כזה ניסיתי: Redmi Note 9S

אם יש משהו ששיאומי עקבית בו, זה חוסר העקביות בקטלוג דגמי הסמארטפונים שלה. מסביב לסדרות הקבועות שלה, צצים להם מדי שנה דגמים חדשים והסתעפויות של סדרות עם תוספות של אותיות שלא ברור מה המשמעות שלהן והאם תהיה להסתעפות הזאת המשכיות ומתי. נסיון ההתעללות האחרון שלה במי שמנסה למצוא הגיון בהיררכיית המכשירים שלה הוא ה-Redmi Note 9S. הדגם בעל השם הייחודי הושק בחגיגות יום השנה העשירי להיווסדה של היצרנית הסינית בשישי לאפריל. ה-S בשם המכשיר מייצגת את העובדה שמדובר במהדורה מיוחדת (ובנוסף הוכרזה מהדורה אפילו יותר מיוחדת, עם חריטת האותיות MFF, ראשי התיבות של Mi Fan Festival שיוצרו ממנה 2020 יחידות בלבד) אבל בשוק ההודי הוא בכלל נמכר כ-Redmi Note 9 Pro, שם הדגם הסטנדרטי והמוכר. בינינו, למשתמש הממוצע כל החגיגות והשינויים השרירותיים בשמות לא אמורות לשנות משהו. למרות החגיגות מדובר עדיין במכשיר ביניים, והכי חשוב שהוא יעבוד כמו שצריך ולא יעלה הרבה. ה-Redmi Note 9S מצליח באופן מלא רק באחת משתי המשימות האלו.


Redmi Note 9S  (צילום: גד גניר)

ערכת השבבים עליה מבוסס Redmi Note 9S היא Snapdragon 720G, ערכת שבבים מהסדרה של קוואלקום שמיועדת לרף העליון של מכשירי ביניים וכוללת מעבד בעל 8 ליבות, שתיים מהן הפועלות במהירות 2.3 גיגהרץ ומיועדות למשימות תובעניות, ועוד 6 ליבות במהירות 1.8 גיגהרץ המיועדות לפעולות שגרתיות. את ה-Redmi Note 9S ניתן להשיג בשתי תצורות זכרון: התצורה שבדקתי, עם זכרון RAM בנפח 4 גיגה ואחסון בנפח 64 גיגה, ותצורה הכוללת זכרון RAM בנפח 6 גיגה ו-128 גיגה של אחסון. מערכת ההפעלה שרצה על החומרה הזאת היא MIUI 11, המבוססת על אנדרואיד 10. לרוב, MIUI מצליחה לעשות פלאים גם עם מפרטים טכניים דלים יותר. איכשהו, ב-Redmi Note 9S, למרות המעבד הלא חלש, למרות ה-"S" בשם, הדברים חורקים. רוב הזמן הכל עובד כשורה אך לעיתים קרובות מדי המכשיר נוטה לעצור לרגע לחשוב: לפעמים זה בפתיחת אפליקציה כלשהי, לפעמים זה בחזרה למסך הבית, לפעמים זה בניסיון לשתף משהו, לפעמים סתם לוקח למקלדת שניות ארוכות לעלות ותמיד תמיד תמיד זה מעצבן וקורה בזמן הלא נכון. בשבוע שעבר הבת הקטנה שלי עשתה את צעדיה הראשונים. נדרשה מגפה כלל עולמית כדי שאהיה בבית ואראה את זה קורה. האם יש תיעוד למאורע? כן, אבל רק של הפעם השניה שהלכה. בפעם הראשונה הרדמי נתן לי להתרכז ברגע ולצפות בו בעיניים שלי ולא דרך המסך כי אפליקציית המצלמה נפתחה רק לאחר מספר לא סביר של שניות. ייתכן שהאיטיות קשורה לנפח זכרון ה-RAM שמאפשר השארה של פחות אפליקציות פתוחות ברקע, אבל כבר יצא לי לבדוק בעבר מכשירים עם זכרון בנפח כזה שתפקדו נהדר, גם כאלו של שיאומי. נותר לקוות שמדובר בסה"כ במשהו שייפתר עם עדכוני תוכנה עתידיים, אבל בינתיים מדובר בתופעה שממש מפריעה בשימוש היומיומי במכשיר.



Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)


שיאומי משקיעה מחשבה רבה בשנים האחרונות בכל הנוגע לגימור המכשירים שלה, וזה בולט במיוחד במכשירי הביניים החדשים שלה שנראים ברובם מעולה. ה-Redmi Note 9S מתהדר בגב זכוכית (Gorilla 5) ולמרות שאין כאן מעברי צבעים מרהיבים כמו ב-Mi 9T או Redmi Note 8 Pro, עדיין המכשיר נראה מעולה. הדבר היחיד ששובר קצת את ההרמוניה הוא מערך צילום בולט מדי, כפי שזה גם במכשירים אחרים של החברה. גם כאן למרבה השמחה, כמו במכשירים אחרים של שיאומי, הקייס המצורף באריזה מקטין את הפרש הגבהים בין גוף המכשיר למערך הצילום ומטשטש את הבליטה הזאת. כהרגלה של שיאומי, היא לא טורחת למגן, לפחות לא באופן רשמי, את מכשיריה בפני התזות מים כך שאין לדעת איך יתנהג לאחר שטיפה אקראית ולא מומלץ גם לנסות.


קורא טביעות אצבעות בכפתור ההפעלה, Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)
Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)


קורא טביעות אצבעות בתוך המסך הפך למיינסטרים בשנה האחרונה, אפילו במכשירי ביניים של שיאומי. במקרה של Redmi Note 9S בחרה שיאומי דווקא בקורא יותר קונבנציונלי, אבל שילבה אותו במיקום לא שגרתי מבחינתה - בתוך כפתור ההפעלה בצד המכשיר. הקורא עצמו מדויק, אבל זמן התגובה שלו איטי להחריד, וקרו לא מעט מקרים בהם כבר תהיתי אם הקורא בכלל זיהה את המגע שלי, עד שהמכשיר אכן נפתח אחרי 2-3 שניות, זמן שהוא נצח במונחי הפעולה השכיחה הזאת. ניתן כמובן לתגבר את הקורא באמצעות הפעלת זיהוי הפנים של המכשיר. כמו ברוב המוחלט של מכשירי האנדרואיד בשוק, מדובר בזיהוי פנים שאינו מאובטח, אבל הוא בהחלט יזרז את תהליך שחרור המכשיר מנעילה. הודעה חשובה ומאכזבת לציבור נוסעי התחבורה הציבורית שמתכננים לרכוש את המכשיר: אין לו NFC כך שאפשר לשכוח מטעינת הרב קו דרכו. הודעה משמחת לציבור מאבדי השלטים בבית: יש למכשיר משדר אינפרא אדום כך שניתן להשתמש בו כשלט לטלויזיה בעת הצורך.


Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)

ה-Punch Hole במסך של Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)

מערך צילום בולט, Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)


חזית המכשיר מכילה בעיקר מסך, ובמקום מגרעת שלמה עבור המצלמה הקדמית, ישנו רק עיגול קטן עבורה (תצורה הידועה בתור "Punch Hole"). עניין קטן ומרגיז בעיגול הזה: מסביבו ניתן לראות צלליות שחורות, בעיקר ברקעים בהירים מאוד. לא מתים מזה, אבל זה סממן לרמת גימור שהיתה יכולה להיות גבוהה יותר. המסך עצמו לא רע, אבל גם לא מרשים בצורה יוצאת דופן: מסך LCD עם פאנל IPS ברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים. הייתי שמח אם הוא היה קצת מואר יותר, אבל אפשר להסתדר איתו רוב הזמן גם ככה, ובכל אופן גווני הצבע שלו לא רעים והוא מציג תמונה חדה ונאה.


Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)


ל- Redmi Note 9S מערך צילום נדיב בעדשות: לא פחות מארבע מצלמות מעטרות את המערך הבולט מגב המכשיר: מצלמה ראשית ברזולוציה של 48 מגה פיקסל, צמצם f/1.8 ועדשה ברוחב 26 מ"מ, מצלמה עם עדשה אולטרה רחבה (המכסה זוית של 119 מעלות) ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.2, עדשת מאקרו ברזולוציה של 5 מגה פיקסל וצמצם f/2.4, וחיישן נפח ברזולוציה של 2 מגה פיקסל. אף אחת מהמצלמות לא כוללת ייצוב תמונה אופטית. איך הוא מצלם? תלוי בסוג הצילום: בצילום בזום, גם באור יום, מורגש חוסר פירוט באופן משמעותי בתמונה. גם בצילום בעדשה האולטרה רחבה ישנו איבוד של פרטים, וגם עיוות של התמונה. בצילום רגיל מקבלים דווקא תוצאות נאות, חדות ומפורטות, אבל לא משהו שפורץ את גבולות הז'אנר של מצלמות מכשירים שאינם מכשירי דגל של ממש. כך גם המצלמה הקדמית, ברזולוציית 16 מגה פיקסל, מייצרת תמונות ממוקדות, מחליקה קצת את עור הפנים (אבל לא בצורה מוגזמת), וסה"כ עושה עבודה יפה גם אם לא יוצאת דופן.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



מה כן יוצא דופן? השמע באפרכסת. שומעים חזק בטלפון הזה. מעבר לכך, גם בשיחה באמצעות הרמקול, קיבלתי שבחים מהצד השני בשיחה על כך שאני נשמע ברור ובלי יותר מדי רעשי רקע. טרם עשיתם את המעבר לאזניות Bluetooth? אין בעיה, ל-Redmi Note 9S שקע אזניות סטנדרטי. עוד תחום שבו המכשיר מצטיין, באופן לא מפתיע ביחס לסדרת ה-Redmi Note הוא בביצועי הסוללה: לא פחות מ-9.5 שעות מסך הצלחתי לסחוט מהסוללה בין טעינה לטעינה. המכשיר אמנם לא מצויד במצבר, אבל מנצל יפה את הקיבול המכובד של 5020mAh שמהנדסי שיאומי העניקו לו.


Redmi Note 9S (צילום: גד גניר)



(+)
  • ביצועי סוללה מופלאים
  • שמע חזק ברמקול ובאפרכסת
  • יש משדר אינפרה אדום

(-)
  • איטי, נוטה לקפוא
  • קורא טביעות אצבעות מגיב לאט להכעיס
  • אין NFC

מחירו הרשמי של Redmi Note 9S מהיבואן המילטון עומד על 999 ש"ח אם כי ניתן למצוא אותו בחנויות גם במחירים זולים יותר. לכאורה, מדובר בעוד מכשיר ביניים שעושה את כל מה שמכשיר ברמת המחיר שלו אמור לעשות: הוא לא יקר, אבל הוא לא נראה זול, המצלמה שלו לא רעה, הסוללה שלו מחזיקה המון זמן ואפילו השמע מפתיע לטובה. הוא יכול היה להצטרף בקלות לשורה ארוכה של מכשירים של שיאומי שמהווים עסקה מצויינת, אבל במקרה הספציפי הזה משהו התפקשש והמכשיר החגיגי והמיוחד של שיאומי, ברגעים החשובים ביותר (וגם סתם ברגעים אחרים), פשוט לא סוחב. 


21 תגובות

  1. לפעמים נראה לי שילד בן 15 מנהל את החברה הזאת, אין הרבה הגיון מאחורי ההחלטות שמתקבלות שם.

    השבמחק
  2. זה ממש מגוחך שבמכשיר שמתהדר באות S אין אפילו NFC . לא יודע , זה מוזר . ךמה בכלל זה נחשב למכשיר מיוחד , דווקא זה ?

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. יש לי את המכשיר. הגעתי אליו מאוון פלוס 7t ואני עדיין מצליח להיות מאושר. אחלה מכשיר. ואני חולק עליך לעניין החיישן טביעות אצבע - הוא עובד לי מעולה! מהיר בטרוף

    השבמחק
  5. אירי שבועיים עם המכשיר אני חייב לדווח שהמכשיר לא נתקע כמעט בכלל ולא קופא כמו שראיתי בניידים קודמים שהיו לי. הרבה יתרונות ביחס למחיר. המצלמה לא מתאימה לצילומי לילה אבל באור יום התוצאות יפות.

    השבמחק
  6. יש לי את המכשיר והוא פצצה לא נתקע ולא כלום

    השבמחק
    תשובות
    1. איך מפעילים את המקליט שיחות ברדמי נוט 8 פרו בעברית פשוטה מישהו יכול לעזור אני כבר מיואשת יומיים אני יושבת על זה אין שום עלון הסברה עם הנייד ביוטיוב רק בהודית פשוט לא הגיוני אשמח אם תוכלו לעזור בהסבר תודה רבה

      מחק
  7. האמת? יש לי את המכשיר כבר כמה שבועות, ואני לא יכול להבין את הטענות על השתהות ותגובה איטית לי זה מעולם לא קרה, והמכשיר מגיב טוב ומהר. אני מאוד מרומה ממנו: מסך גדול יחסית, מסך חד שניתן לראות בקלות גם בשמש, סוללה שמספיקה ליום וחצי וטעינה מהירה מאוד, מצלמה טובה, והמכשיר נראה חתיכי. החסרונות לדעתי הם חיישן טביעות האצבע בצד המכשיר ומערכת הנפעלה, שמצריכים הסתגלות למי שמגיע מטלפון אחר.

    השבמחק
  8. מאיזה חברה אתה מקבל כסף ללכלך .מכשיר מעולה .כתבת שטויות בערמות

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד על תגובתך.מצטרפת אליה.

      מחק
  9. אני קניתי את המכשיר ומהרגע הראשון שהוא יצא מהקופסא יש לו באג שהוא חושב מדי פעם שאני מסתיר את החיישן של האוזן. זה לא תמיד אלא פעם כן פעם לא, הוא לא נותן לי לשמוע הודעות קוליות דרך הרמקול, ברגע שאני מתקשר המסך נכבה כאילו הוא צמוד לי לאוזן והוא מדי פעם כותב לי התראה לא לכסות את אישור יציאת השמע.. מעצבן נורא!

    השבמחק
    תשובות
    1. תבטל את '-מצב כיס'.( הגדרות,מסך נעילה, מצב כיס). ונפתרה ההתראה המעצבנת של לא לכסות את איזור השמע.

      מחק
  10. פעם הבאה שהבאג קורה, תלחץ על כפתור הגברת עוצמת הקול.

    השבמחק
  11. אתה כותב שטויות.רכדתי את המכשיר לפני השבועיים. מאז ומתמיד היה לי גלקסי מהסדרה של ה S ותמיד היו למכשירים הנ"ל בעיות. אז החלטתי לעבור לשיאומי, ואני מרוצה מאוד מביצועיו, ומחירו המצחיק והזול. ממליצה לך לעשות הסבת מקצוע!!

    השבמחק
  12. אני משתמש במכשיר שבועיים.מעולם הוא לא קפא או הגיב באיטיות. הסוללה המסך עוצמת הקול ומהירות פעולתו מעולים וכול זה עבור עודף מ 1000 שקל. יחס עלות תועלת מעולה.

    השבמחק
  13. גם לי יש את המכשיר מעל שבועיים ומעולם הוא לא קפא או נתקע.
    ממש מוזר מה שאתה מתאר ואני חושש שאולי פשוט ניסית מכשיר תקול.
    שתי החסרונות היחידים מבחינתי הם הגודל שלו שגורם לכך שהוא בולט מחלק מהכיסים. והעובדה שהוא לא אנדרואיד וואן כמו השיאומי Mi A1 איתו הייתי בשלוש השנים האחרונות

    השבמחק
  14. מחפש לרכוש סמארטפון עם ביצועי הסוללה הטובים ביותר. זה המומלץ שלך?

    השבמחק
  15. היי כולםיש לי את המכשיר 9s 128 ויש תקלה כבר מהתחלה של החיישן וקופץ הודעה כל פעם שמשהו מסתיר את פתח פלטת השמע..
    מבעס ומקווה שיתקנו בגרסה הבאה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר