כאלו ניסיתי: Audio Pro A28

באפריל האחרון הכריזה Audio Pro השבדית על A28, זוג רמקולים מוגברים המשתייכים לקטגוריה חדשה יחסית של רמקולים שקיבלה את השם הבלתי רשמי Soundbar Killers. על שום מה הכינוי המיליטנטי? ובכן, אבולוציה: אם עד לפני מספר שנים הכי רחוק שהלכו רמקולים מוגברים היה לשלב חיבור Bluetooth כדי לאפשר ניגון מוזיקה מסמארטפונים ומחשבים באופן אלחוטי, הרי שרמקולים מסוגם של A28 מאפשרים ניגון מוזיקה דרך הרשת האלחוטית, התחברות לרמקולים אחרים של Audio Pro בחויית מולטי-רום וגם חיבור HDMI לטלויזיות.


Audio Pro A28 (צילום: גד גניר)



אז למה בעצם הקטגוריה הזאת מאיימת על סאונד ברים? משום שלסאונדברים יש מגבלה פיזית שמשפיעה על אופי הצליל שלהם: אורך הסאונד בר קובע עד כמה הצליל שלו יהיה פתוח ורחב. סאונד ברים גדולים שבאמת מתאימים לטלויזיות 55 אינטש וצפונה זה עסק יקר שלא תמיד יש לכולם מקום בסלון עבורו. בצמד רמקולים אין את הבעיות האלו. פשוט מציבים אותם משני צידי הטלויזיה ומקבלים את במת הצליל הרצויה.


Audio Pro A28 משני הצדדים של טלויזיית 65 אינטש, ובהשוואה לסאונד בר (צילום: גד גניר)



Audio Pro בנתה לעצמה מוניטין של יצרנית אודיו איכותית וה-A28 בהחלט לא מקלקלים את המוניטין הזה. כל רמקול מורכב מוופר בקוטר 4.5 אינטש וטוויטר בקוטר 1 אינטש, שניהם מוגברים ע"י מגבר פנימי Class D. הם מייצרים טווח תדרים שנע בין 45 הרץ ל-20 קילוהרץ, ולכל אחד מהם הספק נאה של 75 וואט. המערך הזה מייצר שמע באיכות נהדרת ובעוצמה שבהחלט תספיק לסלון הממוצע. הצליל עשיר מאוד מלא פרטים ומדויק. גם הבאסים בעלי נוכחות, אם כי מוגבלים מעט בעוצמתם והייתי שמח אם היו מעניקים יותר נפח לצליל. ניתן כמובן לחבר אל הרמקולים גם סאב חיצוני אם כי מדובר בתוספת מחיר ניכרת שתצטרכו לשלם מעבר לזוג הרמקולים שגם ככה אינם זולים במיוחד. מה מונע מהם להפוך ל-Sound Bar Killers אמיתיים? העובדה שבסוף בסוף מדובר בשמע סטריאופוני בלבד. אין כאן תמיכה בשמע היקפי כלשהו. לא ניתן לחבר אותם לכדי מערכת סראונד שתעטוף אתכם ותגרום למטוסים לחלוף מעליכם או לכדורים לשרוק לצד האוזניים שלכם. אתם תקבלו צליל סטריאופוני מעולה ורחב, אתם תקבלו פירוט נהדר, אבל לא תקבלו את חויית הסראונד, גם אם תקנו רמקולים אחרים של Audio Pro. זה לגיטימי כל עוד זוג הרמקולים האלו מנסה להתחרות במגרש שבו נמכרים סאונדברים כיחידות בודדות או כערכות ביחד עם סאב, אבל הם לא יכולים להתחרות בחוויית צפייה בסרטים שמספקים סאונדברים המגיעים כסט עם רמקולים אחוריים, או לחילופין סאונדברים שניתן להוסיף להם רמקולים כאלו.


Audio Pro A28 ללא סבכה קדמית (צילום: גד גניר)



יש ל-A28 כמעט כל קישורית שתצטרכו. החיבורים הפיזיים ברמקול השמאלי כוללים שקע HDMI ARC המאפשר שליטה על עוצמת השמע דרך שלט הטלויזיה, חיבור אופטי, וחיבור RCA סטריאופוני. בנוסף, יש כאן כאמור גם חיבור לסאב חיצוני. שקע ה-USB שמופיע בתמונות כאן הוא שקע שירות עבור טכנאים ואינו מיועד למשתמשים ברמקולים. בצד האלחוטי יש תמיכה גם ב-Apple AirPlay2 וגם ב-Google Chromecast כך שתוכלו להנות מחויית המולטירום גם בלי לעשות בהכרח שימוש באפליקציה של אודיו פרו. 


Audio Pro A28 (צילום: גד גניר)


Audio Pro A28 (צילום: גד גניר)



האפליקציה של אודיו פרו שגרתית ופונקציונלית, ומאפשרת את הדברים הרגילים: ממשק פנימי של שירותי הזרמת המוזיקה הפופולריים בעולם, ניהול השמע - בחירת מוזיקה עבור כל חדר בנפרד, יצירת קבוצות רמקולים, שליטה על האקולייזר, מעבר למצב לילה שמדגיש קולות דיבור ומנמיך את עוצמת הבאסים, שעון מעורר ועוד. מעבר לאפליקציה, הרמקולים תומכים ב-Spotify Connect וב-Tidal Connect אם אתם מעדיפים לבחור באיזה רמקול תתנגן המוזיקה היישר מהאפליקציה של שירותי המוזיקה האלו. בנוסף תוכלו אם אתם מתעקשים, או שמשום מה באותו רגע אין בסביבתכם רשת אלחוטית לבחור להתחבר לרמקולים באמצעות בלוטות'. מה חסר? סייעת דיגיטלית מובנית. בין אם תנסו לקרוא לגוגל אסיסטנט או לאלקסה, A28 לא ישמעו אתכם ולא יגיבו לפקודות קוליות מהסיבה הפשוטה שאין כאן מיקרופונים.


הרמקולים עצמם נאים למראה, גם אם לא מתאפיינים בעיצוב אקצנטרי במיוחד. הסבכות הקדמיות שלהם מתחברות באמצעות מגנטים אל הרמקולים וניתן להסירן ולהחזיר אותן למקום בקלות. אין על הרמקולים מסך כלשהו והחיווי היחיד על מצבים הוא בדמות נורת לד זעירה שמאירה בצבעים שונים דרך הסבכה של הרמקול השמאלי. השלט המצורף משלים את המראה היוקרתי של הרמקולים עם גימור מתכת מוברשת. השלט מאפשר בין היתר גם בחירה במקור השמע (Bluetooth, טלויזיה, Wifi) וגם מציע חמישה קיצורי דרך שבאפשרותכם להתאים אישית כך שיהוו גישה ישירה לתחנת רדיו מועדפת, פלייליסט, אלבום ספציפי ועוד.


(+)
  • מספקים צליל פתוח ורחב גם עבור טלויזיות גדולות במיוחד
  • איכות שמע טובה
  • שלל חיבורים ושירותי הזרמת מוזיקה 
(-)
  • אין שמע היקפי, גם לא כאפשרות להוספה בהמשך
  • אין סייעת קולית
  • לא זולים במיוחד


Audio Pro A28 יעלו לכם אצל היבואן הרשמי, TR כ-2899 ש”ח, מה שהופך את קטילת הסאונד ברים למלאכה יקרה למדי. אני לא אומר שלא מקבלים כאן תמורה ראויה לסכום הזה, פשוט חייבים להכיר במגבלות הפורמט: גם אם הם מציעים פתרון פשוט לבעיה המובנית בקונספט של סאונד ברים, ומאפשרים במת צליל רחבה שמותאמת לטלויזיות גדולות יותר, העובדה שהם מציעים סאונד סטריאופוני בלבד אפילו בלי אופק של שדרוג אפשרי לשמע היקפי, יכולה לפגוע באטרקטיביות שלהם עבור לא מעט אנשים. אם מכירים בעובדה הזאת וחיים איתה בשלום, הרי שיש כאן זוג רמקולים ורסטיליים מאוד עם צליל איכותי ועוצמתי שללא ספק מהווה שדרוג משמעותי על פני הרמקולים המובנים בטלויזיה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר