כזה ניסיתי: Oppo Find X3 Pro

שוק מכשירי הדגל בישראל משווע לזריקת מרץ: הסתלקותן של Huawei, LG ו-HTC בשנים האחרונות ממפת הסלולר העולמית השאירה מעט מאוד אופציות לצרכן הישראלי שמעוניין במכשיר אנדרואיד חזק: Samsung, שיאומי ו-OnePlus. מותגים אחרים כמו Realme ונוקיה לא מתחרות נכון לכתיבת שורות אלו בקטגוריה הזאת, ו-Oppo, המותג החדש שנכנס לפני כחמישה חודשים לישראל החל את דרכו דווקא עם מכשיר ביניים.



Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)


בסוף אפריל המצב הזה השתנה: רונלייט, היבואן הרשמי של Oppo בישראל הכריז על תחילת שיווקו של המכשיר החזק ביותר בקטלוג היצרנית הסינית: Find X3 Pro. זוכרים את הימים היפים שמותגים סיניים נחשבו לאלטרנטיבה משתלמת יותר כלכלית למותגים היותר ותיקים בשוק? תשכחו מזה. ה-Find X3 Pro מכוון גבוה. כמה גבוה? אם תבחרו לרכוש אותו, תצטרכו לשלם סכום דומה לזה שהייתם משלמים על Galaxy S21 Ultra. האם יש בו משהו שבאמת מצדיק את התמחור הזה?



בגזרת המפרט, הוא בהחלט מיישר קו עם המכשירים החזקים בשוק: Oppo Find X3 Pro מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 888 של קוואלקום עליה מבוססים בין היתר גם הגרסה האמריקאית של Samsung Galaxy S21 Ultra, OnePlus 9 ומכשירי דגל רבים אחרים מהמחצית הראשונה של 2021. זכרון ה-RAM ביחידה שהגיעה אליי ונמכרת בישראל הוא בנפח מאוד מרווח של 12 גיגה, ונפח האחסון עומד על 256 גיגה שאינם ניתנים להרחבה. ערכת השבבים תומכת בדור 5 והתמיכה הזאת פעילה בישראל. מה זה אומר לגבי חויית השימוש במכשיר? לא הרבה: כיסוי הרשת השתפר באיזורים שאני שורץ בהם וכבר לא כל כך נדיר לראות את סימון ה-5G בשורת הסטטוס של המכשיר אם כי בשימוש במכשיר עצמו, בינינו, לא מרגישים איזשהו שינוי יוצא דופן. מעבר לכך, הגעתי באיזורים מסוימים למהירויות של מעל ל-300 מגה, אבל היו גם פעמים שהתבשמתי אמנם בקליטת 5G אך קיבלתי מהירויות של 10 מגה בלבד. נכון להיום, את ההבדל בין מכשיר LTE למכשיר 5G ירגישו בעיקר מי שעושים בסמארטפון שלהם שימוש נרחב בנקודת גישה אלחוטית, והעבודה שלהם על המחשב במצב אופטימלי תהיה דומה לזו של מחשב המחובר לרשת סיבים אופטיים. 


Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)




באופן כללי, מבחינת ביצועים, Oppo Find X3 Pro מוציא את המיטב שאפשר מערכת השבבים הזאת. המכשיר, כצפוי, זריז להפליא, הכל מתבצע מהר, לא מורגשת איטיות בשום מצב ואפליקציות לא קרסו לי ולו פעם אחת. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד בגרסה 11 כשהיא מוגשת בציפוי הממשק של Oppo העונה לשם ColorOS בגרסה 11.2. הממשק עצמו שונה ויזואלית מאנדרואיד בגרסתה ה"נקייה", אבל מלבד מספר בודד של אפליקציות המגיעות מותקנות מראש, החוייה עצמה נטולת קשקושים והפרעות. ראויה לציון אפליקציית "Relax" שכשמה כן היא, נועדה לעזור לכם להרגע: מדובר באפליקציה שבגדול כל מה שהיא עושה זה להשמיע רעשי ומנגינות רקע, ומגיעה עם מבחר נאה לבחירתכם. מעבר לכך, ניתן לשוע רעשי רקע מערים גדולות בעולם. בנוסף, היא מכילה גם הדרכה לנשימה, משחקים קלילים ומרגיעים (קשקוש עם גיר על משטח, פיצוץ בועות וירטואליות, משחק אורות). מה שיפה בממשק של Oppo זה שיכולתי לחיות חיים שלמים בלי לדעת בכלל מהאפליקציה הזאת, ולא הייתי מרגיש שפספסתי משהו. מסתבר שניתן לתכנן ממשק שלא מרגיש צורך לדחוף למשתמש נוטיפיקציות על אפליקציות ושירותים מובנים.



Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)


Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)


Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)




קשה לחדש מבחינת עיצוב, אבל Oppo עשתה כאן עבודה יפה מאוד: מסגרת המכשיר עשויה אלומיניום מבריק וגב המכשיר מזכוכית עמידה (Gorilla Glass 5) בגימור אפור כהה מבריק מאוד שממוקם בדיוק באמצע הסקאלה שבין יוקרתי למצועצע ומשמש כמשטח קליטה יעיל מאוד לטביעות אצבעות. ככל שמערכי הצילום הפכו למתקדמים ומורכבים יותר, הם החלו לתפוס מקום רב יותר ומעמידים אתגר בפני מחלקות העיצוב של יצרניות הסלולר, כיצד להתמודד עם ה"בליטה" בגב המכשיר. רוב היצרניות תוחמות את הבליטה הזאת בנפרד, עם מסגרות מודגשות כדי לשוות למערך הצילום מראה מקצועי. Oppo נוקטת בגישה הפוכה שכמעט ולא רואים בשוק: הבליטה מאוד מדורגת ביחס לגב המכשיר, מה שיוצר מראה יוצא דופן ונאה מאוד בעיני. המכשיר עצמו עמיד במים ואבק (בתקן IP68) ואף מגיע באריזה עם קייס מגן דקיק ואיכותי, ועל המסך מודבקת מראש מדבקת מגן.


ל-Find X3 מסך LTPO AMOLED בגודל 6.7 אינטש המציג רזולוצייה של 1440 על 3216 פיקסלים. מה ההבדל בין מסך LTPO AMOLED למסכי AMOLED אחרים? בגדול, הוא אמור להתחמם פחות ולהיות חסכוני יותר בסוללה. המסך מציג מיליארד גווני צבע וכיאה למסך AMOLED הוא צבעוני וחי, ואפל וחשוך ברמה מקראית מתי שצריך. הוא תומך בתקן HDR10 ומצויד במנגנון החלקת תנועה בקצב רענון של עד 120 הרץ כאשר הוא יודע לבצע לבד את התאמת קצב הרענון על מנת לחסוך בסוללה מתי שקצב גבוה במיוחד אינו נדרש. התלונה היחידה שיש לי לגבי המסך היא בנוגע למנגנון הבהירות האוטומטי שלו, שמפעם לפעם הגיב לאט מדי לשינויי התאורה הסביבתית, והשאיר אותי עם מסך אפל יחסית באיזור מואר, משהו שהסתדר לרוב מעצמו בתוך דקות בודדות. קורא טביעות האצבעות המשולב במסך עבד נהדר וזיהה ב-99% מהזמן את האצבע שלי בקלות ובמהירות.



Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)


Oppo Find X3 Pro (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של Oppo Find X3 Pro כולל ארבע מצלמות שונות: שתי מצלמות 50 מגה פיקסל, אחת עם צמצם ברוחב f/1.8 ומייצב תמונה, והשנייה היא בעלת עדשה רחבה וצמצם ברוחב f/2.2. בנוסף יש גם מצלמת טלפוטו, לצילומים בזום אופטי X2 ברזולוציית 13 מגה פיקסל וצמצם ברוחב f/2.4. המצלמה הרביעית היא החלק המרגש והמעניין ביותר בכל מערך הצילום הזה: היא אמנם מצלמת 3 מגה פיקסל בלבד עם צמצם צר יחסית (f/3.0) אבל מדובר במצלמת מיקרוסקופ המאפשרת הגדלה עד X60. איך זה עובד? עליכם לעבור למצב מיקרוסקופ באפליקציית המצלמה ולהתקרב עם העדשה הזאת למרחק של מילימטרים בודדים מהאובייקט אותו תרצו לצלם מקרוב. כל עוד קולעים לאורך המוקד הספציפי שהמצלמה הזאת יודעתת לצלם בו, התוצאות לא פחות ממדהימות, ומזכירות קצת פרסומות לאבקות כביסה בטלויזיה. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)



בדוגמאות שצירפתי כאן ההגדלה היא ברמה שמאפשרת להבחין בשחיקה של סיבי טקסטיל בבגדים, לראות דברים מנקודת מבטה של קרדית האבק בשטיח, לבחון כמה נקייה הסכין שזה עתה שטפתי ברמה הכמעט מיקרונית ועוד שלל דברים אחרים שלא הצלחתי למצוא להם צידוק פרקטי. שלא תבינו לא נכון, זה עובד ולא מאוד קשה לייצר תמונות עוצרות נשימה. השאלה כמה זמן ההתלהבות הזאת תמשך. שבוע? שבועיים? חודש? בשלב מסוים ממצים את זה ואז עולה השאלה על חשבון מה זה בא, והתשובה במקרה של Find X3 Pro היא זום אופטי רגיל. נכון לשנת 2021 אין כמעט מכשירי דגל בשוק שמסתפקים בזום אופטי X2. רובם מציעים ערכי זום גבוהים יותר וחלקם אף מתהדרים במצלמת פריסקופ שמאפשרת זום אופטי בערכים שבין X5 ל-X10, וזו לטעמי יכולת הרבה יותר פרקטית לאורך זמן במצלמת סמארטפון.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



באופן כללי, מערך הצילום של Oppo Find X3 Pro מציע איכות צילום מעולה שבהחלט הולמת מכשיר דגל. התמונות ממוקדות וברורות, הטווח הדינאמי רחב וגווני הצבע מאזנים בצורה מצויינת בין ריאליזם לפסיכדליה כך שהתוצאה המתקבלת נראית מרשימה ועדיין כזאת שמשקפת את המציאות. בחלק קטן מהצילומים נתקלתי בנטייה של המצלמה להאיר יתר על המידה את התמונה. התוצאה לא היתה תמונות "שרופות" אבל גווני הצבע נראו מעט מלאכותיים. כמו כן, ראיתי, ברמת המחיר הזאת, מצלמות שיודעות להתמודד טוב יותר עם צילום תוך כדי תנועה או של אבייקטים שזזים בזמן הצילום. המצלמה הקדמית, מצלמת 32 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 טובה בסה"כ ויודעת לצלם פורטרטים מרשימים, אבל גם כאן, אין פריצת דרך יוצאת דופן, ובתנאי תאורה פחות אידיאליים, ייתכן שתצטרכו מספר נסיונות עד שתגיעו לתוצאה ממוקדת וחדה מספיק.


הסוללה של Oppo Find X3 Pro היא בקיבול של 4500mAh, קיבול סטנדרטי ביחס לקטגוריה וכך גם הביצועים: ברזולוציית 1080p (אין לי צורך ביום יום ברזולוציה המקסימלית שהמסך מציע) ובקצב רענון של 120 הרץ, הצלחתי לסחוט מהסוללה כ-6 שעות מסך. זה לא המון וכבר נתקלתי במכשירי דגל עם סיבולת ערכת שבבים-סוללה גבוהה יותר אבל הוא מפצה על כך בטעינה מהירה באופן קיצוני: המטען המצורף (משהו שהולך והופך לנדיר בשוק בשנה האחרונה) תומך בטעינה בהספק של 65W, מה שמאפשר למכשיר פרוק לחלוטין להגיע בתוך עשר דקות לכ-40% סוללה. גם הטעינה האלחוטית של Oppo Find X3 Pro מהירה, בהספק של 30W, ומאפשרת טעינה מלאה בתוך כשעה ועשרים דקות. אפילו הטעינה ההפוכה, כשגב המכשיר משמש כמשטח טעינה אלחוטי למוצרים אחרים כמו אוזניות, היא בהספק של 10W (לעומת 5W ברוב המכשירים האחרים בשוק). השמע באפרכסת מעט חלש מהסטנדרט אבל לא ברמה שמפריעה באופן משמעותי לשימוש בו. זוג הרמקולים מייצרים שמע סטריאופוני חזק ואיכותי יחסית אבל שקע אוזניות אין, כפי שזה בכל מכשיר דגל כיום בשוק.


(+)

  • עיצוב יוצא דופן

  • טעינה מהירה באופן קיצוני

  • מפרט טכני חזק וביצועים בהתאם


(-)

  • היה נחמד לקבל זום משמעותי יותר מ-X2

  • זמן הסוללה ביחס לקטגוריה: בינוני

  • יקר


מחירו של Oppo Find X3 Pro ביבוא רשמי של רונלייט עומד כיום על 4199 ש"ח. מצד אחד הוא בהחלט מתאים להגדרה מכשיר דגל. מצד שני, הוא לא מביא משהו איזשהו יתרון שימושי ייחודי לקטגוריה האקסלוסיבית הזאת, ועם כל ההתפעלות ממצלמת המיקרוסקופ, הייתי מעדיף זום יותר משמעותי או זמן מסך רב יותר. ועדיין, יש לא מעט מה לאהוב במכשיר הזה: העיצוב הייחודי, הממשק המתחשב, הביצועים,  המסך המרהיב, הטעינה המהירה והעובדה ש-Oppo מספקת את המטען המהיר הזה בערכת המכשיר.

4 תגובות

  1. סקירה מעולה
    רוב תודות,
    אביב

    השבמחק
  2. עם מחיר כזה הולכים להיות למכשיר הזה חיים קשים עד בלתי אפשריים.

    השבמחק
  3. יפה שטלפון מודרני יש בו גם מצלמה איכותית, אבל לפני הכל הייתי מצפה שיהיה מכשיר טלפון עם יכולת להקליט שיחות. כל מכשירי oppo בולמים הקלטת שיחות. קיים לכאורה יישום ייחודי להקלטת שיחות אך הוא אינו פועל. אני מבקש שתבדקו לעומק תכונה חשובה זו בבדיקות שאתם עורכים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר