כאלו ניסיתי: Jabra Elite 4 Active

אחרי שבמשך שנים אוזניות הספורט שלה היו גם האוזניות היקרות יותר בקטלוג שלה, השנה ג'אברה מנסה שיטה אחרת: כפי שהשיקה לצד דגם ה-Elite 7 Pro את הגרסה הספורטיבית Elite 7 Active, כעת היא משיקה לצד דגם רמת הכניסה Elite 3 את הגרסה הספורטיבית והמשודרגת קלות, Elite 4 Active, המתומחרת באופן די תחרותי ומציעה קצת יותר עבור המחיר הזה.

Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)



כיאה לרמת המחיר שלהן Elite 4 Active הן גרסה פשוטה יותר למראה מדגם הספורט היקר יותר, ה-Elite 7 Active, אבל גם במסגרת מגבלות התקציב, ג'אברה עשתה כאן עבודת עיצוב נאה, גם ויזואלית וגם ברמה הפרקטית: הכיסוי החיצוני של האוזניות הוא בגימור מט נעים למגע ולחיץ, במקום שימוש במשטחי מגע. הלחצנים עצמם מעט קשיחים מדי לטעמי, ולחיצה עליהם דוחפת את האוזניות עוד יותר עמוק ומזיזה אותן, מה שעשוי להיות לא כל כך נוח לחלק מהמשתמשים. ג'אברה הגדירה סט לחיצות סטנדרטי שקל להתרגל אליו, אבל לא מספקת אפשרות לערוך או לשנות את סט הלחיצות האלו. אם שמים לרגע בצד את נושא הלחיצות,  האוזניות עצמן, כמו כל האוזניות בסדרה, יושבות בתוך האוזניים בצורה נוחה ויציבה, עם מעין צוואר ארוך שעליו יושב ראש הסיליקון שנכנס עמוק יחסית לתוך האוזניים ומסייע ככה גם לאיטום הפאסיבי לרעשים. ג'אברה היא בין היצרניות היחידות בשוק שיודעות לעצב אוזניות ספורט שיושבות בבטחה בתוך האוזן בשעת פעילות, בלי שימוש בסנפירי ייצוב, וכך גם ה-Elite 4 Active. אין כאן "גבעולים" אז אי אפשר להסיר אותן במשיכה מהירה מהאוזניים, אבל מי שחי בתחושה מתמדת של חרדה שהאוזניות ינשרו  מהאוזניים שלו, ה-Elite 4 Active, נותנות שקט נפשי מהבחינה הזאת. תקן העמידות שלהן למים הוא IP57, שזה קצת יותר מה-Elite 3, והן יעמדו בגבורה בזיעה, התזות מים וגשם.


חומרת האודיו של Elite 4 Active דומה מאוד לזו של Elite 3, ואלו בשורות טובות: דרייברים בגודל 6 מ"מ שמייצרים צלילים בטווח התדרים שבין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ ומספקים צליל מהנה עם באסים מכובדים וביצועים לא רעים בכל הטווחים. הצליל מעט סגור אבל ניתן לפצות על כך קצת באמצעות בחירה באקלוייזר מוגדר מראש פחות מוצף באסים, או להגדיר אקולייזר באופן אישי (אפשרות שאינה זמינה למשתמשי Elite 3). תקן הבלוטות' של האוזניות הוא 5.2 העדכני, והן תומכות במקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-aptX. הבחירה דווקא בשני המקודדים האלו תמוהה מעט: משתמששי אנדרואיד לא יחושו במחסור כלשהו - SBC הוא המקודד הבסיסי ו-aptX הוא המתקדם המאפשר חיבור יציב ופס רחב מספיק כדי לתמוך בשמע מפורט ויציב. משתמשי אייפון לעומת זאת יוכלו לקבל רק את התקן הבסיסי, כי אייפון תומך אך ורק ב-SBC וב-AAC המתקדם יותר שחסר כאן משום מה. זה לא אומר שמשתמשי אייפון מקבלים כאן צליל שונה באופן מהותי אבל העדרה של תמיכה ב-AAC מצד האוזניות אומרת שהמשתמשים לא מקבלים את המקסימום האפשרי שהאוזניות האלו יכולות לספק מבחינת איכות שמע.


Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)


Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)


Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)




הביצועים בשיחות טלפון, כרגיל אצל ג'אברה - מעולים. השמע ברור, חזק ואיכותי בצד שלי ובצד השני, והאוזניות תפקדו מצוין גם באיזורים עם משבי רוח עזים ולא מעט רעשי רקע. כמו ל-Elite 3 גם ל-Elite 4 Active מערך בעל ארבעה מיקרופונים שיודע לבטל את רעשי הרקע בזמן שיחה, ובהחלט ניתן לקבוע שה-Elite 4 Active הן מהאוזניות הטובות מהבחינה הזאת בטווח המחיר שלהן.


ביטול הרעשים האקטיבי של Elite 4 Active לא רע בכלל ביחס לקטגוריה שלהן. הוא מצטיין כצפוי בביטול רעשים בתדרים נמוכים, ובשל האטימה הפאסיבית הטובה קשה להבחין מיד באפקט שלו באיזורים שקטים יחסית, אבל באופן כללי, ההשפעה שלו אינה סמלית והתוספת הזאת שאינה קיימת ב-Elite 3 בהחלט בעלת ערך.


Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)




הפשרות שנעשו כדי לקלוע עם Elite 4 Active לרמת התקציב שלהן, הן בעיקר בתכונות מתקדמות: הן לא יודעות להפסיק את המוזיקה ברגע שמוציאים אותן מהאוזניים, ובניגוד לדגמי ה-Elite 7 Pro, ו-Elite 7 Active, לא התברכו ב-Multipoint, היכולת להתחבר לשני מכשירים במקביל. בנוסף, מאפליקציית השליטה של האוזניות הושמטה בדיקת השמיעה המאפשרת התאמה אופטימלית של הסאונד למשתמש. ניתן להשתמש בכל אוזניה בנפרד, ימין או שמאל, והן יודעות להתחבר למכשירי אנדרואיד באמצעות Android Fast Pair המפשט את תהליך החיבור הראשוני למכשיר.


Jabra Elite 4 Active (צילום: גד גניר)




הסוללות של Jabra Elite 4 Active מספיקות לכ-6 שעות האזנה רצופה עם ביטול רעשים מופעל וכמעט 7 שעות כשהוא כבוי. לא רע בכלל. קייס הטעינה מגיע עם סוללה מובנית המספיקה לכ-3 הטענות מלאות נוספות, אבל לא יודע להיטען באופן אלחוטי, תכונה שניתן כבר למצוא באוזניות זולות יותר מאלו.


(+)
  • ביצועים מעולים בשיחות
  • נתפסות היטב באוזניים
  • עמידות במים (IP57)


(-)
  • לא יודעות להפסיק את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים
  • לא תומכות ב-AAC
  • אין טעינה אלחוטית

ה-Elite 4 Active עולות נכון לכתיבת שורות אלו כ-365 ש"ח. במחיר הזה הן מציעות אלטרנטיבה זולה לדגמים היקרים יותר של ג'אברה,אבל בעיקר מיישרות קו עם התחרות מצג מותגים מוכרים אחרים כמו סמסונג עם Galaxy Buds 2 ו-Nothing עם Ear (1) שמציעות סט תכונות דומה ברמת מחיר כמעט זהה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר