כאלו ניסיתי: SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

ביוני האחרון השיקה SteelSeries את Arctis Nova, סדרת חדשה לחלוטין של אוזניות גיימינג, אשר בחלקה העליון ניצבים שני דגמי דגל, Arctis Nova Pro, ו-Arctis Nova Pro Wilress. לצד ביטול רעשים ויכולות שליטה מרשימות על המיקרופון והצליל לגיימרים, מציעות האוזניות מגוון אפשרויות חיבור שהופך אותן, על הנייר, לאוזניות לכל מטרה. כל זה עולה לא מעט, אבל בהנחה שהאוזניות אכן עושות את כל מה ש-SteelSeries טוענת שהן מסוגלות לעשות, הן יכולות עקרונית להיות זוג האוזניות היחיד שתצטרכו. לקחתי את הדגם האלחוטי כדי לבחון זאת.

SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)


אוזניות גיימינג, לרוב, הן משהו שתעדיפו לא לצאת איתו לרחוב אם עברתם את גיל 12. העיצוב כמעט תמיד מצועצע, שילובי הצבעים פסיכדליים ולעיתים גם יש תאורה צבעונית. במקרה של Arctis Nova Pro Wireless, החליטו לפנות לקהל בוגר ושמרן יותר ובחרו בעיצוב שאין קשר בינו לבין מה שנהוג לחשוב עליו כשחושבים על גיימינג. לא קשה לזהות דמיון בין ה-Nova Pro לאוזניות Over the Ear של B&O, יצרנית אודיו דנית אחרת ששמה דגש על עיצוב יוקרתי, וזה לא במקרה: על מלאכת העיצוב של אוזניות הדגל של SteelSeries הופקד ג'ייקוב וגנר, המעצב שעבד עד כה עם אותה B&O. האוזניות נאות מאוד, עם עיצוב יוקרתי אבל לא ראוותני מדי וגם איכות ההרכבה והחומרים גבוהה. כריות האוזניים נעימות למגע. הן עשויות תחליף עור וזו בחירה לא אידיאלית עבור אוזניות גיימינג משום שלעור ותחליפיו יש נטייה לחמם את האוזניים בשימוש ממושך. עוד סוגיה מעיקה מעט: יש מעט מדי לחצנים על האוזניות. ישנה גלגלת ווליום שזה נחמד, לחצן כיבוי והדלקה, לחצן בלוטות' ולחצן השתקת מיקרופון. איך מעבירים שירים קדימה או אחורה? לוחצים פעמיים ושלוש בהתאמה על לחצן הבלוטות'. איך משנים בין מצב ביטול רעשים למצבים אחרים? לחיצה קצרה על לחצן ההפעלה. אלו אוזניות גדולות, לא TWS. יש על האוזניות מקום, מה הבעיה להוסיף עוד שני לחצנים?


האוזניות מגיעות עם תחנת בסיס אלחוטית שנראית מאוד חדשנית וסקסית. יש לה חוגה גדולה בחזית, ולחצן מגע לידה שמאפשרים ניווט בין התפריטים שמוצגים על מסך שחור לבן בחלקה הקדמי. תחנת הבסיס מאפשרת שליטה על האקולייזר, על הפעלה וכיבוי של ביטול הרעשים, על עוצמת המיקרופון, בחירת מקור השמע ועוד. הניווט בתפריטים דרך החוגה והלחצן הם משהו שצריך זמן כדי להתרגל אליו אבל בסופו של דבר זו גישה מהירה לפונקציות החשובות של האוזניות בלי צורך לנבור בתפריטי האפליקציה במחשב. 


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)




האוזניות מתחברות לחנת הבסיס כאמור באופן אלחוטי, בתדר 2.4 גיגהרץ. היא כוללת את חיבורי האוזניות למקורות השונים. הגרסה שהגיע אליי כוללת כניסת USB C למחשבים ולפלייסטיישן, וגם כניסת USB C נוספת לקונסולות xbox. מעבר לכך היא גם כוללת שקע Line In אם תרצו לחבר אותה לעוד מחשב או כל מקור שמע אחר חיבור אוזניות 3.5 מ"מ סטנדרטי. כמו כן, יש כאן שקע Line Out אם תרצו לחבר את תחנת הבסיס לרמקולים או אוזניות באופן קוי. אם כל זה לא מספיק, אז האוזניות כוללות גם קישורית בלוטות' כדי להתחבר לסמארטפונים, טאבלטים, קונסולות סוויצ' או מחשבים שאינם מחוברים לתחנת הבסיס. לא חייבים לבחור אגב. ניתן להיות מחוברים בבלוטות' לטלפון בעודכם מחוברים למחשב או לקונסולה באמצעות תחנת הבסיס. ב-SteelSeries לא שכחו אפילו להשאיר אפשרות להתחבר לאוזניות ישירות באופן חוטי, בלי צורך בתחנת הבסיס. איבדתם אותי באמצע הדרך? בשורה התחתונה, אני בספק אם תצליחו למצוא מוצר שלא תצליחו לחבר אליו את האוזניות האלו ואת חלקם תוכלו לחבר אליהן במקביל. בכל השנים שאני עוסק בתחום הזה, לא ראיתי אוזניות כל כך פלורליסטיות.


ה-Arctis Nova Pro Wireless התברכו בזוג דרייברים בקוטר 40 מ"מ המייצרים צליל בתדרים שבין 10 ל-22,000 הרץ בחיבור אלחוטי או 10-40,000 בחיבור חוטי. איך הן נשמעות, בגדול מעולה, אבל יש הבדל מסוים בחויה בחיבור בלוטות' לחיבור 2.4 גיגהרץ: מקודד האודיו האלחוטי היחיד שבו תומכות האוזניות בחיבור בלוטות' הוא SBC, המקודד הבסיסי ביותר שקיים בשוק. התוצאה היא שבחיבור לטלפונים נניח, מקבלים צליל עם רמת פירוט פחות מרשימה אבל לא מדובר בהבדל דראסטי. בסה"כ האוזניות מייצרות סאונד צלול, נקי מאוד, חד ועטוף בבאסים מכובדים אבל מרוסנים כראוי. ביטול הרעשים של האוזניות לא מציב תחרות אמיתית לזה של אוזניות ביטול רעשים כמו Sony WH-1000XM5 או B&W PX7 S2, אבל עושה עבודה לא רעה בכלל ומצליח להעלים מאווררים רועשים של מחשבי גיימינג לחלוטין כמו גם רעשי רקע אחרים בבית.


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)


SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (צילום: גד גניר)




לאוזניות מערך של ארבעה מיקרופונים שונים: שניים מהם ממוקמים במוט גמיש הנשלף מאוזניה שמאל ועוד שניים בחלק העליון של כל אוזניה. המערך הזה משרת את ביטול מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי של האוזניות כמו גם את ביטול הרעשים בשיחה. תוכנת השליטה, GG כוללת את ממשק Sonar החדש של SteelSeries שמביא עמו שלל הגדרות לשיפור הקלטת השמע. Noise Gate היא הדרך הגסה יותר לטיפול ברעשי רקע, ומאפשרת לכם לקבוע רף לעוצמת רעשים. רעשים בעוצמה נמוכה יותר לא יישמעו. מנגנון ביטול הרעשים הסטדנרטי מאפשר לכם לשלוט על עוצמת ביטול רעשים מהסביבה ורעשים נקודתיים של הקלדה. מנגנון Clearcast AI Noise Cancellation עושה את כל אלו באופן אוטומטי ובעזרת בינה מלאכותית יודע להעלים כליל כל רעש שאינו הקול שלכם, ועושה זאת בצורה מושלמת. עוד פיצ'רים נחמדים: אקולייזר למיקרופון מאפשר לכם לשנות את אופי הצליל המוקלט ולבחור האם אתם רוצים קול עמוק יותר, קול כאילו אתם מדברים דרך מכשיר קשר, ואפילו קול מאנפף פחות. בנוסף, קיימת האפשרות גם לשמור על רמה מסוימת של ווליום כדי למנוע עיוותים כשצועקים בלהט המשחק. Sonar מגיעה גם עם הגדרות אקולייזר לשמע באוזניות שמותאמות למשחקים ספציפיים וכמובן גם אפשרות ליצור בעצמכם הגדרות משלכם. אגב, ישנה התנגשות מסוימת בין הגדרות הסאונד המתקדמות של Sonar באפליקציה במחשב, ובתחנת הבסיס: היא יודעת לעבוד עם ממשק האקולייזר הבסיסי של GG, אבל אין שום דרך שהיא יכולה להציג את הממשק המורכב של Sonar. פירוש הדבר הוא שאם אתם עובדים עם Sonar, אין לכם יכולת לשנות את הגדות האקולייזר דרך תחנת הבסיס. זה לא אסון אבל זו אחת הפינות הבודדות שנותרו לא מלוטשות באוזניות האלו.





כל אחת משתי הסוללות בערכה של Arctis Nova Pro Wireless מספיקה לכ-22 שעות בחיבור אלחוטי 2.4 גיגהרץ, או 18 שעות בחיבור בו זמנית ל-2.4 גיגהרץ ובלוטות'. ניתן לטעון את הסוללות דרך האוזניות עצמן, או לחילופין בתוך תחנת הבסיס. העובדה ש-SteelSeries כוללת בערכה שתי סוללות, מאפשרת לכם להחליף ביניהן, ואם אתם זריזים מספיק ומסוגלים לבצע את ההחלפה בתוך פחות מ-8 שניות, האוזניות אפילו לא ייכבו תוך כדי.


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • שתי סוללות בערכה, ניתן להחליף ביניהן מבלי שהאוזניות ייכבו
  • מגוון רחב של אפשרויות חיבור
(-)
  • בחיבור בלוטות', הן תומכות רק במקודד האודיו האלחוטי הבסיסי SBC
  • מעט מדי לחצנים על האוזניות
  • לא ניתן לשלוט על הגדרות האקולייזר של האוזניות מתחנת הבסיס כאשר Sonar מופעל

כצפוי, זול זה לא: המחיר הזול ביותר נכון לכתיבת שורות אלו ל-SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 1599 ש"ח. מצד שני, הן בהחלט עושות את כל מה היצרנית מתחייבת שהן יעשו, וזה לא מעט: הן מתחברות להכל בערך ומציעות איכות שמע מעולה, מיקרופון משובח, שלל אפשרויות להתאמה אישית ואפילו עיצוב יפיפה ואיכות בניה מצוינים. הייתי שמח אם הן היו מציעות מקודד אודיו מתקדם יותר מ-SBC, ואם היו מסדרים את סוגיית ה-Sonar ותחנת הבסיס, אבל מדובר באמת בנקודות זניחות, כך שאם המחיר לא מרתיע אתכם, אתם הולכים לקבל פה יופי של תמורה.

1 תגובות

  1. ביקורת מעולה למוצר מעולה
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר