כאלו השוויתי: Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P

עד השנה, נשמר פחות או יותר סדר  ברור וקבוע בכל מה שקשור לתזמון השקות של מכשירים חדשים. יצרניות האנדרואיד היו משיקות את מכשירי הדגל העיקריים שלהן באיזור פברואר-מרץ-אפריל, בסמוך או במהלך כנס MWC בברצלונה. במקביל, בשנים האחרונות החל להיווצר "גל שני". זה התחיל עם מכשיר ה-Note  הראשון של סמסונג, שמיצב את הגל הזה ככזה המורכב ממכשירי פאבלט, נישתיים יותר. משנה לשנה, המכשירים המושקים בגל הזה הפכו לחשובים יותר ומעוררי עניין. השנה, הגל השני הזה כלל בנוסף לסמסונג עם הנוט 5 שלה, גם את LG עם ה-V10 ואת סוני, שחיכתה עם סדרת ה-Z5 שלה (ועם ה-Z5 Premium, המסקרן ביותר בסדרה הזאת) עד לכנס IFA בברלין בסמוך לחודש ספטמבר. באוקטובר הוכרזו גם מכשירי ה-Nexus החדשים, וביניהם ה-Nexus 6P של Huaweiכך נוצרה רביעיית מכשירי פרימיום סופר אטרקטיבית ומסקרנת ששווה פרוייקט השוואה מיוחד.

Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P (צילום: גד גניר)


בערך בתקופה הזאת הבנתי שאני זקוק לסמארטפון חדש. הכרזתי על כך בפוסט מיוחד שבו גם הסברתי מהם הקוים שינחו אותי בבחירת הסמארטפון החדש שלי. אם עקבתם אחר הבלוג בחודשים האחרונים, ודאי שמתם לב שלא טרחתי לחכות לסיום הפרוייקט הזה, והזמנתי לעצמי את ה-Nexus 6P, לאחר שכבר הכרזתי שזהו המכשיר הבא שלי. איזה ערך אובייקטיבי יכול להיות להשוואה בין ארבעה מכשירים שאחד מהם רכשתי בעצמי? ובכן, את ה-Nexus 6P שלי רכשתי בחו"ל, במחיר זול יותר מזה הנמכר בישראל, ובנפח שכלל אינו נמכר בארץ. כפי שתראו בהמשך, רוב הזמן, הפערים בין המכשירים די מינוריים. לפיכך ברגע שיכולתי לקנות אחד מהם (ולא אכחיש, אחד שהיתה לי העדפה ברורה כלפיו) במחיר טוב, עשיתי זאת. עם זאת, כאשר אני בא לבחון את המכשירים זה מול זה, ושואל את השאלה איזה מהם הוא המכשיר הטוב ביותר ושהייתי ממליץ על קנייה שלו בישראל, התחרות נפתחת מחדש.

את ארבעת המכשירים ניסיתי לתקופה של לפחות שבועיים וחצי כל אחד. במהלך התקופה הזאת השתמשתי בכל אחד מהם כמכשיר האישי והיחיד שלי, כאשר על כל אחד התקנתי את כל האפליקציות שלי. ניסיתי את ארבעת המכשירים בשימוש סטנדרטי ואינטנסיבי. לאחר שפרסמתי את הביקורת שלי על כל אחד מהמכשירים בנפרד, ביקשתי לקבל אותם בשנית (או להשאיר את חלקם אצלי עד לסיום הפוסט הזה), כדי שאוכל לבדוק אספקטים מסוימים במקביל על כולם בו זמנית.

Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P (צילום: גד גניר)
ביצועים
שלושה מבין ארבעת מכשירי הפרימיום בהשוואה הזאת מגיעים עם מעבד מבית קוואלקום, וזה קורה בשנה לא פשוטה עבור היצרנית האמריקאית. המעבד החזק ביותר (ה-Snapdragon 810, המעבד של ה-Z5 Premium וה-Nexus 6P) שלה החל את דרכו השנה עם תדמית בעייתית, של מעבד המתחמם באופן קיצוני בעת פעילות, מה שפוגע בביצועיו. לפיכך, יצרניות כמו LG ו-Samsung בחרו להשתמש במעבדים אחרים. LG לקחה סיכון מסוים ובחרה בדגם מעט פחות חזק של קוואלקום (ה-Snapdragon 808, אותו מעבד ששילבה קודם גם ב- G4) וסמסונג בחרה באופציה הביתית, מעבד Exynos 7420 (ששולב גם ב-Galaxy S6, Galaxy S6 Edgeואחיו התאום והיפה יותר של ה-Note 5, ה-+Samsung Galaxy S6 Edgeסמסונג ו-LG הן גם החברות היחידות בהשוואה שמשתמשות בזכרון RAM בנפח של 4GB, בעוד Huawei ו-Sony הסתפקו רק ב-3. 

ניצלתי את הפוסט הזה כדי לעשות משהו שאני בדר"כ לא נוהג לעשות, מבחן ביצועים, של Antutu. הרצתי את מבחני הביצועים אחרי שימוש בן מספר ימים במכשירים, וזה יכול להסביר את הפער המסוים בין הציונים שהתקבלו לבין הציונים הגבוהים ש-Antutu מפרסמת באופן רשמי. מעבר לכך, החלטתי לתזמן באופן אישי את זמני הפתיחה של אפליקציות על המכשירים (לאחר איתחול). התוצאות, בטבלה הבאה:



הטבלה משקפת באופן די נאמן למציאות את חויית השימוש במכשירים האלו. כולם מהירים מאוד, אם כי בהשוואה מדוייקת, רואים יתרון ל-Note 5 על פני כל השאר. הבדל של שניה במשך הזמן שלוקח לאפליקציה להיפתח לא נראה כמו משהו משמעותי על הנייר, אך כשרוצים לצלם בוידאו תינוקת שלמדה טריק חדש ומי יודע כמה פעמים תחזור עליו, השנייה הזאת, והמהירות הכללית של המכשיר, עושים את ההבדל. לכן, נראה שהפעם, הבחירה של סמסונג במעבד הביתי שלה הוכיחה את עצמה. ה-Note 5 אכן זריז יותר בפתיחה של אפליקציות, עובד מהר יותר באופן כללי, מתחמם פחות, ומנצח בבירור בסעיף זה. ההישג של סמסונג מרשים אפילו יותר כשלוקחים בחשבון שה-Note 5 מגיע עם הממשק הייחודי של סמסונג, ה-Touchwiz, ומצליח לתת תחושה זריזה יותר אפילו מה-Nexus 6P אשר מריץ גרסת אנדרואיד נקייה ועדכנית יותר.

Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P (צילום: גד גניר)


עיצוב חיצוני, נוחות שימוש ועמידות
קצת קשה לדבר על נוחות שימוש במכשירים עם מסכים בגודל 5.7 אינטש (וה-Z5 Premium  עם 5.5 אינטש). עם זאת, בגלל האתגר הזה, הנושא הזה חשוב ביותר. ה-Note 5 הוא המכשיר שמידותיו הכלליות הן הקטנות ביותר, והוא זהה למעשה בגודלו ל-Xperia Z5 Premium, אם כי לאחרון יש מסך קטן יותר. מכשיר קטן יותר הוא גם מכשיר נוח יותר לאחיזה, לשימוש, ולאחסון בכיס. מצד שני, בשל ההתעקשות על עיצוב דומה לזה של סדרת ה-Edge ובחירה בשילוב של זכוכית ומתכת המשווים לו מראה מאוד יוקרתי, המכשיר עצמו לא מאוד נעים למגע. מעבר לכך, קשה לשכוח את הטעות המביכה בתכנון שלו: הכנסת הסטיילוס לתוכו בכיוון ההפוך יכולה לגרום לו לנזק בלתי הפיך. 

Samsung Galaxy Note 5 (צילום: גד גניר)


ה-V10 הוא אחד המכשירים הגדולים בהשוואה הזאת (כל כך גדול שקצת קשה לתפעל בו את אחד הפיצ'רים הכי בולטים בו, המסך הנוסף), אך הודות לגימור המחוספס בגבו, אין חשש שיחליק וייפול מהיד. בכלל, המכשיר הזה נעים לאחיזה ונראה מעולה. מעבר לכך, לטענת LG הוא קיבל תקן עמידות מיוחד מהצבא האמריקאי. עם זאת, מספר משתמשים (ביניהם לפחות כתב ישראלי אחד) דיווחו על כך שמסך המכשיר נותר סדוק לאחר נפילה על הרצפה. 

LG V10 (צילום: גד גניר)


ה-Nexus 6P יפיפה, המכשיר האטרקטיבי ביותר בעיני מכולם, אולם הוא גם הגדול מכולם, עשוי מתכת ופס הזכוכית בחלקו האחורי, לפחות עפ"י דיווחי גולשים, שביר במיוחד ולטענת חלק מהמשתמשים אף נוטה להיסדק באופן ספונטני. לכך יש להוסיף את מבחן הכיפוף שנערך לו, מבחן שנוי במחלוקת אך כזה שתוצאותיו השאירו בי, כקונה, רושם גרוע מאוד על עמידות המכשיר הזה. 

Nexus 6P (צילום: גד גניר)


ה-Z5 הוא המכשיר הכי פחות ידידותי ליד שלי, בעיקר בגלל הפרש הגבהים המרגיז בין שולי המכשיר לגב שלו. מעבר לכך, זהו המכשיר היחיד בהשוואה שטוען לעמידות במים. סוני, כבעלת ניסיון כאוב עם משתמשים שהצליחו לגרום נזקי מים למכשיריהם,כבר לא מפרסמת את עמידותו במים באופן בולט, ומוכנה למימוש האחריות במצב של נזקי מים, במקרים בודדים בלבד. אז נכון, רוב האנשים שרוכשים סמארטפונים (ובייחוד סמארטפונים יקרים כמו הארבעה האלו), טורחים וקונים קייס שמגן על הטלפון ומשנה את המראה שלו. מצד שני, הקייס בעצמו מוסיף למימדי המכשיר, כך שגם אם בכוונתכם למגן את המכשיר שלכם, נקודת הפתיחה, המימדים שלו, הם משהו שחשוב לשים לב אליו, ולכן בסעיף הזה מנצח ה- Galaxy Note 5, אם כי לא מדובר בניצחון מפואר במיוחד.

Sony Xperia Z5 Premium (צילום: גד גניר)


מסך
עוד סעיף שבו זוכה ה-Note 5: זה לא שהאחרים נראים רע, פשוט המסך של ה-Note 5 נראה הכי חי, הכי מרשים ובולט על פני כל השאר. מעבר לכך, בעוצמת הבהירות המקסימלית שלו, הוא מואר יותר מכל שאר המסכים. באור יום, תחת אור בוהק, גווני הצבע במסך משתנים בדומה לאפקט של מחזיר אור ומאפשרים שימוש נוח במכשיר. גם ה-LG V10 מתמודדu היטב עם אור יום ומציג צבעים חיים לא פחות מאלו שמציג ה-Note 5. ה-Nexus 6P טיפה איכזב אותי בסעיף הזה: פאנל המסך שלו מיוצר ע"י סמסונג, אם כי מדובר במסך AMOLED ולא Super AMOLED כמו ה-Note 5. זאת הסיבה שבניגוד לציפיות שלי, המסך של ה-6P לא נראה מרשים כמו זה של ה-Note 5 אם כי קשה למצוא משהו רע להגיד עליו. עוד מכשיר מאכזב בסעיף הזה הוא ללא ספק ה-Sony Xperia Z5 Premium, המכשיר הראשון בעולם המציג רזולוציית 4K. שימו בצד את העובדה שלמעט תכנים ברזולוציה חסרת התקדים הזאת, הרזולוציה הקבועה על המסך היא "רק" 1080p. המסך הזה נראה חיוור יותר, ומעט אנמי בצבעים אותם הוא מציג בייחס לכל השאר.

Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P (צילום: גד גניר)


מצלמה
מצלמה איכותית היא ברוב המקרים מה שמפריד בין מכשירים זולים למכשירי דגל. מצלמה של מכשיר דגל תאפשר לכם להגדיל את התמונה לגודל 100% וכמעט ולא להבחין בגרעון, עיבוד יתר או טשטוש. מצלמה של מכשיר דגל מסוגלת להתמודד בכבוד עם תנאי תאורה קשים, או עם אובייקטים שזזים במהלך הצילום, ולהתמקד במהירות. כל ארבעת המכשירים בהשוואה הזאת מגיעים עם מצלמות מצויינות שאמורות לעמוד בציפיות לא פשוטות: ה-Z5 Premium הוכתר ע"י לפני מספר חודשים ע"י אתר Dx0 כסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר בשוק (תואר אותו איבד לאחרונה ל-+Edge). צמוד אליהם בדירוג האתר הזה נמצא ה-Note 5 אשר ממשיך מסורת מאוד מכובדת של מצלמות סלולריות מעולות. ה-V10 מחזיק במצלמה עם מפתח הצמצם הרחב ביותר f/1.8, וה-Nexus 6P הוא מכשיר הנקסוס הראשון בו גוגל התחייבה לתת דגש לנושא המצלמה, והבטיחה כי ייתן ביצועים מעולים גם בצילום בתוך מבנה, הודות למבנה חיישן חדש עם פיקסלים בעלי שטח גדול יותר מהרגיל.


כפי שניתן לראות בתמונות, ההבדלים באיכות התמונה אינם גדולים במיוחד, אך קיימים. לטעמי, המצלמה של ה-Note 5 והמצלמה של ה-Nexus 6P הן הטובות ביותר מבין הארבעה, ומציעות תמונה חדה, איכותית, עם צבעים נאים וחיים. ה-Z5 Premium פחות מרשים אמנם מהאחרים באיכות התמונה שהוא מציע, אך הוא וה-Note 5 מתמקדים מעט מהר יותר מה-Nexus 6P, והרבה יותר מהר מה-V10. לפיכך, גם בסעיף זה מנצח ה-Note 5.

Samsung Galaxy Note 5, Sony Xperia Z5 Premium, LG V10 ו-Huawei Nexus 6P (צילום: גד גניר)


סוללה
עד לפני שנתיים בערך, רוב יצרניות האנדרואיד התהדרו ביתרון בולט אחד על פני מכשירי אייפון: האפשרות לפתוח את גב המכשיר ולהחליף בו סוללה (וגם להוסיף כרטיס זכרון). כיום, מבין ארבעת מכשירי הפרימיום בשוק, רק אחד מאפשר את הפעולה הזאת, ה-LG V10. חבל רק שזמן הסוללה שלו הוא הקצר ביותר מבין הארבעה. ה-Nexus 6P, בין הראשונים בשוק שתומך בטכנולוגיית ה-Doze, אכן מחזיק מעמד לאורך זמן כאשר לא נעשה בו שימוש, אבל לא מציע ביצועים יוצאי דופן כשהוא כן בשימוש. מעבר לכך, גם חיבור הטעינה שלו USB Type C מסבך את העניינים. הוא אמנם מציע חיבור דו כיווני, אבל מחייב קנייה של כבלים חדשים אחרי שנים של שימוש ב-MicroUSB, ואם תרצו להבטיח שלא ייגרם נזק למכשיר שלכם או למה שטוען אותו, תאלצו לקנות כבלים איכותיים ויקרים. ה-Note 5 מציע גם את הסטנדרט לקטגוריה הזאת, קצת פחות מיום בשימוש סביר. עם זאת, הטעינה המהירה שלו אכן מהירה מאוד, בתנאי שמדובר במטען של סמסונג. המנצח בסעיף זה הוא ללא ספק ה-Z5 Premium. הדורות הקודמים של סוני הציעו משך זמן סוללה יפה וכך גם מכשיר הפרימיום הנוכחי שלה שבמצב רגיל מספק קצת יותר מיום שלם, וכפול מזה במצב STAMINA, בלי פגיעה מורגשת בביצועים.

שמע
בשימוש רגיל, באפרכסת, כל הטלפונים מציעים איכות שמע דומה, אך ה-LG מתאפיין בעוצמה גבוהה יותר מהשאר. בשימוש ברמקול, התכנון של ה-Nexus 6P הכולל רמקולים קדמיים, בהחלט בא לידי ביטוי, ומייצר סאונד חזק מעט יותר מכל השאר. שומעים מוזיקה דרך הסלולרי רוב הזמן? ה-V10 יציע את איכות השמע הטובה ביותר מבין כולם בשימוש באזניות, בין השאר הודות למצב 32BIT שבפועל הופך את הסאונד לצלול יותר. לפיכך, המנצחים כאן הם ה-Nexus 6P  וה-LG V10



המנצח: Note 5


Samsung Galaxy Note 5 (צילום: גד גניר)


לא פחות מ-1000 ש"ח מפרידים בין המכשיר ה"זול" ביותר בהשוואה הזאת (ה-Nexus 6P, במחיר של 2935 ש"ח), ליקר ביותר (ה-Z5 Premium, עם מחיר לא ידידותי של 3949 ש"ח). מחירו של ה-Note 5 ממקם אותו במקום טוב באמצע (3390 ש"ח), אך ברוב הפרמטרים בהשוואה הזאת הוא מוביל על פני המכשירים האחרים: הוא המהיר מכולם כמעט בכל פעולה ולאורך זמן, יש לו מצלמה שיודעת להתמקד מהר ולהפיק את התמונות האיכותיות ביותר מבין ארבעת המכשירים, המסך שלו מציג את התמונה המרשימה ביותר ונשאר שימושי גם תחת השמש, והוא גם פיזית הכי "קטן" מכל הארבעה, כך שגם אם אתם עקרונית נגד פאבלטים, שווה לנסות להחזיק אותו ביד ולראות שהוא קרוב מאוד במימדיו לטלפונים סטנדרטיים עם מסכים קטנים יותר. בפרמטרים בהם הוא לא מצטיין ביחס לאחרים, הוא רחוק מאוד מלעשות בושות. לפיכך, אין ספק שה-Note 5 כמו קודמיו, הוא כרגע פאבלט האנדרואיד הטוב ביותר בשוק. עם זאת התחרות של סמסונג השנה בסגמנט הזה היתה קשה מתמיד, פערי האיכות בין המכשיר שלה לפאבלטים אחרים הצטמצמו, ולכן גם אם נכון להיום היא עדיין מצליחה להשקיף מלמעלה על המתחרות, זה לא אומר שזה יהיה המצב גם בשנה הבאה.

8 תגובות

  1. מעניין לראות את בדיקת מהירות מערכת הפעלה על אותם מכשירים בדיוק בעוד 4-5 חודשים, תוצאות אחרות לגמרי.
    סמסונג אלופים בלהוציא מכשיר מצוין ולהוציא למשתמשים את המיץ עד לקבלת עדכון תוכנה או תיקון באג

    השבמחק
  2. כל הכבוד על העבודה הברוכה. הבעיה הגדולה היום שסקר מכשירים טוב כנראה רק לחצי שנה...

    השבמחק
  3. ביקורת מעולה , חסר לי (או שפיספסתי) תמיכה בכרטיס זכרון חיצוני , שהנוט והנקסוס לא תומכים , אם אני לא טועה הסוני תומכך עד 128 וה v10 תומך עד 2 tb , מכשיר שהיה יהול להיכנס גם לביקורת הוא ה moto x pure שלצערי לא נמכר בארץ.
    בלוג מעולה !

    השבמחק
  4. יפה. אבל אתה לא יכול באמת לבחון מכשיר עד שאתה לא משתמש בו בצורה אינטנסיבית במשך כמה חודשים. למשל, הנקסוס 5 שלי, כבר שנתיים בשימוש אינטנסיבי. ו.. כמו חדש.מכשירי הגלקסי של סמסונג(למיניהם וסוגיהם השונים) מזמן איבדו אמון אצלי ביחס לימידות לאורך זמן.
    בנוסף,יש גם את עניין המחיר.
    באמת שצריך סחבה טובה כדי להשקיע משכורת שלמה בפלאפון.אאכ יש הבדל ניכר במיוחד.
    אבל בעולם שמחליפים כל שנה/שנתיים(ופחות) נייד, צריך סיבה מאוד טובה להוציא ככ הרבה כסף. בנוסף, יש את העניין של המחיר בארה"ב של הנקסוסים(נמוך משמעותית) ומי שמביא אותו משם, קונה מכשיר בחצי מחיר מהnote.
    בקיצור. עם המחירים האלו. חשוב לנו להבין איך מתמחרים ביצועים. ובהחחט אפשר להגיד, שהמחיר לא מצדיק. ולכן זה הופך את היקר יותר, לא בהכרח לטוב יותר.

    השבמחק
  5. חארטה.
    הזמן סוללה בV10 מספיק ליותר מ9 שעות.
    אני אישית בדקתי את זה.

    השבמחק
  6. תענוג - סיקור אליפות!

    השבמחק
  7. סקירה מעולה!!!!

    השבמחק
  8. אהבתי מאוד , תודה רבה .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר