כזאת ניסיתי: Remington Limitless X9

כל טירון בצה"ל ידע לספר לכם את פרט הטריויה על קולט, יצרנית רובה הסער M16 שהחלה את דרכה כיצרנית צעצועים והפכה ליצרנית נשק. מותג הטיפוח האישי רמינגטון עבר תהליך הפוך: החברה נוסדה כיצרנית נשק בשנת 1816, החלה לנסות את מזלה בכיוונים אחרים לקראת סוף המאה ה-19 עם מכונות כתיבה, התמזגה עם יצרנית ציוד משרדי בשנת 1927, ובשנת 1937 פנתה לייצור מכונות גילוח. לאחר אינספור רכישות ומיזוגים, רמינגטון כיום היא אחת מיצרניות המכשירים לטיפוח אישי הגדולות בעולם. Limitless, סדרת מכונות גילוח רוטוריות של החברה מביאה איתה את בשורת ה-360 מעלות. בדקתי את X9 הדגם המתקדם בסדרה.

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)


מהי אותה בשורת 360 מעלות? ראשי הגילוח יושבים על כדור ונעים בהתאם לקימורי הפנים של המתגלח, במקום להשאר בזוית קבועה ומאפשרים גילוח קרוב ויסודי יותר. חיצונית זה מזכיר מאוד את המכונות שפיליפס מייצרת במשך שנים, עם מעין צוואר דקיק מתחת למערך ראשי הגילוח שגם הוא משנה את הזוית שלו והתחושה ב-Limitless X9 די דומה, אם כי מעט נוקשה מזו של המכונות של פיליפס שיצא לי לבדוק. הראשים אכן מתאימים את עצמם תוך כדי תנועה למבנה הלסת שלי אבל נדרשה מעט יותר הפעלה של כוח כדי להצמיד את הראשים לעור.


את תנועת מערך ראשי הגילוח משלימים שלושה להבים רוטוריים צפים שנעים באופן עצמאי, כל אחד על ציר משלו בלי קשר לתנועת המערך כולו ומוסיפים עוד גמישות לצורך התאמה מירבית לתוי הפנים. מסביב לכל סבכה עגולה ישנן טבעות עגולות וחלקות שנועדו להקטין את החיכוך במעבר על העור כדי לצמצם אדמומיות וגירוי. הגילוח עצמו יעיל ונטול כאבים כל עוד מדובר בשיערות קצרות יחסית או בזיפים. כשמתאגרים את המכונה עם שערות ארוכות יותר, נדרשים יותר מעברים ואז מופיעה גם אדמומיות, אם כי כל מה שאני מתאר כאן אופייני לרוב המכונות הרוטוריות בשוק. לטענת רמינגטון המכונה יודעת לזהות את צפיפות הזיפים ולשנות את מהירות סיבוב הסכינים בהתאם. אני מוכרח להודות שלא הרגשתי בשינויים במהירות בהתנסות שלי אבל רמינגטון מציעה גם מצב טורבו בלחיצת כפתור שמגביר את המהירות באופן ידני ואכן הפעלה שלו סיפקה לי חויית גילוח יותר יעילה.


Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)



בערכה של Limitless X9 תמצאו גם ראש טרימר עם מסרק מתכוונן שמתחבר אליו וניתן לשנות באמצעותו את גובה קיצוץ השיער. כדי לחבר את הטרימר תצטרכו לשלוף קודם מגוף המכונה את מערך הגילוח הרוטורי ולחבר במקומו את ראש הטרימר. פעולת ההחלפה קלה ופשוטה וגם השימוש בבורר הגבהים (1-5 ס"מ) במסרק נוח ומדויק, אבל בסופו של דבר הטרימר עצמו הוא עקב אכילס של Limitless X9: הוא מתקשה מאוד להתמודד עם שערות זקן ארוכות ופחות עדין לעור מהראש הרוטורי. בשלב מסוים של העבודה איתו פשוט התייאשתי וחזרתי אל הטרימר האישי שלי. 


Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)

Remington Limitless X9 (צילום: גד גניר)



מלבד הכדור עליו נעים ראשי הגילוח והסבכות שלהם, המכונה עשויה פלסטיק ברובה, ומצופה בגומי באיזור האחיזה שלה. איכות הפלסטיק וההרכבה באופן כללי מעולות, הארגונומיה מצויינת והמכונה מאוד נוחה לאחיזה ושימוש. שני הלחצנים ממוקמים בצורה אופטימלית וגם הפירוק וההרכבה של ראשי הגילוח לצורך שטיפה במים פשוט וקל. המכונה עמידה לחלוטין למים ובהחלט מתאימה למי שמתגלח במקלחת. בחלקה התחתון של המכונה שורה של חמש נורות לד המספקות חיווי למצב הסוללה. לטענת רמינגטון המכונה לומדת את דפוסי השימוש ובהתאם לכך מתאימה את החיווי כך שיציג את מספר סבבי הגילוח שנותרו לשימוש. הסוללה אמורה לשרוד כ-60 דקות גילוח ומהניסיון שלי היא בהחלט עומדת בנתון הזה. הטעינה שלה מתבצעת באמצעות כבל המצורף לאריזה שמתחבר לשקע ייחודי בתחתית המכונה מצד אחד ולשקע יו אס בי סטנדרטי בצד השני. אני מאוד אוהב את הסידור הזה כי הוא מאפשר לטעון את המכונה גם מסוללה ניידת במקרה הצורך. למקרה שתהיתם, המכונה לא מסוגלת להיטען ולעבוד בו זמנית. המכונה מגיעה בתוך קייס נדיב ממדים שיכול לאכלס בתוכו את המכונה וכל האביזרים שמגיעים איתה (טרימר, מסרק לטרימר, מברשת ניקוי וכבל טעינה). לטעמי הקייס נדיב מדי בממדיו ואם הייתי צריך לקחת את המכונה לחו"ל הייתי מוותר עליו מטעמי חיסכון במקום במזוודה.


(+)
  • גילוח יעיל
  • כבל הטעינה מתחבר לשקע USB
  • איכות בניה מצויינת
(-)
  • ביצועי הטרימר לא מלהיבים
  • הקייס המצורף נדיב מדי בממדיו

מחירה של Remington Limitless X9 ביבוא רשמי של שריג עומד על 629 ש"ח. אם תרצו לחסוך 100 ש"ח במחיר תוכלו לרכוש את X5, דגם פחות מתקדם עם חיווי סוללה פחות מפורט וללא מצב טורבו. על החיווי אפשר בקלות לוותר אך את מצב הטורבו מצאתי אישית מאוד שימושי. באופן כללי גם אם הטרימר שלה לא מצטיין, עדיין מדובר במכונה איכותית שמספקת חויית גילוח יומיומי יעילה ונוחה. 


2 תגובות

  1. מה שכתבת על קולט זה ממש לא נכון. החברה הוקמה בתור חברה ליצור אמצעי ירייה ומעולם לא היתה קשורה לצעצועים. הסיפור הנכון הוא שבהתחלה יצרנים שונים ייצרו חלקים לאם 16, ובינהם חברת מאטל (הייצרנית של ברבי ועוד צעצועים) שייצרה חלק פלסטיק אחד לאם 16 כצעד תמיכה בחיילים האמריקאים שנלחמו באותה עת בויאטנם.

    השבמחק
  2. האם תוכל להמליץ על הטרימר שאתה משתמש בו? והרבה תודה על הבלוג - אני קורא קבוע!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר