כאלו ניסיתי: Anker Soundcore ANC Liberty 4

פחות מעשור איתנו, ואוזניות True Wireless הספיקו כבר לעבור שינוי אבולוציוני מהותי: בימים הראשונים של הקטגוריה, אוזניות אלחוטיות ללא כבל מקשר ביניהן נחשבו כחלק בלתי נפרד מחזון המחשוב הלביש והגיעו עם חיישנים מובנים לניטור פעילות גופנית. הטרנד התחיל עם חברות פחות מוכרות כמו Bragi שהציגה עוד ב-2014 אוזניות True Wireless עם מד דופק, מד תאוצה, מעקב אחר תנועות ראש ואפילו סייען קולי. גם דגמי ה-TWS הראשונים של היצרניות הגדולות כמו Samsung ו-Jabra כללו חיישנים כאלו, אבל אז באה אפל ושינתה הכל: ה-AirPods שהושקו ב-2015 זנחו את החיישנים והיומרות, ושימשו רק להאזנה למוזיקה ולשיחות. שאר היצרניות הזדרזו ללכת בעקבותיה והשאירו את המעקב אחר הפעילות הגופנית בעיקר לצמידים ושעונים חכמים. ב-Anker החליטו להחזיר עטרה ליושנה, וה-Soundcore ANC Liberty 4 לא רק ישמיעו לכם מוזיקה ויאפשרו לכם לקיים שיחות, הן גם ימדדו לכם דופק ואפילו ינסו לחסוך לכם כאבים בצוואר.

Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)



Soundcore ANC Liberty 4 מגיעות במבחר של שני צבעים: שחור ולבן. אליי הגיעה הגרסה הלבנה שמתהדרת במסגרות כסופות ונראית אלגנטית מאוד. קייס הטעינה גם הוא לבן, בגודל סביר והדבר היחיד שמפריע לי בו הוא הבחירה במנגנון סליידר לפתיחת המכסה העליון, בחירה משונה, אם כי עקבית במקרה של אנקר וכזאת שלא באמת קשה להתרגל אליה. פתיחת המכסה חושפת את האוזניות עצמן, מוקפות בתאורה מרשימה. בניגוד ל-Soundcore Libert 3 Pro, קל לשלוף אותן מהקייס וגם קל למקם אותן חזרה בתוכו. באופן כללי, אנקר בחרה בעיצוב לא הרפתקני אבל מאוד יעיל שמשלב בין גוף עגלגל וחלק, ראש סיליקון וגבעול. זו תצורה שמוכיחה את עצמה במספר לא מועט של דגמי אוזניות אחרים שהתנסיתי בהן כמו Nothing ear (2), B&O EX, 1More Aero ועוד רבות אחרות. הן נוחות מאוד באוזן, לא מכבידות, לא לוחצות, וקל להכניס ולהוציא אותן במהירות ולקבל אטימה טובה בלי צורך לשחק יותר מדי עם המיקום שלהן. השליטה בהן מתבצעת ע"י צביטה של הגבעולים, בדומה לאוזניות של אפל. אמנם זה לא מקורי, אבל זה עובד מעולה ואינטואיטיבי מאוד. האוזניות יודעות לזהות צביטה בודדת, כפולה או משולשת, אבל לא יודעות לזהות צביטה ממושכת, לכן המשתמשים נותרים עם 6 פעולות סה"כ (שלוש בכל אוזניה) שניתן לבצע דרך האוזניות עצמן. דרך האפליקציה ניתן לערוך את אפשרויות השליטה ולשנות את הפעולה שכל סוג צביטה תבצע.



אנקר בחרה מבנה של דרייברים דינאמיים כפולים בכל אוזניה (וופר בקוטר 9.2 מ"מ וטוויטר בקוטר 6 מ"מ) שאמורים לייצר הפרדה טובה יותר של צלילים בתדר נמוך וגבוה, בהשוואה לדגמי אוזניות עם דרייבר בודד בכל אוזניה. הדרייברים מייצרים צליל בתדרים שבין 20 הרץ ל-40 קילוהרץ, והאוזניות עצמן מגיעות עם תמיכה בבלוטות' 5.3, התקן העדכני ביותר נכון להיום של הקישורית, ועם מקודדי האודיו האלחוטי SBC, AAC וגם LDAC האיכותי לצליל העומד בתקן Hi-Res Audio. הן נשמעות נפלא: הן מציגות דיוק וצלילות בתדרים הגבוהים, פירוט מעולה בתדרי המיד, ובאסים בעלי נוכחות. כהרגלה, מספקת אנקר מגוון רחב של אקולייזרים לבחירה באפליקציה: 22 אקולייזרים מוכנים מראש, אפשרות להתאמה ידנית של אקולייזרים משלכם, יצירת אקולייזר  שמותאם לשמיעה שלכם באמצעות מבחן שמיעה באפליקציה, ושני אקולייזרים נוספים להאזנה לתכני שמע מרחבי (סרטים או מוזיקה) כאשר ניתן לבחור אם הצליל יעקוב אחרי תנועת הראש שלכם ויגיע מאותה נקודה במרחב או ישאר קבוע לאן שתפנו את הראש שלכם.


Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)

Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)

Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)



בשיחות טלפון Soundcore ANC Liberty 4 עושות את העבודה אבל לא הרבה מעבר לזה: הצד השני בשיחה לא התלונן על הפרעות משמעותיות בשיחה, אבל כן ציין שנשמעים רעשי רקע בין אם כשאני מדבר ובין אם כשאני שותק. המצב דומה גם בכל הקשור לביטול רעשים הכללי: הוא לא רע, אבל לא יוצא דופן. הוא מצליח להנמיך משמעותית רעשים בתדר נמוך, ובסה"כ מצליח לנתק את המשתמש מהסביבה ברמה מסוימת אבל ישנן אוזניות בטווח המחיר הזה שמצטיינות בתחום הזה יותר. האוזניות מציעות גם מצב ביטול רעשים אדפטיבי שיודע להתאים את עוצמת ביטול הרעשים לרעש הסביבתי. המצב הזה לא יתמודד טוב יותר עם רעשים שמצב ביטול הרעשים הקבוע לא הצליח להעלים, אבל הוא בהחלט יקל על תחושת ה"בועה" שחלק מהמשתמשים באוזניות ביטול רעשים סולדים ממנו.


Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)

Anker Soundcore ANC Liberty 4 (צילום:גד גניר)



האפליקציה של אנקר נותנת למשתמש לא מעט אפשרויות להתאמה אישית מעבר לדברים הסטנדרטיים שבדר"כ מוצאים באפליקציות שליטה של אוזניות: ניתן למשל להפעיל ולכבות את המנגנון לניגון ועצירה אוטומטית של המוזיקה כשאתם מכניסים ומוציאים את האוזניות מהאוזניים, וניתן גם לבצע קליברציה למנגנון הזה כדי לשפר את רמת הדיוק שלו. כברירת מחדל ישנו חיווי קולי שמעדכן אתכם שהאוזניות זיהו שהכנסתם אותן לתוך האוזניים שלכם. גם את החיווי הזה באפשרותכם להפעיל או לכבות. ניתן לבחור האם להפעיל את האפשרות להתחבר ליותר ממכשיר אחד במקביל (מולטיפוינט) ואפילו לבחור בפרק הזמן הרצוי מתי האוזניות ייכבו באופן אוטומטי אם אינן בתוך האוזניים שלכם ואינן מחוברות למכשיר כלשהו. מה חסר לי? Fast Pair של גוגל, תכונה שהופכת להיות נפוצה למדי באוזניות ומאפשרת היכרות זריזה יותר בינן לבין מכשירים שנכנסתם אליהם באמצעות חשבונכם. חסרה לי גם האפשרות לקרוא לגוגל אסיסטנט בקול, אם כי התכונה הזאת עדיין לא מאוד שכיחה בשוק.


גרמין, סונטו ואפילו אפל וסמסונג בהחלט יכולות לנשום לרווחה: מעקב הפעילות של Soundcore ANC Liberty 4 לא מהווה איום בשום צורה על עסקי שעוני הפעילות. מה שיש כאן הוא לכל היותר גימיק חמוד אבל כזה שעובד לא רע: האוזניות יודעות למדוד דופק ברמת דיוק סבירה, לחשב רמות סטרס, ולעקוב אחרי המדדים שלכם בזמן פעילות (כולל חיוויים קוליים תוך כדי הפעילות) ולאורך זמן. האפליקציה מציעה גם סטים מוכנים מראש של פעילות וגם אפשרות לבנות לעצמכם סטים משלכם, כולם בעולמות הריצה-הליכה. בנוסף, אנקר רותמת את יכולות המעקב אחר תנועות הראש כדי לזהות מצבים בהם אתם מפעילים לחץ רב מדי על העורף לזמן ממושך ומתריעה על כך בפניכם.







באנקר מצהירים על זמן שימוש מרשים באוזניות: 9 שעות בין טעינה לטעינה ועוד שתי טעינות מלאות באמצעות הקייס. זמן השימוש בחיים האמיתיים אצלי היה שונה מאוד ועמד על קצת פחות מ-6 שעות משום שהעזתי להפעיל את ביטול הרעשים, האזנתי בעוצמה גבוהה מ-50% ועשיתי שימוש במקודד LDAC. זה לא רע בכלל אגב, זה פשוט לא יוצא דופן כמו הנתון שמציגה היצרנית. האוזניות יודעות כמובן להיטען דרך שקע USB C או כמקובל ברמות המחירים האלו גם באופן אלחוטי.


(+)
  • איכות צליל מעולה
  • נוחות, קלות להכנס והוצאה ולא מציקות בתוך האוזן
  • מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית של הצליל
(-)
  • רחשי רקע נשמעים היטב בשיחות
  • ביטול הרעשים בינוני בלבד
  • אין תמיכה ב-Google Fast Pair או בקריאה קולית ל-Google Assistant

מחירן של Anker Soundcore ANC Liberty 4 ביבוא רשמי של פיוצ'ר סל עומד כיום על 515 ש"ח. מעקב הפעילות שהאוזניות האלו מציעות הוא סט של יכולות ייחודיות שרוב הרוכשים ישכחו מקיומן אחרי שבוע של שימוש. הבשורות הטובות הן שמלבד התכונות האלו, מדובר באוזניות טובות שמספקות סאונד מהטובים ברמת המחיר הזאת וארגונומיה מצויינת. הייתי מתלהב מהן אפילו יותר אם היה להן ביטול רעשים יותר אגרסיבי וביצועים טובים יותר בשיחות, אבל בסה"כ, בטווח המחיר הזה הן מספקות תמורה נאה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר