כאלו ניסיתי: Sony WF-C700N

השנה היא 2023 ואוזניות TWS כבר לא נראות כמו קונספט עתידני. רוב האנשים שתראו בסביבתכם משתמשים כבר באוזניות כאלו ולא באוזניות חוטיות. אם תשאלו את אנשי השיווק של סוני, WF-C700N החדשות של החברה מיועדות לאלו שבמאסף, אלו שהתלבטו עד כה אם לעשות את המעבר לאוזניות ללא כבל מקשר. למה להם לעבור דווקא לאוזניות של סוני? כי החברה היפנית רואה בהן שילוב של תכונות מתקדמות, סאונד איכותי ופשרות נסבלות במחיר שווה לכל נפש. האם יש כאן בשורה עבור מי שעד כה נמנע מאוזניות TWS? אני בספק. האם מדובר עדיין בזוג אוזניות ששווה לקחת בחשבון? בהחלט.

Sony WF-C700N (צילום: גד גניר)


עד כה לא יצא לי להתנסות באוזניות TWS מהסדרות הפחות יוקרתיות של סוני. התנסיתי ב-LinkBuds וב-LinkBuds S שנראו נהדר והגימור שלהן והחומרים מהם היו עשויות השאירו רושם מאוד חיובי. ה-WF C700 הן סיפור אחר: אולי זה הצבע השחור של היחידה שהגיע אליי לבדיקה, אבל הפלסטיקה נראית בסיסית מאוד, והטקטסטורה המחוספסת שלו הולמת מוצר שאין למישהו כוונה לשווק אותו כיוקרתי. איכות ההרכבה טובה ואין ספק שהן ישרדו יותר מאוזניות זולות נטולות מותג מעליאקספרס. ועדיין, אם מישהו היה מוחק את הלוגו של סוני מחלקן העליון אני בספק אם הייתי מנחש שמדובר ביצרנית הזאת, למרות דמיון מסוים בצורה הכללית לזו של LinkBuds S. הקייס גלילי, צר וקומפקטי בממדים שמזכירים שפתון, האוזניות עצמן קלילות וכמעט ואינן מורגשות בתוך האוזן. מצד שני, אין להן סנפירי ייצוב ולא הרגשתי שהן מאובטחות דיין בתוך האוזניים כדי לצאת איתן לפעילות ספורטיבית. השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות לחצנים פיזיים ולא משטחי מגע, הדרך הרשמית של יצרניות להודות שחסכו, אם כי אלו לא בהכרח בשורות רעות. ראיתי לא מעט אוזניות שמשטחי המגע שלהן מזייפים, מגיבים לאט או מספקים פידבק גרוע, אבל לחצנים כמעט תמיד עושים היטב את העבודה. העמידות שלהן במים בסיסית, תקן IPX4 שיספיק בעיקר נגד התזות אקראיות, לא חזקות מדי ונגד גשם.



ל-WF-C700N דרייברים בקוטר 5 מ"מ שמייצרים צליל בטווח התדרים שבין 20 ל-20,000 הרץ. האוזניות תומכות בבלוטות' 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC. באופן מאוד מפתיע סוני לא הוסיפה להן תמיכה בתקן LDAC, מקודד מתקדם יותר שלה עצמה ומלבד הצורך לשמר פער בתכונות בין הדגמים בקטלוג שלה, לא ברור מדוע בחרה לעשות כך. למשתמשי אייפון זה לא משנה כי ממילא המכשירים של אפל תומכים רק בב-SBC וב-AAC, אבל משתמשי אנדרואיד לא מקבלים את המיטב שהמכשיר שלהם מסוגל להפיק וחבל.


Sony WF-C700N (צילום: גד גניר)

Sony WF-C700N (צילום: גד גניר)



למרות זאת, הן נשמעות נהדר. באסים עוצמתיים, דיוק בטווח הגבוה וביצועים לא רעים בטווח המיד. הצליל עצמו סגור מעט אבל מהנה בסה"כ להאזנה גם אם פחות מלהיב מזה של הדגמים היקרים יותר של החברה. אז אין כאן LDAC או aptX, אבל למרבה השמחה, חרב הפשרות פספסה לפחות את מנגנון ה-DSEE של החברה לשיפור קבצי אודיו באיכות נמוכה במקור.


WF-C700N לא רעות בשיחות טלפון. הצד השני דיווח על איכות שיחה טובה וגם בעמידה מול רוח חזקה יחסית יכולתי לקיים שיחה באופן תקין, גם אם רעשי הרקע לא הועלמו לחלוטין. ביטול הרעשים האקטיבי של WF C700N מצוין: בעוצמתו המירבית הוא מצליח להעלים חלק ניכר מרחשי הסביבה והוא לא מאוד רחוק לדעתי בביצועיו מאלו של דגמים יקרים יותר של החברה. באופן מפתיע, סוני לא ויתרה כאן על המנגנון החכם שלה להתאמת ביטול הרעשים לסביבה, והאוזניות יודעות לזהות היכן אתם נמצאים (בנסיעה בתחבורה ציבורית, בבית) ולשנות את עוצמת ביטול הרעשים בהתאם. 


על מה כן התפשרו? על עצירה והמשך ניגון אוטומטי. אם תשלפו אותן לרגע מהאוזניים, הן ימשיכו לנגן כרגיל. יש כאן אמנם את Google Fast Pair לזיהוי וצימוד מהיר של האוזניות, ואבל יתרו על קריאה בקול להפעלת גוגל אסיסטנט. אכן, זו תכונה שקיימת באוזניות היקרות יותר של החברה, אבל ניתן להחליק לסוני את זה כי עדיין לא מדובר בתכונה מאוד נפוצה בשוק. מה עוד חסר? מולטיפוינט. האוזניות מונוגמיות ויסכימו להתחבר בכל רגע נתון למכשיר אחד בלבד.


Sony WF-C700N (צילום: גד גניר)

Sony WF-C700N (צילום: גד גניר)



זמן הסוללה הרצוף של WF-C700N יפה מאוד: הצלחתי לסחוט מהן כ-7 שעות וזה כשביטול רעשים מופעל. פחות נאה העובדה שקייס הטעינה מספיק לפחות או יותר טעינה מלאה אחת בלבד, מאכזב בהתחשב בזה שרוב אוזניות ה-TWS בשוק מספקות כפול ואף יותר מכך. מה זה אומר בפועל? הן יחזיקו לכם מעמד בשימוש ממושך, פשוט צריך לזכור לחבר את הקייס למטען לעיתים תכופות יותר. טעינה אלחוטית, למקרה שתהיתם, אין כאן.


(+)

  • איכות שמע מצויינת עם באסים נאים
  • ביטול רעשים מוצלח
  • זמן שימוש רצוף ארוך יחסית
(-)

  • אין תמיכה במקודדי אודיו אלחוטיים מתקדמים יותר מ-AAC
  • קייס הטעינה מספק טעינה מלאה אחת בלבד
  • אין עצירה אוטומטית של הניגון כששולפים אותן מהאוזניים

כאמור, למרות שסוני הציבה זאת כמטרה, לא ברור לי מה באוזניות האלו אמור לגרום למי שהתעקשו עד כה לדבוק באוזניות חוטיות, לעשות את המעבר לאוזניות TWS. שלא תבינו אותי לא נכון, מדובר בזוג אוזניות סימפטי, אבל זה אין כאן איזושהי בשורה שיכולה לגרום למי שעדיין פורם את הקשרים בכבל של האוזניות שקיבל עם האייפון שלו לפני עשור לפקוח לפתע את עיניו ולהגיע למסקנה שהגיעה השעה להתקדם. ועדיין, יש בהחלט מה לאהוב בהן: יש להן סאונד מצוין, הן קלילות, ואפילו יש להן ביטול רעשים יעיל. הויתורים שנעשו כאן ביחס לדגמים מתקדמים יותר בקטלוג הם בהחלט דברים שניתן לחיות בלעדיהם ואפילו המחיר, 489 ש"ח, לא יקר במיוחד ביחס למה שמקבלים כאן ודומה מאוד לזה של דגמים מקבילים של יצרניות אחרות בשוק.


3 תגובות

  1. קראתי כמה ביקורות על אוזניות אצלך, ולא הצלחתי למצוא תשובה, מה האוזניות הכי טובות לשיחות? מבחינת איכות שמע של הצד השני והשתקת רעשי רקע..

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. אני עם האוזניות האלה כבר שבועיים ואני פשוט מוותר על שיחות בתחבורה ציבורית,
    זה פשוט לא עובד

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר