כאלה ניסיתי: Gunnar Marvel Stark Edition

אל העולם הסינמטי של מארוול נשאבתי מאוד באיחור. ראיתי את Iron Man הראשון בקולנוע אי שם ב-2008 ומאוד נהנתי ממנו, אבל בהמשך, המחויבות לפרוייקט הקולנועי הזה שמייצר בין שניים לשלושה סרטים בשנה היתה גדולה עליי. ידעתי שאני מפספס עולם רפרנסים חשוב, אבל נראה היה לי שכבר איחרתי את המועד להיכנס לזה. ואז, ב-2020 הקורונה אילצה את כולנו להישאר בבית ואיפשרה לי לפצוח פרויקט שאפתני של צפייה בכל הסרטים בשעות הפנאי וכצפוי הפכתי למעריץ של הסדרה. זאת הסיבה שבגללה כאשר הציעו לי מבאג את ההזדמנות לסקור את משקפי Gunnar Marvel Stark Edition, לא ממש יכולתי לסרב.

Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)


לטובת מי שלא עוקב אחר הסרטים, להלן תקציר קצר על המשקפיים. לטובת מי שמעוניין לצפות מתישהו בסקרים אני מזהיר, הפסקה הזאת הולכת לכלול ספוילרים: המשקפיים בעיצוב הספציפי הזה היו חלק חשוב בעלילת הסרט "ספיידרמן: רחוק מהבית". לאחר אירועי הסרט "הנוקמים: סוף המשחק", פיטר פארקר (ספיידרמן) מקבל בירושה מטוני סטארק (איירון מן) ז"ל משקפי מציאות רבודה עם סייעת וירטואלית בשם E.D.I.T.H (ראשי תיבות של Even Dead , I'm The Hero) המאפשרים גישה לרשת הלוויינים של תעשיות סטארק ומערכות נשק של החברה. במהלך הסרט פיטר לומד את היכולות הייחודיות של המשקפיים, מסתבך, מעביר את השליטה בהם למישהו אחר, המישהו אחר מתברר בתור הרע בסרט, העניינים מסתבכים אפילו יותר, המון פירוטכניקה, הומור לא רע וזנדאיה, עד שבסוף הכל מסתדר חלקית ומכין את השטח לסרט הבא בסדרה.


Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)

Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)

Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)



חברת Gunnar Optik שמייצרת משקפי מגן למשתמשים במחשב מזה 20 שנה, רכשה את הזכויות לשימוש במותגי העולם הסינמטי של מארוול, ואחד הדגמים היותר מוכרים בקטלוג שלה הוא הדגם הזה, בעיצוב של המשקפיים של פיטר פארקר וטוני סטארק. לפני שנמשיך, אני חש צורך לנפץ כאן שייתכן שעולות אצל חלק מהקוראים: למרות שויזואלית מדובר בהעתק מושלם, אין כאן מציאות רבודה, אין כאן שליטה על לווינים ואם תכננתם לרכוש את המשקפיים כדי לשלוח רחפני תקיפה נגד מישהו שהרגיז אתכם, אתם צפויים להתאכזב. 





מה Gunnar Marvel Stark Edition כן יעשו? ילחמו ב-CVS (ראשי תיבות של Computer Vision Syndrome). לטענת Gunnar, שבעה מתוך עשרה משתמשי מחשב סובלים מתסמינים של התופעה כמו כאבי ראש, יובש בעינים, צריבה, עינים אדומות, שרירים תפוסים, קשיים במיקוד, ראייה מטושטשת והקטנת יכולת הריכוז. לדברי היצרנית, המשקפיים אמורים לטפל בכל התופעות האלו ולהעלים אותן בתוך 21 יום. בנוסף, המשקפיים מסוגלים לחדד ולנקות את התמונה, להתמודד עם בוהק, סינוור והשתקפויות, ואף נוקבים באחוז מדויק, 28% של עליה באפקטיביות העבודה. לא סבלתי ממש מתופעות הלוואי המתוארות לעיל גם לפני השימוש, לפחות לא באופן מורגש, אבל אני כן יכול לדווח על הבדל משמעותי לטובה בנוחות הכללית בצפייה במסך מחשב בזמן שאני מרכיב את המשקפיים, הבדל שמורגש מהרגע הראשון שמשתמשים בהם. התמונה אכן מעט מחודדת יותר ופחות בוהקת, ובאופן כללי פחות מעייפת לצפייה. איפה הם פחות הצליחו? בכל הקשור להשתקפויות: באחת הפעמים הראשונות שהשתמשתי בהם, חשבתי שהעדשה מלוכלכת אבל ניקוי לא ממש שיפר את המצב. ניסיתי להתמקד בלכלוך הזה ולפתע הבנתי שזו השתקפות של אזור העיניים שלי. חומרת ההשתקפויות משתנה בהתאם לתאורה ההסבר לכך מזכיר קצת את שיעורי אופטיקה בפיזיקה לכיתה יו"ד: האור מהמסך חודר דרך העדשות, פוגע בפני המשתמש ומוחזר אל חלקן הפנימי של העדשות. ככל שהמסך מואר יותר מהסביבה, כך ההשתקפויות מורגשות יותר, חדשות לא טובות בעיקר עבור גיימרים שיושבים מול המסך בחושך. מצד שני, משתמשים שיושבים בחדר מואר וכאלו שלא בוחרים בעוצמת התאורה המרבית במסך, כמעט ולא ירגישו את ההשתקפויות האלו.


Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)

Gunnar Marvel Stark Edition (צילום: גד גניר)



המשקפיים שוקלים רק 27.7 גרם, ולא הציקו לי ממש בשימוש ממושך. הם עשויים מתכת ואיכות ההרכבה שלהם מעולה. בעיצוב הספציפי הזה מדובר בעדשות ומסגרת די גדולים. Gunnar מאפשרת באתרה לנסות לראות באופן וירטואלי כיצד יראו המשקפיים עליכם באמצעות שימוש במצלמת הרשת שלכם במחשב או המצלמה הקדמית בטלפון, וזה עובד לא רע בכלל. משתמשים במשקפי ראייה? חפשו פתרון אחר ל-CVS שלכם. Gunnar Marvel Stark Edition מגיעים עם עדשות במספר 0.2, ולא ניתן להרכיב משקפיים נוספים מתחתם. בניגוד לנרתיק העץ שהופיע בסרט, Gunnar Marvel Stark Edition מגיעים בנרתיק מתכת שמעוצב כארגז ציוד של Stark Industries, ובתוכו, מלבד המשקפיים תמצאו נרתיק בד מיקרופייבר וגם מטלית פייבר, כולם מעוטרים בלוגואים של מארוול ותעשיות סטארק.



היבואנית הרשמית של מוצרי Gunnar, רשת באג, מוכרת את המשקפיים האלה ב-349 ש"ח. אם אתם לא מתחברים דווקא לעיצוב הזה, ניתן להשיג גם דגמים בעיצובים אחרים, בהשראת דמויותיהם של הפנתר השחור וספיידרמן. המשקפיים עצמם הם לא גימיק. למרות סוגיית ההשתקפויות, הם באמת הופכים את השימוש במחשב לנוח ונעים יותר, אפילו עבור מי שלא ממש סבל קודם. המחיר נראה לכם מוגזם? אם אתם לא מעריצי סדרת הסרטים, תוכלו להסתפק בעיצובים מקוריים אחרים של Gunnar ולחסוך כמה עשרות ש"ח. 


1 תגובות

  1. העיצוב המקורי הוא של חברת DITA. הדגם הוא FLIGHT.006 ועולה כ-3,000 ש"ח.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר