כזה ניסיתי: Mobile Pixel Duex Plus DS

נדמה שהדרישה למרחבי מסך גדולים יותר בעבודה על מחשב נייד הופכת בשנים האחרונות לפופולרית מתמיד, והיצרניות שמודעות לכך מחפשות פתרונות יצירתיים. בין אם אלו מחשבים עם מסך מתקפל כמו Thinkpad X1 Fold 16 או Asus Zenbook 17 Fold, ובין אם אלו מחשבים בתצורה של שני מסכים נפרדים כמו Lenovo Yoga Book 9i או Asus Zenbook Duo UX8406, עדיין, מדובר בעסק של 10,000 ש"ח וצפונה. מה עושה מי שמעוניין בכל זאת בתוספת נדל"ן למסך המחשב הנוכחי שלו ולא מוכן להשקיע סכומים כאלו של כסף? קונה מסך נייד חיצוני. בעוד המסכים הניידים החיצוניים שבדקתי עד כה הגיעו כיחידה נפרדת שמציבים לצד המחשב הנייד, Duex Plus DS של Mobile Pixels הוא מסך שנצמד לחלקו האחורי של המחשב שלכם וניתן לשליפה החוצה בעת הצורך. רשת באג, היבואנית הרשמית שלחה לי אחד כזה לבדיקה לפני מספר שבועות.

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)


המסך עצמו מציג נתונים סטנדרטיים לקטגוריה: פאנל IPS בגודל 13.3 אינץ', ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים וקצב פריימים של 60 הרץ. עוצמת התאורה המרבית לא רעה, הצבעוניות טובה, ציפוי המט של המסך מונע השתקפויות ואפילו זויות הצפייה טובות, כראוי למסך IPS. זהו אינו מסך מגע, והוא לא תומך בעט.

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)


אבל כאמור, Mobile Pixels Duex Plus DS אינו מסך נייד חיצוני רגיל. בניגוד למסכים ניידים רגילים שמגיעים עם מעמד חיצוני, את המסך הזה מתקינים על החלק האחורי של מסך המחשב הנייד שלכם, ושולפים אותו הצידה כשאתם זקוקים למקום נוסף על שולחן העבודה שלכם. ההתקנה היא עסק מעט מורכב ודורש זהירות ותשומת לב: באריזה, מלבד המסך והכבלים, ישנן ארבע דיסקיות מגנט בגודל של מטבע שנקל, אותן יש להדביק על המחשב שלכם. מיקום הדבקת הדיסקיות קריטי כדי שהמסך יוכל להיצמד בצורה יציבה ובטוחה למחשב שלכם, ועל כן החבר'ה ב-Mobile Pixels צירפו לערכה הוראות התקנה ובריסטול עם ארבעה חורים אותו מניחים על גב מסך המחשב שלכם, כדי להדריך את המשתמשים היכן למקם את המגנטים. היצרנית טוענת שהמסך הספציפי הזה מתאים בצורה הטובה ביותר למחשבי 13-14 אינץ', אבל אפשר גם להתקין אותו על מחשבים עם מסכים גדולים יותר.


לצורך הבדיקה, התקנתי אותו על המחשב הקבוע שלי, מחשב גיימינג OMEN 15 2020. הוראות ההתקנה מתחלקות לשניים: הוראות למחשבים עם מסכים בגודל 16 אינץ' ומעלה, או מחשבים עם מסכים בגודל 16 אינץ' ומטה. ההבדל בשיטות ההתקנה הוא שבמסכים גדולים יותר, על מנת לאפשר פתיחה מלאה של המסך מהצד, יש לבחור צד שאליו המסך ייפתח, ולמקם את ארבעת המגנטים קרוב יותר אליו ולא במרכז המחשב. לאחר שהדבקתם את המגנטים במקומם, מניחים את המסך במקומו, ואז ניתן לשלוף אותו החוצה. המסך נע על גבי מסילות, וגם המגנטים עצמם ממוקמים בתוך מסילות, מה שמאפשר למסך להמתח החוצה 2-3 סנטימטרים נוספים.

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)

Mobile Pixels Duex Plus DS (צילום: גד גניר)


באריזה של Duex Plus DS מגיעים שני כבלים לחיבור המסך למחשב: כבל USB C ל-USB C  (עם מתאם שהופך את אחד מחיבורי ה-USB C ל-USB A. הכבל הנוסף הוא כבל HDMI  ל-Mini HDMI. הדרך הפשוטה והנוחה היא לחבר את המסך באמצעות כבל ה-USB C בלבד למחשב. מה עושים מי ששקע ה-USB C במחשב שלהם תפוס ע"י מטען או משהו אחר? משתמשים בשני הכבלים: כבל ה-HDMI משמש לאות וידאו וכבל ה-USB C עם המתאם ל-USB A מספק למסך את ה-4.5 וואט שהוא צריך כדי לפעול.


ברגע שמחברים את המסך למחשב, הוא מזוהה מיידית כתצוגה נוספת, והשליטה בו מתבצעת דרך תפריט הגדרות התצוגה של Windows 11. למסך פאנל שליטה משלו שמוצג עליו בלחיצת כפתור בחלקו האחורי ודרכו תוכלו לשחק עם הגדרות הבהירות, הניגודיות ורויית הצבע, לבחור בין הגדרות שונות של טמפרטורת הצבעים המוצגים על המסך, מקור התוכן (שקע ה-USB C או ה-HDMI), הפעלה וכיבוי של סיבוב המסך האוטומטי ושחזור להגדרות יצרן. על הכתב, כל התהליך הזה נראה ארוך. בפועל, סיימתי הכל, משלב הדבקת המגנטים ועד לשינויים אחרונים בניגודיות המסך בתוך כ-10 דקות והמחשב היה מוכן לעבודה עם המסך הנוסף.


איך זה לעבוד עם Duex Plus DS? ממש נחמד, אבל צריך לקחת כמה דברים בחשבון. אתחיל מהטוב: המסך מצוין, המנגנון של השליפה שלו איכותי ועושה רושם עמיד, הוא קומפקטי וקליל לעומת מסכים אחרים שבדקתי ובסה"כ מדובר בתוספת שללא ספק הופכת את העבודה שלכם על המחשב הנייד לפרודוקטיבית ונוחה יותר. החלק הפחות מלהיב הוא העובדה שלמרות המשקל הקל יחסית, מחשבים ניידים ובייחוד צירי המסך לא תוכננו כדי לתמוך בתוספת המשקל הזאת, ומצאתי את מסך המחשב שעליו תלוי Duex Plus DS נשמט לאחור לפעמים ללא אזהרה מראש, בעיקר בעת תזוזה עם המחשב, אבל גם לפעמים בזויות מסוימות בהן הצבתי את המסך. סוגיה נוספת היא המגנטים: הם אמנם מאפשרים גמישות של הסרה וחיבור מחדש מהירים של המסך הנייד אל המחשב, אבל המגנטים עצמם שם כדי להשאר: הדבק שלהם חזק מאוד וקשה להתעלם מנוכחותם הבולטת על גב המחשב באלגנטי שלכם. אני מכיר אישית אנשים שהיו פוסלים מראש את המוצר הזה רק בגלל ארבעת הדיסקיות הכסופות שמתווספות . ניתן אגב להסיר אותם, ו-Mobile Pixels אף מצרפים לערכה סט מדבקות נוסף כדי לאפשר לכם להדביק את המגנטים מחדש על מחשב אחר או באותו מחשב אם בטעות הדבקתם אותם בצורה לא נכונה. מה עושים מי שרוצים להעביר את ה-Duex Plux DS בין המחשב הנייד הפרטי למחשב הנייד של העבודה? מוציאים לא פחות מ-139 ש"ח (!) כדי לרכוש סט מגנטים נוסף. לא חייבים אגב לעבוד עם המסך רק כשהוא צמוד לגב המחשב שלכם. ניתן בהחלט להעמיד אותו במצב אנכי על המעמד שלו. לצערי ב-Mobile Pixels לא חשבו על מי שרוצה להעמיד את המחשב במצב מאוזן, ואין דרך לעשות זאת ללא משענת מאולתרת.

(+)

  • מסך איכותי, חד עם צבעוניות נאה
  • דקיק וקומפקטי
  • לא יקר במיוחד

(-)

  • מכביד קצת על צירי המסך, גורם למסך המחשב להישמט לפעמים לאחור
  • מגנטים נוספים יקרים להחריד
  • לא כולם יתחברו ללוק של ארבעת המגנטים בחלק האחורי של המחשב

מחירו של Mobile Pixels Duex Plus DS ברשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 749 ש"ח. זה לא יקר במונחי מסכים חיצוניים, אם כי מדובר במסך קטן יותר מהקודמים שיצא לי לבדוק. הוא נוח לנשיאה בתיק, הוא דקיק ונתלה מהצד של המחשב שלכם באופן שמשאיר מקום פנוי על השולחן לסמארטפון או אפילו לעכבר. מעבר לכך, תהליך ההתקנה שלו, גם אם מעט מורכב ודורש זהירות ותשומת לב, עדיין, לא מסובך במיוחד. יש עדיין מה ללטש באופן שבו מתקינים את המסך על גב המחשב, לא לכולם יתאים להסתובב עם ארבעה מגנטים לא קטנים מודבקים עליו, והייתי שמח עם סט מגנטים נוסף לא היה מתומחר באופן שבו הוא מתומחר, אבל בסופו של דבר מדובר במוצר מוצלח שבהחלט משדרג את חויית העבודה על המחשב הנייד שלכם.

1 תגובות

  1. כתבה מקיפה גם קניתי ונאלצתי לקנות עוד 4 מגנטים במחיר השערוריתי. עוד חסרון שהמסך לא מגיע עם קייס שמגן עליו אלא הוא נכנס בתוך עצמו שזו הגנה לא מלאה. המוצר נראה מאד עדין. הייתי שמח אם היתה לו סוללה עצמאית

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר