כזה אני רוצה: Nexus 6P

כשמדובר במכשיר חשוב בשוק האנדרואיד כמו מכשיר חדש מסדרת ה-Nexus, אין סיכוי להמנע מהדלפות שיחשפו חלק מהמידע עליו לפני הזמן. הפעם, הספוילרים האלו קבעו שיא חדש, כאשר חלקים נרחבים מהמצגת שהעביר דיויד בורק מגוגל, כבר נשמעו מאוד מוכרים: לא רק שכל הפרטים אודות המכשירים החדשים נחשפו, אפילו המצגת עצמה דלפה יום קודם לכן. לטובת מי שלא מצוי בפרטים: בקצרה, גוגל השיקה שני מכשירי נקסוס: האחד, ה-Nexus 5X של LG, ממשיך דרכו של ה-Nexus 5, מכשיר בגודל סטנדרטי עם מסך 5.2 אינטש ומפרט טכני לא רע, הנמכר במחיר משתלם למדי. לצידו הושק מכשיר מעניין הרבה יותר (לפחות מבחינתי האישית): ה-Nexus 6P של Huawei, שמגיע כסוג של ממשיך דרך ל-Nexus 6 של מוטורולה משנה שעברה, אם כי עדיין ימשיך להימכר לעת עתה במקביל לשני המכשירים החדשים.

משמאל, ה-LG Nexus 5X. מימין, המכשיר הבא שלי ככל הנראה, ה-Huwaei Nexus 6P (קרדיט תמונה: Google)


אז למה ה-Nexus 6P עומד להיות המכשיר הבא שלי? קודם כל צריך לשאול למה הוא בכלל בתמונה. פאבלטים מעולם לא דיברו אליי. ה-Samsung Galaxy Note 3 נראה לי מסורבל מדי, וכך גם הפאבלטים של אסוס, ה-Fonepad Note 6 וכך גם ה-Zenfone 6. על הנקסוס 6 בכלל לא היה מה לדבר. אם 5.7 אינטש נראה היה לי גדול, 6 אינטש כבר לא שימושי. ואז הגיע ה-Note 4, טלפון שלמעט גודל המסך היה מושלם בזמנו. כל כך מושלם, שלמענו הצלחתי להתרגל אפילו בזמן הקצר שבו היה אצלי, למסך בגודל שכזה. גוגל, כמו יצרניות רבות אחרות שמודעות לרתיעה שיש לחלק מקהל היעד של המכשירים האלו ממסכי ענק, השתמשה בטריק הישן ביותר בספר וטענה שצמצמה את גודל המסגרת כדי ליצור מכשיר עם מסך בגודל 5.7 אינטש שאינו גדול משמעותית ממכשירים בעלי מסך בגודל יותר מיינסטרימי, 5.5 אינטש.


גם אם אני בולע את הצפרדע של היותו פאבלט, ה-Nexus 6P חוטא בשני מקומות שהבטחתי לעצמי שלא אתפשר לגביהם: הוא לא מאפשר החלפת סוללה, והוא לא מאפשר הרחבת זכרון. עם הזכרון זה קל: נכון, אין אפשרות להרחבת זכרון, אולם דגם ה-64 גיגה (הסתדרתי עד כה מצוין עם מכשירים בנפח של 16 גיגה+כרטיס זכרון של 32 גיגה) עולה בחו"ל 549 דולר, מחיר נסבל למדי למכשיר בסדר הגודל הזה. לגבי הסוללה הסיפור קצת יותר בעייתי. קוראי הבלוג הקבועים מכירים את עמדתי בנוגע למכשירים עם סוללות שלא ניתנות לפירוק: סוללה היא רכיב שביצועיו יורדים בתוך מספר חודשים. במכשירים בעלי סוללה נשלפת פשוט קונים סוללה חדשה והסוגיה נפתרת. במקרה של מכשירים עם סוללה מובנית, כמו ה-One X, החלפת סוללה הופכת לעניין מסובך. מצד שני, נושא ניהול צריכת החשמל במכשיר הוא אחד הדברים בהם גוגל החליטה לשים את הדגש. בשל כך, בנוסף לסוללה עצומה בקיבול של 3450mAh, גוגל הכריזה על Doze, פיצ'ר חדש ומסקרן במערכת ההפעלה אנדרואיד מרשמלו אשר מפחית באופן ניכר את צריכת הסוללה של המכשיר כשאינו בשימוש פעיל וע"י כך מאפשרת שימוש של עד 30% יותר זמן במכשיר. חייב להודות, הייתי מתלהב יותר מפיצ'רים שדואגים להרחיב את משך זמן השימוש במכשיר, ולא את צריכת החשמל כשאינו פעיל. זה חשוב, אני לא מזלזל לרגע ביכולתו של מכשיר שלא לפרוק את הסוללה שלו במנוחה באותו קצב שבו הוא פורק את הסוללה כשהוא בפעילות. יחד עם זאת, חשוב לי יותר לדעת שגם זמן השימוש האמיתי, כלומר, כשהמסך דלוק, גם הוא ארוך יותר. בסופו של דבר זה משהו שיצוף מאוד במהירות בביקורות של המכשיר הזה, ואז אוכל לקבל מושג איך הוא מתפקד בהיבט הזה.



היבט נוסף שהוחלט לשים בו את הדגש הוא יכולת הצילום. דורות שלמים של מכשירי נקסוס הגיעו לשוק וכללו מצלמות שבמקרה הטוב, ניתן היה להגדירן כ"לא רעות". ואז הגיעה ההכרזה של השבוע ובגוגל פתאום מדברים, ומדברים ברור ולעניין.

"Taking great photos in good light is relatively easy and something most smartphone camera do really well. Where it gets hard is low light. 80% of photos are taken in less than ideal light so it is important to really concentrate on that
We see the most challenging common photography use case is trying to take a quick snap of a kid and we have made a bunch of decisions to excel in such challenging scenarios."


בקצרה: בגוגל סוף סוף הבינו שצילומים בתנאי תאורה שאינה אידיאלית (צילומים בתוך חדרים) הם רוב הצילומים שאנשים מבצעים, ולכן חשוב למצוא דרך לשפר ספציפית את הצילומים האלו. איך עושים זאת? מפתח צמצם רחב יחסית (2.0. פחות רחב משל הגלאקסי אס 6 או הג'י 4, אבל לא הרבה פחות) וחיישן גדול במיוחד, עם כמות פיקסלים שאינה מוגזמת, מה שמייצר פיקסלים גדולים יחסית, שמסוגלים לקלוט יותר אור, ולהפיק תמונות באיכות טובה גם כשקצת חשוך. עד כמה בטוחים בגוגל במצלמות המכשירים החדשים שלהם? מספיק כדי לשחרר הצהרה די הזויה ומעוררת חשד האומרת שהם הגיעו למסקנה שהמצלמות כל כך טובות, שאין בהן צורך במייצב תמונה. מעבר לכך, זוכרים את UltraPixel? חיישני המצלמות של HTC? אלו עם המספר הנמוך להפליא של מגה פיקסלים שהשתמשו בדיוק באותו הסבר טכני שגוגל השתמשה בו השבוע? אם לא, אז אזכיר לכם בקצרה: הם לא משהו, מקווה שהפעם זה יהיה אחרת.

מבט מקרוב על מצלמת ה-Nexus 6P (קרדיט תמונה: Google)


אז למה בכל זאת לקנות אותו? לא חסרות סיבות: לא מדובר בסתם נקסוס. מדובר בדגם הפרימיום מבין שני הנקסוסים שיוצאים לשוק. יש בשם שלו אפילו "P" כדי לסמן זאת, כך אפילו אנשי צוות הנקסוס של גוגל הודו. כמכשיר פרימיום הוא מתאפיין במפרט טכני של מכשיר דגל לכל דבר: זכרון RAM בנפח של 3 גיגבייט, מעבד Snapdragon 810 v2.1 (תארו לעצמכם, גוגל הצליחה לשכנע את Huawei לבנות עבורה מכשיר שלא כולל מעבד מקורי משלה, אלא מעבד אמריקאי), את המסך הכי איכותי שסמסונג ייצרה עד כה, קורא טביעות האצבע המהיר ביותר שקיים במכשיר אנדרואיד (לפי ההערכות), רמקולים קדמיים שאמורים לספק איכות שמע מעולה, והכל עטוף בגוף מתכת שלפי הצילומים נראה נהדר.


מתוך המצגת של גוגל שדלפה לפני ההשקה (קרדיט תמונה: Google)



נותר רק לבחור צבע (קרדיט תמונה: Google)


תוסיפו לכך את העובדה שאלו מכשירי נקסוס. מכשירים המריצים אנדרואיד "נקי" לחלוטין ומקבלים עדכוני גרסא מהר יותר מכל מכשיר אחר, ולאורך יותר זמן מכל מכשיר אחר, ותקבלו חבילה שקשה לעמוד בפניה. עבור Huawei זוהי בהזדמנות אדירה. למרות שהנקסוס 6 יוצר ע"י מוטרולה, לא ניתן להגדירו כמכשיר הסיני הראשון בסדרת הנקסוס, מאחר ולנובו השלימה את רכישת מוטרולה רק כשבועיים לאחר השקתו של הנקסוס 6. לפיכך, Huawei היא באופן לגיטימי לחלוטין יצרנית הסלולר הסינית הראשונה אי פעם שזוכה בכרטיס כניסה להיכל המכובד של יצרניות מכשירי נקסוס. זו אינה תעודת ביטוח לעתיד. HTC לדוגמא ייצרה את מכשיר הנקסוס הראשון, ואת ה-Nexus 9, הטאבלט משנה שעברה. זה לא עזר לה להמנע מלהכנס לצרות לאחרונה. סמסונג שייצרה את הנקסוס השני והשלישי, לא היתה זקוקה באמת למכשירי הנקסוס שלה כדי להתמקם בשוק בתור יצרנית האנדרואיד הגדולה ביותר וגם אסוס הצליחה לא רע גם בלי קשר לשני דורות הנקסוס 7 שייצרה. LG החלה לייצר מכשירים מצוינים מרגע שהתחברה עם גוגל כדי לייצר את הנקסוס 4 אך זה לא הפך אותה ליצרנית דומיננטית, לפחות אם מסתכלים על פלח השוק הזעום שלה לעומת יצרניות אחרות. אז למה זו בכל זאת הזדמנות מצויינת עבור Huawei? כי היא קיבלה את ההזדמנות לייצר את מכשיר הפרימיום של גוגל. ככזאת, היא תוכל לשווק את מכשיריה ללא שום נחיתות מול יצרניות כמו סמסונג ו-LG, ונחיתות מתבטאת גם במחירי המכשירים. Huawei מעולם לא היתה הזולה מבין היצרניות הסיניות, אך כעת היא תקבל לגיטימציה ליישר קו עם יצרניות מהשורה הראשונה. הבחירה ב-Huawei והחשיפה לה תזכה כעת יכולה אף להשפיע לטובה על יצרניות סיניות אחרות. אם גוגל בחרה ביצרנית סינית לייצור מכשירי הנקסוס שלה, אין סיבה שמכשיריהן של יצרניות סיניות גדולות אחרות כמו Xiaomi, OnePlus ואחרות לא יהפכו לאופציה לגיטימית לחלוטין לקנייה. 

3 תגובות

  1. בקשר למצלמה, אתה יכול להיות רגוע.
    באתר dxomark שהרבה צלמים מקצועיים מסתמכים עליו, המכשיר מגיע למקום ה-3 ברשימת הסלולארים.
    האמת, הופתעתי לגלות שיש לו חיישן בגודל 1/2.3” שאפיין את מצלמות הפוקט עד לא מזמן.
    http://www.dxomark.com/Mobiles/Google-Nexus-6P-review-Serious-contender-for-mobile-photography

    השבמחק
  2. האם יצא לך לבדוק את ארכוס דיאמונד שמוכרים בבאג?

    השבמחק
  3. מתלבטת בינו לבין האל ג'י 4 האחרון, עם האקסטרה של הסוללה הנשלפת הרזרבית. יש למישהו טיפים בשבילי איך להחליט בין השניים? תודה לכל העונים

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר