כאלו ניסיתי: Sennheiser Momentum TW3

מותגים גדולים בשוק האוזניות לא ממהרים לרענן את הדגמים הבכירים בקטלוג שלהם. אפל, סוני, סמסונג וגם סנהייזר משיקות דגם דגל חדש בערך פעם בשנתיים, הדגם היקר והמתקדם ביותר שלהן, שאמור לכלול בתוכו את כל הטרנדים החדשים ביותר בנמצא ולהשאר רלוונטי עד להשקת הדגם המחליף. ה-Sennheiser Momentum TW2 שהגיעו לישראל באפריל 2020 אמנם כללו כבר ביטול רעשים אקטיבי, אבל חסרו כמה תכונות שהפכו בשנתיים האלו לסטנדרט בשוק. ה-Momentum TW3 מגיעות כדי לתקן את המצב הזה. הן מיישרות קו עם מה שמצופה מאוזניות True Wireless ברמה הזאת לכלול בשנת 2022, מציגות רענון עיצובי ואפילו בשורה קטנה (ממש קטנה, אל תפתחו ציפיות) בסעיף המחיר.


Sennheiser Momentum TW3 (צילום: גד גניר)



במסגרת הרענון העיצובי, סנהייזר נפרדת מעיצוב הקונוסים הקטומים ומלוחיות המתכת העגולות בחלקן החיצוני שאפיין את שני הדורות הקודמים בסדרה לטובת עיצוב סולידי יותר, לפחות ביחידה בצבע השחור שהגיעה אליי. בשונה מהדגמים הקודמים, סנהייזר שילבה כאן סנפירי ייצוב זעירים שמסייעים בקיבוע האוזניות בתוך קפלי האוזן, סנפירים שניתן לבחור אם לעשות בהם שימוש או להסיר אותם. קל מאוד למקם את Momentum TW3 בתוך האוזניים, וסיבוב קל שלהן בתוך האוזניים מקבע אותן ומשפר משמעותית את האטימה הפסיבית שלהן. מאותו רגע הן יושבות בתוך האוזניים ביציבות ולא מציקות שם. אחת מהתלונות שחזרו בביקורות על הדגמים הקודמים היתה מימדיו של קייס הטעינה. הבשורות הטובות הן שסנהייזר הקטינה ב-TW3 את הקייס. הבשורות הרעות הן שמדובר בהקטנה מינורית, ועדיין מדובר בקייס גדול ושמנמן בהשוואה לדגמים אחרים בשוק.


כמו הדורות הקודמים, גם כאן השליטה באמצעות משטחי המגע בחלקן החיצוני מדויקת ונוחה מאוד. הגדרות ברירת המחדל של מספר ההקשות לכל פעולה אינטואיטיביות וקלות להסתגלות, ואם בכל זאת לא הצלחתם, תוכלו להגדיר באופן עצמאי עבור כל צד של האוזניות מה תעשה הקשה אחת, שתיים או שלוש.




Sennheiser Momentum TW3 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW3 (צילום: גד גניר)



ל-Momentum TW3 זוג דרייברים דינאמיים בקוטר 7 מ"מ שמייצרים צליל בתדרים שבין 5 הרץ ל-21 קילוהרץ. האוזניות תומכות בבלוטות' בתקן 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC, AAC, aptX ו-aptX Adaptive. כמו האוזניות הקודמות בסדרה, גם ה-Momentum TW3 מספקות איכות צליל מעולה שמעטות האוזניות בשוק שמסוגלות להתחרות בו. כאן המקום לציין - ההבדל בסאונד ביחס לדגמי ה-Momentum הקודמים מינורי, אבל גם ככה הן נשמעות נפלא, אפילו בהגדרת ברירת המחדל. המקודדים הנתמכים כאן לא עונים על התקן הנדרש ל-Hi-Res Audio, אם כי מי ששומע מוזיקה בעיקר מספוטיפיי ממילא לא ירגיש זאת, גם כשמגדירים באפליקציית המוזיקה את איכות ההזרמה הגבוהה ביותר. הצליל מאוזן, לא אגרסיבי מדי, אבל מספק באסים מדויקים ועמוקים, וביצועים נהדרים בטווחי המיד ובגבוהים. 


במסגרת רענון שנעשה באפליקציה, כל תהליך הגדרת השמע עבר שדרוג משמעותי: ישנם מגוון של אקולייזרים מוגדרים מראש עבור ז'אנרים של מוזיקה, וישנה אפשרות להגדיר אותו ידנית. אם אינכם מסתדרים עם ההגדרה הידנית ואף אחד מהמצבים המוגדרים מראש אינו לטעמכם, סנהייזר מציעה אשף להתאמת הסאונד. זה המקום שבו יצרניות בדר"כ אוהבות להראות כאילו הן עושות קסמים וזה לא תמיד מצליח להן: לרוב מדובר בתהליך לא קצר במיוחד עם רצף של צלילים או קטעי מוזיקה שהמשתמש צריך לבחור במה הוא מעדיף כשבסוף התהליך נוצרת ההגדרה האישית. קרה לי לא פעם שאחרי התהליך הזה נשארתי עם הגדרה שפשוט לא התאימה לי. במקרה של סנהייזר תהליך ההתאמה פשוט וקצר, ומתבצע עם מוזיקה מהאוסף שלכם, עם שלושה שלבים שבכל אחד מהם אתם בוחרים את מצב השמע המועדף עליכם מבין שלוש אפשרויות, ואכן בסוף אתם מקבלים משהו שתרצו להשתמש בו. 


גם בשיחות ה-Momentum TW3 מצטיינות. כל אחת מהאוזניות מצויידת בשלושה מיקרופונים. הצד השני בשיחה דיווח על צליל מפורט ואיכותי מאוד, ללא הפרעות ורעשי רקע, וגם בצד שלי איכות השמע היתה מעולה. ביטול רעשים השתפר משמעותית על פני הדור הקודם. הוא עדיין לא יעיל כמו אלו של דגמי הדגל של סוני ובוז, אבל למרות זאת מדובר באחת ממנגנוני סינון הרעשים האקטיבי הטובים בשוק, שמלבד חסימת רעשים מונוטוניים בטווח הנמוך, מצליח לטפל יפה גם בחלק נרחב מהרעשים בטווח הבינוני.





אחרי שהיכולת הזאת נוספה כבר ב-CX True Wireless ו-CX True Wireless Plus, ה-Momentum TW3 הן דגם הדגל הראשון של החברה שניתן לעשות בו שימוש בכל אחת מהאוזניות בנפרד ואין אוזניה ראשית שמתקשרת עם הטלפון. הן יודעות להפסיק את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים, והן מצוידות כמובן במצב שקיפות, בניגוד לדגם הספורט של החברה. האפליקציה מביאה איתה תכונה חדשה: יצירת איזורי האזנה. בגדול, האפליקציה מאפשרת לכם להחליט מראש מה יהיה מצב המודעות שלכם לסביבה (ביטול רעשים מופעל,כבוי או מצב שקיפות), ומה יהיה האקולייזר שבו תשתמשו, בהתאם לאיזור בו אתם שוהים. פשוט בוחרים איזור על המפה, מגדירים מה קורה כשנכנסים או יוצאים מהאיזור והאוזניות ידעו לבצע את הפעולות האלו בעצמן. לסוני יש פיצ'ר דומה שיודע פחות או יותר לבצע את ההתאמות בעצמו בהתאם לרעשי הסביבה, בלי הצורך להגדיר מראש, אבל אני מעדיף את המנגנון כאן שהוא אמנם פשוט יותר, אבל יעיל ואמין יותר. למקרה שתהיתם, אין כאן תמיכה במולטי-פוינט, היכולת להתחבר לשני מכשירים במקביל, אבל בסנהייזר הבטיחו שהתכונה הזאת תתווסף בהמשך כחלק מעדכון תוכנה עתידי.


Sennheiser Momentum TW3 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW3 (צילום: גד גניר)



לפי סנהייזר, זמן הסוללה של Momentum TW3 עומד על 7 שעות, והקייס יכול להטעין אותן כשלוש פעמים נוספות במלואן. זמן השימוש אצלי בפועל שכלל שימוש בביטול רעשים ועוצמת שמע גבוהה יותר עמד על כמעט שש שעות. טעינה מלאה עורכת כשעה וחצי, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם ללא סוללה, עשר דקות טעינה יספיקו לכשעה של מוזיקה. לראשונה בסדרת מומנטום, וגם לראשונה באופן כללי באוזניות ה-True Wireless של החברה, האוזניות האלו יודעות להיטען אלחוטית, כפי שיודעות כבר מספר חודשים גם אוזניות סיניות זולות בהרבה.


(+)
  • סאונד, כרגיל, מעולה, גם במדיה וגם בשיחות טלפון
  • ביטול הרעשים שודרג משמעותית
  • המון אפשרויות להתאמה אישית של הסאונד

(-)
  • הקייס הוקטן אבל עדיין שמנמן וגדול ביחס לאוזניות אחרות
  • מחיר ההשקה זול יותר משל הדגמים הקודמים, אבל עדיין יקר

מחירן של Sennheiser Momentum TW3 מיבואן רשמי, נכון לכתיבת שורות אלו, עומד על 999 ש"ח, מעט זול יותר ממחירן של ה-Momentum TW ו-Momentum TW2 בעת ההשקה, אבל עדיין בין האוזניות היקרות מסוגן. איכות השמע שלהן לבדה יכולה להצדיק מחיר כזה, אבל האמת היא שהן מצטיינות כמעט בכל דבר: יש להן את כל רשימת התכונות שאמורות לכלול אוזניות מסוגן ובמחירן בשנת 2022, הן נוחות מאוד לשימוש, הן מעולות בשיחות וביטול הרעשים שלהן מצוין.

8 תגובות

  1. מעניין.... מעניין מאוד

    השבמחק
  2. אזהרה
    קניתי את האזניות ע"פ ההמלצה כאן ואכן הסאונד הוא הטוב ביותר ששמעתי באוזניות. ביטול הרעשים הוא גם משובח, אני עובד ליד מזגן רועש ועם האוזניות הוא פשוט נעלם. אולם יש גם בעיות רציניות:
    1. חבוריות. אין סוף בעיות בהתחברות לבלוטוס, לפעמים רק צד אחד מתחבר והשני פשוט מסרב להתחבר, במקרה כזה אני נאלץ לעשות factory reset. לפעמים האוזניות מתחברות למכשיר ואין שמע בכלל. באחרונה נוסף פיצר של התחברות לכמה מכשירים במקביל, מה שרק גורם לעוד תקלות כגון שהחיבור למכשיר אחד עובד ולשני בכלל לא.
    2. טעינה. לפעמים אחרי לילה של טעינה רק אחת האזניות טעונה והשניה נשארת ריקה. לפעמים שתי האזניות מסומנות כ 100% ואחרי כמה שניות מקבלים הודעה שאין טעינה.
    3. בניגוד לאמור בסקירה המקרופון לא מתפקד, בשיחות טלפון אני שוב ושוב מקבל משוב שלא שומעים אותי טוב או בכלל. כך שהיום אני מחזיק אוזניות עם חוט רק לשיחות טלפון.
    בסה"כ למרות הסאונד המשובח האוזניות הן אכזבה ולא שוות את המחיר.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים עם כל מילה,
      קניתי אותם והתאכזבתי, ולאחר שלוש חודשים של שימוש בלבד הם התקלקלו, כמובן שיש אחריות אבל במחיר כזה זה לא אמור לקרות

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. משתמש באוזניות האלה כבר כמה חודשים
    פתאום התחיל רעש צפצוף בלתי נסבל באוזניה ימין כאשר הANC מופעל.

    פשוט מעצבן.

    השבמחק
  5. מצטרף למאוכזבים. שמאלית הפסיקה להיטען!!!

    השבמחק
  6. קניתי לפני מספר חודשים אחרי שאייר פודס התפגרו. הסנהייזר אינן מושלמות. הסאונד מצויין - יותר טוב מהאירפודס. דיכוי הרעשים בינוני. רעש רוח רציני כשהולכים בחוץ, אפילו אם מנסים להפעיל דרך האפליקציה את דיכוי רעש הרוח. הקייס גדול, כך שבאופן עקרוני הוא מכיל הרבה חשמל וטעינות. הבעיה העיקרית - התנהגות בלתי צפויה של האזניות והקייס. אחרי טעינה של לילה שלם האזניות מראות שהן ריקות לגמרי, ואחרי זמן קצר טעונות לגמרי. והקייס מתנהג באופן לא צפוי גם כן - מתרוקן בבת אחת אחרי שיש סימון שמלא. לא יודע אם זה באג שלי או של האזניות. כל כך הרבה פעמים האזניות הכזיבו והיו ריקות אחרי טעינה, או התרוקנו במהירות - לא אקנה שוב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר