כזה ניסיתי: Poco M3 Pro

בתחילת יוני השנה השיקה המילטון, יבואנית שיאומי בישראל את Poco M3 Pro עם כישרון ייחודי: זהו מכשיר דור 5 הזול ביותר בישראל. שווה להתעכב לרגע על הבשורה הזאת: מדובר בסנסציה עבור חיתוך מאוד ספציפי  באוכלוסיה בין אנשים שמחפשים מכשיר שגם עולה פחות מ-1000 ש"ח לבין כאלו המחפשים מכשיר שמתחבר לרשתות דור 5. מכירים כאלו? אני אישית לא, אבל עדיין מעניין לראות מה יש למותג המשנה של שיאומי להציע בטווח המחיר הזה.

Poco M3 Pro (צילום: גד גניר)



ערכת השבבים של Poco M3 Pro היא Dimensity 700 של מדיהטק הטיוואנית, כשהמכשיר מגיע בשתי קונפיגורציות חומרה שונות: הזולה יותר עם 4 גיגה RAM ו-64 גיגה זכרון אחסון פנימי, והיחידה אותה אני קיבלתי לבדיקה שמתהדרת ב-6 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון, כשאת האחסון בשתי הקונפיגורציות ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון. ההתחלה לא בישרה טובות עם המכשיר: מסיבה לא ברורה, כל עוד שחזור המדיה של וואטסאפ לא השלים את מלאכתו, אפליקציית טוויטר קרטעה באופן בלתי נסבל. מרגע שהחלק המייגע הזה הסתיים, פתאום הכל החל לעבוד חלק ויציב: אפליקציות רבות נשארו פתוחות ברקע, וכאלו שלא, נפתחו בזריזות משביעת רצון. לא הייתי אומר שהוא זריז כמו מכשיר הדגל שבדקתי לפניו (ועולה קצת יותר מפי 4 מה-M3 Pro), אבל מרגע שהכל הסתדר, חויית השימוש במכשיר היתה מהנה מאוד ביחס למה שאפשר לצפות ממכשיר ברמת המחיר הזאת. כמובטח, המכשיר תומך באופן פעיל ברשתות דור 5 באיזורים בהם יש פריסת אנטנות וכמנוי לרשת פרטנר קיבלתי באיזורים האלו מהירויות שהגיעו לעיתים עד 300MB. למרבה השמחה, ובניגוד למכשירים רבים אחרים בטווח המחיר הזה, Poco M3 Pro מצויד בשבב NFC, פיסת חומרה חשובה אם אתם מעוניינים לעשות שימוש בשירותי תשלום באמצעות הסלולרי. מכשירי Poco חולקים את אותה מערכת הפעלה עם מכשירי שיאומי, MIUI 12 המבוססת על אנדרואיד בגרסה 11. מערכת ההפעלה אמנם אינה דומה ויזואלית לאנדרואיד בגרסתה הנקייה, אבל עושה שימוש נרחב באפליקציות של גוגל כמו החייגן, אנשי הקשר ואפליקציית ה-SMS, ואפילו אפליקציית מסך הבית כוללת את מסך עדכוני החדשות של גוגל, ה-Google Discover. הבעיה הקבועה שלי עם MIUI טרם טופלה: המצב הכהה בממשק, לוקח יוזמה לא מבורכת ומכהה בעצמו אפליקציות כברירת מחדל. התוצאה היא פגיעה בשימושיות: באפליקציות שמגיעות כהות מלכתחילה כמו ספטיפיי נעלמים לפעמים פקדים, ולעיתים בפייסבוק ובטוויטר, תמונות הפרופיל של נעקבים מוצגות בנגטיב. זו לא גזירת שמיים, וניתן להכנס להגדרות ולהחליט היכן רוצים שמערכת ההפעלה לא תבצע את הפעולה הזאת, אבל חבל שזו ברירת המחדל.


המכשיר עשוי ברובו מפלסטיק, גם הגב וגם המסגרת. למרות זאת, הוא נראה מעולה: הגימור בגב המכשיר מבריק ומחזיר אור בצורה שיוצרת אשליה של עומק. מה שקצת מפריע לי בעיצוב זה מה שמתחיל להראות כמו עניין כרוני אצל Poco: גם כאן, גם ב-X3 של החברה, הלוגו בחלקו האחורי של המכשיר נופח מעבר לפרופורציות הגיוניות. הכיתוב Poco (ותחתיו ההבהרה החשובה  "Designed by Poco") אמנם קטן יותר מכפי שהיה ב-X3, אבל הוא מוקף במסגרת שחורה ובולטת וקשה להתעלם מהמיתוג הטריטוריאלי הזה כל עוד גב המכשיר אינו מכוסה בקייס אטום. אני יכול להבין את הרציונל. Poco הוא מותג חדש יחסית והשיווק מעוניין לייצר נראות בכל מחיר. בערכת המכשיר אפילו מקבלים דף מדבקות של המותג, כאילו היה מדובר במותג על שאנשים יתגאו לפרסם מיוזמתם. ועדיין, היה נחמד אם המכשיר שזה עתה רכשתי לא ישמש כנדלן פרסומי. כמו כן, היה נחמד אם היו ממגנים את המכשיר הזה באופן רשמי בפני מים ואבק כפי שזה ב-Poco X3 וב-Redmi Note 10. קורא טביעות האצבעות ממוקם בצד, על הפתור ההדלקה של המכשיר ועובד נהדר. מלבד מדבקות, ערכת המכשיר כוללת גם מטען וקייס שקוף שיגן על המכשיר שלכם ובו זמנית גם לא יסתיר את הלוגו המוגזם של פוקו. סוגיה מעיקה לגבי הקייס המצורף: השוליים שלו גבוהים מעל פני המסך ומספקים כך הגנה נוספת במקרה של נפילה, אבל מקשים על מי שמשתמש במחוות מסך מלא, במיוחד בהחלקת האצבע מצידי המסך. הברירות הן לסבול את המצב הקיים, להשתמש בקייס אחר או לחילופין להשאר עם הגדרת ברירת המחדל ולהשתמש בפקדי הניווט הסטנדרטיים בתחתית המסך.


Poco M3 Pro (צילום: גד גניר)



Poco M3 Pro (צילום: גד גניר)



המסך של Poco M3 Pro הוא בגודל 6.5 אינטש, ומציג רזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים. כנראה כדי להוריד את רמת המחיר של המכשיר, התפשרו כאן על פאנל המסך ובחרו ב-LCD במקום ב-AMOLED, אבל עדיין מדובר במסך לא רע בכלל, שמתמודד יפה מאוד גם עם אור יום. עוד פשרה שנעשתה היא בסוג הזכוכית של המסך: במקרה של Poco M3 Pro מדובר בגורילה גלאס 3, זכוכית מהסוג שניתן למצוא בעיקר במכשירי ביניים זולים או במכשירי דגל מהעבר כמו Galaxy S4, ומוגנת בעיקר בפני שריטות. איפה כן פינקו? הוסיפו למסך מנגנון החלקת תנועה 90 הרץ, תוספת לא אופיינית בטווח המחירים הזה.


Poco M3 Pro (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של Poco M3 Pro לא שונה מזה של דגם ה-M3 הזול יותר. זה מערך צילום צנוע וחסר יומרות, והתוצאות בהתאם. הוא כולל מצלמה ראשית ברזולוציית 48 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4, המתפקדות כמצלמת מאקרו וכחיישן נפח. באור יום הצלחתי להפיק ממנה תמונות מפורטות להפליא, אבל כל תאורה שאינה אופטימלית, משפיעה דראסטית על איכות התמונה: התמונות יוצאות ממוקדות רוב הזמן, אבל רמת הפירוט יורדת משמעותית. צילומי הלילה מאכזבים ומתאפיינים ברעש דיגיטלי רב, עיוות של גווני הצבע ואובדן ניכר של פירוט. המצלמה הקדמית, ברזולוציית 8 מגה פיקסל מייצרת תמונות שיספיקו בקושי לשיתוף ברשתות חברתיות, אבל נופלת כמו מערך הצילום הקדמי בכל הקשור לפירוט.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



כמו ברוב המכשירים בקטגוריה שלו, Poco M3 Pro לא תומך בטעינה אלחוטית, וגם הטעינה המהירה שלו היא רק בהספק של 18W, אבל זה לא נורא כי סוללת המכשיר (בקיבול מכובד של 5000mAh) תספיק לכם לקצת יותר מ-8 שעות של מסך פועל. הנתון המרשים הזה מתקבל כאשר מנגנון החלקת התנועה במסך מופעל ואם תכבו אותו, תקבלו אפילו קצת יותר מזה. פחות מרשים הוא הרמקול היחיד של Poco M3 Pro: העוצמה שלו אמנם משביעת רצון, אבל הצליל עצמו צורם ולא נעים לאוזניים אנושיות. שקע האוזניות, כמו ברוב המכשירים בקטגוריה, עדיין נוכח וממוקם בראש המכשיר.


(+)

  • ביצועים לא רעים

  • קולט דור 5

  • מנגנון החלקת תנועה


(-)

  • מצלמה מאכזבת

  • אין מיגון בפני מים

  • זכוכית מסך בסיסית


מחירו של Poco M3 אצל המילטון, היבואן הרשמי, מתחיל ב-799 ש"ח לגרסת ה-4 גיגה RAM עם 64 גיגה אחסון, ועולה ל-999 ש"ח לגרסת ה-6 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון אותה בדקתי. בעוד גרסת ה-4 RAM היא אכן, נכון לכתיבת שורות אלו, הדרך הזולה ביותר להנות מדור 5, הייתי ממליץ בחום ללכת על גרסת ה-6 גיגה כדי להבטיח חויית שימוש נעימה יותר. כך או כך, נעשו כאן פשרות כדי להכניס את תמיכת הדור 5 לתוך החבילה: מצלמה בינונית לכל היותר, מסך LCD במקום AMOLED, זכוכית מסך בסיסית, העדר מיגון כלשהו בפני מים ועוד. אם אתם אכן שייכים לאוכלוסיה המצומצמת שחייבת כרגע דור 5 ומוכנה לשלם על כך את הסכום הנמוך ביותר שנדרש (ואת התשלום הנוסף שנדרש עבור חבילה כזאת אצל חברות הסלולר) אז מדובר באופציה מצויינת. אם דור 5 הוא לא שיקול קריטי עבורכם, יש אופציות יותר מפנקות בשוק במחירים דומים.

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר