כזה ניסיתי: Tineco Floor One S3

אל רשימת המותגים הלא ארוכה, בינתיים, של שואבי אבק שוטפי רצפות מצטרף שחקן חדש בשוק הישראלי, Tineco. השואב-שוטף Floor One S3 החדש של החברה נבדל משואבים אחרים בשוק במערכת חיישנים לזיהוי לכלוך, תצוגת לד מפונפנת, ניהול צריכת חשמל חכמה, חיוויים קוליים ואפילו אפליקציה. האם זה מספיק כדי לשנות לנצח את חויית הספונג'ה שלכם?


Tineco Floor One S3 (צילום: יח"צ)



ברמה הבסיסית, כשואב יבש/רטוב, Tineco Floor One S3 בנוי באותה צורה כמו מכשירים אחרים בשוק: מכשיר עומד, עם מברשת מסתובבת, מיכל למים נקיים עם סבון, ומנוע ששואב את המים המטונפים לתוך מיכל מים נוסף. Floor One S3 הוא אלחוטי וקל יחסית, והתנועה איתו בין חדרים שונים בבית קלה ונוחה. לא חייבים להרים אותו: אפשר לקבע את ראש השאיבה למעלה (ובניגוד ל-Bissell Crosswave, ראש השאיבה גם ישאר במצב הזה), ולהסיע אותו בין החדרים מבלי שירטיב את הרצפה בדרך. ב-Tineco מגדירים את 78 הדציבלים שהוא מייצר בזמן פעולה כ-"Whisper-Quiet". זה אכן שקט יחסית לשואבים אחרים אבל זו עדיין לחישה די רועמת ואם הילדים שלכם מתעוררים בקלות, תעדיפו לתזמן את השימוש במכשיר לשעות בהן הם עדיין ערים.



כדי להתחיל לשאוב, כל מה שצריך זה ללחוץ על לחצן ההפעלה בידית האחיזה, ולנוע איתו במקומות אותם תרצו לנקות. אין כאן לחצן להזרמת מים. ההזרמה מתחילה ברגע שאתם דוחפים את השואב קדימה, ונפסקת כאשר אתם מושכים אותו חזרה אליכם, תוך כדי שהוא שואב את המים שהתיז. בכלל, המכשיר נותן לכם מעט מאוד אוטונומיה לשליטה על הניקיון: מלבד העדרו של לחצן להזרמת מים, אין כאן ממש דרגות עוצמה. יש מצב אוטומטי ומצב "Max", בו תרצו להשתמש כדי לטפל בלכלוכים עיקשים במיוחד. המכשיר עצמו "מושך" קדימה ברגע שאתם מפעילים אותו, ובשילוב עם המשקל הכללי הנמוך יחסית, מקבלים חויית שימוש נוחה ולא מאוד מעייפת לאורך זמן. 


Tineco Floor One S3 (צילום: יח"צ)



התצוגה הממוקמת מעל מיכל המים הנקיים מספקת שלל חיוויים, חלקם אופייניים למוצרים מהסוג הזה וחלקם פחות: מצב הסוללה, עוצמת אות הרשת האלחוטית (אגיע אל זה אח"כ), עוצמת השאיבה, מצב הפעולה (Auto או Max), חיווי על שיער שהסתבך במברשת, מיכל מים נקיים ריק, מיכל מים מלוכלכים מלא ועוד. החיווי הבאמת מלהיב הוא זה שמציג את מצב הניקיון של האיזור אותו אתם מנקים, מעין מסגרת עגולה שמשנה את צבעה מכחול לאדום בהתאם למידת הלכלוך של האיזור בו אתם נמצאים עם המכשיר. "מי צריך חיווי על מצב הניקיון, פשוט תסתכל אם הרצפה נקייה, אני מבטל את המנוי!", יפטיר מגיב מספר 14 ועל הנייר הוא כמעט צודק. בפועל החיווי הזה התגלה במדויק להפליא ושימושי: הוא לא ניסה להחמיא סתם לשואב, ובאיזורים שכבר ככה היו נקיים לפני השאיבה, הוא נשאר כחול. הוא הפך לאדום באיזורים המועדים לפורענות: מתחת לאי במטבח היכן שהילדות יושבות ואוכלות, מתחת לכסא האוכל של הפעוטה ובאיזור פח האשפה. נכון, גם בלי חיווי אפשר להניח שהמקומות האלו יהיו מטונפים בסיום ארוחה, אבל לפעמים קשה להבחין בלכלוכים האלו בעין בלתי מזויינת, ומעבר אחד עם שואב רגיל לא תמיד מנקה את האיזור ביסודיות. הפעם שבה החיישנים והחיווי גרמו לי באמת להתפעל היו כאשר הנחתי שקית זבל ליד הדלת: מסתבר שהיה בה חור זעיר והיא השאירה שלולית קטנטנה של מיץ זבל מתחתיה. יצאתי לזרוק את השקית ובינתיים השלולית הספיקה כבר להתייבש ואפילו לא נותר ממנה כתם נראה לעין. ויתרתי על מגבון ובמקומו שלפתי את המכשיר המוגזם הזה לטיפול בבעיה. ברגע שעברתי עם ה-Floor One S3 על האיזור, צבע החיווי הפך לאדום לוהט והשתנה לכחול רק אחרי שני מעברים.


Tineco Floor One S3 (צילום: גד גניר)



פעולת הניקוי עצמה מצויינת: השילוב של מים, חומר ניקוי ומברשת שמקרצפת את האיזור אפקטיבי יותר מהספונג'ה הממוצעת. הוא הצליח להתגבר על כתמים יבשים יחסית ויכולתי לנקות איתו בראש שקט גם שאריות אוכל לח ופירורים שהייתי מעדיף להזהר מלשאוב אותם עם הדייסון הביתי, ועשה זאת לרוב במעבר יחיד. משך כל הזמן השתמשתי ב-Floor One S3 לא הרגשתי צורך אמיתי לעבור למצב Max. המצב האוטומטי ידע לבדו מתי להגביר את העוצמה כדי להתמודד עם איזורים מלוכלכים, ומתי להנמיך אותה כדי לחסוך בסוללה באיזורים שממילא היו כבר ככה נקיים. הדבר היחיד שהמשתמש נדרש לעשות, כמו בספונג'ה, הוא לתכנן מסלול ניקוי כך שלא ידרוך באיזור שטרם הספיק להתייבש לאחר הניקוי.


הסוללה של Tineco Floor One S3 אמורה להספיק לכ-35 דקות רצופות של ניקוי, משך זמן סטנדרטי יחסית לקטגוריה. הסוללה היא לא מה שיגביל אתכם. מה שעצר אותי אחרי רבע שעה של שימוש היה החיווי על התרוקנותו של מיכל המים הנקיים ובמקביל התמלאותו של מיכל המים המלוכלכים. המיכלים עצמם קטנים: 0.55 ליטר למיכל המים הנקיים ו-0.4 ליטר למיכל המים המלוכלכים. זה הספיק לי לניקוי מטבח ופינת אוכל בשטח של בערך 15 מ"ר לפני שהשואב ביקש בנימוס עוד מים נקיים ולרוקן את מיכל איסוף המים המלוכלכים. שתי הפעולות האלו לוקחות בערך שתי דקות אם לא פחות מזה והן לא מורכבות מדי, אבל זה עדיין מעיק. זה המחיר שמשלמים על האוטומציה המלאה של Floor One S3, שלא מאפשרת שליטה על כמות המים שמשתמשים בה, ושל המשקל הקל יחסית של המכשיר.


Tineco Floor One S3 (צילום: יח"צ)



מעבר לכך, אין ב-Tineco Floor One S3 בשורות מרגשות בכל הקשור לתחזוקה, החלק הפחות זוהר במכשירים מהסוג הזה: בסיום כל שימוש מבצעים (בלחיצת כפתור) ניקוי עצמי של המברשת, וחשוב לזכור לרוקן את מיכל המים המטונפים. זה החלק הקל. כדי להמנע מהיווצרותן של בקטריות וריחות לא נעימים, מומלץ לנקות את המיכל ואת המסנן באופן יסודי לעיתים קרובות, ולבדוק שלא הצטברו שערות על המברשת או באיזור המתזים שמאחוריה. הכל מאוד נגיש ונוח לפירוק ולניקוי, אבל ההתעסקות בדברים האלו היא עוד מטלה שצריך לזכור לעשות בבית. לזכות Tineco יאמר שהם מספקים ערכה די עשירה באביזרים שתומכים בתחזוקה הזאת: מברשת ומסנן נוספים (כדי שניתן יהיה לתת להם 24 שעות להתייבש לאחר ניקוי), ומברשת לניקוי המכשיר עצמו עם אביזר לחיתוך שערות שהסתבכו במכשיר. עוד בערכה, תקבלו בקבוק 480 מ"ל של חומר ניקוי. לכמה זמן זה מספיק? המון. הוראות היצרן הן לשפוך פקק אחד מלא של חומר הניקוי לכל מיכל מים מלא. כשתסיימו את חומר הניקוי, תוכלו לעשות שימוש בכל חומר ניקוי רצפות אחר בתנאי שהוא לא מקציף.


מה לגבי האפליקציה? אפשר להעביר חיים שלמים עם המכשיר מבלי להשתמש בה. מעבר לעובדה שלא באמת נוח להסתובב עם השואב ביד אחת וביד השניה לבהות בסמארטפון, היא לא מספקת מידע נוסף מעבר לחיוויים שמופיעים ממילא בחלקו העליון של השואב. מה היא בכל זאת מוסיפה? תיעוד של הניקוי שביצעתם. אחרי שסיימתם לנקות את הבית ואת השואב, תוכלו להתרווח על הספה ולספר לבני המשפחה שהחודש שאבתם כך וכך פעמים, קיבלתם כך וכך התראות למילוי המיכל, בכמה מים השתמשתם ועוד. מרגש. עוד משהו כמעט שימושי הוא האפשרות לקבוע תזכורות קבועות לניקוי, פונקציונליות בלעדית וייחודית לאפליקציה של המכשיר ושל כל סמארטפון עם אפליקציית לוח שנה בסיסית. מעניין כמה מעלות המכשיר הלכה על הפיתוח של האפליקציה ועל רכיב ה-WiFi המובנה שדרכו האפליקציה מתקשרת עם הסמארטפון שלכם.


(+)
  • מנקה היטב
  • קל ופשוט לשימוש, אוטומטי
  • חיווי מדויק על מצב ניקיון הרצפה

(-)
  • מיכלי מים קטנים יחסית
  • דורש לא מעט התעסקות בניקוי המכשיר עצמו
  • אפליקציה מיותרת

מחירו של Tineco Floor One S3 בישראל עומד על 2390 ש"ח, דומה למחירו של המתחרה העיקרי מבית Bissel. הוא מנקה היטב, והחיישנים, יחד עם החיווי על ניקיון הרצפה, מבטיחים ניקוי אפקטיבי ויסודי. גם אם התחזוקה השוטפת לא מרתיעה אתכם, עדיין אל תזרקו עדיין את הדלי, הסמרטוט והמגב. כמו מכשירים אחרים בקטגוריה, תכולת המים המוגבלת תקשה על מי שמתכנן לנקות איתו בתים שלמים. למי הוא בכל זאת יכול להתאים? למי שרוצה לבצע איתו ספונג'ה כירורגית, ניקיון יסודי של איזורים קטנים יחסית כמו מטבח אחרי האכלה של פעוט נמרץ, טיפול בתאונות כמו כוס קפה או קערת דגנים שנשפכה על הרצפה, או כל אתגר אחר שהשואב האלחוטי הרגיל שלכם היה מתקשה להתמודד איתו.

3 תגובות

  1. תמציתי, ברור ופשוט לקריאה.
    ממש כיף לקרוא אותך.
    תודה רבה על הפוסט המעניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. עאלק ירושלמי אתה… שינקין בואכה פלורנטין לדעתי… תחזור לכוורת, מתגעגע…

      מחק
  2. תודה גד.
    תהיתי לגבי פרקטים. איך השואבים האלה מסתדרים איתם?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר