כזה ניסיתי: Shark Hydro Vac

המותגים הגדולים בשוק השואבים האלחוטיים לא מיהרו להכנס לקטגוריית השואבים שוטפים האלחוטיים אך זה משתנה לאחרונה: גם דייסון וגם שארק הציגו שואבים שוטפים אלחוטיים משלהן בחודשים האחרונים שמצטרפים לקטגוריה שעד כה כיכבו בה מותגים כמו Tineco, Bissell, Rodimi ו-Roborock . השואב השוטף של שארק Hydro Vac הגיע אליי לפני מספר שבועות ומציג גישה מעט ספרטנית ביחס למוצרים אחרים מסוגו שבדקתי לאחרונה, אבל את מה שמצופה ממנו הוא בהחלט עושה.

Shark Hydro Vac (צילום: שריג אלקטריק היבואן הרשמי)


את Hydro Vac משווקים כשואב שמבצע שלוש פעולות. שלוש הפעולות הן שטיפה, שאיבה וניקוי עצמי שזה קצת כמו להגיד שאני לא רק כותב ביקורות, אני עושה שלוש פעולות: מנסה מוצר, מקליד את הביקורת ומעלה אותה לאתר. אם יש כאן חבר'ה משארק שקוראים, אז אני יודע, זה המוצר הראשון שלכם בקטגוריה, אבל שואבים שוטפים כשמם כן הם, שואבים ושוטפים. לגבי הניקוי העצמי, ובכן, טרם פגשתי מוצר כזה שאין לו פונקציה של ניקוי עצמי. למעשה, Shark Hydro Vac עושה בדיוק מה ששואבים שוטפים אחרים מסוגו עושים, כמעט באותה צורה: הוא מתיז מים ממיכל מים נקיים עם חומר ניקוי על משטח מלוכלך, מקרצף אותו עם מברשת, ושואב את הלכלוך יחד עם עודפי המים שנותרו על הרצפה לתוך מיכל מים מלוכלכים.


אז מה ספרטני ב-Hydro Vac? זה מתחיל מתכולת האריזה: בניגוד ליצרניות רבות אחרות, Shark לא מצרפת חלקי חילוף נוספים באריזה. אין כאן מברשת נוספת או סנן נוסף. האריזה בגדול כוללת את המכשיר עצמו, תחנת עגינה, שנאי כוח ובקבוקון חומר ניקוי מקורי של Shark. זה הכל. זה לא יפריע לכם להתחיל לעבוד עם השואב, אבל זה כן אומר שמתישהו תצטרכו להוציא כסף כדי להחליף את המברשת והסנן לכשאלו יתבלו. 


ההרכבה קלה ופשוטה: מכניסים את המוט לתוך השקע בגוף השואב, מציבים אותו בתחנת העגינה, ממלאים לפי הסימוני את המים וחומר הניקוי במיכל המים הנקיים ואפשר להתחיל לעבוד. Hydro Vac לא רק ספרטני בתכולת האריזה כי אם גם בתפעול עצמו: בניגוד נניח ל-Dyad Pro של רובורוק, אין כאן מיכל נפרד לחומר ניקוי, ובניגוד לשואבים אחרים אין כאן גם חיווי על מצב ניקיון הרצפה, חיוויים קוליים או אפליקציה. מאחר ששואבים שוטפים נוטים לזייף בחיווי ניקיון הרצפה, חיווי קולי נוטה להרגיז בשלב מסוים ואפליקציה בדר"כ מיותרת, מדובר בדברים שניתן לחיות בלעדיהם.


Shark Hydro Vac (צילום: שריג אלקטריק היבואן הרשמי)



הצד החיובי לגישה הספרטנית הזאת הוא העובדה שמאוד קל להבין איך לעבוד איתו: יש לו שני לחצנים בלבד: אחד להפעלה ואחד להעברה למצב ניקוי שטיחים, חיווי על מצב סוללה וחיווי שמציג האם מיכל המים הנקיים ריק או מיכל המים המלוכלכים מלא. כדי להתחיל לנקות שולפים אותו מתחנת העגינה, מטים אליכם את גוף השואב, לוחצים על לחצן ההפעלה והפעולה מתחילה. אין כאן שליטה על כמות המים המותזת או על עוצמת השאיבה. האם זה משהו שהרגשתי בחסרונו? לא ממש. מה בכל זאת יש כאן? שתי נורות לד בשני צידי ראש השאיבה שמידת נחיצותן מוטלת בעיני בספק. כל החלק הקדמי של ראש השואב לא מואר, רק שתי הפינות הקדמיות. אני מניח שהלוגיקה שהנחתה את מהנדסי שארק היא שהחלק הקדמי ממילא מנוקה והתאורה יכולה להבליט לכלוך בצדדים כדי להנחות את המשתמשים לאן להמשיך הלאה, אבל בפועל לא ממש הרגשתי שזה מסייע לי באמת בפעולת הניקוי.


Shark Hydro Vac (צילום: גד גניר)



שארק לא מספקת מידע על עוצמת השאיבה, אבל אם לשפוט לפי מראה הרצפה ומצב מיכל המים המלוכלכים בסיום הפעולה, Hydro Vac בהחלט עושה את העבודה. המכשיר התמודד בגבורה עם מגוון לכלוכים וכתמים, רובם נעלמו לחלוטין לאחר מעבר אחד או שניים. גם תוכנה של צלוחית דגני בוקר שנשפכה על הרצפה לא ממש הצליחה לאתגר אותו. בסיום המעבר על המשטח הוא נותר אמנם לח, אבל מתייבש בתוך שניות. כנהוג בז'אנר, בגלל מבנה ראש השאיבה, הוא משאיר משני צידיו איזור ברוחב של כסנטימטר שלא זוכה לניקוי, מה שאומר שתצטרכו לתמרן עם השואב באופן שתגיעו אל הפינות האלו עם חלקו הקדמי. החדשות הטובות הן שמדובר במכשיר פחות מסורבל וכבד מרוב המכשירים הקטגוריה, וקל לתמרן איתו. הוא גם יודע לעמוד בזכות עצמו וניתן, אם אתם צריכים, לעצור לרגע את השאיבה ולהשאיר אותו עומד. לטענת היבואן המקומי שריג אלקטריק, אין הכרח להשתמש בנוזל הניקוי המסופק (אם כי לטענתם הוא האידיאלי עבור המכשיר) וניתן אף להשתמש בחומרים אחרים, אם כי החברה אינה נוטלת אחריות על נזקים למשטחים עצמם ויש לוודא שחומרי הניקוי אכן מתאימים למשטחים אותם אתם מנקים עם המכשיר (הנוסח הרשמי הוא "נוזל הניקוי של SHARK הינו תכשיר האידיאלי לשימוש במכשיר. לנוחיותכם, ניתן להשתמש גם בכל נוזל ניקוי אחר המיועד לסוג המשטח: רצפה/ פרקט/שטיח").

Shark Hydro Vac (צילום: גד גניר)




מה לגבי שטיחים? פעולת הניקוי שלו מוגדרת כ"רענון", כלומר, מצב שטיח מצמצם משמעותית את כמות המים המותזת כדי שהשטיח לא ישאר ספוג במים, אבל הוא כן עושה שימוש במים בפעולה שלו. למעשה, השואב לא יפעל אם מיכל המים ריק לחלוטין, גם אם אתם מעוניינים רק לשאוב איתו שטיחים. מאחר ואין ל-Hydro Vac ראש חובט, פעולת ניקוי השטיחים שלו פחות יסודית ועמוקה משל שואבי אבק ייעודיים, אבל עדיין איכותית למדי הודות לעוצמת שאיבה חזקה. 


Shark Hydro Vac (צילום: גד גניר)

Shark Hydro Vac (צילום: גד גניר)



ל-Shark Hydro Vac סוללה שמספיקה לכ-20 דקות פעולה רצופה, וטעינה מלאה אורכת כ-4 שעות. זה מספיק לדירת 3-4 חדרים ממוצעת, אבל אל תבנו עליו אם אתם רוצים לנקות באמצעותו דירה גדולה יותר. מיכלי המים כאן קטנים יחסית: מיכל המים הנקיים בנפח 500 מ"ל ומיכל המים המלוכלכים בנפח 360 מ"ל. זה הספיק לי לניקוי שטח של בערך 20 מ"ר לפני שנדרשתי למלא את מיכל המים הנקיים, ואחרי כפול מזה קיבלתי חיווי שמיכל המים המלוכלכים מלא. זה לא שבשואבים שוטפים אחרים המצב משמעותית יותר טוב אבל כאן תדירות הפסקות התחזוקה היתה מעט גבוהה יותר.


Shark Hydro Vac (צילום: גד גניר)



בתום הניקוי, כמובטח, מגיעה הפעולה השלישית: ניקוי עצמי. השואב בתוך תחנת העגינה מתיז מים על המברשת, מניע אותה במהירות ושואב את המים המלוכלכים. הפעולה נמשכת כשתי דקות. בניגוד לשואבים אחרים, כאן אין ייבוש של המברשת באוויר חם. למי שדואג מהצטברות חיידקים וריחות רעים יש את האפשרות לפרק את המברשת ולהניח אותה בתחנת העגינה לייבוש. שמתי נפשי בכפי העצלנית ולא טרחתי בשבועות ש-Hydro Vac שהה אצלי לפרק את המברשת. לפני כתיבת פסקה זו ריחרחתי מקרוב את המברשת ואני שמח לדווח שלא נודף ממנה שמץ של ריח רע. הצד החיובי של העדר ייבוש באוויר חם הוא שהרעש הקבוע של אוויר מוזרם במשך שעות נחסך כאן מהמשתמשים. לאחר שתי דקות של ניקוי עצמי משתררת דממה.


(+)
  • מנקה היטב
  • נטול גימיקים מיותרים
  • פשוט לשימוש
(-)
  • אין חלקי חילוף באריזה
  • אין ניקוי באויר חם של המברשת
  • מיכלי המים קטנים יחסית

האמת? קיוויתי שגם המחיר של Hydro Vac יהיה ספרטני, וזה לא ממש המצב: ביבוא רשמי של שריג אלקטריק מחירו עומד על 1890 ש"ח, שזה לא יקר במיוחד בהשוואה לשואבים שוטפים אחרים אבל גם לא בין הזולים בקטגוריה. ועדיין, את העבודה הוא בהחלט עושה: הוא מנקה היטב (גם אם דורש ריקון ומילוי מיכלי מים בתדירות מעט גבוהה מהרגיל), והעובדה שהוא חף מגימיקים הופכת אותו לפשוט וקל לתפעול.



2 תגובות

  1. ביקורת טובה היא כזו שמשווה את המוצר הנידון לדגמים של חברות אחרות באותה רמת המחיר. חבל שאתה אף פעם לא עושה את זה. השואב הזה כמו שכתבת עולה 1,900 ש"ח, אז ברמת המחיר הזו הוא הכי מומלץ או שישנאחרים שעדיפים עליו?

    השבמחק
  2. 200 פאונד אצלינו באנגליה. שוחטים אתכם בארץ

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר