כזאת ניסיתי: Xiaomi L55M5-5ASP

חודש מרץ 2009, אשתי ואני מתחילים לתכנן מעבר דירה. חלק מהתכנון כולל רכישה של טלויזיה לחדר השינה. מתוקף היותה טלויזיה שיעשה בה שימוש מינורי למדי, הרציונל שעמד בתהליך הבחירה של היצרן והדגם הספציפי היה לקבל מקסימום תמורה עבור מינימום מחיר. לבסוף, נבחרה טלויזיית 26 אינטש Full HD של פאר תעשיית מותגי המדבקה Metz: טלויזיית FullHD ב-1590 ש"ח, מחיר אטרקטיבי מאוד באותם שנים. לא לקח יותר מדי זמן להבין שזו היתה טעות: לטלויזיה, שהותקנה על זרוע בקיר החדר היו זויות צפייה מזעזעות מה שאומר שבשכיבה במיטה היה קשה לראות את מה שיש על המסך, לא משנה באיזו הטייה ניסינו. מעבר לכך, היה לה פיצ'ר סאדיסטי במיוחד: בכל פעם שהדלקנו את הטלויזיה, הווליום חזר למצב ברירת מחדל - בערך חצי מהעוצמה המקסימלית. תוסיפו לכך רעש סטטי מעיק בכל פעם שמנמיכים לרמות מינימליות, ותוכלו להבין למה נדרתי להיות סקפטי לנצח לגבי טלויזיות זולות.

Xiaomi L55M5-5ASP (צילום: יח"צ שיאומי)


למה אני משתף אתכם בכל המסכת הפריבילגית הזאת? משום ששיאומי, יצרן עם חיבה ידועה למוצרים עם מחירים אטרקטביים, הצטרפה לפני מספר חודשים אל שוק הטלויזיות בישראל, וכך ניתנה לי ההזדמנות לבחון שוב את התזה שלי על מסכים זולים. העניין בטלויזיה הוא לא רק שלי, ובמהלך השבועות האחרונים פנו אליי קוראים רבים וביקשו לדעת מה דעתי על הטלויזיות שהושקו בישראל. הטלויזיה שנבחרה לביקורת היא L55M5-5ASP, תמצית הבחירה הפופולרית של מר ישראל ישראלי בשנת 2020: טלויזיה חכמה בגודל 55 אינטש, ברזולוציית 4K. 



Xiaomi L55M5-5ASP (צילום: יח"צ שיאומי)

Xiaomi L55M5-5ASP (צילום: יח"צ שיאומי)


העיצוב החיצוני של L55M5-5ASP אינו אחיד ברמתו: המסגרת סביב המסך היא בגימור מתכת מוברשת שנראית לא רע, אך החלק האחורי של L55M5-5ASP והרגליות עשויים פלסטיק פשוט. זה לא באמת משנה לאף אחד איך נראה גב הטלויזיה, אבל הרגליות קצת שוברות את המראה האלגנטי. בכל הקשור לחיבורים, ניכר ששיאומי התחשבה בציבור המתקינים את הטלויזיה על הקיר, ואין אף חיבור שפונה אחורה. שלושת חיבורי ה-HDMI (אחד מהם הוא HDMI ARC) שבשימוש שכיח יותר פונים לצד שמאל יחד עם לא פחות משלושה חיבורי USB. שאר החיבורים, שאיתם ככל הנראה תתעסקו פחות (חיבורי AV, חיבור רשת קוית ויציאת אודיו אופטית) פונים למטה. השלט המצורף עשוי פלסטיק בגימור רך שלא נראה אלגנטי במיוחד, אבל הוא קל ונוח ביד והכפתורים שעליו מסודרים בצורה הגיונית ונוחה לשימוש. מדובר בשלט בלוטות' ולכן לא תוכלו להיפרד לשלום מהשלטים של Yes או הוט אם יש לכם ממירים שלהם.



השלט של Xiaomi L55M5-5ASP (צילום: יח"צ שיאומי)


שיאומי נכנסה אל שוק הטלויזיות אי שם ב-2013 עם טלויזיות חכמות שיוצרו בכלל ע"י קבלן משנה של סוני והריצו גרסה מותאמת של MIUI, הממשק הקנייני של שיאומי. הטלויזיות שמגיעות כעת לישראל מריצות את Android TV, מערכת ההפעלה של גוגל לטלויזיות, המותאמת הרבה יותר למשתמשים בשוק הגלובאלי. מי שמכיר את מערכת ההפעלה היכרות מוקדמת מסטרימרים של שיאומי ירגיש כאן בבית. הממשק יחסית אינטואיטיבי ולמרות שכמות האפליקציות אינה גדולה במיוחד, היא כוללת את רוב האפליקציות הישראליות: סלקום TV, אפליקציית +Yes ו-StingTV, אפליקציית HOT ו-NextTV, רשת 13, מאקו TV, ועוד. בנוסף, תמצאו כאן את האפליקציות של נטפליקס, אמזון פריים (שהשלט כולל לחצני קיצור דרך ישירות אליהן), ספוטיפיי, שרת המדיה PLEX ועוד. בנוסף, הטלויזיה כוללת Chromecast מובנה להזרמת תכנים מהרשת ע"י הטלפון. כמו כן, הטלויזיה כוללת את Google Assistant: לחיצה על כפתור המיקרופון על השלט יאפשר לכם לחפש בקולכם סרטונים ביוטיוב, להפעיל מוצרים חכמים בבית שהגדרתם באפליקציית Google Home, לברר מה מזג האויר ועוד. השימוש ב-Assistant עדיין מתבצע בשפה האנגלית, אבל הוא ידע להתמודד בצורה סבירה גם עם מלים בעברית בתוך המשפט. הטלויזיה מגיע כשעליה מותקנת אפליקציית מסך בית של שיאומי, הכוללת קיצורי דרך לכניסות השונות, להגדרות הטלויזיה ולאפליקציות שבשימוש. למרות ששיאומי ייחדה עבורה לחצן בשלט, היא לא מספקת איזשהו ערך מוסף משמעותי לחויית השימוש וניתן היה בהחלט לוותר עליה ולהסתפק במסך הבית הגנרי של Android TV.  החומרה שמריצה כאן את Android TV מבוססת על ערכת השבבים MTK6886 של מדיהטק, עם זכרון RAM בנפח של 2 גיגה, ועוד כ-8 גיגה אחסון, בדומה לסטרימרים של החברה.  נכון להיום, חויית השימוש ב-L55M5-5ASP חלקה ואין זכר לאיטיות או חוסר יציבות.


החלק המסקרן ביותר ב -L55M5-5ASP הוא איכות התמונה. בשורה התחתונה מקבלים כאן תמורה מעולה למחיר שמשלמים עבור הטלויזיה הזאת. לא מדובר במסך משובח בצורה יוצאת דופן, אבל לרוב המשתמשים זה יהיה יותר ממספיק. כאמור, מדובר במסך ברזולוציית 4K, והוא תומך בתקן HDR10 לצפייה באות וידאו עם טווח דינאמי רחב. מנגנון החלקת התמונה פועל כראוי ואינו מגמגם, זויות הצפייה לא רעות בכלל וגם ניתן להגיע עם הטלויזיה לרמות בהירות גבוהות שיאפשרו לה להתמודד יפה עם אור יום, שוב, ביחס למה שמשלמים עליה. ניתן להבחין בזליגות אור על המסך כשהסביבה חשוכה אבל זה בהחלט בתחום הסביר.

Xiaomi L55M5-5ASP (צילום: יח"צ שיאומי)



נקודות התורפה המורגשות של המסך הן בצבע השחור שאינו כהה מספיק לטעמי, ובאופן כללי בגווני צבע מסוימים שלעיתים נראים מעט חלביים ואנמיים. ועדיין, אם עליי להשוות אותה לטלויזיית LG האישית שלי, ששילמתי עליה ב-2018 יותר מפי 2 מהסכום ששיאומי דורשת על L55M5-5ASP, הרי שהאחרונה מציעה איכות תמונה עדיפה בצורה משמעותית. הטלויזיה מצויידת בזוג רמקולים בהספק של 10W כל אחד שמייצרים חויית שמע פושרת למדי. L55M5-5ASP אמנם תומכת בתקני אודיו מתקדמים כגון Dolby ו-DTS-HD אך כדי להנות מהם מומלץ לחבר אליה מערכת שמע ראויה.


(+)
  • מערכת הפעלה עם תמיכה במגוון אפליקציות של ספקי תוכן ישראליים
  • שלט נוח לשימוש
  • מחיר אטרקטיבי


(-)
  • השלט בלוטות' - לא יכול לשלוט על מכשירים אחרים
  • איכות שמע לא מרגשת
  • שחור לא כהה מספיק, נטייה לגווני צבע חלביים

מחירה של L55M5-5ASP עומד כיום על 1899 ש"ח, מחיר תחרותי מאוד ביחס לדגמים עדכניים מקבילים של מותגים כמו Samsung ו-LG ביבוא רשמי. אין פה סנסציה אמנם, והפשרות שנעשו כאן כדי להגיע למחיר הזה מורגשות, בעיקר בעיצוב ובשמע, ואולי קצת באיכות התמונה. עם זאת, עבור מי שמעוניין במסך גדול במחיר זול, הטלויזיה הזאת בהחלט מספקת את הסחורה.

17 תגובות

  1. היי, ביקורת מעניינת. אני מתלבט בין הדגם שביקרת לבין סמסונג UE55RU8000, יש לך המלצה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה מעולה!
      לגמרי במקרה קלעת פחות או יותר לדגם שיש אצלי בסלון, הטלויזיה האישית שלי רק שאצלי מדובר ב-65 אינטש. מבחינת איכות תמונה הסמסונג עדיפה באופן משמעותי על פני השיאומי, והאופן בו ניתן לשלוט על מכשירים אחרים שמחוברים אליה (סטרימר שיאומי, אפל טי וי) באמצעות השלט שלה, זה יתרון משמעותי מבחינתי. קשה לי מאוד להמליץ לך על דגם ה-55 אינטש כי אני לא סגור על מה ההבדלים ביניהם, אבל אני יכול להגיד לך שאם היא זהה לזו שיש אצלי בסלון למעט גודל המסך, והיא מתאימה לתקציב שלך, אז לך עליה בכיף.

      מחק
    2. תודה על המענה! הדבר היחיד שלא ברור לי הוא התמיכה של הסמסונג בסלקום טיוי באפליקציה, זה לא ברור מהאתר של סלקום ולא מזה של סמסונג

      מחק
    3. היי ניר, נכון להיום אין אפליקציית סלקום טי וי לטלויזיות של סמסונג

      מחק
  2. ביקורת מצויינת, מפורטת ואישית.
    רוב תודות,
    אביב

    השבמחק
  3. מעולה גד! :-)
    תודה רבה לך. בדיוק הביקורת שחיכיתי לה.
    שמתי עין על המסך הזה כבר תקופה ארוכה, עוד משהגיע ביבוא רשמי לארץ.
    בסה"כ Xiaomi עושה מוצרים טובים מאוד, נוחים, עם הנדסת אנוש מצויינת, הוגנים ולמעלה מסבירים. תוסיך לכך את התמחור המאוד אגרסיבי והנכון וזה כמעט מתכון להתמכרות.
    מבחינתי זו חברה שתפסה נישת שוק הוגנת ומוצלחת מאוד וזיהתה לאחר שנים רבות של חסך את רצון הצרכנים והכיס הלא עמוק שלהם.
    מכל המוצרים שיש לי מתוצרת Xiaomi שהוזמנו ברשת (כולל מהשרשרת האקולוגית וחברות הבנות שלה) - מאוד מוצלחים ומעניקים VFM עילאי ביחס לתמורה.

    לגבי טלוויזיה של Xiaomi - התלבטתי בין דגמים מקבילים של הקוריאנים (LG ו- Samsung) שעליהם כולם נשבעים וממליצים, ושעולים 2.5K ומעלה, לעומת המסך הזה שב- 2K ומטה כבר נותן לך פתרון סביר והוגן מאוד לאדם ממוצע לחלוטין שלא מבדיל כל כך באיכויות מסך.

    שוב תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך במאה אחוז, תודה על הפידבק :)

      מחק
    2. האם מישהו מבין בטלויזיות של שיאומי? קניתי את ה43 אינץ 4k. אני נכנסת לסרטים וברוב הסרטים הדמויות מטושטשות ולא חדות בכלל. יש לכם מושג למה ?

      מחק
    3. קודם כל זה תלוי באיכות של מה שאת רואה חוץ מזה יש בהגדרות אפשרות להפעיל החלקת תמונה שפשוט משפרת את האיכות פלאים יש דרגות שונות בחרי מה טוב לך אבל באמת להנות מצפייה איכותית תראי שהסרט או הסדרה שבהם את צופה הם 4 k ואם את צופה דרך נטפליקס אפילו שהתוכן הוא 4k עדיין יכול להיות שאת צופה באיכות ירודה כי אולי בהגדרות של נטפליקס זה מכוון לאיכות נמוכה ואפשר לשנות את זה לאיכות גבוהה תמיד חוץ מזה צריך להיות לך חבילה פרימיום בנטפליקס כדי לראות איכות 4k מקווה שעזרתי

      מחק
  4. שיאומי התחילו לייצר גם טלוויזיות oled.
    כדאי להמתין להן, הם בטח ישברו את השוק כמו עם ה led הרגיל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם יציעו אותן במחירים אטרקטיביים, אהיה הראשון להמליץ עליהם. אני בודק כרגע מסך OLED מרהיב ביופיו של LG, אבל הוא עולה פי 4 כמעט מהטלויזיה של שיאומי

      מחק
  5. אפשר לחבר אליו פלאפון ובעצם לשלוט על הפלאפון דרך המסך

    השבמחק
  6. יש גוגל פליי?

    השבמחק
  7. כשכמעט כל מכשיר ביתי דורש חיבור אינטרנט וכולל איסוף נתונים אובססיבי של כל פעולה והתרחשות היה מאד מעניין אם היית מתייחס לכך בבקורות המצויינות שלך.
    לפחות לי חשוב לדעת אם הטלוויזיה מסכימה לעבוד ללא חיבור איטרנט. כל מה שאני צריך מהטלוויזיה להיות זה מוניטור.
    האם אפשר למצוא היום מסך טלוויזיה איכותי שהוא רק מוניטור?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר