כאלו ניסיתי: Sennheiser CX True Wireless

נראה שהיצרניות הגדולות הגיעו לאחרונה לתובנה חדשנית ומטלטלת: משתמשים לא אוהבים להוציא הרבה כסף על אוזניות. בהתאם לכך, הן החלו להציג גרסאות זולות יותר של האוזניות שלהן. סמסונג השיקה בשבוע שעבר את Galaxy Buds2 שאמורות להתמקם בקטלוג החברה מתחת ל-Buds Pro ול-Buds Live, גוגל השיקה מוקדם יותר השנה את ה-Pixel Buds A כדגם דיאטטי של ה-Pixel Buds מ-2020 שקדמו להן, ואפילו סנהייזר השיקה בסוף שנה שעברה את ה-CX 400BT, אוזניות True Wireless זולות יותר מאלו מסדרת Momentum היוקרתית. כעת מגיעות ה- CX True Wireless (לא ברור איך "CX" מגיע אחרי "CX 400BT" אבל למה להיות קטנוני), גם הן עם מחיר נגיש יותר מזה של דגמי המומנטום, אבל עם כמה שדרוגים ושיפורים על פני הדגם הקודם.


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


בקווים כלליים, ה-CX True Wireless זהות חיצונית ל-CX 400BT. ההבדל היחיד הוא בגימור של ראשי האוזניות: בדגם הקודם סנהייזר השקיעה בגימור פלסטיק שחור מבריק עם לוגו החברה. במקרה של ה- CX True Wireless ראש האוזניות הוא באותו גימור כמו שאר גוף האוזניה, כשאותו מכסה לוגו החברה. ההבדל מינורי אבל כשמשוים זו מול זו, ה-CX True Wireless נראות פשוטות יותר. המבנה הכללי זהה וזה חיובי: אצלי לפחות, הן יושבות טוב באוזן, נוחות באופן כללי, ולא כבדות במיוחד. עם זאת, ישנם כאלו, בעיקר בעלי אוזניים קטנות משלי, שעשויים למצוא את המבנה הריבועי והמימדים הכלליים של  CX True Wireless מעט לא נוחים. ה-CX מתהדרות במיגון בפני מים בתקן IPX4, תכונה חשובה שקוצצה בזמנו ב-CX 400BT וכעת עושה קאמבק מתבקש.


סנהייזר היא אחת היצרניות היחידות שהשליטה באמצעות מחוות מגע באוזניות שלה באמת עובדת כפי שהיא צריכה לעבוד. כל מגע מלווה בצליל של רישום המגע והדבר קורה מיידית. המחוות שמגיעות כברירת מחדל הגיוניות ואינטואיטיביות, ואם אתם לא בעניין של הגיון או אינוטאיטיביות תמיד תוכלו לשנות את המחוות למשהו אחר דרך האפליקציה. בניגוד ליצרניות רבות אחרות, סנהייזר מאפשרת לכם אף לשלוט על עוצמת השמע דרך האוזניות עצמן.


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


האטרקציה העיקרית ב-CX 400BT היתה ההתעקשות של סנהייזר לא להתפשר על איכות השמע, ואכן הן סיפקו איכות צליל כמעט זהה לזו של הדגמים הבכירים יותר של החברה. במקרה של  CX True Wireless חל שינוי משמעותי באופי הצליל: הן עדיין מביאות את הדיוק, הפרדת הצלילים הנפלאה, הצלילות והניקיון של דגמי המומנטום, אבל נראה שבסנהייזר החליטו להגביר כברירת מחדל את עוצמת הבאס, ואף להוסיף תגבור בס באפשרויות. במילים אחרות, כמאמר ה-Meme הידוע בכיכובו של Xzibit, "יואו כלב, שמענו שאתה אוהב באסים אז הוספנו לך מצב Bass Boost". במצב ברירת המחדל, ה-Neutral, הבאסים עדיין בתחום הסביר ואיכות השמע עדיין גבוהה מאוד, גם אם אופי הצליל שונה קצת מזה שהיה בדגמים הקודמים. מצב Bass Boost מוסיף מעט באסים, אבל את המעט שמספיק כדי להפוך את הצליל למוצף יתר על המידה בבאסים לטעמי, אבל כאמור, ניתן לוותר עליו ולהנות בלעדיו מצליל מלטף ומענג, כרגיל. בצד הקישוריות, תקן הבלוטות' שודרג מ-5.1 ל-5.2, שאמור לאפשר חיבור יציב יותר וחסכוני יותר בצריכת חשמל אבל פרופילי הזרמת המוזיקה נשארו כשהיו: SBC, AAC ו-aptX.


בכל הקשור לשיחות, ה-CX True Wireless עושות עבודה מעולה. הצד השני בשיחה התרשם עמוקות מאיכות השמע וממיעוט רעשי הרקע. ה-CX True Wireless מאפשרות למשתמש לקבל שמע עצמי. בפועל זה מתורגם להגברה של הרעשים מסביבי, אבל הגברה שרק אני שומע אותה: שוחחתי באמצעות האוזניות בעודי הולך עם שקית נייר ויכולתי לשמוע את השקית כאילו בהקלטת ASMR, אך הצד השני בקושי שמע אותה. לראשונה אצל סנהייזר, ב-CX True Wireless תוכלו להשתמש בכל אוזניה בנפרד לשיחות טלפון ואין יותר אוזניית מאסטר אחת. מה עדיין חסר? אין כאן מנגנון ביטול רעשים. בסנהייזר יודעים לספר על ביטול הרעשים הפאסיבי, האטימה הפיזית של האוזניות לרעשים מבחוץ, אבל מדובר כמובן במשהו שונה לחלוטין מביטול רעשים אקטיבי. בכל מקרה, בהתחשב בביצועים הפושרים של מנגנון ביטול הרעשים של ה-Momentum TW2, בהחלט לא מדובר בהחמצה משמעותית. יותר משמעותי הוא חסרונו של מצב שקיפות מובנה שחוסך את הצורך להסיר את האוזניות בכל פעם שרוצים לשמוע טוב יותר מה קורה סביבכם.


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)


Sennheiser CX Ture Wireless (צילום: גד גניר)




אפליקציית השליטה של סנהייזר כוללת את הדברים שנהוג לכלול באפליקציות שכאלו: עדכון תוכנה ושליטה על האקולייזר (סנהייזר הוסיפה מצבי "פודקאסט" ו"סרט", אבל לא טרחה להוסיף גם אקולייזרים מוכנים לז'אנרים ספציפיים של מוזיקה). ניתן גם ליצור לבד אקולייזר משלכם ולשמור אותו. בנוסף, סנהייזר מאפשרת למשתמשים לקבוע לאילו מכשירים האוזניות יתחברו אוטומטית ולאיזה לא, מתוך רשימת המכשירים שחיברתם אליהן בעבר. בנוסף, ניתן כאמור להגדיר דרכה את מחוות המגע של האוזניות ולקבוע את עוצמת השמע העצמי.



סנהייזר טוענת ש- CX True Wireless מסוגלות לספק כ-9 שעות של האזנה רציפה. המוזיקה הפסיקה אצלי בערך אחרי 7.5 שעות, שזה אמנם לא מה שהוצהר, אבל זה גם נאה למדי. לטענת סנהייזר הקייס מסוגל לטעון את האוזניות ולספק כשתי טעינות מלאות נוספות. הן לא נטענות באופן אלחוטי למקרה שתהיתם.


(+)
  • סאונד נהדר במוזיקה
  • מעולות בשיחות טלפון
  • פקדי מגע רספונסיביים שניתן להתאים אישית

(-)
  • אין מצב שקיפות
  • אין ביטול רעשים אקטיבי

ה-CX True Wireless מביאות איתן עמידות במים, אפשרות לעשות שימוש בכל אוזניה בנפרד ומנה גדושה של באסים. עם זאת, הבשורה האמיתית כאן היא הירידה במחיר: הן נמכרות כיום ב-575 ש"ח, זול יותר בלמעלה מ-200 ש"ח מכמה שעלו בזמנו ה-CX 400BT. זה עדיין לא זול במיוחד, ורוב המתחרות בטווח המחיר שלהן מציעות ביטול רעשים אקטיבי ומצב שקיפות, אבל כמו באוזניות ה-True Wireless האחרות של סנהייזר, איכות השמע המעולה מפצה על כל פשרה שנעשתה כאן למען המחיר.

2 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר