כזה ניסיתי: B&O A1 Gen 2

יש לי וידוי: נמאס לי לכתוב על רמקולי Bluetooth. מעבר לעובדה שמדובר במוצר שגם בימי שגרה מהווה עבור רבים מטרד סביבתי, בתקופות של סגרים ומגיפות עולמיות שמדכאים מסיבות וגיחות לים, הוא אפילו פחות רלוונטי. מעבר לכך, הסיבה העיקרית שבגללה נמאס לי לי לכתוב על רמקולי Bluetooth היא שמדובר במוצרים שבכנות, אין לי מה לכתוב עליהם. אוקיי, זה רמקול, הוא יכול להיות קטן, הוא יכול להיות גדול, הסוללה שלו יכולה להספיק ל-X שעות וגם ל-X+1, הוא יכול להשמע טוב והוא גם יכול להשמע פחות טוב, אבל בסופו של דבר הוא עושה בגדול דבר אחד. אחרי שרמקולים חכמים נכנסו אל חיי, רמקולים "טיפשים" שיודעים רק להתחבר בבלוטות' לטלפןו ולנגן מוזיקה, כבר לא באמת עושים לי את זה. ואז זה קרה: 15 חודשים מאז רמקול הבלוטות' האחרון שבדקתי, הגיע סוף סוף האחד שסיקרן אותי. מה גרם ל-A1 Gen 2 של B&O למשוך את תשומת הלב שלי? ובכן, הוא קצת יותר פיקח מרמקולים אחרים אחרים מסוגו.

B&O A1 Gen 2 (צילום: גד גניר)



ה-B&O A1 Gen 2 הוא הרמקול Bluetooth הראשון שאני בודק שתומך באלקסה, הסייעת הוירטואלית של אמזון. בניגוד לרמקולי Bluetooth אחרים ניתן לשלוט עליו באמצעות פקודות קוליות. כמו כל רמקול חכם, השליטה הקולית לא מתחילה ומסתיימת אך ורק בניגון המוזיקה: ניתן לקבל ממנו מידע בכל נושא שתרצו, החל ממזג האויר, דרך הפגישות המתוכננות לכם להיום, מצב התנועה בדרך לעבודה ומספר האלקטורים שג'ו ביידן זכה בהם בבחירות. אני אמנם עובד ביום יום עם גוגל אסיסטנט, אבל המעבר לאלקסה היה נטול כאבים וקשיים מיוחדים. גם במקומות בהם נדרשו הגדרות מסוימות (כמו להכיר לה את כתובת מקום העבודה או הבית), היא הדריכה אותי באדיבות ואף שלחה לי לטלפון קישורים למקומות הספציפיים באפליקציה בהם ניתן להזין את המידע הזה. בניגוד לרמקולים חכמים אחרים, האינטליגנציה שלה לא נגמרת ברגע שיוצאים מהבית מחיקה החם של הרשת הביתית, וניתן להמשיך לקשקש איתה כרגיל גם בחוץ, לכל מקום אליו תקחו את הרמקול.


אז למה אני מתייחס אליו בתור רמקול פיקח ולא רמקול חכם? כי הוא לא באמת באמת חכם. הוא לא באמת מתחבר לרשת הביתית, הוא פשוט רמקול Bluetooth שיודע לקלוט פקודות קוליות ולהעביר אותן לאפליקציית אלקסה שחייבת להיות מותקנת על הסמארטפון שלכם כדי שכל העסק הזה יעבוד. מעבר לזה, A1 Gen 2 הוא קצת כמו סטודנט ששם את כל יהבו על שליפים: נתקו אותו מהבלוטות' של הסמארטפון שלכם וכל החוכמה מתנדפת. בשונה מרמקולים חכמים, הוא לא יודע לגשת בעצמו לאינטרנט ולהזרים את המוזיקה מחשבון הספוטיפיי שלכם. הוא מקבל אותה רק בדרך אחת, בחיבור ישיר לטלפון שלכם. השארתם את המוזיקה להתנגן והתרחקתם יותר מדי? המוזיקה תלך ותיקטע או שתיפסק.


B&O A1 Gen 2 ופיתה, לקנה מידה (צילום: גד גניר)



והאמת שלא מדובר במגבלה שמפריעה ממש בשימוש היומיומי בו. זה רמקול אלחוטי נייד וקומפקטי, וככזה, מספר ההזדמנויות שתרצו להתרחק ממנו עם הסמארטפון שלכם ממילא זניח. היכולת לשלוט עליו באמצעות פקודות קוליות, בהתבסס על מערכת זיהוי הפקודות המתקדמת הבשלה והמתעדכנת של אלכסה היא יתרון משמעותי שמשחרר את הידיים שלכם מעיסוק עם הסמארטפון או הרמקול עצמו כדי להגביר, להנמיך או להעביר קדימה שיר. הדבר היחיד שקצת הפריע לי הוא מהירות התגובה של אלקסה לפקודות קוליות. מילת ההשכמה "אלקסה" אמנם הפעילה תמיד את ההאזנה שלה לפקודה, אבל לקח לה בין שניה וחצי לשתי שניות עד שזה באמת קרה, ככל הנראה בשל ההסתמכות על החיבור בבלוטות'.


B&O A1 Gen 2 (צילום: גד גניר)



מעבר לפיקחות הזאת, מדובר בסופו של דבר ברמקול בלוטות': הוא מורכב מוופר בקוטר 3.5 אינטש וטוויטר בקוטר ⅗ אינטש, מוגברים ע"י שני מגברים Class D בהספק של 30 וואט. לטענת B&O עוצמת השמע שלו מתאימה לחדרים בגדלים בין 5 ל-30 מ"ר. העוצמה שלו בהחלט מרשימה ביחס לגודל הפיזי שלו, אם כי מההתנסות שלי כל מה שמעבר ל-20 מ"ר מתחיל להיות גבולי קצת. איכות השמע עולה, מהטובות שיצא לי לחוות ברמקולים בגודל שלו ובאופן כללי ברמקולי Bluetooth: סאונד מפורט נקי, צלול עם באסים חזקים ומדויקים. האפליקציה מאפשרת בחירה בין כמה אקולייזרים מוגדרים מראש ומאפשרת גם למשתמש לכוון אקולייזר משלו. גם מערך המיקרופונים שלו (שלושה במספר) מצוין ומאפשר קיום שיחה באיכות טובה בלי צורך להתקרב פיזית אל הרמקול. בכל הקשור לחיבור הבלוטות' עצמו, יש כאן מכל טוב: הוא תומך בתקן Bluetooth 5.1 ובפרופילים מתקדמים של הזרמת אודיו aptX Adaptive, ו-AAC. ניתן להתחבר אליו עם שני סמארטפונים במקביל, וניתן גם לצמד אליו רמקול A1 Gen2 נוסף כדי לקבל חויית שמע סטריאופונית. 



B&O A1 Gen 2. לא חייבים רק בבלוטות' (צילום: גד גניר)


העיצוב של A1 Gen 2 אמנם משדר אמנם מסר של "את הרמקולים הזולים האחרים שלך תיקח לים, אותי תשים ליד כוס יין אדום על שולחן ההסבה", אבל הוא בחלט עמיד באבק ומים (בתקן IP67). אולי זה סבכת האלומיניום בחלקו העליון, אולי זה הרמקולים בתוכו, הרמקול הזה כבד, קצת יותר מחצי קילו, משקל מפתיע ביחס לרמקול בגודל של פיתה ממוצעת. בסיס הרמקול עשוי פלסטיק איכותי ועליו ממוקמים לחצני ההפעלה, החיבור למכשיר אחר, המיקרופון ועוצמת השמע. אין כאן כניסת אזניות סטנדרטית אבל שקע הטעינה שלו לוקח על עצמו את האחריות הזאת: ניתן לחבר את A1 Gen 2 למחשב או אפילו לסמארטפון באמצעות כבל USB C והרמקול ישמיע את השמע שלהם בלי צורך בבלוטות'. הסוללה שלו היא בקיבול 3000mAh והיא הספיקה לי לכ-15 שעות בממוצע של שמע בממוצע (הצהרת היצרן היא 18 שעות, כנראה בעוצמה שמע נמוכה יותר), מכובד ביותר.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • גישה לאלקסה
  • סוללה חזקה לזמן האזנה ממושך

(-)
  • יקר
  • התפקוד כרמקול חכם מסתמך על חיבור בלוטות' קבוע לטלפון
  • איטיות מסוימת בתגובה לפקודה קולית

מדובר ברמקול של B&O, ולכן המחיר הגבוה לא אמור להפתיע אתכם: כ-990 ש"ח, דומה מאוד למחירו בחו"ל. בניגוד למוצרים אחרים של B&O שבהם הפרמיה הולכת רק על ניואנסים של איכות השמע, עיצוב והמותג עצמו, כאן אתם מקבלים בנוסף לאלו מוצר שהוא בפירוש חכם יותר, ויודע לעשות יותר ממקביליו בקטגוריה.

2 תגובות

  1. ענק, גד, ענק
    רוב תודות
    אביב

    השבמחק
  2. מה כל כך מרגש ברמקול עם אלקסה, אם הטלפון החכם שלך, זה שזמין תמיד להגיב ל"אוקיי גוגל", חייב להיות לידו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר