כזה ניסיתי: LG V20

ברבעון האחרון של שנה שעברה הציגה LG מכשיר מסדרה חדשה, ה-V10. הסדרה הזאת היתה למעשה גלגולה החדש של סדרת הפאבלטים הקודמת של החברה, סדרת G Pro. מעבר למפרט טכני משובח, בתכנון המכשיר הושם דגש על עמידות (בעיקר בנפילות, לא במים או אבק), על איכות שמע, ועל אפשרויות צילום חדשות. ים של שיפורים קטנים שאמורים היו לנסות ולגנוב חלק מהלקוחות שתכננו לקנות בזמנו את ה-Note 5. ממשיך דרכו של ה-V10, ה-V20 אותו קיבלתי לבדיקה לאחרונה, תוכנן ועוצב כדי להציג אלטרנטיבה ל-Note 7. כשהוכרז ה-V20 לראשונה, עתידו של ה-Note 7 כבר היה אפוף בעשן וערפל, וכאשר הגיע ה-V20 לנקודות המכירה, הפאבלט של סמסונג כבר היה היסטוריה. כך נוצר מצב שאם אין לכם תקציב לקנות iPhone 7 Plus, וחשקה נפשכם בפאבלט אנדרואיד חזק, המכשיר של LG, נכון להיום, הוא האופציה היחידה שזמינה עבורכם בשוק הישראלי לפחות עד שיתחיל היבוא הרשמי של ה- Pixel XL של גוגל, וה-Mate 9 של Huawei שהוכרז לפני כשבועיים.
מערך הצילום הכפול, וקורא טביעות האצבע ב-LG V20 (צילום: גד גניר)


כמו קודמו, ה-V20 מגיע עם מפרט נאה: מעבד Snapdragon 820 (זהה לזה שקיים גם ב-LG G5) בעל 4 ליבות, 2 במהירות של 2.15 גיגהרץ ושתיים נוספות במהירות של 1.6 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 4 גיגה, ואחסון מובנה נדיב בנפח 64 גיגה, אשר ניתן להרחבה נוספת באמצעות כרכטיס זכרון עד לנפח תיאורטי של 2 טרה, תיאורטי כי עדיין לא קיימים כרטיסי זכרון בנפח כזה, אבל, שיהיה. לא היה מפתיע בכלל לגלות שה-V20 הוא מכשיר מאוד מהיר, שיודע לנצל יפה את המפרט החזק שלו, ומספק חויית שימוש מהירה, חלקה ויציבה. אפילו קורא טביעות האצבעות זריז ומדויק, ומאפשר פתיחה מהירה ביותר של המכשיר, מהר יותר מכל מכשיר LG אחר שבדקתי.

ה-V20 הוא לא רק המכשיר הראשון שמגיע לישראל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת נוגט, הוא גם היה המכשיר הראשון בעולם שהוכרז כי יריץ את מערכת ההפעלה הזאת, עוד לפני שבכלל נחשפו מכשירי ה-Pixel של גוגל עצמה. ככזה, הוא מביא איתו את רשימת החידושים שהוצגו במערכת ההפעלה אנדרואיד כבר במהלך חודש אוגוסט כולל אפשרויות שליטה מתקדמות על וילון ההתראות, מענה ישירות ממנו וכמובן אפשרות עבודה על מסך מפוצל. בנוסף, ב-LG גאים להיות הראשונים בשוק שמציעים את אפליקציית In Apps של גוגל, חיפוש משולב בתוך אפליקציות במכשיר. זה לא מאוד מדויק. LG הם אכן הראשונים שמציעים קיצור דרך ממסך הבית לחיפוש בתוך אפליקציות, אולם אם תפתחו בנקסוס 6P שלכם (או בכל מכשיר אחר עם נוגט או מרשמלו, לא בטוח לגבי לוליפופ) את חיפוש גוגל, תראו שאתם יכולים להגיע אל אותו מקום בדיוק אם תלחצו באפשרויות החיפוש על "אפליקציות". ממשק ה-+UX5.0 של ה-V20 הוא גרסה מעודכנת של ה-UX5.0, ממשק שאחת מגולות הכותרת העיקריות שבו היא היכולת לשתף במהירות תמונות וסרטונים שזה עתה צילמתם. לא הצלחתי למצוא הבדל ויזואלי יוצא דופן בין גרסת הממשק המעודכנת לזו הקודמת. אפליקציית המעקב אחר פעילות גופנית של LG התעדכנה ומסוגלת לספור קפיצות בחבל (למי שקופץ בחבל יחד עם מכשיר שהתברך במסך בגודל 5.7 אינטש), אפליקציה לניהול וניקוי זכרון RAM, ונוסף מצב "תצוגה נוחה", שאמור לסייע בהפחתת האור הכחול שפולטת התצוגה.

"אפליקציית" In Apps (צילום: גד גניר)

אחד החידושים העיקריים שהציג ה-V10, היה המסך המשני, תצוגה מלבנית  בגודל 2.1 אינטש שנמתחת כמעט לכל אורכה של המסגרת העליונה של המסך הראשי. ה-V20 מגיע עם מסך באותה תצורה. מה עושה המסך הזה? זוכרים את מצב ה-Alawys On של ה-G5? אז ב-V20, כמו ב-V10, ובניגוד ל-G5, רק המסך הקטן נשאר דלוק באופן קבוע, ומציג מידע כמו מצב הסוללה, השעה והתאריך, כמו גם התראות מאפליקציות במכשיר. בנוסף, ניתן לשלוט מהמסך הזה על אפליקציות מוזיקה, לגשת לקיצורי דרך לאפליקציות בהתאמה אישית, או על הפנס, מצב השמע של המכשיר (רטט, שקט מוחלט או רגיל), וכו'. הרעיון עצמו חכם, הביצוע קצת בעייתי. ציינתי זאת גם בביקורת שלי על ה-V10, שמעתי זאת גם מאנשים אחרים בסביבתי שקנו בזמנו את המכשיר וזה רלוונטי גם כאן. בפאבלט שהוא מטבעו מכשיר גדול, קשה (ולעיתים בלתי אפשרי בכלל) להגיע עם האגודל לחלק העליון של המסך, ואפילו יותר קשה להגיע למסך קטן שממוקם מעל לשטח המסך העיקרי. לפיכך, היתרון העיקרי שלו מתמצה ביכולת שלו להציג מידע כשהמסך הראשי כבוי. המסך הראשי, בגודל 5.7 אינטש וברזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים הוא מהבהירים בהם יצא לי להתקל בשנים האחרונות, ונוח בצורה יוצאת דופן לעבודה איתו בחוץ. מעבר לכך, הוא מציג צבעים נאים, ניגודיות לא רעה, רמות שחור מצויינות ביחס למכשיר עם מסך בטכנולוגיית IPS.
מסך משני (צילום: גד גניר)

LG V20 (צילום: גד גניר)

LG V20 (צילום: גד גניר)


ה-V10 היה ללא ספק אחד מהסמארטפונים הנאים ביותר בשוק בשנה שעברה. הוא אמנם לא היה עשוי כולו מתכת, אך גב הגומי השחור (או הלבן), יחד עם מסגרת המתכת משני צידיו, יצרו עיצוב יוצא דופן וייחודי. למרבה הצער, לא ניתן להגיד דברים דומים על העיצוב של ה-V20. המכשיר מגיע בשלושה צבעים: כחול כהה מאוד, ורוד וכסוף, הצבע של המכשיר אותו קיבלתי לבדיקה. איכות הבניה כצפוי מעולה, אבל העיצוב עצמו משעמם, חסר ייחוד, ולא משדר את היוקרה שאמור לשדר מכשיר ברמתו.

LG V20 (צילום: גד גניר)

LG V20 (צילום: גד גניר)


אם נשים בצד את הטעם האישי שלי, אין ספק שהעיצוב החדש פרקטי הרבה יותר. בניגוד ל-V10, לא יהיה כאן גומי שישחק ויתקלף כפי שקרה למשתמשים רבים. מעבר לכך, המכשיר קיבל את תקן העמידות של הצבא האמריקאי, MIL-STD-810G. התקן מדבר בעיקר על עמידות בפני נפילות על הרצפה ולא על עמידות בפני מים, כך שמומלץ בחום לא להרטיב אותו. כדי להעמיד את ההצהרות האלו במבחן, הפלתי אותו מספר פעמים באופן יזום על מדרכה רעננית טיפוסית מגובה היד שלי שאוחזת בו (1.50 בערך), התוצאה המיידית היתה שמכסה הסוללה והסוללה עצמה התנתקו, כמעט בכל נפילה. עם זאת למעט שני סימנים מכוערים מאוד בשתי פינותיו התחתונות לא קרה לו כלום והוא המשיך לתפקד לאחר מכן כרגיל. חלקו התחתון של המכשיר עשוי מסוג של פוליקרבונט שאמור לספוג את הזעזוע בעת נפילה והוא אכן עושה זאת, אך מתברר שמדובר בחומר רך למדי שכל פגיעה בו תשאיר סימן. ב-LG טוענים שהמיגון הזה אמור לחסוך לכם את הצורך בקייס. אישית, לא הייתי מוותר עליו, ובאופן כללי, לא מומלץ להפיל מכשיר סמארטפון, גם אם קיבל תו תקן צבאי.



משדרגים מה-G5? מעולה, את התוספים המודולריים שרכשתם עבורו תוכלו לאפסן לנצח, מאחר וה-V20 לא תומך בהם. למען האמת? מלכתחילה זה היה רעיון שבוצע באופן מסורבל מדי, וטוב ש-LG השכילה שלא לנסות להמשיך לעשות בו שימוש. החלפת הסוללה מתבצעת כעת בצורה נוחה בהרבה: לחיצה על כפתור בצד המכשיר מנתקת את גב המתכת שלו ומאפשרת גישה קלה ופשוטה אל הסוללה ואל חריץ ה-Sim וכרטיס הזכרון, תענוג לעומת המנגנון של ה-G5.

מכסה וסוללה נשלפים, חבל שלא רואים זאת ביותר מכשירים (צילום: גד גניר)


שתי עדשות במצלמת סמארטפון זה השחור החדש. HTC עשתה זאת כבר ב-One M8 שלה לפני שנתיים, והשנה Huawei הציגה מצלמה בעלת עדשה כפולה ב-P9 שלה, וכמובן גם אפל ב-iPhone 7. אפילו ה-V10 משנה שעברה הגיע כבר עם מצלמת סלפי הכוללת שתי עדשות. בניגוד לשלוש היצרניות האחרות שציינתי, הפיצול בעדשות של LG נועד לאפשר צילום בזוית סטנדרטית וצילום בזוית רחבה. המצלמות ש-LG מציעה במכשירי הדגל שלה מעולות והמצלמה הראשית של LG שומרת על המוניטין הזה: במצב צילום רגיל, היא עושה שימוש בעדשת 29 מ"מ עם מפתח צמצם של f/1.8 וחיישן בגודל "1/2.6 המספק רזולוציה של 16 מגה פיקסל. במצב צילום רחב, היא עושה שימוש בעדשת 12 מ"מ עם מפתח צמצם של f/2.4 וחיישן בגודל "1/3.2 המספק רזולוציה של 8 מגה פיקסל. המצלמה הראשית הסטנדרטית מצלמת מעולה ביום, ומצלמת נהדר גם בלילה ומפיקה תמונות חדות, מפורטות ומוארות יותר מרוב הסמארטפונים בשוק. בצילום במצב רחב מרגישים ירידה מסויימת בביצועים, אך עדיין מדובר במצלמה נהדרת. היא לא מהירה (בייחוד בצילום בחושך) כמו המצלמה שב-Galaxy S7 או ב-iPhone 7, אך היא מהירה מספיק כדי שזה לא באמת יפריע לכם. השילוב של עדשה רחבה במצלמת סלפי הוא שימושי הרבה יותר מאשר במצלמה ראשית, מאחר והוא מאפשר לתפוס שטח גדול בתמונה. בניגוד ל-V10, כאן ויתרה LG על אחת העדשות, ומספקת שני מצבי צילום במצלמה אחת עם רוחבי עדשה שונים: 83 ו-120 מעלות. הבעיה שלי עם המצלמת סלפי היא הנטיה של LG לבצע עיבוד מסוים בתמונה שמחליק את פני השתמשים, גם כאשר "מצב יופי" מונמך עד הסוף.

(צילום: גד גניר)

צילום סלפי בזוית רחבה (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)


לאחר שב-G5 דרשה LG מלקחותיה לקנות בנפרד מודול אשר מוסיף כרטיס קול איכותי למכשיר שלה, ב-V20 היא שילבה כרטיס קול Quad DAC HiFi של B&O במכשיר כסטנדרט. מה זה Quad DAC? אשתדל להסביר זאת בקצרה: DAC פירושו Digital to Audio Converter, כלומר, ממיר יציאת סאונד דיגיטלית ליציאה אנלוגית. אחד התפקידים החשובים ביותר של הרכיב הזה היא להפריד את הצליל מרעשי הרקע, ובמקרה של ה-V20 יש כאן ארבעה כאלו שמיועדים להוציא אות נקי, חזק ומדויק, וזה אכן מה שקורה בפועל. ה-V20 מוציא איכות שמע נפלאה, ככל הנראה הטובה ביותר שיצא לי להתקל בה אי פעם בסמארטפון. המוקש היחיד כאן הוא שה-Quad DAC רלוונטי רק בחיבור אזניות חוטיות למכשיר, ואינו מסייע לשפר את איכות השמע ב-Bluetooth, אם כי גם כאן המכשיר מספק איכות שמע מצויינת. בנוסף, המכשיר מאפשר הקלטת סאונד ב-HD, משהו נדיר בסמארטפונים, אם כי לא בטוח לכמה אנשים האפשרות הזאת אכן מדברת או תהווה שיקול בהחלטת הקנייה של המכשיר הזה או אחר. כטלפון, ה-V20 מתפקד נהדר: באפרכסת השמע חזק ואיכותי, וכך גם ברמקול היחיד הממוקם בחלקו התחתון. מעט מאכזב לגלות שהמכשיר הזה שנותן חשיבות כה גבוהה לתחום הסאונד, מסתפק ברמקול אחד, ולא מצויד כמו מכשירים רבים אחרים בשני רמקולים לחויית שמע סטריאופונית.

הפעלת ה-Quad DAC, רלוונטי רק בחיבור אזניות חוטיות (צילום: גד גניר)

הקלטת סאונד ב-HD (צילום: גד גניר)


ל-V20 סוללה בקיבול של 3200mAh. זהו קיבול מעט קטן יותר מהנהוג בפאבלטים מודרניים, אם כי במבחן המציאות, הסוללה מספקת יום שלם של שימוש סטנדרטי ללא בעיות. היו ימים בהם ניתקתי את המכשיר מהמטען שלו בסביבות השעה 07:30 בבוקר, ובשעה 00:00 בלילה נותרתי עם 15-20% סוללה. אם אתם זללני סוללה רעבתנים יותר ממני, תשמחו לשמוע שהיבואנית הרשמית התחייבה לספק עם כל מכשיר סוללה נוספת, בין השאר כדי להבליט את היתרון הזה שיש לה על סמסונג, אפל וכמעט כל היצרניות האחרות בשוק. מעבר לכך, המכשיר תומך בתקן הטעינה המהירה QC 3.0, עם חיבור USB Type C.

חיבור USB Type C, ורמקול יחיד בחלק התחתון (צילום: גד גניר)



עד להשקת ה-G5, הקפידה LG להציג אלטרנטיבה זולה יחסית למה שיש לסמסונג להציע. ב-G5 הנוסחה הזאת התערערה מעט, וההבדל בין מחיר ההשקה של המכשיר של LG לזה של סמסונג היה זניח. הייתי די פסימי לגבי אופן תמחור ה-V20: העובדה שמדובר בפאבלט, והעובדה שהמכשיר הזה מגיע לישראל קצת אחרי שמוביל השוק פינה עבורו את הדרך לחלוטין, היו סימנים מקדימים אפשריים למחיר השקה יקר יחסית. בסופו של דבר, המחיר שנחשף עומד על 3400 ש"ח, לא זול באופן כללי, אבל בהחלט מחיר הוגן, ונמוך אפילו ממחיר ההשקה של ה-G5. התמורה שמספק ה-V20 למחיר הזה מעולה: הוא מצטיין כמעט בכל תחום: מסך נהדר, סאונד נפלא, מצלמה איכותית מאוד ואפילו סוללה לא רעה בכלל. אז אמנם הוא לא מגיע עם סטיילוס, אך בהעדרו של ה-Note 7, הסיכוי שהמכשיר הזה יוביל את טבלת מכירות הפאבלטים בישראל בשנה הקרובה לא רע בכלל.

14 תגובות

  1. מהנדס חפיצים, מתכנן, איש תכן, מעצב תעשייתי14 בנובמבר 2016 בשעה 8:24

    המכשיר תוכנן? עוצב? אתה בכלל מבין עברית מקצועית בתחום שעליו אתה כותב?
    הרי קוראים רציניים קוראים גם באנגלית, ומה שאתה כותב כאן זה לא ברמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבאס לשמוע. תכוון אותי לאתרים שאתה מכיר ומעריך ואנסה להשתפר.

      מחק
    2. גד אתה כותב נפלא! אל תתייחס לטרולים

      מחק
    3. תגובה מרושעת ממש.
      בעני הסקירה היתה נהדרת. תודה גד.

      מחק
  2. שתי הערות חשובות למען ההגינות כלפי רוכש פוטנציאלי בארץ:
    1. המכשיר מגיע עם שנת אחריות אחת בניגוד לאלה שלפניו שהגיעו עם שנתיים!
    2. החברה עם הסטוריה של חוסר אמינות שגורמת לאיתחול מכשירים אינסופי לאחר זמן לא ידוע. זה קרה ב G4 וגם ב V10 הקודם ל V20. אם הייתי רוצה לרכוש מכשיר לאחר הסטוריה כזו, הייתי מצפה למכשיר עם שלוש שנות אחריות ומחיר תחרותי בהרבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק.
      האמינות של מכשירי LG ידועה לשמצה...

      מחק
  3. תודה רבה על סקירה מקצועית ואיכותית
    קניתי את המכשיר לאחר שהנוט 7 שרציתי וחיכיתי כל כך נשרף לו ונותרתי ללא ברירה אחרת
    מקווה שיהיה שווה ושלא יאכזב אותי

    השבמחק
    תשובות
    1. מייק. אתה עדיין מרוצה מהמכשיר? אני מתלבט האם לקנות כרגע את הv20

      מחק
  4. הערה חשובה אחת מר/גברת אנונימי:
    מי בכלל משתמש באחריות למכשיר?

    כתיבה יפה מאוד גד גניר, רכשתי את המכשיר והוא שווה כל שקל!

    השבמחק
    תשובות
    1. מייק. אתה עדיין מרוצה מהמכשיר? אני מתלבט האם לקנות כרגע את הv20

      מחק
    2. לא כדאי לקנות
      אחרי חצי שנה הוא בעייתי
      יש לי סימנים על על המסך של אפלקציות שסגרתי.

      מחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. בסקירה שלך על lg g5 כתבת שהחיישן טביעות אצבע הרבה פעמיים לא קרא את האצבע אז האם ב v20 הם שדרגו את זה או שזה נשאר אותו דבר ?

    השבמחק
  7. יש לי אותו , יש לו סוללה מאוד מאוד בעייתית מתחמם לרוב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר