלמה של Mi 10 מצויינת, אבל לאור העלייה במחיר, הייתי מצפה לקבל כאן את המיטב של שיאומי וספציפית בהיבט של הצילום זה לא כך.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל-Mi 10 חיי סוללה פנטסטיים: למעלה מ-7 שעות מסך, וזה עוד כשמופעל קצב רענון מסך של 90 הרץ. אם תתפשרו על אנימציות טיפה פחות חלקות, תקבלו בערך כשעה נוספת של שימוש בסמארטפון, נתון שמעטים המכשירים בשוק שמתקרבים אליו. המכשיר יודע להיטען בהספק של כ-30W בחיבור למטען החוטי המצורף לאריזה, מה שאומר שסוללת ה-4780mAh שלו תיטען ממצב פרוק לחלוטין למצב מלא בתוך כ-65 דקות. בנוסף, המכשיר תומך בטעינה אלחוטית בהספק זהה, ומסוגל לטעון מכשירים אחרים באופן אלחוטי בהספק של 5W, אם כי מדובר בטעינה איטית להחריד ואני לא מצליח לחשוב על מישהו שיש לו אינטרס לעשות שימוש בתכונה הזאת. שקע אזניות סטנדרטי אין למכשיר הזה, אבל אם תחברו אליו אזניות איכותיות דרך המתאם המצורף, תוכלו להנות מאיכות שמע גבוהה מאוד, העומדת בתקן Hi-Res Audio. בנוסף, יש לו זוג רמקולים המספקים שמע סטריאופוני בעוצמה מספקת ואיכות נאה בהחלט.


(+)
  • ביצועים מצויינים מבלי שהמכשיר יתחמם
  • מסך איכותי בעל קצב רענון מהיר
  • סוללה אימתנית 

(-)
  • עדיין לא עמיד רשמית במים
  • באג מרגיז בשיחות
  • מכשיר כבד

כאמור, מדובר במכשיר השיאומי היקר ביותר שבדקתי עד כה, ולמרות שחלק ניכר מהסיבה להתייקרות נובע מהתמיכה בדור חמש שלא תוכלו להנות ממנה מיד עם רכישת המכשיר, Mi 10 עדיין מספק לא מעט סיבות טובות לקנות אותו: ביצועים מעולים, מסך איכותי (וקמור בצדדים, אם השטיק הזה עדיין עושה לכם את זה), שמע מאוד איכותי וסוללה שאינה נגמרת. האם הוא שווה 2999 ש"ח? לדעתי כן. האם הולך להיות לו קל בשוק מול גלאקסי S20 (בגרסה הבסיסית) כשפער המחירים בין המכשירים (ביבוא רשמי) עומד על פחות מ-200 ש"ח? בהחלט לא.

4 תגובות

  1. תשובות
    1. אני משתמש ב Mi6 pro מאז סוף 2016, מכשיר מדהים בעוצמתו ועדיין כוחו במותניו, השיאומי mi10 מעולה אך עדיין ממליץ לחכות ל Mi10 pro, המכשיר הכי מדהים של שיאומי.

      מחק
  2. עבר כל כך הרבה מסעות בחול ונפילות קשות בעת רכיבת אופני שטח ושרד את כולן. העובדה שיש למכשיר 2 סימים עוזרת מאוד בעת השהות בחול

    השבמחק
  3. נראה שאתה לא מתלהב מהמצלמה אבל אתר Dxo מגדרג אותה במקום שני, מעל גלקסי ואייפון

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר