כזה ניסיתי: Jlab Epic Mouse

במסגרת כניסתה של Jlab לשוק העכברים והמקלדות, החברה האמריקאית השיקה שתי סדרות של מוצרים: Jbuds הזולה והבסיסית יותר ו- Epic המתקדמת יותר. אחרי שבדקתי לפני מספר שבועות את Epic Keyboard, מגיע תורו של עכבר הדגל של Jlab, ה-Epic Mouse.

Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)


מדובר בעכבר אלחוטי בגודל סטנדרטי שיודע להתחבר לשלושה מכשירים שונים במקביל: לאחד באמצעות מתאם אלחוטי 2.4 גיגהרץ המצורף לאריזה ושניים נוספים באמצעות קישורית בלוטות'. Jlab Epic Mouse מציע ארבע רמות שונות של רזולוציה: 1200, 1600, 2000 ו-2400 DPI. אני הסתפקתי רוב הזמן ב-1600 אם כי רמות ה-DPI הגבוהות יותר מאפשרות עבודה נוחה יותר עבור גרפיקאים ויכולות להיות שימושיות לגיימינג. זמן התגובה כאן עומד על 8 מילי שניה (תדר דגימה 125 הרץ) אך ניתן לשנות אותו ל-4 מילי שניה (250 הרץ). זה לא יהפוך אותו לעכבר גיימינג, אבל היכולת לשלוט על כך היא משהו שלא רואים כל יום.


בקוים כלליים ובממדים, Jlab Epic Mouse מזכיר מאוד את MX Master 3S של לוג'יטק ואלו בשורות טובות כי הארגונומיה כאן מצויינת: זה לא עכבר אנכי בהגדרה אבל זוית ההגבהה שלו גבוהה מספיק כדי להקל על שורש מפרק כף היד. עם זאת, החומרים, סידור הכפתורים והעיצוב עצמו שונים מאוד. ב-Jlab בחרו בשילוב של פלסטיק שחור בגימור מט עם פסים דקורטיביים בגימור שחור מבריק. התוצאה לא מאוד יוקרתית למראה אבל איכות ההרכבה טובה בסה"כ ובמהלך מספר השבועות בהם בדקתי את העכבר לא נתקלתי בחלקים שהתרופפו, נסדקו או חריקות כלשהן מכיוון הכפתורים. 


Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)



למען האמת, הכפתורים שקטים מאוד: הגלגלת והלחצנים הראשיים שקטים לא פחות מאלו של העכברים השקטים של לוג'יטק ומספקים פידבק נעים בלחיצה. ל-Jlab Epic Mouse לא פחות מ-9 לחצנים, שבעה מתוכם ניתנים לתכנות. אחת ההברקות כאן היא פיצול של לחצני העכבר העיקריים (לחצן שמאלי וימני) לשניים כל אחד, קדמי ואחורי. זה לא פוגע או הופך את הגישה ללחצנים העיקריים לנוחה פחות, אבל זה שם שני לחצנים נוספים במיקום אסטרטגי. אני למשל בחרתי להגדיר את הלחצן השמאלי אחורי כהקלקה כפולה, אבל אפשר בהחלט להגדיר אותם כלחצני דפדוף קדימה או אחורה, קופי ופייסט, וכמעט כל פעולה שגרתית שתרצו גישה מהירה אליה. 


הגלגלת של Jlab Epic Mouse בסיסית, קליקית ולא מציעה אפשרויות מיוחדות. הכפתור שמאחוריה מזכיר בצורה, במיקום ובגודל את זה של לוג'יטק בעכברי ה-MX שלה אם כי כאן אין בינו ובין הגלגלת שום קשר. תפקידו של הלחצן כאן הוא לשנות את ה-DPI של העכבר ואפילו לא ניתן לתכנת אותו מחדש. דופן שמאל היא החלק המעניין של העכבר הזה. היא כוללת לחצן עגול אחד שמשמש בברירת מחדל להצגת שולחן העבודה אך ניתן לתכנות לפקודה אחרת, ועוד שני לחצנים נוספים, גם הם ניתנים להתאמה אישית. בהמשך הדופן ממוקם מסך קטנטן שמציג את סוג החיבור, ערך ה-DPI שבחרתם ואת מצב הסוללה. יש לי תחושות מעורבות לגבי המסך הזה: חיווי סוללה גרפי הוא שימושי בעכברים אלחוטיים למניעת מצבים של להיתקע בלי סוללה. החיווי עצמו עדיף על פני הסטנדרט בשוק שהוא נורה שמשנה את צבעה מירוק לאדום כשהסוללה עומדת להיגמר, אבל אם כבר יש מסך, הייתי שמח לקבל חיווי באחוזים מדויקים. החיווי על סוג החיבור שימושי בעכבר שמתחבר לכמה מכשירים במקביל אבל גם כאן יש מה ללטש: לחצן המעבר בין מכשירים מחוברים ממוקם בתחתית העכבר והחיווי הוא כאמור בצד העכבר. ההפרדה בין הלחצן לחיווי מעט מבלבלת אבל מתרגלים. מה לגבי ה-DPI? בכל השנים שעבדתי עם מחשב ועכבר לא נתקלתי במצב שבו הייתי צריך לדעת מה ה-DPI הנוכחי של העכבר אבל אם זה משהו שעושה לכם את זה, שיהיה לכם לבריאות.


Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)



מלבד לחצן המעבר בין מכשירים מחוברים, תחתית העכבר מאכלסת גם מפסק כיבוי והדלקה, כמו גם את העינית האופטית של העכבר (שמפיצה אור אדום) ותא אחסון מוגן במכסה, לתוכו ניתן להכניס המתאם האלחוטי. משום מה ב-Jlab מצאו לנכון ליצור בתא האחסון הזה מקום לשני מתאמים אלחוטיים. לא ברור למה הם עשו זאת כך אבל זה גם לא מפריע, סתם מוזר. 





האפליקציה של Jlab להגדרת המקלדות והעכברים שלה ספרטנית משהו בעיצוב ובאפשרויות: היא מאפשרת תכנות מחדש של כפתורים, שליטה על ה-DPI ועל זמן התגובה, ולהגדיר שלושה פרופילים שונים של ההגדרות הללו. אין לה סטים מוגדרים מראש לאפליקציות מסוימות וגם אם הגדרתם סט שמתאים לכם נניח יותר בעבודה באקסל, אתם תצטרכו לעבור לפרופיל שהגדרתם באופן ידני. מה עוד האפליקציה נותנת? ניתן לגשת דרכה למדריך למשתמש עבור העכבר, מדריך לפתרון תקלות, רישום העכבר ובדיקה האם יצא עדכון לאפליקציה (לא לקושחה). קחו בחשבון שהעכבר אמנם יודע להתחבר בבלוטות' למחשב, אבל כדי לשנות דברים בהגדרות העכבר דרך האפליקציה, תצטרכו לחבר אותו למחשב באמצעות המתאם האלחוטי המצורף.


Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)

  • Jlab Epic Mouse (צילום: גד גניר)



ל-Jlab Epic Mouse סוללת 800mAh מובנית נטענת. היא נטענת במלואה בתוך פרק זמן של שלוש שעות ותספק לכם כחצי שנה של שימוש, מכובד ביותר. טעינת הסוללה מתבצעת באמצעות שקע USB Type C בחזית העכבר.

(+)

  • 9 כפתורים, שבעה מתוכם ניתנים להתאמה אישית
  • ארגונומיה מצויינת
  • לא יקר במיוחד

(-)

  • הפלסטיקה קצת זולה
  • אפליקציה לא מרשימה מבחינת עיצוב או פונקציונליות
  • שינוי הגדרות באפליקציה לא עובד כאשר העכבר מחובר בבלוטות'

מחירו של Jlab Epic Mouse ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 259 ש"ח. האפליקציה לא מאוד מזמינה, המסך הקטן לא באמת משנה את חויית השימוש ויש ל-Jlab עוד כברת דרך לעשות בתחום הפלסטיקה לפני שניתן יהיה להגדיר את מוצריה כיוקרתיים. ולמרות הכל התמורה שמקבלים כאן למחיר מצויינת: Epic Mouse מפנק עם כמות נאה של כפתורים שממוקמים בצורה חכמה ונוחה על גוף העכבר, הארגונומיה שלו נהדרת וזמן הסוללה ארוך במיוחד.

2 תגובות

  1. המון תודה גד! מה הגודל שלו בהשוואה לMaster 3s? יש לי יד גדולה יחסית והעכבר הזה נראה מעט קטן. יש לי את הMaster בבית והוא גבולי עבורי מבחינת גודל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אותו גודל בדיוק! סידור הכפתורים שונה אבל מבחינת גודל וצורה, שניהם זהים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר