כזה ניסיתי: Lenovo Legion 5 Pro

מעבדי  Alder Lake - H של אינטל שהוכרזו בפברואר האחרון הגיעו עם בשורה: הדור ה-12 למעבדי סדרת Core i של החברה נבנה בארכיטקטורה היברידית, מה שאמור לאפשר למחשבים ניידים המבוססים עליהם להציג ביצועי גיימינג טובים, לצד פרודוקטיביות גבוהה יותר מבעבר. אחת הסנוניות הראשונות של המחשבים האלו היא Lenovo Legion 5 Pro, שהגיע אליי כשבקרביו פועם המעבד החדש, Core i7 12700H.

Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)



לפני שאגיע למעבד, הנה שאר המפרט הטכני: המחשב שהגיע אליי לבדיקה היה מצויד גם ב-16 גיגה RAM, ובאחסון SSD בנפח כולל של 2 טרה. בנוסף, הוא הגיע עם כרטיס גרפי RTX3060. אז מה זה אומר מעבד היברידי? ברמת החומרה, Core i7 12700H מצויד בשני סטים של ליבות עיבוד: 6 ליבות למשימות תובעניות, המסוגלות להגיע למהירות שעון מקסימלית של 4.7 גיגהרץ, ועוד 8 ליבות המיועדות למשימות יומיומיות שמגיעות למהירות שעון מקסימלית של 3.5 גיגהרץ. השילוב הזה הוא מה שמעניק לו על הנייר את היכולת לתפקד כמחשב נייד גיימינג לכל דבר בעת הצורך, אך גם לספק חויית שימוש טובה עבור מי שמעוניין גם לעבוד עם המחשב. במילים אחרות, כשלא משחקים בו, Legion 5 Pro מצופה לספק לצד רמת ביצועים טובה גם צריכת סוללה סבירה ולא להתחמם יתר על המידה.


לנובו מאפשרת למשתמשים לבחור בפרופיל השימוש במחשב באופן ידני, באמצעות קיצור דרך במקלדת. לחיצה על המקשים "Fn" ו-"Q" תאפשר לבחור בין מצב שקט ששומר על מהירות מאווררים וצריכת חשמל נמוכות, מצב אוטומטי שמזהה את אופן הפעילות ומשנה את ביצועי המחשב בהתאם, ומצב ביצועים, שמתאפיין בפעילות מאווררים אינטנסיבית יותר וצריכת חשמל גבוהה יותר. המצה האחרון אגב אינו זמין כל עוד המחשב אינו מחובר למטען. נקודת תאורה קטנה במרכז כפתור ההדלקה שמעל למקלדת תיתן לכם חיווי על מצב ההפעלה של המחשב: כחול - מצב שקט, לבן מצב אוטומטי, ואדום, איך לא, מצב ביצועים.


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)




בדיקה של מחשב עם מעבד היברידי דורשת שימוש היברידי: השתמשתי בו בכל אחד מהפרופילים השונים כדי לראות עד כמה הוא ורסטילי: הרצתי עליו משחקים כבדים כמחשב גיימינג, והשתמשתי בו ביישומי אופיס, גלישה באינטרנט ועריכת תמונות באמצעות פוטושופ כמחשב לצרכי עבודה. בתור הבחור האופטימי שאני, התחלתי בהפעלת Forza Horizon 5, משחק מירוצים תובעני להחריד ברמות הגרפיקה המירביות שלו. המחשב, שכאמור לא מוכן לתת לי את רמות הביצועים הגבוהות שלו כשאינו מחובר למטען, בקושי הצליח להריץ את המשחק בהגדרות הגבוהות שלו במצב האוטומטי. חיבור המחשב לחשמל סידר את זה: Forza Horizon 5 רץ בלי בעיה, ברזולוציה וברמת הפירוט המרבית, בקצב פריימים גבוה קבוע. הוא גם התחמם באופן משמעותי יותר והמאווררים שלו ייצרו רעש שקשה להתעלם ממנו. משחקים נוספים כמו GTA V ו-Battlefield 1 נראו טוב יותר על המחשב כשהוא לא מחובר לחשמל, אבל בגדול, מי שמעוניין לשחק במחשב הזה ולהנות מהחוויה, מוטב שיעשה זאת לצד שקע חשמל. ההתחממות אגב, נסבלת בהחלט, בין היתר בגלל שהאויר החם נפלט בעיקר לצדדים והצטברות החום בגוף המחשב נמוכה יחסית. לא הייתי משחק עליו זמן רב על הברכיים, אבל באופן כללי גם אם רעש המאווררים חזק יחסית, ההתחממות עצמה היא משהו שניתן לחיות איתו.


מה לגבי עבודה עם המחשב? כצפוי, במצב אוטומטי קיבלתי חווית שימוש זריזה ושקטה למדי גם בעריכת תמונות בפוטושופ, ועבודה על גיליונות נתונים כבדים ב-Excel. התקנות תוכנות ופעולות סטנדרטיות אחרות (העתקת קבצים, ניווט כללי במערכת ההפעלה, כיבוי והדלקה וכו) התבצעו במהירות וללא השהיות מיותרות.  במצב שקט כבר היה פחות כיף לעבוד על פוטושופ וחלק מהפעולות כמו בחירת אובייקט אוטומטית התבצעו קצת יותר לאט, אבל המחשב עדיין היה שמיש לחלוטין במצב הזה. 


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)




המסך, בגודל 16 אינטש, מציג רזולוציית WQHD (בפיקסלים: 1560 על 1600) וקצב רענון גבוה של 165 הרץ שבהחלט מורגש גם בעבודה יומיומית ובגלישה באתרים. הפאנל מסוג IPS מציע צבעים יפים וזויות צפיה רחבות, והודות לשילוב בין גימור מט לתאורת מסך גבוהה, מתמודד היטב עם מקורות אור חיצוניים. זוית הפתיחה המקסימלית שלו מעט מוגבלת בשל בליטה בחלקו האחורי אבל לא ברמה שבאמת מפריעה בשימוש במחשב. 


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)




מבחוץ קשה להתבלבל: Legion 5 Pro נראה בהחלט כמו מחשב גיימינג: פתחי הפליטה למאווררים בולטים באגרסיביות מצדי ומאחורי המחשב, הוא עבה יותר ממחשבים סטנרדטיים, וכבד (2.6 ק"ג) אפילו ביחס למחשבי גיימינג מקבילים. העיצוב באופן כללי מעט פחות יוקרתי מזה של סדרת Legion 7, והמוזרים שביניכם יצטערו אולי לשמוע שאין כאן את התאורה החיצונית של הסדרה היקרה יותר, אבל Legion 5 Pro נראה טוב ובנוי היטב. המקלדת מצויינת, עם עומק נאה ללחיצה על המקשים ותגובה מצויינת. זו מקלדת מלאה, מוארת שמסודרת בצורה הגיונית וסטנדרטית ובסה"כ מדובר באחת מהטובות שיצא לי לפגוש במחשבים ניידים. משטח העכבר ענק ועובד נהדר: מדויק, מגיב מהר ונעים למגע. 


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)


Lenovo Legion 5 Pro (צילום: גד גניר)




חיבוריו הרבים של Legion 5 Pro מתפרסים על שני צידיו וחלקו האחורי: בצד ימין ישנו שקע USB סטנדרטי, שקע אוזניות ומפסק שסוגר ופותח באופן אלקטרוני תריס החוסם פיזית את מצלמת הרשת. בצד שמאל שני חיבורי USB-C, ובחלק האחורי תמצאו את חיבור המטען, שני שקעי USB סטנדרטיים, שקע HDMI, שקע Type C התומך ב-Power Delivery, וחיבור רשת קווית.


שני הרמקולים בעוצמת 2W (כל אחד) ממוקמים בחלק הקדמי של שני צדדי המחשב ומופנים כלפי מטה. לנובו עושה שימוש בטכנולוגיית "Nahimic" שאמורה לשפר את איכות הצליל והיא אכן עושה זאת: אין כאן באסים רציניים, והעוצמה המירבית שלהם לא מצליחה להעלים את רעשי המאווררים, אבל הצליל עצמו פתוח בצורה מפתיעה והצליל עצמו עשיר ומדויק. 


ל-Legion 5 Pro סוללת 80Wh, שבשימוש ממוצע שכלל בעיקר גלישה ברשת, צפייה בסרטונים ומעט עבודת עריכת תמונות, הצלחתי לסחוט ממנה כשעתיים וחצי, במצב הביצועים האוטומטי. במצב השקט הצלחתי לסחוט ממנה קצת יותר מ-5 שעות, ובגיימינג אינטנסיבי פרקתי אותה בתוך כ-40 דקות. המטען המקורי של לנובו בהספק של 300W מסוגל לטעון את המחשב בטעינה מהירה בתוך כ-40 דקות בלבד. שכחתם לקחת את המטען המקורי העצום בגודלו איתכם? אם יש בסביבה שלכם מישהו עם מטען של מק, או כל מטען אחר של מחשבים ניידים עם חיבור USB-C, ניתן לחבר אותו אל המחשב ולטעון אותו, אם כי לא תוכלו להגיע איתו לביצועי גיימינג מרשימים וגם הטעינה מן הסתם תימשך זמן רב יותר.


(+)
  • ביצועים מצוינים בגיימינג ובעבודה שוטפת
  • איכות בניה טובה
  • מגוון רחב של חיבורים
(-)
  • רועש במיוחד בגיימינג
  • כבד ומגושם
  • ורסטילי אבל יקר כמו מחשב גיימינג

ה- Lenovo Legion 5 Pro בהחלט מממש את ההבטחה שלו. מדובר במחשב ורסטילי שיודע לספק מצד אחד את הצרכים של גיימרים, ולשמש כמחשב עבודה לא רע בכלל מצד שני. הוא אמנם כבד ומגושם, והסוללה שלו עדיין לא יכולה להתחרות עם זו של מחשבי ה-Macbook Pro של אפל, אבל הפשרות שעושים כאן גיימרים שרוצים לעשות יותר עם המחשב שלהם, הן נמוכות מהרגיל במונחי PC. המחיר אגב לא היברידי ובהחלט מתאים לעולמות מחשוב הגיימינג: הגרסה שאני בדקתי עולה 9290 ש"ח, אך ניתן לגלח מהמחיר הזה כ-300 ש"ח אם מסתפקים בנפח אחסון של 1TB בלבד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר