כזה ניסיתי: HP Spectre x360

מי שעוקב אחרי הבלוג באופן קבוע יודע שאני משתדל לקחת לבדיקה בעיקר מחשבים ניידים שהייתי רואה את עצמי קונה. לרוב אני מכוון לעבר מחשבים במחיר נמוך יחסית, וגם כשיבואנים מציעים לי מחשבים לבדיקה, אני מבקש בדר"כ לקבל את הגרסאות היותר זולות של המחשבים האלו. מפעם לפעם אני חורג מהכלל הזה, ומתפתה לקבל מחשבים שאין סיכוי שהייתי מוכן לשלם את הסכום שנדרש עבורם. כזה הוא ה-HP Spectre x360, מחשב 2 ב-1 מהסדרה היוקרתית של HP.

HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)


יחידת הבדיקה שנשלחה אליי היא הקונפיגורציה החזקה ביותר בה תוכלו לרכוש את המחשב הזה. היא כוללת מעבד Core i7 6500U, אשר שייך לדור השישי, החדש ביותר של מעבדי הסדרה הזאת של אינטל. זהו המעבד החזק ביותר של אינטל עבור מחשבים ניידים  אולטראבוקים במימדים האלו, והוא בנוי בארכיטקטורת 14 ננו-מטר. שתי ליבות המעבד פועלות במהירות שעון של 2.5Ghz בשגרה, ויכולות להגיע למהירות של 3.1 Ghz במצב טורבו. זכרון ה-RAM של ה-Spectre x360 הספציפי הזה עומד על 8 גיגה, והדיסק הקשיח בטכנולוגיית SSD מגיע בנפח של 512 גיגה. עם מפרט כזה אסור לגמגם ואסור לקפוא, ואכן, המחשב הזה מהיר כשד, וחלק להפליא. לא ריחמתי עליו: ערכתי איתו תמונות, סרטוני וידאו (גם את הסרטון של ה-+GoPro HERO), הרצתי עליו סרטי HD, עבדתי על קבצי Excel מהגיהנום, ובשום מצב הוא לא הראה סימני חולשה, גם לא כאשר שילבתי בין כמה מהפעולות יחד. גם העתקה והעברה של אלפי קבצים בנפחים גדולים נמשכה זמן קצר מתמיד, ככל הנראה הודות לשילוב בין המעבד העוצמתי לכונן ה-SSD המהיר. ה-HP Spectre x360 עולה תוך 12 שניות ממצב כבוי, או שניה וחצי ממצב שינה. תענוג לעבוד על מחשב מהיר כל כך, בלי הצורך לעשות חשבון האם כדאי לי כרגע לעשות פעולה מסויימת, או לחכות שהמחשב יסיים פעולה אחרת. הכל מתבצע ללא שום השהייה או איטיות, ועם מפרט כזה, חסר לו שזה היה אחרת. כל הזמן הזה המחשב שומר על טמפרטורה סבירה, וגם רחש המאווררים בפעילות אינטנסיבית נסבל ולא מפריע יתר על המידה.


ה-HP Spectre x360 שבחנתי הגיע עם המסך האיכותי ביותר בסדרה הזאת, מסך מגע בגודל 13.3 אינטש עם תאורת LED, וברזולוציה גבוהה של 2560 על 1440 פיקסלים, או אם תרצו - 2K. הגימור של זכוכית המסך הוא מבריק, מה שאומר שדי מהר הוא יתכסה בטביעות אצבעות, וזה גם אומר שהוא מחזיר המון השתקפויות. עם זאת, הבהירות המקסימלית של המסך מאפשרת עבודה נוחה גם מול תריסים פתוחים, וגם מבעד למעטה טביעות אצבעות. זויות הצפייה כאן פנטסטיות והצבעים כמעט ולא מתעוותים כשמביטים במחשב מהצד.

HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)

HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)


ה-x360 בשם המחשב מצביע על תצורת ה-2 ב-1, מסך המסוגל להתקפל לאחור עד שהוא נצמד למקלדת, תצורה דומה לזו של ה-Yoga 2 של לנובו, וגם ה-Dell Inspiron 3147. זוהי תצורה פופולארית מאוד שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. שני צירים רחבים המחברים בין המקלדת והמסך מסוגלים לנוע בזוית של 180 מעלות, אך לא בולטים החוצה, ומאפשרים פרופיל שטוח כאשר המחשב פתוח לרווחה. Spectre הוא שם הסדרה, סדרת יוקרה (בניגוד נניח ל-Pavilion) של מחשבים העשויים מתכת ובתוך סדרת היוקרה הזאת, הדגם הספציפי שקיבלתי הוא הדגם עם הגימור היותר יוקרתי, עם שילוב של אפור כהה בגוף המחשב, וצבע זהב בדפנותיו. מעבר לעובדה שהוא נראה (לדעתי, ולדעת כל מי שראה אותי עם המחשב הזה) מעולה, הוא גם משדר משהו מאוד אמין ומאוד עמיד. במשך שלושה שבועות הסתובבתי איתו באותו תיק יחד עם אייפד 3 מיני ומחשב עסקי של דל, צמודים זה לזה. ה-Spectre x360 יצא מהבילוי המשותף הזה ללא שום סימן או שריטה על גוף המתכת שלו. הצירים קשיחים דיו כדי לאפשר ליצור איזו זוית שתרצו בין המסך למקלדת, אך גם רכים מספיק כדי שלא תצטרכו להתאמץ יותר מדי כדי לעשות זאת. דווקא עם פתיחת המחשב טיפה הסתבכתי בימים הראשונים: שני חלקי המחשב צמודים זה לזה ואין ביניהם הפרש גבהים או מרווח גדול מספיק כדי שניתן יהיה לעשות זאת בקלות עם האצבע. במקום זאת, HP יצרה מרווח קטן בדופן הקדמית של המקלדת ובעזרת שימוש בציפורן, ניתן בסופו של דבר להתרגל לתהליך הזה של פתיחת המחשב. השימוש הנרחב במתכת הופך את המחשב הזה לכבד למדי ביחס לגודל שלו ולמחשבים אחרים מסוגו, 1.45 ק"ג.

HP Spectre x360- מצב אוהל (צילום: גד גניר)

HP Spectre x360 - מצב טאבלט (צילום: גד גניר)

HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)


המקלדת של ה-Spectre x360 מצויינת: המקשים מחזירים פידבק מצוין ונוח להקליד עליהם לאורך זמן. המרווח ביניהם מאפשר הקלדה נוחה, והגודל שלהם אידיאלי. משטח העכבר הממוקם לפני המקלדת הוא אחד ממשטחי העכבר הענקיים ביותר בהם יצא לי לעשות שימוש. גם כאן ישנה עקומת למידה מסויימת: המשטח עצמו מדויק, אך בשבוע הראשון קרו לי לא מעט מקרים בהם הקטנתי והגדלתי את הזום בדפדפן או באופיס בטעות, לאחר שהנחתי יותר מאצבע אחת על המשטח (הרגלים ישנים, אני עובד בדר"כ עם T100 עם משטח עכבר שניתן להכניס כמעט שלושה מסוגו בשטח שתופס משטח העכבר הזה). מעבר לכך, קרו לי מספר מקרים בהם ניסיתי ללחוץ על הכפתור הימני במשטח העכבר, במיקום היחסי בו אני רגיל למצוא אותו, אך גיליתי שלמעשה בגלל הרוחב של משטח העכבר, אני נמצא עדיין עמוק בגבולות הכפתור השמאלי. זה הכל עניין של הרגל. כעבר שבוע כבר התרגלתי לשטחים העצומים שבידי, וכעת יהיה לי לא פשוט להחזירם.

המקלדת של ה-HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)

משטח העכבר של ה-HP Spectre x360, מהגדולים בהם יצא לי לעשות שימוש (צילום: גד גניר)


מבחינת חיבורים, המחשב הזה מציע פחות או יותר כל מה שמשתמש סטנדרטי עשוי להצטרך: שקע HDMI סטנדרטי, שלושה שקעי USB, שקע DisplayPort, שקע אזניות, וקורא כרטיסי SD. כפתור ההדלקה של המחשב ממוקם בדופן השמאלית של המחשב, והוא שקוע קצת פחות ממילימטר בתוך הדופן. כך, הוא לא נלחץ בטעות. HP חברה ל-Bang & Olufsen, יצרנית אודיו מובילה שכבר בדקתי בעבר מוצרים שלה והתענגתי מכל רגע של שימוש בהם, ושילבה רמקולים שלה במחשב הזה. בדגמי ה-15.6 אינטש של ה-Spectre x360 ישנם כארבעה רמקולים, בעוד בדגמי ה-13.3 יש מקום רק לשני רמקולים. הסאונד שהמחשב הזה מייצר נשמע לא רע, אך גם לא יוצא דופן באיכותו, ולמען האמת גם חלש יחסית בעוצמתו.


מבט על צידו השמאלי של ה-HP Spectre x360 (צילום: גד גניר)


זמן הסוללה המקסימלי המוצהר של סדרת ה-Spectre x360 עומד על 13 שעות (או 12.5 שעות אם מסתכלים על הנתונים של אתר HP באוסטרליה). ב-HP מסייגים את הנתון הזה בהתאם לקונפיגורציה שבה מגיע המחשב, וברור שמסך עם רזולוציה גבוהה יותר צורך יותר כוח מהסוללה. HP שילבה במסך מנגנון אשר מונע רענון של פיקסלים שלא השתנה צבעם, כדי לחסוך קצת בחשמל, ואכן המחשב הזה מציע זמן סוללה ממוצע מרשים של 9.5 שעות. עם מפרט שכזה ומסך כזה, מדובר בנתון מעולה.


כל התענוג הזה מגיע עם מחיר רשמי לא זול: 8300 ש"ח. אם זה מנחם איכשהו, לאחר חיפוש מהיר ברשת, מצאתי אותו בקצת פחות מזה, ב-8152 ש"ח. זה הסכום שמשלמים על גימור ברמה הזאת, ועל מפרט טכני כזה. קשה לדבר על מחשב עם דפנות בצבע זהב במונחי עלות מול תמורה, אולם ה-Spectre x360 מספק חויית שימוש מעולה. הוא מצטיין כמעט בכל תחום אפשרי, ועושה זאת בסטייל.

17 תגובות

  1. הי גד,
    זה נראה לי סתם יקר מאוד בלי הצדקה.
    לשם השוואה: המחשב החזק ביותר של לנובו בסדרת היוגה 900 עולה פחות (7000-7500ש"ח) ויש לו אותו מעבד ודיסק, אבל יש לו 16GB RAM ומסך ברזולוצית 3200X1800 - 4K. גם הוא בנוי היטב ממתכת אבל הוא קל יותר.
    (קניתי כזה לפני כמה חודשים. יש קאצ' אחד - אין לו יציאת HDMI, יש לו USB-C עם video-out, כדי לחבר אותו למסך צריך מתאם שעולה כ-300 ש"ח, שזה די מעצבן. אבל חוץ מזה הוא נהדר).
    יובל.

    השבמחק
  2. יש לך טעות יסודית, Core i7 U אינו המעבד החזק ביותק שיש לאינטל להציע לניידים אלא סדרת המרובעי ליבה - HQ, שאפילו Core i5 החלש שבה חזק יותר מה Core i7 הזה, וכל שכן ה i7 HQ ועד ל HK עם המכפלה הפתוחה.

    למעשה, ההבדל היחיד בין ה Core i7 ל Core i5 U הוא הבדלי תדר לא משמעותיים ולא משתלמים.

    השבמחק
  3. שניי דברים ביחס לסקירה. מחיר המחשב הוא שערורייתי! יש מחשבים טובים יותר גם של לנובו וגם של אסוס עם מפרט חזק יותר וזולים משמעותית. כמו כן סדרת מעבדיי ה U איננה החזקה ביותר למחשבים ניידים, היא כן מאוד מתאימה למחשביי אולטראבוק כמו זה. נקודה שניה, לא יודע איך שרות הלקוחות של HP כיום אך בעבר הלא רחוק (שלוש שנים) הוא היה בלתי נסבל בעליל.
    לסיכום, מחשב במחיר שערורייתי לפראיירים בלבד.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק לגבי המעבד, תוקן. לגבי המחיר - לא טענתי שהוא מחשב זול :)
      לגבי שירות הלקוחות, לא יצא לי אישית להתנסות בו לאחרונה, ואני יודע שבעבר הרחוק אכן היו בעיות שירות, אבל בשנים האחרונות לא שמעתי על תלונות.

      מחק
    2. מניסיון אישי, לא משמועות ...
      השירות של hp כיום (2016) מעולה !!!!
      מ ע ו ל ה !!!

      יש לי נייד probook 430 והוא נהדר, למעט התצוגה העלובה שלו. התחילו לי בעיות בצג. בצדדים היו מין פיקסלים מרוחים כאלו, כמו איזה מגנט שיושב צמוד לצג, אך בקביעות. טכנאי הגיע אלי הביתה (!) החליף במקום והלך. אני גר בישוב מרוחק ולא שמעתי תירוצים (להבדיל, epson לא רוצים להגיע אלי...).
      השירות של המחשב הוא 4 שנים טכנאי בבית הלקוח. גם במדפסות שהיו לנו קיבלנו שירות טלפוני מעולה.

      אולי פעם היה גרוע. היום הם מהמובילים.

      מחק
  4. אם החלפתי את המחשב שלי לזה - זה "ה"מחשב. נקודה. ללא פשרות בשום נקודה.
    אי אפשר להשוות אותו ל"סתם" מחשב במפרט דומה - לא הכל זה משקל/כמות - יש פה אוסף של נקודות שקשה לכמת אותם באקסלים - המוצר השלם במקרה זה עולה בעשרות מונים מסך החלקים שבו.
    יש חזקים ממנו - ללא ספק -- קשה למצוא שילוב כזה של נתונים, עיצוב, יכולות וכו.

    *** ודעתי לחלוטין מוטה, בעלת אינטרסים או כל קללה אחרת -- אבל כרגע זה המחשב שאני עובד עליו - וזה מספיק ואומר הכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת שיש טובים ממנו. החל מ XPS 13 החדש, ASUS UX305 ועוד.
      ובכלל, HP זו חברה שמתמחה במוצרים איומים, קשה לי להאמין שהמוצר הספציפי טוב ברמה גבוהה ממתחריו...
      לא ברור על מה ההתלהבות.

      מחק
    2. חחחח הצחקת אותי קצת.
      ולא לגבי ה Dell XPS. זה מוצר שבכבוד רב אפשר להתייחס אליו כמובן.
      לגבי השני - אתה לא באמת שם אותם על אותו מגרש ? תעשה לי טובה.

      מחק
    3. מדוע לא? זה מוצר מעולה. אני מדבר על גרסאות ה Core i, לא M.
      נותן אותו מענה, במחיר שפוי. גוף אלומיניום קל ודק, מסך מעולה (IPS מט בגרסאות ללא מגע), SSD, הנדסת אנוש טובה יותר משל HP.
      ההבדל הוא שאינו מתהפך 360 מעלות, אבל לטעמם של רבים זו פונקציה לא שימושית מדי בניידי ווינדוס.

      מחק
    4. לא צוין האם יש לו אפשרות לסים פנימי??

      מחק
  5. חבל שכל תגובה מתייחסת לפרמטר אחד ולא למכלול!!! מכלול שמשדר - יוקרה, חוויה, איכות וביצועים.
    כל הסתכלות אחרת בחד-מימד עושה חטא למוצר ומציגה את רושם התגובה באור לא רציני ומקצועי.
    אף אחד לא משווה נתוני מנוע של ב.מ.וו או מרצדס לגולף GTI R - כי לא מתסכלים רק על נתוני הפסק מנוע... there is more to meet the eye

    אף אחד לא מסתכל רק על גודל החלון הפנורמי בשברולט אימפלה למול ב.מ.ןן! שוב - יש להתסכל על כל המכלול.
    התיישבת במכונית יוקרה - הבנת את ההבדל.
    כנל לגבי מחשבים - גדי בדק מחשב אישית = החזיק אותו ביד, הריץ עליו מבחנים, עבד איתו שבועיים ונתן חוות דעת. כל אחד שמגיב - עושה זאת אך ורק על סמך נתוני נייר - וזה בסדר!!! אבל לפני שרושמים תגובות כמו: מוצרים איומים, מחיר שערורתי וכדומה - ראוי לעצור בחנות של באג לדוגמא ולגעת ביוגה, בדל XPS ובספקטרה בשביל להבין את ההבדל.
    אגב דל XPS אכן מוצר איכותי!!!!
    ואגב - השירות של HP אכן היה איום לפני כמה שנים - להיות מדוייק ב 2008! אבל היום השירות אחד הטובים שיש! דברו עם איש המכירות בחנות המחשבים או ברשת השיווק - תשמעו ממנו.

    שבת שלום מכמעט שבת עם ראובן

    השבמחק
  6. אז לא הבנתי... כל הטוקבקים פה מתרצים את המפרט הממוצע ביחס למחיר גבוה בזה ש''המוצר השלם טוב מסך חלקיו''? יש מוצרים טובים וזולים יותר בשוק, נקודה

    השבמחק
  7. בני למה ההשוואה עם אסוס מצחיקה אותך? שים מפרט מול מפרט ותראה תוצאות ברחבי העולם, הכתבות מפרגנות כשהמוצרים טובים.. וכמו שאמרת דעתך משוחדת זה כמו שאני אגיד שיונדאי טובים יותר כי אותם אני מקדם

    השבמחק
  8. מניסיון עם Spectre משנת 2015, אותו מחשב בדיוק אבל עם מעבד דור קודם, אין אין אין יותר טוב מהמחשב הזה. מהיר, שקט ולא שומעים אות המאוורר בכלל, מסך מעולה, אין מילים, זריז תגובה, כיפי, חדות תמונה מושלמת.

    אומנם יקר, אבל תמורה של 100% למחיר.

    השבמחק
  9. כשאחד שרכש את המחשב
    אני יכול להגיד שעד שלא החזקתם אותו ביד ושיחקתם בו (אפילו חמש דקות) לא תוכלו להבין במה הוא כל כך מיוחד ואהוב בקרב המחזיקים אותו
    ברגע שאתה נוגע בו אתה מבין שרוב המחשבים שמסתובבים בארץ הם בעצם "טטריס" ששמו לו מעבד חזק
    המחשב הזה בנוי היטב עם הנדסת אנוש מטורפת
    הוא דק וקל אך מתכתי
    מסך חד כשל סמארטפון מתקדם
    מערכת רמקולים מרובעת מבית b&o
    טאץ' סופר מדוייק
    וכו'
    בקיצור זה כמו שההבדל בין גלקסי 1 לגלקסי 9 לא מתבטא רק במעבד
    (אני אישית רכשתי בארהב בחצי מהמחיר בישראל _ממליץ מאד)

    השבמחק
  10. ראשית כמי שקנה מחשב כזה לפני שלוש שנים ואני לא מומחה גדול במחשבים אני נהנה ממנו מאוד. פרט לבעיה אחת שאני לא מצליח לזהות אותה וגם במעבדה של HP לא הצליחו. המחשב פתאום נתקע/נרדם ובלי שום התראה וזה גם לא משהו עקבי יכול לקרות פעם בחודש ואח"כ פעמיים ביום ושוב נרגע לחודש חודשיים.חשבתי שיש בעיה של חימום ואני מניח אותו על מגש איורור אז התדירות נמוכה יותר אבל עדיין קורה. יש למישהו מידע מה הסיבה ?.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר