כאלו ניסיתי: Razer Barracuda X (2022)

עד לפני מספר שנים היתה הפרדה ברורה בין אוזניות גיימינג לאוזניות לשימוש כללי. אוזניות גיימינג היו מוצר עם עיצוב צעקני ומגוון מצומצם למדי של אפשרויות חיבור. לכל היותר, ניתנה למשתמשים האפשרות לבחור בין חיבור עם כבל וחיבור אלחוטי. בשנים האחרונות יצרניות מתחילות להבין שגיימרים שמשקיעים כמה מאות ש"ח באוזניות גיימינג טובות, מחפשים קצת יותר ורסטיליות וישמחו להמנע מלרכוש זוג אוזניות נפרד לשמיעת מוזיקה הרחק מהמחשב. ה- Barracuda X (2022) של רייזר פונות לקהל הזה.

Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)


האמת שמאז SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless לא נתקלתי באוזניות כל כך ורסטיליות. ההבדל הוא ש- Barracuda X (2022) עולות רבע מהן ומציעות מגוון חיבורים דומה. הן מגיעות עם מתאם אלחוטי קנייני של רייזר בתדר 2.4 גיגהרץ. בדומה לזה של Nova 4 שכתבתי עליהן כאן לפני מספר שבועות, מדובר במתאם עם חיבור USB C. בשונה מזה של SteelSeries, חיבור ה-USB C כאן ממוקם בצד המתאם, מה שמאפשר יותר גמישות בחיבור שלו כך שלא יסתיר חיבורים אחרים במחשב. אופציה אלחוטית נוספת שמציעות Barracuda X (2022) היא Bluetooth שמיועדת בעיקר לחיבור לסמארטפונים וטאבלטים. החיבורים האלחוטיים יכולים לחיות זה לצד זה בשלום ואף לשתף פעולה: ניתן להיות מחוברים באמצעות מתאם ה-2.4 גיגהרץ למחשב, ובמקביל להיות מחוברים בבלוטות' לטלפון כך שאם נכנסת שיחה בזמן שאתם משחקים במחשב, השמע יעבור אליה כברירת מחדל. מעבר לכך, בערכה של Barracuda X תוכלו למצוא כבל עם חיבורי 3.5 מ"מ למי שזקוק לחיבור חוטי. בנוסף רייזר מצרפת לערכה גם כבל מאריך עם שקע USB C ותקע USB A למי שסובל ממצוקת שקעי USB C. אפשרויות החיבור האלו מכסות כל פלטפורמה וקונסולה קיימת בשוק.







כיאה לאוזניות ברמת המחיר הזאת, Barracuda X (2022) בנויות לעילא ולעילא. הפלסטיקה איכותית מאוד,והצירים ומסילת הפתיחה של הקשת עמידים ושקטים. בדר"כ כריות האוזניים והריפוד על הקשת הם מאותו החומר. לא במקרה של Barracuda X (2022): בעוד ריפוד הקשת עשוי חומר דמוי עור, כריות האוזניות מרופדות בבד. הריפודים נעימים והאוזניות מאווררות והודות למשקל לא גבוה ולחץ סביר על האוזניים, הן נוחות לשימוש לזמן ממושך ברציפות. הן מסתובבות על צירן, אבל עם חלקן הפנימי כלפי מעלה. רייזר אינה הראשונה שבוחרת בצורת הסיבוב הזה אבל היא לא אופטימלית כי היא חושפת את החלק הפנימי של האוזניות ללכלוך, כך שאם אתם אוכלים ליד המחשב, אולי עדיף להניח את האוזניות בצד. המיקרופון של Barracuda X הוא נתיק, כלומר, ניתן לשלוף אותו מהאוזניות אם אתם מעוניינים לשמוע בהן מוזיקה מחוץ לבית. התצורה של מיקרופון נתיק לא אידיאלית בעיני: אם אתם מעוניינים לקחת אותן החוצה בלי המיקרופון, קחו בחשבון שזה המיקרופון היחיד של האוזניות ובלעדיו לא תוכלו לענות לשיחות נכנסות. מעבר לכך, מדובר בעוד חלק שעשוי ללכת לאיבוד. כל הלחצנים וכל החיבורים ממוקמים במסגרת האוזניה השמאלית: שקע הטעינה מסוג USB C, שקע 3.5 מ"מ לחיבור כבל, ושקע 3.5 מ"מ נוסף לחיבור המיקרופון עם מגרעת מיוחדת שרק המיקרופון יכול להכנס לתוכה. בהמשך המסגרת כפתור כיבוי והדלקה, חוגת עוצמת שמע וכפתור השתקה. הכפתורים אמנם לא אלגנטיים אבל פרקטיים, גדולים, קלים למציאה במישוש ועושים את העבודה. אין כאן תאורת RGB ואין לחצנים להתאמה אישית על האוזניות עצמן, ובינינו, רוב הגיימרים לא באמת צריכים את זה.


Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)

Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)



ל-Barracuda X דרייברים בקוטר 40 מ"מ וטווח תדרים של 20 הרץ עד 20 קילוהרץ. הן תומכות בבלוטות' 5.2 אך מקודד האודיו האלחוטי שלהן הוא הבסיסי ביותר, SBC. באופן כללי, הן נשמעות טוב, מדגישות באסים באופן לא מוגזם, סאונד פתוח יחסית וביצועים לא רעים בטווחים המיד ובטווחים הגבוהים. למשחקים זה מצוין ומעביר טוב אפקטים של נהמות מנוע ופיצוצים. פחות התרשמתי מרמת הפירוט והדיוק בהאזנה למוזיקה, אבל למי שמחפש סאונד כיפי ובועט, ה-Barracuda בהחלט עושות את העבודה. המיקרופון מצוין: הצד השני דיווח על סאונד איכותי, נקי וברור ובסה"כ בהחלט ניתן לעשות בהן שימוש לשיחות זום.


Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)

Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)

Razer Barracuda X (2022) (צילום: גד גניר)



משום מה, רייזר לא טרחה לבנות אפליקציית שליטה מהמחשב עבור Barracuda X (2022). לפיכך, אין כאן את כל האפשרויות המתקדמות שמציעות האוזניות של SteelSeries ו-Logitech בכל הקשור לשליטה על איכות הסאונד, פילטרים לקול המשתמש וכו'. מה כן יש? אפליקציה מאוד בסיסית לסמארטפון, דרכה תוכלו לבחור בין ארבעה אקולייזרים מוגדרים מראש או ליצור אקולייזר מותאם אישית משלכם. בנוסף, תוכלו להפעיל את מצב גיימינג באוזניות שאמור לצמצם למינימום את השיהוי בין הסאונד לתמונה, לקבוע סדר עדיפויות לאיזה מכשיר בלוטות' להתחבר קודם, וגם למנוע מהאוזניות לקבל שיחות כשאתם מחוברים למחשב עם המתאם האלחוטי למקרה שאינכם רוצים הפרעות בזמן משחק. ברייזר מצהירים על זמן סוללה נאה מאוד של כ-50 שעות, ויש מידה רבה של אמת בפרסום: אצלי הן שרדו בהפעלה רציפה כ-46 שעות, שזה מאוד יפה. 


(+)
  • איכות בנייה מצויינת
  • שלל אפשרויות חיבור
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
(-)
  • האוזניות מסתובבות כלפי מעלה וחושפות את החלק הפנימי ללכלוך
  • בהאזנה למוזיקה, הצליל פחות מדויק ומפורט
  • אין אפליקציית שליטה למחשב

מחירן של Barracuda X (2022) ביבוא רשמי של בנדא עומד על 499 ש"ח, לא זולות במיוחד אבל מספקות תמורה מצויינת: סאונד מהנה, איכות בניה מעולה, זמן סוללה ארוך ואפשרויות חיבור שמכסות כל פלטפורמת גיימינג אפשרית. נכון, יש אוזניות עם תכונות מתקדמות יותר של שליטה על הסאונד ואפקטים מיוחדים. האוזניות האלו יהיו אידיאליות למי שמעוניין לברוח מהמורכבות הזאת ועדיין להנות מהורסטיליות והאיכות הגבוהה בכל שאר הפרמטרים.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר