כזה ניסיתי: Fitbit Charge 4

בנובמבר 2019 גוגל זעזעה את השוק בהכריזה על כוונתה לרכוש את פיטביט, יצרנית המחשוב הלביש בסכום של כ-2.1 מיליארד דולרים. בינתיים, העסקה כך נראה, נתקלת בקשיים: נציבות האיחוד האירופי מוטרדת מהמידע הרגיש שעשוי ליפול לידיה של גוגל ברכישה של יצרנית שהביזנס שלה הוא איסוף מידע בריאותי על המשתמשים שלה. גוגל התחייבה שלא לשלב את המידע שתקבל מפיטביט אל פלטפורמות הפרסום שלה, אבל בינתיים הרגולטורים באיחוד האירופי העבירו שאלונים למתחרות של שתי החברות כדי לקבל מושג לגבי הפגיעה הפוטנציאלית של החיבור בין שתי החברות, לתחרות בשוק. כל זה לא מפריע לפיטביט להמשיך לשחרר לשוק מוצרים חדשים. ה-Fitbit Charge  4 הוא אחד מהם: גרסה עדכנית של צמיד הפעילות Charge 3 של שנה שעברה שכוללת כמה תוספות משמעותיות.


Fitbit Charge 4 (צילום: גד גניר)



מבחוץ, Fitbit Charge 4 נראה דווקא זהה לחלוטין לקודמו: עיצוב פשוט אבל נקי ואלגנטי. הדבר היחיד שקצת הפריע לי הוא מרווחים בנקודת החיבור בין הרצועה לגוף הצמיד. זה לא שיש חשש שהרצועות יצאו ממקומן, זה פשוט נראה רע ובטח לא משהו שהייתי מצפה לראות בצמיד בטווח המחיר שלו. כמו קודמו, הצמיד מותאם לשחיה וממוגן בפני מים. השליטה בצמיד מתבצעת באמצעות מסך מגע ו"כפתור" חזרה בצידו. למה כתבתי כפתור במרכאות? משום שמדובר למעשה בשקע עם מנגנון החזרת פידבק ברטט שנותן תחושה מדומה שלחצתם על לחצן אמיתי. זה משהו שעבד נהדר גם בדור הקודם ועובד גם כאן. 


Fitbit Charge 4 (צילום: גד גניר)


מסך המגע גם מגיב היטב והממשק שפיטביט עיצבה עבור המסך הקטן של הצמיד בהחלט מצליח לעשות את העבודה ולאפשר ניווט מהיר בין האפשרויות והאפליקציות המותקנות מראש: החלקה של האצבע מקצהו הימני של המסך אל קצהו השמאלי תפתח את תפריט האפליקציות. החלקה של האצבע מחלקו התחתון מעלה תציג את מידע על הפעילות הגופנית שלכם באותו יום, והחלקה מלמעלה למטה תציג את ההתראות הנכנסות. הממשק באופן כללי די אינטואיטיבי וברור, כשהפספוס היחיד שמצאתי הוא שהגדרת שעון מעורר יכולה להתבצע אך ורק דרך הצמיד ולא דרך האפליקציה של פיטביט על הסמארטפון. הבחירה של פיטביט להמשיך לדבוק במסך מונוכרומטי, כאשר רוב מתחרותיה (עם צמידים זולים בהרבה) מתהדרות במסכים צבעוניים מעט תמוהה, אבל משפיעה בגדול רק על הרושם הראשוני. בשימוש קבוע ב-Charge 4 העניין כלל לא מפריע ברמה השימושית, והמסך ברור וקריא גם בחוץ באור יום.


תמיכה בספוטיפיי. Fitbit Charge 4 (צילום: גד גניר)
התראות בעברית. Fitbit Charge 4 (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לעברית, נקודה כאובה שאני לא מאמין שצריך לדבר עליה בשנת 2020, המצב זהה לזה שב-Charge 3. תזכורת, התמיד הקודם הוא המוצר הראשון מבית פיטביט שיודע להציג התראות בעברית, וה-Charge 4 מציג את אותה תמיכה בדיוק לטוב ולרע: כל עוד ההודעה כוללת רק תוים באנגלית או רק תוים בעברית, הכל מוצג כשורה. ברגע שנכנסים לתמונה תוים באנגלית ועברית יחד מתחיל הבלאגן, וסדר האותיות באנגלית מתהפך. 


אחת התוספות המסקרנות ש-Fitbit Charge 4 זכה בהן היא היכולת לשלוט באמצעותו באפליקציית ספוטיפיי בטלפון. המון צמידים, גם זולים יותר, מציעים אפשרות שליטה בניגון מדיה ובתוך כך גם בספוטיפיי. ההבדל כאן הוא ביכולת של הצמיד לגשת גם לפלייליסטים אחרונים במכשיר, או לחילופין, לשלוט במכשירים אחרים שבהם מותקנת ספוטיפיי ולשלוט בניגון מוזיקה דרכם באמצעות השלט. ועדיין, התמיכה אינה מושלמת: פעמים רבות, למרות שהגדרתי הכל כהלכה, הצמיד סירב לזהות את אפליקציית ספוטיפיי בטלפון ולא יכולתי באמת לשלוט במוזיקה דרכו. מעבר לכך, יש כאן פספוס קונספטואלי: גם אם החיבור לטלפון היה עובד בצורה מושלמת, חייבם את הטלפון בסביבה אם רוצים לשמוע מוזיקה. ה-Vivoactive 4 של גרמין למשל, וה-Galaxy Watch של סמסונג מסוגלים לאפשר לכם להנות מהפלייליסטים שלכם בלי טלפון, במידה וזכרתם להוריד אותם אל השעון. למה זה פספוס? כי בניגוד לקודמו, Charge 4 כולל GPS מובנה, מה שמאפשר לכם לתעד את האימון שביצעתם גם אם אין סמארטפון בסביבה. תוספת של זכרון פנימי ואפשרות לחיבור אזניות בלוטות' היו הופכים את הצמיד הזה לאוטונומי באמת וחוסכים לכם את הצורך לקחת סמארטפון או נגן MP3 בנוסף.






ה-GPS הוא דינאמי, כלומר, אם לקחתם איתכם את הסמארטפון, הצמיד לא יעשה שימוש ב-GPS המובנה שלו כדי לחסוך בחשמל. ניתן לחילופין להגדיר שהצמיד יעשה שימוש קבוע ב-GPS המובנה או לחילופין בזה של הטלפון, אבל המעבר בין השניים במצב דינאמי מתבצע בצורה די שקופה עבור המשתמש. ה-GPS המובנה לוקח קצת את הזמן במציאת לויינים, אבל מהרגע שהוא ננעל עליהם, הוא מדויק למדי. כנ"ל גם מד הדופק ומד הצעדים מדויקים ביחס לקטגוריה. מד הדופק אגב, מסוגל לבצע מדידה קבועה ולזהות אוטומטית מתי אתם מתחילים פעילות גופנית, גם אם לא הפעלתם את אחת מתכניות האימון באופן ידני. 


אחד הדברים האהובים עליי במוצרים של פיטביט הוא האופן שבו הצמיד מתייחס לאתגרים יומיים. במקום לבצע ספירת צעדים לאורך כל היום ולגלות רק בסוף היום אם הצלחתם להגיע ליעד הנדרש, Fitbit Charge 4 ידע להתריע בפניכם מספר פעמים במהלך היום כמה צעדים עליכם לצעוד עד סוף השעה כדי לעמוד ביעד הצעדים הכללי. האפליקציה, כרגיל אצל פיטביט, מאוד ידידותית, נוחה לשימוש ונראית טוב ויזואלית. מעבר למדדים הרגילים היא יודעת להציג את טווחי הדופק של המשתמש כדי להתאים עבורו את האימון הרצוי. על בסיס המידע הזה, Charge 4 יודע לתת לכם ניקוד במדד שנקרא Active Zone Minutes. למשל, על כל דקה של טווח דופק של שריפת שומן, תקבלו נקודה במדד ה-Active Zone Minutes. ארגון הבריאות העולמי וארגון הלב האמריקאי ממליצים על פעילות גופנית שבועית בסדר גודל של 150 נקודות, מה שאומר ש-22 דקות ביום יספיקו לכם. אחד התחומים בו פיטביט מצטיינת באופן מסורתי הוא ניטור השינה, ו-Charge 4 ממשיך את המוניטין הזה ונותן מדידה מדוייקת של שעות השינה והתפלגות שלבי השינה השונים בצורה מאוד קריאה וברורה באפליקציה. האפליקציה של פיטביט כוללת רשת חברתית ומגוון אתגרים להתנסות בהם.


Fitbit Charge 4 (צילום: גד גניר)


בפיטביט טוענים לזמן סוללה של כשבוע. בפועל הצלחתי לסחוט מ-Charge 4 משהו כמו חמישה ימים לכל היותר בין טעינה לטעינה, כאשר מידת השימוש ב-GPS הפנימי משפיעה דראסטית על זמן הסוללה שתקבלו. לא מדובר בזמן סוללה פנומנלי ביחס לצמידים אחרים, אבל גם לא משהו שאי אפשר להסתדר איתו.


(+)
  • זיהוי אוטומטי של פעילות גופנית
  • GPS מובנה
  • שליטה בספוטיפיי

(-)
  • אין נפח אחסון פנימי למוזיקה
  • מסך שחור לבן
  • יקר למדי

ה-Fitbit Charge 4 יעלה לכם כ-749 ש"ח אצל היבואנית הרשמית רשת באג. האם סביר לשלם סכום כזה על צמיד פעילות, כשיש בשוק צמידים שעולים רבע ממנו? תלוי מה אתם מחפשים. אם אתם מעוניינים בצמיד שישמש אתכם בעיקר לספירת צעדים, קבלת התראות וצפייה בשעה, אז אין טעם לקנות דווקא את ה-Charge 4, מה גם שחלק מהאופציות הזולות יותר שציינתי כוללת מסך צבעוני ומזמין יותר. למי בכל זאת הוא יתאים? קודם כל למי שמשדרג מצמיד ישן יותר של פיטביט ולא רוצה לעבור לחברה אחרת. גם אם חיצונית זה לא ניכר, מדובר בשדרוג נאה על פני הדורות הקודמים בעיקר בזכות ה-GPS והתמיכה בספוטיפיי. מעבר לכך, הוא יהיה אידיאלי למי שמצפה לזריקת מוטיבציה מהצמיד כדי להגדיל את נפח הפעילות היומי שלו. האופן בו הוא מודד צעדים, המדדים, היעדים שהצמיד מציב לכם והרשת החברתית של החברה, כולם מוכוונים כדי למנוע מכם להניח את הצמיד במגירה ולשכוח אותו שם, כפי קורה למשתמשים רבים.

3 תגובות

  1. היו לי ולאשתי מוצרי fitbit בעבר ואכן מאד אהבנו אותם, אבל החיסרון שלהם ,מהחוויה האישית שלי, היא החומרה. אחרי כמה חודשים הרצועות החלו להיקרע ואחרי נפילה אחת השעון נשבר ומחיר התיקון היה כמעט זהה למחיר הצמיד.

    השבמחק
  2. גד שלום,
    ותודה על סקירתך.

    האם יצא לך להתקל בשעון חכם Huawei GT 2e (או דגם דומה)? הוא אמור להציע מעקב פעילות גופנית נרחב, בעל GPS וזכרון מובנה (למוסיקה עצמאית ללא צורך בטלפון), אמור לעבוד כשבועיים בין טעינות, והוא אפילו זול יותר. אשמח לסקירה אודותיו בפני עצמו ובהשואה לצמידי כושר מחד ושעונים מאידך.

    השבמחק
  3. יש לי Mi Band 5, צמיד איכותי עם המון יכולות ועולה חמישית מזה של Fitbit.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר