כאלו ניסיתי: B&O H9

אני אוהב את "היי שקטה של ריקי גל".


כמה אני אוהב את השיר הזה? אני אוהב אותו מספיק כדי להחליט שאני לא שוחק אותו ואני משתדל שלא לשמוע אותו שוב ושוב כפי שאני בדר"כ עושה עם שירים אחרים שאני אוהב. התאהבתי בשיר הזה אי שם ב-2008 דרך הביצוע הבלתי נשכח (מבחינתי, לא יודע איך זה אצלכם) באודישן של בת חן חקיה בעונה השישית של כוכב נולד. במהלך מתוסרט כנראה, אבל אפקטיבי מאוד, צביקה הדר קם וחיבק אותה מיד לאחר הביצוע הזה, והאמת? הגיע לה. כל זה לא מוריד מערכו של הביצוע המקורי של ריקי גל. "היי שקטה" מבחינתי זה לא שיר ששומעים אותו כבדרך אגב, כעוד אחד מהשירים בפלייליסט שלי. את "היי שקטה" אני מעדיף לחוות כשאני מרוכז בשיר ולא בעבודה או בכל פעולה אחרת, ולעשות זאת דרך אזניות איכותיות, שנותנות לשיר הזה את הכבוד הראוי לו. זה לא שאני מעביר שיר קדימה אם במקרה אני נוחת עליו כשאני עם אזניות סטנדרטיות. במצב כזה סביר להניח שפשוט אשב, אשמע את השיר ואדמיין כמה טוב יכול היה השיר להשמע עם אזניות איכותיות יותר.


B&O H9 (צילום: גד גניר)



לפני מספר שבועות הגיעו אליי B&O H9, אזניות שעל הנייר נראות מתאימות למשימה הזאת. מדובר בדגם היקר ביותר בקטלוג האזניות היקרות ממילא של היצרנית הדנית הותיקה. H9 הן אזניות Bluetooth בתצורת Over The Ear עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים, ולמעשה נכון להיום מוגדרות כאזניות הדגל של החברה.


B&O H9 (צילום: גד גניר)


באופן לא מפתיע בעליל (בהתחשב בכך שהן עולות 2199 ש"ח), ה-H9 נשמעות נפלא. נפלא עם סינון רעשים, נפלא בלעדיו, נפלא באופן כללי. למרות שמדובר באזניות סגורות, הצליל עצמו מאוד פתוח, נקי, הבאסים מרוסנים אבל בעלי נוכחות, הגבוהים מדויקים וטווח המיד מפורט בדיוק באופן שבו הייתי מצפה מאזניות ברמת המחיר הזאת. קשה להבחין שמדובר באזניות אלחוטיות, וגם קשה להבחין בהבדלים באיכות השמע בין אם מחברים אותן באופן אלחוטי ובין אם באמצעות הכבל המצורף, אבל כאמור, הן נשמעות נהדר. הסוגיה היחידה שבעייתית מבחינתי באזניות האלו היא עוצמת השמע המירבית שלהן. ברוב האזניות בשוק העוצמה המירבית היא בלתי נסבלת לאוזן אנושית למשך יותר ממספר שניות. במקרה של ה-H9 הצליל לא מתעוות בעוצמה המירבית, אבל זה בגלל שהעוצמה המירבית כאן היא בערך 90%-85% מהעוצמה המירבית של רוב האזניות שבדקתי בעבר. זה לא אומר שהשמע חלש, זה בעיקר אומר שאם אתם מעוניינים ליצור לעצמכם נזק בטווח הארוך, אלו אינן האזניות הכי מתאימות למטרה הזאת.



B&O H9 (צילום: גד גניר)



מנגנון סינון הרעשים האקטיבי עושה את עבודתו נאמנה ומפצה במידת מה על העובדה שלא ניתן להגיע איתן לעוצמות שמע גבוהות יותר. כאשר חלק נכבד מרעשי הרקע נעלם, הצורך להגיע לעוצמות גבוהות מאלו שה-H9 מסוגלות לספק,כמעט ואינו קיים. מאחר שלא הזדמן לי לטוס במשך התקופה שהאזניות בילו אצלי, מצאתי לנכון לבדוק את כישורי ביטול הרעשים שלהן בעוד מאזין למוזיקה בחניון התת קרקעי במשרד, בדיוק מתחת למדחסי הענק של המזגנים שציננו עד לפני מספר שנים את חנות הרהיטים "קיקה". מדובר באתגר שאי אפשר לנצח בו, וה-H9 נתנו פייט מכובד: הן סיננו להערכתי בין 80 ל-85% משאון המזגנים, אם כי עדיין זלג קצת רעש לתוך האזניות. למזלי הזדמן לי להשוות אותן במסגרת הבדיקה הזאת ל-QC35. בכל הקשור לאיכות ואופי הסאונד אני לחלוטין ב-Team H9. בכל הקשור לביטול רעשים, ליצרנית הדנית יש בהחלט הרבה מה ללמוד מ-Bose. גם כאן, זה לא אומר שסינון הרעשים אינו טוב. להיפך, הוא מצוין, הוא פשוט לא על סף המושלם כמו זה של QC35.


העיצוב, החומרים וההרכבה תופסים תפקיד משמעותי בחויית השימוש באזניות של B&O. כריות האזניים עשויות עור איכותי ונעים למגע, הקשת העליונה מצופה בעור ובד, וכל השאר עשוי בעיקר מאלומיניום. הן בהחלט נראות כמו אזניות יקרות, הן בנויות לתלפיות ועמידות מאוד. לא תשמעו כאן רעשי פלסטיק, כי פשוט יש ממש מעט ממנו, וכל מה שעשוי כאן מתכת מורכב כהלכה, בלי רווחים ובדיוק מושלם.


B&O H9 (צילום: גד גניר)



טרנד מעיק באזניות שגם B&O החליטה לאמץ הוא טרנד השליטה באמצעות מגע: תנועה מעגלית של האצבע על לוחית המתכת בחלקן החיצוני של האזניות תגביר או תנמיך את העוצמת השמע. החלקה מעלה או למטה תדליק או תכבה את מנגנון ביטול הרעשים. החלקה קדימה של האצבע תעביר שיר אחד קדימה, וטפיחה קלה עם האצבע תעצור את הניגון.  זו דרך אלגנטית הרבה יותר לשלוט על הניגון מכפתורים פיזיים, אבל בחלק מהזמן זה לא עובד כמו שהייתי רוצה שיעבוד. משטח המגע לא מזהה תמיד את האצבע שלכם או את התנועה שעשיתם כראוי ולפעמים אם תחליטו לבטל את מנגנון סינון הרעשים, השיר פתאום יעצר, רק כי האזניות זיהו מגע ולא משיכה כלפי מעלה של האצבע.


ה-B&O H9 לא מתהדרות בחיי סוללה ספקטקולרים כמו Beats Solo 3 Wireless, אם כי גם 14 שעות שימוש הן לא משהו שצריך להתבייש בו. זקוקים ליותר מ-14 שעות שימוש ואין לכם זמן להמתין עד שהסוללה תיטען באמצע? את הסוללה ב-H9 ניתן לפרק ולהחליף לבד באחרת, בניגוד לאזניות רבות מסוגן בשוק. הטעינה מתבצעת דרך שקע מסוג Micro USB.

B&O H9 (צילום: גד גניר)


אי שם בדנמרק ישבה חבורה של אנשים, תכננה, עיצבה ושלחה לייצור בסין, אזניות שנותנות ל"היי שקטה" את הכבוד לו הוא ראוי. הן לא מושלמות, הייתי בהחלט שמח אם B&O היו נותנים לי את הבחירה איזה נזק אני מעוניין להסב לאזניים שלי במקום לקבוע את העוצמה המירבית על סף נמוך יחסית. ועדיין, מדובר באזניות נהדרות. יש אופציות זולות יותר מ-2199 ש"ח ליהנות מהשיר הספציפי שאתם מצטמררים כשאתם מאזינים לו, אך להגנתו של היבואן המקומי ניתן להגיד שמחירן בארץ נכון להיום לא רחוק במיוחד ממחירן בחו"ל, ואף נמוך ממנו בחלק מהמקרים אם מחשיבים את העלויות הנלוות על משלוח ומע"מ.

2 תגובות

  1. כל אחד צריך פעם בחייו להיכנס בחו"ל לחנות של B&O
    להתפעל מהטלויזיות שלהם, מערכות הסטריאו ושאר האלקטרוניקה הנהדרת שלהם,
    העיצוב, הפיתרונות, החומרים, החוכמה.

    יופי, תודה גד!

    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. ואז לברוח בגלל המחירים

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר