כזה ניסיתי: +Realme 9 Pro

רילמי, מותג הסמארטפונים תומכי דור 5 הצומח ביותר בעולם (לפי הנתונים של מכון המחקר Counterpoint) גם ברבעון האחרון של 2021, עוד לא לא חוגג שנתיים בשוק הישראלי, אבל מציג באמצעות היבואנית באג, דור שלישי של מכשירי ביניים. +Realme 9 Pro הוא בכיר הסדרה והוא הגיע אליי לפני מספר שבועות לבדיקה.

+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)



בשוק מכשירי הדגל זה פחות מובהק, אבל במכשירי ביניים המגמה כבר ברורה: יותר ויותר יצרניות עוברות לערכות השבבים של מדיהטק שנערכה כנראה טוב יותר מקוואלקום למשבר השבבים. אם פעם ערכת שבבים של מדיהטק היתה סוג של פשרה במפרט הטכני, ערכות השבבים המודרניות של החברה הטיוואנית מציעות תמהיל של ביצועים וצריכת חשמל שלפחות להתרשמותי, לא נופלים מאלו של המקבילה האמריקאית. +Realme 9 Pro מבוסס על Dimensity 920 בארכיטקטורת 6 ננו מטר, בעלת 8 ליבות (שתיים במהירות 2.5 גיגהרץ ושש האחרות במהירות 2 גיגהרץ) ותומכת מן הסתם בדור 5. בישראל נמכרות גרסאות ה-128 וה-256 גיגה אחסון עם 8 גיגה RAM. את האחסון לא ניתן להרחיב, אבל את ה-RAM ניתן, באופן וירטואלי על חשבון נתח זהה מנפח האחסון, פיצ'ר שקיים בכל המכשירים ממותגי תאגיד BBK (ביניהם OnePlus, OPPO, ו-Vivo שבקרוב יתחיל להימכר כאן).




מערכת ההפעלה של המכשיר היא Realme UI 3.0 המבוססת על אנדרואיד בגרסתה העדכנית ביותר, גרסה 12. ברמת התפקוד הבסיסי, לאחר מספר עדכוני גרסה שהגיעו אל המכשיר שלי, הוא עובד נהדר: זריז, יציב, כמעט בלי באגים. מערכת ההפעלה של Realme היא למעשה אחות תאומה ל-ColorOS של Oppo ו-Oxygen של OnePlus, והתכונות כאן די דומות. יש המון אפשרויות להתאמה אישית של הממשק, ערכות נושא, פונטים, ואפילו את היכולת להתאים את צבעי האייקונים לטפט, תכונה שהגיעה עם אנדרואיד 12 והותאמה כאן לממשק של Realme. בנוסף, +Realme 9 Pro  מגיע עם מגוון מרשים של יכולות התאמה אישית למסך ה-Always On אם כי ישנה בעיה קלה עם התכונה הזאת - היא פשוט לא עובדת, גם לא אחרי שלחצתם על Apply. כשהמסך כבוי, הוא כבוי, ולא רואים עליו מידע בין אם הפעלתם את האפשרות ובין אם כיביתם אותה. זו למעשה הבעיה התוכנתית היחידה שנתקלתי בה במכשיר הזה. כל השאר עובד כשורה, חלק, מהיר, ועושה את העבודה.


+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)

+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)



הגב של + Realme 9 Pro מצופה זכוכית ומתחתיה גימור ייחודי של צבעים מתחלפים ונצנצים. תסמכו עליי, זה נראה הרבה יותר טוב ממה שזה נשמע. כהרגלה, מצרפת Realme קייס שקוף (במקרה הזה, שקוף - כהה) לערכת המכשיר כדי שתוכלו להגן עליו מהרגע הראשון. מיגון בפני מים אין כאן, וחבל. שיאומי, המתחרה העיקרית מציעה בסדרות המקבילות וגם בסדרות נמוכות יותר מיגון בסיסי והגיע הזמן שגם Realme תפסיק להתפשר בסוגיה הזאת.


מקום שבו רילמי בהחלט אינו מתפשרת בו הוא במסך. היא ציידה את +Realme 9 Pro במסך Super AMOLED יפיפה בגודל 6.4 אינטש עם רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים ורענון מסך בקצב של 90 הרץ. הדבר היחיד שקצת מקלקל את החגיגה הוא רמת בהירות מקסימלית לא גבוהה במיוחד, אבל סבירה ביחס למכשירים מקבילים בקטגוריה. בכל אופן, הפאנל יודע להתאים את עצמו לתאורת אור יום והעבודה איתו אפשרית בהחלט. בניגוד ליצרניות רבות אחרות בסגמנט הזה, רילמי בחרה לעשות שימוש בקורא טביעות אצבע משולב במסך והוא עובד נהדר. 


+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)

+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)



בכל פעם שאני סוקר מכשיר דגל, אני תוהה מתי איכות הצילום הזאת תגיע אל מכשירי הביניים כחלק מהאבולוציה הטבעית שלהם. במובנים רבים, מערך הצילום הראשי של +Realme 9 Pro מייצר תמונות שלא נופלות, לתחושתי, מאלו של מכשירי דגל מהעבר הלא מאוד רחוק כמו +Samsung Galaxy S10 או Xiaomi MI 9. הוא כולל מצלמת 50 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8 וייצוב תמונה אופטי, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ומצלמת 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 לצילומי מאקרו.


+Realme 9 Pro (צילום: גד גניר)


על הנייר זה לא מרשים במיוחד, אבל מייצב התמונה, יחד עם סיוע של ערכת השבבים מייצרים תמונות מפתיעות באיכותן: חדות, עם טווח דינאמי מרשים ואיזון טוב בין שמחת חיים ודרמטיות לריאליזם. בניגוד למכשירים קודמים המבוססים על ערכות שבבים של מדיהטק, התמונות כאן לא סבלו מהגברת יתר של התאורה ונראו טבעיות וריאליסטיות. אפילו בתנאי תאורה פחות אידיאליים הצלחתי להפיק מהמצלמה שלו תמונות נאות ומוארות היטב, כשלפעמים התוצאות במצב הצילום הרגיל, האוטומטי, היו עדיפות על אלו של מצב הלילה היעודי.


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)



איפה בכל זאת יש מקום לשיפור? בזום - אין במערך הצילום הראשי עדשת זום יעודית, אם כי באור יום הצלחתי להגיע לעיתים עד זום כפול 6 (דיגיטלי) ולשמור על איכות תמונה מספקת. כמו כן, למרות שמבחינת צילומים בתאורה נמוכה, המצלמה של המכשיר הזה היא בין הטובות ביותר שיצא לי להיתקל בהן במכשירי ביניים, פה ושם עדיין ישנן תמונות שסובלות מרעש דיגיטלי וגרעון קל. גם המצלמה הקדמית מפתיעה לטובה. היא אמנם ברזולוציית 16 מגה פיקסל וצמצם f/2.4 בלבד, אבל במבחן התוצאה קיבלתי ממנה תמונות פורטרט יפיפיות, עם הפרדה מדויקת להפליא שלי מהרקע, ואיזון יפה בין פירוט לטשטוש פגמים ונקבוביות בעור.


(צילום: גד גניר)



רילמי ציידה את ה-9 בסוללה בקיבול סטנדרטי של 4500mAh. הסוללה הספיק לי לכ-6.5 שעות מסך שזה לא רע, אבל גם לא מבריק בצורה מיוחדת בהשוואה למכשירים אחרים בקטגוריה. בעוד אפל וסמסונג ממשיכות להשמיט את המטענים מערכות המכשירים שלהן, רילמי מפנקת עם מטען בהספק מרשים של 60W, שמאפשר טעינה מלאה ממצב פרוק לחלוטין בתוך קצת יותר מ-40 דקות. טעינה אלחוטית למקרה שתהיתם, אין כאן. המכשיר מצויד בזוג רמקולים המספקים שמע סטריאופוני באיכות לא רעה, אבל גם לא יוצאת דופן ביחס לקטגוריה. הייתי שמח אם עוצמת השמע היתה חזקה יותר אבל גם מה שיש מספיק לשיחה בנסיעה ברכב. למקרה שעדיין לא נפרדתם מהאוזניות החוטיות שלכם, תשמחו לשמוע שרילמי שילבה כאן שקע אוזניות 3.5 מ"מ סטנדרטי.


(+)
  • מכשיר זריז ויציב
  • מצלמה מעולה ביחס למכשירים אחרים בקטגוריה
  • טעינה מהירה במיוחד באמצעות המטען המצורף באריזה

(-)
  • אין אפשרות הרחבת זיכרון
  • אין תקן עמידות למים
  • מצב Always On לא עובד

מחירו של +Realme 9 Pro ברשת באג, היבואנית הרשמית, עומד על 1499 ש"ח לגרסת ה-128 גיגה. מאחר שלא ניתן להרחיב את נפח האחסון, הייתי ממליץ לבחור בגרסת ה-256 גיגה המרווחת יותר שעולה בסה"כ 100 ש"ח יותר. כך או כך מדובר במכשיר מצוין שנמכר במחיר תחרותי מאוד ומספק תמורה נאה מאוד למחיר הזה. ההפתעה המרעישה כאן היא ללא ספק המצלמה שעושה עבודה מצוינת הן ביחס לנתונים שלה על הנייר, והן ביחס למחיר המכשיר. יש פה ושם דברים ללטש, אבל בסופו של דבר זו אופציה אטרקטיבית מאוד בשוק מכשירי הביניים כיום.


8 תגובות

  1. לא מבין יצרניות שמורידות את היכולת להוסיף אחסון. העולם צועד לכיוון צילום ב-8K -כמה זמן ייקח עד שהאחסון פשוט ייגמר? ולא, ענן זה ממש לא פתרון. שלא לדבר על כך שזה יאכל את כל ה-DATA (וגם יעלה כסף כי החינמי כבר מוגבל מזמן)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא בטוח שברמה הטכנית ניתן לצלם 8K על כרטיס זכרון חיצוני, אולי בכרטיסים מהירים באופן מיוחד. בכל אופן, הסרת אפשרות ההרחבה עובדת מעולה בקטע מכירתי: המחיר המובלט הוא של האופציה עם נפח האחסון הקטן ביותר, אבל כשמגיעים לכדי החלטת קניה, הולכים על הגרסאות עם הנפח הגדול יותר כדי לא להתחרט על כך אח"כ. אפל עושה את זה שנים.

      מחק
    2. המכשיר מלכתחילה לא תומך בצילום ב-8K

      מחק
  2. זהירות רבותיי זהירות

    REALME 9 PRO
    ּ+REALME 9 PRO
    צמד המכשירים החדשים הללו מגיעים ללא שבב NFC

    מדהים שמכשירים שמתומכרים מ1300 ועד1600 שקל מגיעים ללא אופציה כזאת בכלל


    השבמחק
    תשובות
    1. אלא אם יש קונספירציה שאני לא מודע אליה, המכשירים (לפחות לפי היחידה שבדקתי) בהחלט כן מגיעים עם NFC

      מחק
    2. NFC Yes (market/region dependent)
      נראה שהמקום היחיד שבו אין NFC הוא הודו.

      מחק
  3. קניתי שבוע שעבר את ה gt2pro של realme.
    היה לי x3 superzoom.
    מאוד מרוצה מ:
    סוללה
    מסך
    ביצועים
    קליטה
    נראות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר