כאלו ניסיתי: B&O H95

בפברואר האחרון, חגגה B&O את יום השנה ה-95 להיווסדה. לרגל המאורע, השיקה דגם אזניות חדש וחגיגי עם השם המתבקש H95, שכמיטב המסורת של החברה הדנית זועק פרמיום ומתומחר בהתאם. מה מציעות ה-H95, מעבר לעיצוב יוקרתי, שמצדיק עלות שנעה בין פי 2 ל-3 לעומת דגמים מקבילים בקטגוריה?


B&O H95 (צילום: גד גניר)



איך הן נראות? 3200 ש"ח. ה-H95 שעוצבו בסטודיו הנודע MNML, הן הדבר האחרון שניתן להתייחס אליו כמינימליסטי, בטח בגרסה הזהובה-בז' שהגיעה אליי לבדיקה: האזניות יושבות להן בנחת בתוך קופסת אחסון קשיחה ממתכת, המשמשת כמעין מקדש קטן עם ריפוד פנימי עשוי בד. ל-H95 יש מנגנון קיפול שמקטין משמעותית את הנפח שהן תופסות כשאינן בשימוש, ומאפשר להכניס אותן למקומן בתוך קופסת האחסון, אבל הקופסה עצמה אינה קומפקטית בעליל. רשימת הציוד הנלווה סטנדרטית: כבל טעינה מסוג USB Type C, כבל לחיבור חוטי של האזניות למקור השמע, ומתאם לחיבור האזניות לשקע מערכת השמע במטוסים, שהרי ידוע שמי שקונה אזניות מהסוג הזה לא מתפשר על איכות ומעוניין לשמוע את מיטב המוזיקה שחברת תעופה כזאת או אחרת בוחרת לספק ללקוחותיה דרך חיבור האזניות במשענת היד במושב במטוס. ב-Bang and Olufsen לא שמעו ככל הנראה על טבעונות, ומלבד אלומיניום, טיטניום ופלסטיק, שילבו במבנה האזניות גם עור טלה ועור פרה, ומציינים זאת בגאווה באתר החברה באופן שגרם אפילו לי, אדם שאינו טבעוני, להרגיש שלא בנוח. זה לא משנה את העובדה שהן בנויות לעילא ולעילא: צירי הקיפול דקים אבל קשוחים, הקשת עצמה מצופה בבד בחלקה התחתון, והיא נמתחת לרוחב שהתאים גם לראש הלא הקטן שלי. מלבד העובדה המטרידה שבשנת 2021 ישנם שני (!) סוגי חיות שהומתו כדי שכריות האוזניים יהיו נוחות לשימוש ממושך והגימור החיצוני של הקשת יהיה נאה למראה, עניין נוסף שעשוי להפריע לחלק מהמשתמשים היא העובדה שהאזניות האלו אינן קלות במיוחד: השימוש הנדיב במתכת במבנה שלהן נותן את אותותיו והמשקל שלהן עומד על 323 גרם, כאשר לשם השוואה, ה-WH1000-XM4 של סוני וה-Bose NC700 שוקלות רק 254 גרם.


השליטה ב-H95 משלבת שימוש במשטח מגע באזניה הימנית, יחד עם חוגות מסביב לאזניות בשני צידן. אתחיל ממשטח המגע - הוא מהבודדים בשוק שעובד כראוי ומנחש די בקלות מה אני רוצה ממנו. הסיבה לכך פרוזאית - החוגות לוקחות חלק מהתפקודים שהמשטחים האלו אמורים להפעיל, מה שמשאיר מעט מאוד מחוות שהמשתמש צריך לשנן, והאזניות צריכות להבין: נגיעה אחת מפעילה או עוצרת את נגינת המוזיקה, ומשמשת גם למענה לשיחה נכנסת. מעבר לכך, החלקה קדימה או אחורה תאפשר לכם לדלג בין שירים ובזה מסתכמות הפעולות המתבצעות באמצעות משטח המגע. החוגה בצד ימין שולטת על עוצמת השמע. B&O אינה הראשונה להציע שליטה מהסוג הזה על אזניות, אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בדרך נוחה נוחה וטבעית מאוד. החוגה השניה, בצד שמאל, משמשת למעבר בין מצבי ביטול רעשים. לחצן נוסף בהיקף האזניה השמאלית מאפשר גישה לסייעת הקולית בטלפון שלכם.


B&O H95 (צילום: גד גניר)


B&O H95 (צילום: גד גניר)


B&O H95 (צילום: גד גניר)


B&O H95 (צילום: גד גניר)




אפליקציית השליטה ב-B&O H95 מציעה אפשרויות סטנדרטיות למדי: שליטה על האקולייזר (מוגדרים מראש או שמירה של הגדרות אקולייזרים אישיות), שליטה על עוצמת ביטול הרעשים/מצב שקיפות, אפשרות לעדכון קושחה, הפעלה וכיבוי האפשרות לכיבוי אוטומטי כעבור 15 דקות אם לא מוזרם אודיו לאזניות ולא הרבה מעבר לכך. בולט לרעה בהעדרו המנגנון שעוצר את המוזיקה ברגע שמסירים את האזניות מהאזניים, משהו שקיים לפעמים גם באזניות שעולות רבע מ-H95.


בכל הקשור לאיכות הסאונד, ה-H95 מצטיינות, באופן לא מפתיע. השמע עשיר ומפורט, עם באסים חזקים אך מדויקים וביצועים טובים בכל טווחי התדרים. הסאונד עצמו הוא חם וסגור אך ניתן, כפי שציינתי, להתאמה אישית באמצעות האקולייזר באפליקציה. הן אמנם נשמעות מצוין, אבל קשה לי לקבוע שיש כאן פער איכות משמעותי באיכות השמע בינן לבין מבילות השוק בקטגוריה. כך גם לגבי איכות השמע בשיחת טלפון: H95 נוחות לביצוע שיחות, אבל לא מציעות איכות שלא נראתה בעבר גם באזניות זולות יותר.


B&O H95 (צילום: גד גניר)


B&O H95 (צילום: גד גניר)




ביטול הרעשים של H95 מעולה ומצליח לסנן היטב רעשים מונוטוניים בסביבה, מבלי ליצור תחושת "בועה", לחץ על האוזניים או זמזום כלשהו. מדובר במנגנון אדפטיבי, כזה שמנתח את רמת הרעש בסביבה ומשנה את עוצמת ביטול הרעשים בהתאם, והוא בהחלט עושה זאת נהדר. ל-H95 סוללת 1110mAh שתספיק לכ-38 שעות האזנה אלחוטית עם סינון רעשים פועל, או כ-50 שעות ללא סינון רעשים. זה כמעט כפול ממה שמציעות Bose NC700 וגם יותר ממה שמציעות ה-WH1000-XM4 של סוני.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • ביטול רעשים אפקטיבי
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • עיצוב יוקרתי
  • שליטה נוחה מהאזניות עצמן

(-)
  • יקרות להפליא
  • המוזיקה ממשיכה גם כשמורידים אותן מהראש
  • בעלי חיים נפגעו במהלך יצורן

ה-H95 הן מוצר נהדר לכייל באמצעותו את המצפן הצרכני: כשמבקשים על אזניות 3200 ש"ח, זה מתבקש מתמיד לשאול מה מקבלים בתמורה, והתמורה במקרה הזה מתחלקת לשני חלקים: בכל הקשור לשימוש הבסיסי כאזניות, H95 מעולות, אבל לא מביאות איתן איזשהו יתרון טכנולוגי משמעותי על פני הדגמים הפופולריים של בוז וסוני, שמצדיק בזכות עצמו תמחור שכזה. העניין הוא שאף אחד ב-B&O לא שואף להתחרות במגרש הזה. H95 הן מה שקורה כשיצרנית אליטיסטית בימי שגרה מסובבת עוד קצת את חוגת היוקרה. התוצאה היא אזניות שאחד הפיצ'רים הבולטים ביותר שלהן הוא היכולת לסמן לסביבה שיש לכם המון כסף להשקיע באזניות, והן בהחלט מצטיינות בכך.


1 תגובות

  1. פיספסו קצת עם החוסר בעצירת מוסיקה כשמורידים מהראש (במיוחד בטווח מחירים כזה), אבל המחיר צפוי מהחברה הזאת, ובעלי החיים שנפגעו? פחות מפריע לי בתור קרניבור. יש להן שימוש עבור מאכל, אז לעשות שימוש בעור שלהן זה יותר יעיל ופחות בזבזני מאשר לזרוק אותו.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר