כאלו ניסיתי: Sennheiser CX Plus

לפני קצת יותר משנה הכריזה Sennheiser על CX400BT, אוזניות TWS במחיר נגיש (במונחים של סנהייזר) שיהוו אלטרנטיבה עם פשרות מסוימות לדגמי הפרמיום שלה מסדרת מומנטום. התחרות האגרסיבית בשוק הביאה אותה בתוך זמן קצר להשיק דגמים נוספים בסדרת CX, דגמים שמביאים איתם קצת פחות פשרות. לפני כחצי שנה היו אלו ה-CX True wireless וכעת מגיע תורן של CX Plus.

Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)



חיצונית, CX Plus מביאות איתן מעט מאוד בשורות: סנהייזר ממשיכה עם עיצוב זהה לזה של CX400BT, בצורה מרובעת משהו ומראה סולידי בואכה זול. הן קלילות (שישה גרם בלבד כל אוזניה) מכפי שצורתן המגושמת מעט עשויה לשדר, ואצלי לפחות היה קל מאוד למקם אותן בתוך האוזן ולהשיג אטימה ראויה, אם כי לא בטוח שהצורה והגודל שלהן יתאימו לכל אוזן. המיגון שלהן למים הוא בתקן IPX4, בסיסי למדי שמאפשר להן לשרוד התזות מים אבל עדיף להמנע מלטבול אותן בתוך מים. זה בטוח יספיק להגנה מפני זיעה כך שאם אתם מתכננים לקחת אותן לפעילות גופנית, אתם מכוסים.



השליטה באוזניות מתבצעת דרך משטחי מגע המכסים את חלקן החיצוני של האוזניות. סנהייזר לטעמי היא החברה המצטיינת בכל הקשור לחויית השליטה באוזניות וזה תקף גם ב-CX Plus: התגובה למגע מיידית, המשטחים רגישים בדיוק במידה הנכונה וגם המחוות המגיעות כברירת מחדל הן הגיוניות ואינטואיטיביות אך גם אם בעיניכם זה לא כך, סנהייזר מאפשרת לכם להגדיר אותן בצורה אחרת דרך האפליקציה. יש כאן אפילו שליטה נוחה על עוצמת השמע, משהו שלא תמצאו בחלק ניכר מהאוזניות מסוגן כיום.


Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)




בעוד חברות אחרות מציעות באוזניות היקרות שלהן מערכת של יותר מדרייבר אחד בכל אוזניה, המטפלים בכל טווח צליל בנפרד, בסנהייזר נותנים אמון בדרייבר דינאמי אחד, וגם הוא לא גדול במיוחד, בקוטר 7 מ"מ בלבד. לטענת סנהייזר, הדרייבר מספק צליל נטול עיוותים שאיכותו נשמרת גם בעוצמות השמע המקסימליות של האוזניות. טווח התדרים של CX Plus נע בין 5 ל-21000 הרץ, והן תומכות במקודדי האודיו SBC ו-AAC, וגם ב-aptX וב-aptX Adaptive המתקדמים יותר. אין הפתעות בנוגע לאיך שהן נשמעות: כמו כל האוזניות של סנהייזר שבדקתי עד כה, גם CX Plus מספקות צליל מדויק להפליא, פתוח, מפורט ומאוזן. אם איזון זה לא הקטע שלכם, תוכלו להפעיל את אפשרות ה-Bass Boost באפליקציה ולאתגר את עור התוף שלכם בשירים כמו "השמלה החדשה שלי" של רן דנקר. 


Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)



גם בשיחות ה-CX Plus עושות עבודה מצויינת. הן טובות מאוד ברוב הזמן בהעלמת רעשי הרקע סביב המשתמש ובצד השני שמעו לכל היותר רחשים קלים שאינם באמת מפריעים לשיחה גם כשעמדתי בחוץ בגשם שוטף. בצד שלי, המשתמש, הצליל היה ברור, צלול ומפורט. כמו ה-CX True Wireless, גם האוזניות האלו יודעות לעבוד באופן אוטונומי כך שאתם יכולים בשיחה להחליט אם לעשות שימוש רק באוזניה הימנית או רק בשמאלית, משהו שאוזניות הדגל הנוכחיות של החברה בקטגוריה הזאת, Momentum TW 2, לא יודעות לעשות. חיבור מולטי-פוינט (ליותר ממכשיר אחד במקביל) אין כאן, אבל האוזניות כן יודעות לעצור את הנגינה כשתוציאו אותן מהאוזניים.


כשה-CX True Wireless יצאו לשוק לפני חצי שנה הורמו לא מעט גבות על כך שסנהייזר בחרה שוב שלא לכלול ביטול רעשים אקטיבי ברשימת הפיצ'רים שלהן, תכונה שניתן למצוא כיום באוזניות זולות בהרבה. מנגנון ביטול הרעשים שמביאות איתן CX Plus לא רע בכלל ובהחלט מורגש הבדל משמעותי כשהוא מופעל: צלילים מונוטוניים בתדרים נמוכים (מאווררי מחשבים, מזגן) נעלמים כמעט לחלוטין אם כי כצפוי הן פחות מצטיינות בהעלמת רעשי דיבור קרובים וצלילים פחות קבועים. בסה"כ ביטול הרעשים שלהן לא מהמצטיינים בשוק, אבל ביחס לקטגוריית המחיר שלהן הוא בהחלט מספק.


Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)

Sennheiser CX Plus (צילום: גד גניר)



הסוללות של Sennheiser CX Plus הספיקו לי לכמעט 6 שעות נגינה רצופות עם ביטול רעשים פועל. קייס הטעינה ייתן לכם עוד שתי טעינות מלאות. זה פחות מ-24 השעות שסנהייזר טוענת שהאוזניות והקייס אמורים לספק, אבל זה עדיין נתון נאה. טעינה מלאה של האוזניות והקייס לוקחות שעה וחצי, וטעינה של עשר דקות כאשר הסוללות פרוקות לחלוטין תיתן לכם כשעה של האזנה למוזיקה. אין טעינה אלחוטית, אבל מדובר בפינוק שאפילו הדגמים היותר יוקרתיים של סנהייזר עדיין לא מציעים למשתמשים.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • ביטול רעשים לא רע (ביחס לאוזניות מתחרות בקטגוריה)
  • ביצועים מצוינים בשיחות טלפון

(-)
  • אין טעינה אלחוטית
  • הצורה והעיצוב שלהן לא יתאימו לכל אחד
  • שליטה מעולה דרך משטחי המגע

אם לשפוט לפי ההתנהלות של סנהייזר, היא בהחלט הפנימה שהתחרות בשוק אוזניות ה-TWS היא אגרסיבית וקשה יהיה להמשיך למכור בה רק אוזניות יקרות. בתוך פרק זמן של קצת יותר משנה, היא השיקה שלושה דגמי ביניים של אוזניות, ובכל אחד מהם הציגה שדרוגים קלים, כאשר ה-CX Plus כבר כמעט ולא מציגות פשרות מהותיות. למרבה השמחה זה לא הפריע לה להוריד את המחיר עם כל דגם שיצא וה-CX Plus הן אוזניות ה-TWS הזולות ביותר של החברה בישראל, במחיר של 509 ש"ח מה שהופך אותן לא רק למשתלמות ביותר בקטלוג האוזניות שלה, כי אם גם לאופציה אטרקטיבית יותר מתמיד ביחס למתחרות בשוק.


2 תגובות

  1. "שליטה מעולה דרך משטחי המגע" מופיעה בחסרונות (:

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר