כאלו ניסיתי: B&O E8 Sport

6 דגמי אזניות שונים מ-3 דורות, בשתי סדרות שונות: זה ההספק המרשים של B&O בקטגוריית אזניות ה-TW מאז שנכנסה לתחום לפני שלוש שנים. נכון, יש חברות שהספיקו יותר, אבל יחסית לחברה שעד 2015 נמנעה בכלל מלהכנס לשוק האזניות האלחוטיות, מדובר ברקורד מרשים. ה-E8 Sport שהגיעו אליי לאחרונה, כפי ששמן מרמז בעדינות, מותאמות לעוסקים בפעילות גופנית, אך מביאות איתן את כל היתרונות של הדור האחרון והמתקדם ביותר של האזניות של החברה הדנית.


B&O E8 Sport (צילום: גד גניר)




ל-E8 Sport זוג דרייברים בקוטר 5.7 מילימטר, המייצרים טווח תדרי צליל שנע בין 20 קילוהרץ ל-20,000 הרץ. הן מבוססות על תקן Bluetooth 5.1 העדכני ביותר בשוק ותומכות בפורמטי השמע SBC, AAC וגם aptX Classic. כל זה, באופן מאוד לא מפתיע, מייצר סאונד מעולה שמעטות האזניות בשוק שמציעות משהו דומה לו: שמע מפורט, חד ונקי, עם באסים עוצמתיים, וביצועים מצוינים לאורך כל טווחי הצליל. עם כמה שהן עולות, זה לא אמור להפתיע, ועדיין כיף להאזין איתן למוזיקה. גם בשיחות טלפון הן מעולות, ובצד השני לא הבחינו בדר"כ שאני מדבר דרך אזניות, הודות למערך של ארבעה מיקרופונים כששניים מהם משמשים לנטרול רעשי רקע. מתי כן הבחינו? בעיקר כשהיתה רוח בעוצמה בינונית מסביב, וגם אז האיכות היתה לא רעה בכלל.




ולמרות זאת, מדובר באזניות לא זולות, וביחס לאזניות ברמת המחיר שלהן יש כאן שני חוסרים די משמעותיים: אין ב-B&O E8 Sport אפשרות לעשות שימוש בכל אזניה בנפרד, ואין מנגנון לביטול רעשים. זה לא שאי אפשר לחיות בלי, ואצל חלק מהמתחרות מדובר במנגנון סמלי בלבד, ובכל זאת, שתי התכונות הללו בולטות בהעדרן באזניות שמחירן כה גבוה.


B&O E8 Sport (צילום: גד גניר)

B&O E8 Sport (צילום: גד גניר)

B&O E8 Sport (צילום: גד גניר)



אזניות הספורט של B&O לא נראות כמו אזניות הספורט הקלאסיות. במקום צבעים זרחניים יש כאן עיצוב אלגנטי ומכובד שקשה לזהות דרכו את המיתוג הספציפי של האזניות האלו. מה בכל זאת שונה בינן לבין דגמים אחרים, לא ספורטיביים של החברה? סנפירי ייצוב: כיאה לאזניות ספורט, ה-B&O מגיעות עם כאלו בשלושה גדלים, וגם עם כריות סיליקון בארבע מידות שונות לתעלת האוזן. כמו כן, מצורף לערכה גם סט כריות ספוג Comply שמספקות אטימה פאסיבית טובה. הן נתפסות היטב בתוך האוזניים אבל לא מציקות ולא מכאיבות גם בשימוש ממושך. תקן העמידות שלהן במים משודרג קלות ביחס לאזניות האחרות שלה החברה, IP57, מה שאומר שהן נבדקו בתנאי מעבדה ושרדו שיקוע בתוך מים בעומק של עד מטר אחד. האזניות עצמן מעט שמנמנות, אך הן לא בולטות מחוץ לאוזן בצורה מוגזמת. על B&O E8 Sport שולטים באמצעות משטחי מגע על גב האזניות. למרבה השמחה, המחוות עצמן הגיוניות וסטנדרטיות: הקשה אחת ממשיכה או מפסיקה את ניגון המוזיקה, שתי הקשות מדלגות שיר אחד קדימה, שלוש הקשות מדלגות שיר אחד אחורה ולחיצה ממושכת מגבירה או מנמיכה, תלוי באיזה צד לחצתם. זה סה"כ עובד סביר, אבל לא מושלם: זמן התגובה להקשות איטי יחסית. אפשר היה לחיות עם זה אם היה חיוויי קולי, צפצוף כלשהו שמאשר שההקשה אכן נקלטה, אבל אין כאן כזה, כך שיוצא שלעיתים אני מקיש על האזניות להפסיק את המוזיקה, אין תגובה ואז אני מקיש שוב רק כדי לשמוע את המוזיקה אכן עוצרת ואז ממשיכה שוב. מילא העובדה שהאזניות האלו עולות הרבה והייתי מצפה שזה יעבוד בצורה טובה יותר, מדובר כאן באזניות ספורט, קטגוריית האזניות ששליטה נוחה, זריזה ואמינה היא אחד המדדים הכי חשובים בה וכאן זה פשוט לא קורה. אגב, היכולת לעצור את המוזיקה פשוט ע"י הוצאת האזניות  מהאזניים? אין את זה ב-B&O E8 Sport, ולא ברור למה. אזניות זולות בהרבה מגיעות עם הפיצ'ר הזה ותמוה שויתרו עליו כאן.


האפליקציה של B&O משמשת לשליטה בכל מוצרי החברה שבבעלותכם. היא מאפשרת עדכון קושחה עבורם, שליטה על עוצמת השמע, שליטה על מצב שקיפות (כמה מרעשי הסביבה יישמעו דרך האזניות) בחירה באקולייזר או בהגדרה של אחד באופן ידני, שליטה על ניגון המדיה, ו...זהו בגדול. אין כאן אפשרות לדילוג עם האזניות ממכשיר אחד למכשיר אחר, או אפשרות להתאים אישית את המחוות מגע על האזניות. אני לא ממציא את היכולות האלו, הן קיימות אמנם במבחר מצומצם של אזניות, אבל כולן זולות יותר מה-B&O E8 Sport.





בכל הקשור לסוללה אין לי תלונות: הן מבטיחות 7 שעות בהאזנה רציפה, וסה"כ 30 שעות יחד עם הסוללה בקייס הטעינה (3.5 טעינות נוספות), והקייס עצמו נטען גם אלחוטית. 


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • נוחות באוזן ונתפסות בה בצורה יציבה
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • אין מנגנון ביטול רעשים
  • המוזיקה ממשיכה גם כשמוציאים אותן מהאוזן בניגוד לאזניות רבות אחרות מסוגן
  • לא ניתן להשתמש בכל אחת מהאזניות בנפרד


1390 ש"ח, זהו מחירן של E8 Sport ביבוא הרשמי של ביקונקט, מאזניות ה-TWS היקרות בשוק כיום. הן ללא ספק מצטיינות ב-Basics: כרגיל אצל B&O מקבלים איכות שמע מעולה, האזניות יושבות טוב ובצורה נוחה באזניים וזמן הסוללה שלהן ארוך. ועדיין, באזניות ברמת המחיר הזאת הייתי מצפה לקצת יותר, והקצת יותר הזה הוא כמה תכונות שבולטות בהעדרן במיוחד כשהמתחרות מציעות אותן: סינון רעשים אקטיבי, עצירת המוזיקה בשליפת האזניות מהאזניים, שימוש בכל אזניה בנפרד, ועוד חוסרים אחרים. אמנם לא מדובר בדברים שאי אפשר לחיות בלעדיהם מן הסתם, אבל למי שמשלם סכום כזה על אזניות בשנת 2020 יש גם דרישות גבוהות יותר.

4 תגובות

  1. 20 קילוהרץ = 20,000 הרץ

    השבמחק
  2. לא ברור מהתמונות מה גודל הקייס. אין חפץ קטן לידו כרפרנס. וגם איך מטעינים אותו

    השבמחק
    תשובות
    1. פרסמו תמונות כאן בתגובה של Roy Schved
      https://www.facebook.com/1106745899520073/posts/1450173375177322

      מחק
  3. יש לי את האזניות האלו - אזניות מעולות - וכן ניתן להשתמש באזנייה של צד ימין בנפרד -מה זה משנה שהמוזיקה תיעצר שמוציאים אותן מהאזניים מכניסים לקייס וממילא הן נכבות ונכנסות למצב הטענה- אם רוצים לדבר ולשמוע את הסביבה החיצונית פשוט לוחצים על צד שמאל נגיעה קצרה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר