כזה ניסיתי: Hobot Legee D8 + Legee LuLu

יותר ויותר יצרניות מציעות בשנים האחרונות שואבים שוטפים רובוטיים עם תחנת עגינה שהופכת את תחזוקת המכשירים האלו לקלה ונוחה יותר. אל הקטגוריה הזאת שעד כה נשלטה ע"י מותגים כמו Roborock, Ecovacs, Dreame וגם iRobot, מצטרפת גם Hobot, עם שואב הדגל של המותג, Legee D8, שנמכר בערכה אחת עם תחנת עגינה בשם Legee Lulu.

Hobot Legee D8 + Legee LuLu (צילום: גד גניר)


התכנון הבסיסי של שואבים שוטפים רובוטיים מתחלק לשתי תצורות עיקריות: התצורה הראשונה היא שואבים עם מברשות מופ מסתובבות וללא מיכל מים פנימי, שחוזרים מדי פעם לתחנת העגינה כדי להרטיב את מברשות המופ ואז חוזרים למסלולם. הסוג השני הוא מה שהיה נכון יותר לקרוא לו ,"שואבים מנגבים", שמצוידים במיכל מים פנימי שמטפטף מים אל רפידה מובנית בחלקו האחורי, וכך השואב מעביר ניגוב מינורי של הרצפה במסלול הניקוי שלו. לאיזו קבוצה שייך Legee D8? לאחרונה, אבל הוא מציג כמה וכמה שדרוגים מסקרנים לקונספט ומבנה לא שגרתי.

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)


לפני פעולת השטיפה, בואו נדבר על השאיבה: שואבים רובוטיים קונבנציונלים בנויים כך שהמברשת הראשית המסתובבת שלהם ממוקמת בכניסה לפתח השאיבה. יש המון היגיון במבנה הזה: המברשת חובטת במשטח, מרימה ואוספת לכלוך, שערות, חול ואבק בדרכם אל מיכל האיסוף של השואב. באופן הזה, יש לשערות ארוכות נטייה להסתבך במברשת ואם אתם לא נוהגים מדי פעם לשחרר את השיער הזה, המברשת עשויה להיתקע. מהנדסי Hobot החליטו למקם פתח שאיבה נוסף, בחזית השואב, כך שהשיער ישאב לפני שיספיק להסתבך במברשת, וישאיר אותה להתמודד רק עם אבק וחלקיקים. עוצמת היניקה של D8 עומדת על 5000PA, נתון סטנדרטי לקטגוריה, אבל כזה שאמור לאפשר לו לנקות היטב גם רצפות וגם שטיחים. המבנה הכללי של השואב הוא בצורת האות "D", כלומר, החזית שלו ישרה לחלוטין והמברשת החולצת, המברשת  המסתובבת בצד שמאל מסוגלת לכסות באופן הזה פינות בצורה יעילה יותר.

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)


מערכת השטיפה שלו מתקדמת ביחס לשואבים מסוגו. הוא לא מסתמך על מערכת טפטוף מים לתוך הרפידה: בין המברשת המסתובבת לרפידה, מיקמו המהנדסים של Hobot ארבעה מתזים שלדברי מחלקת השיווק של היצרנית, עושים שימוש ב-AI כדי לשלוט טוב יותר בפיזור המים על המשטח. הרפידה עצמה אינה קבועה. היא רוטטת ומפעילה לחץ על הרצפה כדי לקרצף אותה וכך להתמודד עם כתמים עיקשים. מה קורה עם מערכת השטיפה המורכבת הזאת כש-Legee D8 עולה על שטיח? המתזים עוצרים מיד, והרפידה עולה 7 מ"מ למעלה כדי לא להרטיב את השטיח. מעבר לכך, כשהשואב מזהה שהוא על שטיח, הוא מאיץ את מהירות המברשת כך שתכה על השטיח חזק יותר ותסייע לו לשאוב אבק ממעמקי סיבי השטיח.

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)


איך כל זה מנקה? טוב, אבל לא מושלם. עוצמת היניקה החזקה בשילוב עם מברשת חובטת עושים כאן עבודת שאיבה טובה של שטיחים, ואכן, כשמדובר בחוטים, פירורים ולכלוך נראה לעין, Legee D8 עשה עבודה מצויינת. עם זאת, כשעברתי אח"כ עם שואב אלחוטי על אותו שטיח, הוא עדיין הצליח לשאוב כמות, קטנה אמנם, של אבק. בשאיבת רצפות, D8 הרשים הרבה יותר והשאיר רצפה נקייה לחלוטין. בשטיפה זה גם מורכב: ב-Hobot יודעים לספר שהרפידה האחורית שלהם יעילה יותר מרפידות מופ מסתובבות, שכן היא מכסה שטח באופן אחיד, לעומת מברשות מופ שמשאירות במרווח ביניהן איזור מלוכלך. בפועל, זה תלוי בתזמון. בניגוד לשואבים עם רפידות מופ שיוצאים לדרכם רק אחרי שספגו כמות הגונה של מים, במקרה של D8, הוא שועט אל המשימה בלי להתמהמהה, מה שגורם לכך שהרפידה לא סופגת מספיק מים מהמתזים. לכן, בתחילת המסלול שלו הוא מרטיב את המשטח באופן חלקי בלבד. מצד שני, לוקח לזה כמה דקות להסתדר ואז פעולת השטיפה יסודית: הרפידה רוטטת במהירות על הרצפה ומקרצפת אותה בצורה הגונה, מה שעוזר לשואב להתמודד יפה גם עם כתמים יבשים. השואב יודע רוב הזמן גם לתכנן את המסלול כך שלא ייסע על איזורים ששטף לפני שיתייבשו ולהמנע ממצבים בהם הוא מלכלך עם גלגליו את האזורים שהוא ניקה. מצד שני, הוא מטפטף. לקח לי זמן להבין את החוקיות של השלוליות הזעירות שנותרו אצלי על הרצפה עד שהבנתי למה זה קורה: בחלקו האחורי ישנו פתח מילוי למים באמצעות תחנת העגינה Legee LuLu. הפתח הזה לא יבש לחלוטין ולעיתים נותרות בו טיפות מים. השלוליות שאיתרתי היו תמיד באיזור השטיח עד שהבנתי שזה קורה כי כאשר השואב מטפס על השטיח, הוא קופץ ומנער אחורה את טיפות המים שנותרו בצינור. העובדה שפיצחתי את החוקיות של השארת המים העודפים על הרצפה היתה נחמדה לאגו, אבל לא הביאה לפתרון לסוגיה המרגיזה והשואב המשיך להשאיר שלוליות קטנטנות באיזורים מסביב לשטיחים, היכן שטיפס עליהם. זה לא אסון כמובן, מדובר בכמות מים שמתייבשת במהרה, אבל זה כאמור, לא מושלם. ולא קורה בשואבים שוטפים אחרים.

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)


השואב ממפה בצורה חכמה את הבית ויודע לתכנן מסלול יעיל לניקוי. הוא לא יודע בכלל להתמודד עם מכשולים, במיוחד לא מכשולים קטנים, ותעיד על כך נעל הספורט ששרוכיה השביתו אותו מפעולה עד שהגעתי לשלוף אותם מפתח השאיבה שלו. צורת ה-"D" ומיקום המברשת החולצת אכן מוכיחים את עצמם ו-Legee D8 מסוגל להגיע לפינות ולנקות אותן באופן יסודי. מה לגבי העבירות שלו? ובכן, בניגוד לשואבים כמו Dreame L10 Ultra, ו-Roborock Q Revo, הוא התקשה בחלק מהמקרים לעלות על שטיחי שאגי גבוהים יחסית. רוצים לוודא שלא ייכנס לחדר שהוא עלול לא לצאת ממנו? דרך האפליקציה תוכלו לסמן עבורו קירות וירטואליים או איזורים שאינכם רוצים שיעבור בהם. האפליקציה אגב מציגה עיצוב מיושן ומשונה, אבל עושה את העבודה ומסודרת בצורה יחסית הגיונית.

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)

Hobot Legee D8 (צילום: גד גניר)






תחנת העגינה Legee LuLu קומפקטית ונמוכה ביחס לתחנות עגינה של שואבים דומים, אבל יש לכך סיבה: בניגוד לשואבים אחרים, היא לא שואבת לתוכה את האבק ממיכל האיסוף הפנימי של Legee D8. יש בה מיכל מים נקיים שהשואב יודע למלא מתוכו מים אל המיכל הפנימי שלו, ומיכל מים מלוכלכים למים שנעשה בהם שימוש בתהליך הניקוי של הרפידה.

Hobot Legee LuLu (צילום: גד גניר)

Hobot Legee LuLu (צילום: גד גניר)

Hobot Legee LuLu (צילום: גד גניר)

Hobot Legee D8 + Legee LuLu (צילום: גד גניר)


על מנת לאפשר ניקוי יעיל של הרפידה, יש בחלקה התחתון זוג מברשות שמותקנות על מסילה ונעות אליה כדי לקרצף את הרפידה אחרי שהשואב סיים את פעולתו. לאחר שפעולת הקירצוף של הרפידה מסתיימת, מתחיל תהליך ניקוי באויר חם למניעת הצטברות בקטריות, תהליך שנמשך שעות ספורות ומייצר רעש רקע לא חזק במיוחד אך בעל נוכחות. מה לגבי האבק במיכל האיסוף? אז נכון, תחנת העגינה לא תפנה את האבק ממיכל האיסוף עבורכם, אבל זה לא אומר שתצטרכו לרוקן אותו אחרי כל פעולה: ל-D8 מנגנון שדוחס את האבק והשעיר בתוך מיכל האיסוף כדי לאפשר ריקון פחות תכוף, מה שאומר שבהחלט ניתן לרוקן אותו רק אחת לשלוש-ארבע הפעלות. הסוללה של Legee D8 הספיקה לריצה מלאה בבית 5 דירות ממוצע בגודלו, ואף נותרו כ-30 אחוז סוללה בסיום, תחת הגדרות הניקוי התובעניות ביותר. 

(+)

  • שואב ושוטף היטב רצפות
  • מנגנון דחיסת לכלוך בתא האיסוף
  • פתח שאיבה קדמי למניעת הסתבכות שיערות במברשת
(-)
  • ביצועים לא מושלמים בשטיחים
  • נטייה לטפטוף מים במעבר בין רצפה לשטיח
  • מתקשה לטפס על שטיחים גבוהים

ערכה שכוללת את Legee D8 ו-Legee LuLu ביבוא רשמי של בנדא מגנטיקס תעלה לכם כ-3399 ש"ח. זה מעט זול יותר משואבים דומים, אולם מדובר בהפרש מינורי, ויש כאן לא מעט קצוות לא מלוטשים: הוא משאיר פה ושם שלוליות קטנות, שאיבת השטיחים לא מושלמת והוא ישאב כנראה כל מה שיעמוד בדרכו אז מומלץ לסדר את הבית לפני שנותנים לו לרוץ. מצד שני, הוא נהדר על רצפות, מערכת השטיפה שלו אפקטיבית וגם אם תחנת העגינה שלו לא יודעת לרוקן את תא איסוף האבק שלו, לא חייבים לרוקן אותו אחרי כל שאיבה.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר