שידור חי של ההכרזות של HTC וסמסונג, היום ב-MWC

הספירה לאחור עומדת להסתיים. הערב יוכרזו ב-MWC, תערוכת הסלולר הגדולה בברצלונה שני מכשירי דגל של שתי היצרניות החשובות ביותר של סמארטפונים מבוססי אנדרואיד. בניגוד לאפל המזרימה את השידור החי של הכרזותיה רק לבעלי מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים מתוצרתה, סמסונג ו-HTC מעבירות את השידור לכל החפץ בכך דרך Youtube. מה עם LG וסוני? אחרי רצף בלתי פוסק של הכרזות בתדירות גבוהה, הסבירות שסוני תכריז על ה-Xperia Z4 נמוכה יחסית, אך כנראה שתכריז במהלך הימים הקרובים על טאבלט חדש. LG שהכריזה על ה-G- Flex 2 ב-CES בחרה שלא להכריז על ה-G4 במהלך MWC, יש האומרים בגלל החשש שסמסונג והאחרות יגנבו לה את ההצגה.

אז מה מחכה לנו השנה? לפני השמועות לא מעט, אבל ככה זה תמיד עם שמועות, וסביר להניח שאת הערב נסיים עם פרצופים חמוצים של כתבי טכנולוגיה ברחבי העולם על כך ששוב אין חידושים מסעירים. אחרי שנוריד מהפרק תצוגה תלת מימדית, מקלדת וירטואלית המוקרנת על השולחן, זכוכית ספיר שעמידה בפני פגזי טנק מרכבה סימן 4, גרסאות מתכת ופלסטיק של אותם מכשירים, ושמועות אחרות שנשמעות בדר"כ לפני השקות כאלו, נקבל ככל הנראה שני מכשירים מעולים, שלא יהוו מהפכה על פני הדור הקודם, אך בהחלט יראו כמו התפתחות אבולוציונית של מכשירי הדגל של HTC וסמסונג, יצרניות האנדרואיד הותיקות והחשובות בשוק.

HTC
מכשיר הדגל של HTC, בשמו הצפוי One (M9), נראה עפ"י ההדלפות דומה מאוד למכשיר אותו הוא מחליף, ה- One (M8). תמונות שפורסמו מציגות קווים כלליים דומים מאוד: מכשיר עשוי מתכת ברובו, כשההבדל העיקרי הוא אלמנט המצלמה שהפך למרובע. המפרט שלו צפוי לכלול את מעבד ה-Snapdragon 810 בעל 8 הליבות, זכרון RAM בנפח של 3 גיגהבייט, אחסון פנימי בנפח של 32 גיגה בייט. המכשיר יריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 5, ומעליה את ממשק ה-Sense בגרסא 7. עד היום HTC לא הציגה מכשיר עם מסך בעל רזולוציה של 2K, וההערכות הן שגם ה-M9 יתברך במסך ברזולוציית FHD  (1920 על 1080 פיקסלים "בלבד")


HTC One M9  (צילום: http://www.nowhereelse.fr/)



אחד השינויים המשמעותיים ביותר הצפויים במכשיר הדגל החדש של HTC הוא בתחום המצלמה. HTC בוחרת לוותר על טכנולוגיית האולטרא פיקסל שלא ממש הוכיחה את עצמה, ותשלב ב-One (M9) חיישן סטנדרטי בעל רזולוציה של 20.7 מגה פיקסל.

לצפייה בשידור החי, היום ב-17:00, של ההכרזה של ה-HTC One (M9):





סמסונג:
כמו בשנה שעברה, גם השנה מדברים על שני מכשירים שסמסונג תשיק בבת אחת. בשנה קודמת השמועה הזאת לא התממשה, אך לאור ההשקה הכפולה של ה-Note 4 וה-Note Edge במהלך IFA, ולאחר שהודלפו תמונות שנראות אמיתיות לגמרי של ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge, סביר להניח שהפעם השמועות האלו יתבררו כנכונות. שני המכשירים צפויים להמשיך את הקו בו נוקטת סמסונג במכשיריה החל מהמחצית השניה של 2014, ועיקרו השקעה בעיצוב יוקרתי הכולל שימוש במתכת (כמו ב-Galaxy Alpha, וב-Galaxy A5). מסך המכשיר צפוי ליישר קו עם הסטנדרט שהציבה LG בשנה שעברה עם ה-G3 ולהציג רזולוציית 2K. לאור העיכוב בלו"ז של קוואלקום עם ה-Snapdragon 810, המעבד עליו מבוסס ה-S6 צפוי להיות מעבד מבית סמסונג, אם כי לא מן הנמנע שכמו בשנים קודמות, סמסונג תשיק דגמים שונים לאיזורים שונים בעולם שכוללים מעבדים של יצרניות שונות. זכרון ה-RAM צפוי לגדול לנפח של 3 גיגה בייט, וכרגיל, סמסונג תאפשר את הרחבת הזכרון עם כרטיס זכרון. אין מידע על הסוללה אך יש לקוות כי סמסונג תמשיך להיות בין החברות היחידות שמציעות אפשרות שליפה והחלפה של הסוללה. מעבר לכך, למרות המאמצים לשמור על עובי דק במיוחד של המכשיר, אני מחזיק אצבעות שסמסונג תשלב במכשיר הדגל שלה לשנת 2015 סוללה בעלת קיבול גדול, שתאפשר זמן סוללה ארוך יותר, למרות המפרט המרשים.

Samsung Galaxy S6 ו-Galaxy S6 Edge (צילום: http://www.androidcentral.com/)


השמועה המעניינת והאופטימית ביותר לגבי ה-Galaxy S6 נכון לרגעים אלו מדברת על צמצום דראסטי בממשק ה-TouchWiz השנוא של סמסונג, ממשק שלאורך השנים נמתחה עליו ביקורת עזה על כך שמאט ומעמיס על המכשירים של היצרנית הקוריאנית. כולי תקווה שגם סורק טביעות האצבעות יוחלף לכזה המאפשר את פתיחת המכשיר בלחיצה (כמו באייפון) או כל פתרון אחר שיאפשר שחרור נעילה נוח יותר.


לצפייה בשידור החי היום ב-19:30, של ההכרזה של ה-Samsung Galaxy S6:


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר