כזה ניסיתי: Roidmi Neo

קטגוריית שוטפי הרצפות האלחוטיים נכנסה לשלב של התייצבות קונספטואלית. כל המכשירים אימצו עיצוב בסיסי ושיטת פעולה דומה: גוף גלילי שמאכלס מנוע, מיכל מים נקיים ומיכל מים מלוכלכים, כשבחלקו העליון ידית אחיזה ובחלקו התחתון ראש עם מברשת ממונעת. המכשיר מזרים מים על הרצפה בעוד המשתמש מנחה אותו קדימה, המברשת מקרצפת את האיזור אותו רוצים לנקות והמכשיר שואב את המים המלוכלכים אליו. חברה שרוצה להתבלט בקטגוריה ולא מעוניינת להמציא את הגלגל מחדש, חייבת לשדרג את הקונספט עם איזשהו פטנט ייחודי. צוות הפיתוח של Roidmi NEO, השואב שוטף החדש של היצרנית הסינית מהאקוסיסטם של שיאומי, סיפק למחלקת השיווק של החברה פטנט כזה: חיטוי מים אלקטרוליטי. 

Roidmi Neo (צילום: גד גניר)


ל-Roidmi, כמו לחברות אחרות באקוסיסטם של שיאומי יש את הנוהג להשיק ראשית את מוצריהן דרך אתרי מימון המונים. במקרה של NEO, השואב שוטף החל את דרכו כקמפיין באינדיגוגו עם יעד גיוס כספים של 50000$ שהושג 12 שעות מרגע השקת הקמפיין, וסיים אותו עם 178603$ באדיבותם של 452 תומכים. כעת, הוא מגיע באופן מסודר ורשמי לישראל באמצעות היבואנית הרשמית בנדא מגנטיק.


המפרט הטכני של Roidmi Neo מציג מספרים אופייניים לקטגוריה: עוצמת שאיבה 12.4kPa, מנוע בהספק של 250W המסתובב במהירות של 60,000 סל"ד ומברשת שמסתובבת במהירות 700 סל"ד. השליטה ב-Neo מתבצעת דרך ידית האחיזה שכוללת גם לחצן להתזה ידנית של מים. השואב יודע להתחבר לרשת הביתית ומנוהל דרך אפליקציית Mi Home של שיאומי. התירוץ הכי טוב שאני יכול לתת לכם לעבוד עם אפליקציה של שוטף רצפות היא לעדכן לו בעת הצורך את הקושחה. שאר האפשרויות השימושיות באפליקציה בהחלט זמינות דרך תצוגת המכשיר עצמו וגם הרבה יותר טבעי והגיוני לעבוד בצורה הזאת מאשר להחזיק אותו ביד אחת ואת הסמארטפון ביד השניה. מה בכל זאת יש שם ואין בשואב עצמו? סטטיסטיקות! כדי שתוכלו לדעת מתי וכמה זמן ניקיתם, רמות הלכלוך שניקיתם באמצעותו (מחולק ל"זיהום גבוה" ו-"זיהום נמוך"), מאוד חשוב. בנוסף, באפשרותכם לשלוט על עוצמת ההתראות הקוליות. רוידמי מפנקת את העם היהודי בגרסה דוברת עברית וכך תוכלו להעביר את היום הראשון לשימוש בשוטף בהאזנה לרצף של התראות קוליות שמציינות דברים שחשוב לכם לדעת כמו שתהליך הניקוי העצמי החל והסתיים, שהטעינה הושלמה ועוד. ביום השני כשתבינו שמדובר במטרד, לא משנה באיזו שפה, תוכלו לגשת אל האפליקציה ולכבות את ההתראות או לפחות להנמיך משמעותית את עוצמתן אם אתם מפחדים שמתישהו השואב כן ינסה להגיד לכם משהו חשוב. בחלקו העליון של השואב ממוקמת תצוגה ברורה ומסודרת שמציגה את מצב העבודה הנוכחי של השואב, אחוזי הסוללה, האם הוא מחובר לרשת הביתית וחיווי על מצב ניקיון הרצפה בצורת טבעת דקיקה שמשנה את צבעה מאדום לכחול. 


Roidmi Neo (צילום: גד גניר)



איפשהו במשרדים של החברה שעיצבה את תמונות התדמית של Roidmi Neo, החליטו ללכת רחוק: התמונות מציגות את שני מיכלי המים, הנקיים והמלוכלכים של המכשיר עם נוזלים זרחניים בתוכם, כחולים וזהובים בהתאמה כי ידוע שהמים שאיתם שטפתם את הרצפה נצבעים בזהב וזוהרים באופן שאפילו נראה בבירור דרך הזכוכית הכהה של המיכלים. הרשו לי לנתץ לכם את הפנטזיות, רוב הזמן, שום דבר לא זוהר, בטח לא מיכל המים המלוכלכים. מתי בכל זאת מקבלים את האפקט המרהיב? בתהליך הניקוי של המכשיר, ובמצב הניקוי "רענון" (אגיע לזה עוד מעט) נדלקת נורה שמאירה את מיכל המים הנקיים בצבע תכלת, ואם ממש מתקרבים אל המיכל ניתן לראות בועות קטנות בתהליך האלקטרוליזציה של המים. מה התהליך הזה עושה? תלוי מתי שואלים את Roidmi: בדף הפרוייקט באינדיגוגו הם הצהירו שתהליך האלקטרוליזציה הופך את המים ל-H2O2, כלומר מי חמצן. באתר היצרן כבר ירדו מהטענה הזאת ומדברים רק על ביצוע אלקטרוליזציה במיכל המים הנקיים, מה שמוסיף לפעולת השטיפה אפקט מחטא ללא שימוש בחומר ניקוי. באופן הזה, יודעים ב-Roidmi לספר, שהמכשיר שלהם מנקה את הרצפה טוב יותר, חוסך למשתמשים כסף והוא גם אקולוגי יותר.


Roidmi Neo (צילום: יח"צ)


Roidmi Neo (צילום: יח"צ)


Roidmi Neo (צילום: יח"צ)




אז איך Roidmi NEO מנקה? מעולה. הוא השאיר רצפה נקייה במעבר הראשון על רוב אתגרי הלכלוך שהצבתי בפניו כמו קטשופ, שוקו, תוכן של קערת דגני בוקר ועוד. הדבר היחיד איתו הוא פחות ידע להתמודד הוא עם שאריות אוכל שהספיקו להתייבש לחלוטין, אם כי טרם נתקלתי במכשיר בקטגוריה שכן ידע להציג ביצועים סבירים אל מול אתגר כזה. ל-NEO שלושה מצבי ניקוי: מצב חכם שיודע לזהות את הלכלוך על הרצפה ולשנות את עוצמת השאיבה, ואת כמות המים המותזת בהתאם. מרגישים שכמות המים שהמכשיר התיז לא מספיקה? תוכלו להתיז ידנית מים באמצעות לחיצה על כפתור בידית האחיזה. מצב הניקוי השני הוא מצב שאיבת נוזלים: נשפכה לכם כוס מים או כל נוזל אחר על הרצפה ואתם מעוניינים להעלים את השלולית במהירות האפשרית? זה המצב שעליכם לעשות בו שימוש. זה לא ממש ינקה את הרצפה זה כן ייבש את הרצפה באופן אפקטיבי ויאפשר לכם לעבור שוב על האיזור ולנקות אותו באמצעות מצב ניקוי שונה. המצב האחרון הוא מצב "רענון" שמשתמש במים האלקטרוליטיים בסיטואציות בהן אתם מעוניינים לבצע פעולת ניקוי כללית לרצפה, כשאין צורך להתמודד עם שאריות אוכל שנשרו עליה. 


פעולת הניקוי קלה ומשקל השואב בקושי מורגש. השואב "נוסע בעצמו" ומשאיר למשתמש רק להנחות אותו באמצעות הידית. בניגוד לשואבים אחרים בקטגוריה, ניתן להעמיד אותו בלי צורך במשענת כלשהי. פשוט משעינים אותו קדימה ופעולת הניקוי תעצר אוטומטית. הטענה היחידה שיש לי לגביו בהקשר הזה היא נוקשות מסיימת של ראש השאיבה שמקשה קצת על התמרון איתו. זו תופעה שמאפיינת מכשירים נוספים מסוגו, אולם כאן זה הורגש מעט יותר. עניין מרגיז נוסף קשור לחיישן הניקיון ובעיקר לחיווי שלו שלעיתים מזייף, אבל לחומרה: ישנם איזורים שנותרו נקיים לחלוטין אחרי שעברתי עליהם שלוש-ארבע פעמים והתזתי עליהם מים, וזה לא שכנע את החיווי שנשאר אדום. עדכון קושחה שהגיע במהלך השהות של המכשיר אצלי שיפר משמעותית את המצב אבל פה ושם הוא עדיין נותן לי חיוויים שגויים.


Roidmi Neo (צילום: גד גניר)



סוללת ה-3500mAh של Roidmi Neo מספיקה בממוצע לכ-35 דקות שימוש, סטנדרטי ביחס למכשירים אחרים בקטגוריה, כשגם כאן כמו באחרים, מה שיעצור את העבודה שלכם איתו הוא הצורך לרוקן את מיכל המים המלוכלכים ולמלא את מיכל המים הנקיים, פעמיים שלוש לפחות במהלך ה-35 דקות האלו. 


בסיום העבודה עם המכשיר, לאחר שהצבתם אותו בעמדת הטעינה, לחיצה על כפתור חלקו העליון של השואב תפעיל את תהליך הניקוי העצמי שכולל הזרמת מים אלקטרוליטיים בעוצמה רבה דרך הצינורות הפנימיים שלו וייבוש המברשת באמצעות זרם אויר חזק. הדקות הראשונות של התהליך הן גם הרועשות ביותר משום שהמכשיר מופעל בעוצמה המירבית שלו, אבל מדובר רק בהקדמה: לאחר שפעולת הניקוי עצמה מסתיימת, מתחיל שלב הייבוש שנמשך כמה שעות ובמהלכו נשמע רעש קבוע, חלש אמנם אבל מורגש, של הזרמת האויר על המברשת.




איכות הבניה של המכשיר מצויינת, הכל מחוזק למקומו כמו שצריך ושום דבר לא מתנדנד או משמיע רעשים. מיכלי המים נשלפים ומוחזרים אל מקומם מאוד בקלות. מיכל המים המלוכלכים יודע להפריד היטב את הלכלוך המוצק מהיבש וחשוב, כרגיל, לרוקן אותו לאחר כל שימוש. מאחר שמדובר במיכל שאוסף לתוכו שאריות מזון, מומלץ בחום גם לשטוף אותו לעיתים קרובות אם אינכם מעוניינים בריחות לא נעימים בבית. עמדת הטעינה תופסת שטח מצומצם למדי על הרצפה אך מאפשרת לאפסן בתוכה את חלקי החילוף והאביזרים המסופקים עם המכשיר: מברשת וסנן נוספים ומברשת ידנית לניקוי יסודי יותר של המכשיר עצמו. 


(+)

  • מנקה מעולה ובאופן יעיל
  • ניתן להעמיד אותו כדי להפסיק את פעולת השאיבה
  • איכות בנייה מצויינת
(-)

  • קשה לרצות את חיישן הניקוי
  • ראש השאיבה נוקשה וקשה לעיתים לתמרן איתו
  • בין היקרים בקטגוריה

מחירו של Roidmi Neo ביבוא רשמי של בנדא מגנטיק עומד על 2345 ש"ח, בין היקרים בקטגוריה. אני לא בטוח לגבי מידת היעילות של המים האלקטרוליטיים, והייתי מוותר בשמחה על החיוויים הקוליים והאפליקציה, אבל בסופו של דבר את העבודה הוא עושה ומשאיר את הרצפה נקייה בלי יותר מדי מאמץ.


2 תגובות

  1. האם קל לנקות את מגש המוצקים?

    השבמחק
  2. האמת שאני לא הכי רואה ייתרון בשואב שדורש תחזוקה שוטפת הרי כל המטרה שלו זה לחסוך לי עבודה ולא לרכז לי אותה לסוף השימוש
    מה שכן השואבים שוטפים עם עמדת ריקון נכנסו חזק לאחרונה עליהם דוקא הייתי רוצה לקרוא חווד
    יש רק שתי חברות שנראה לי בשלות בתחום
    ה ecovacs omni x1/e/t20
    וה roborock s7 \8 הדגם עם העמדה כמובן

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר