כזה ניסיתי: OnePlus 6T

בשנת 2016, המותג הסיני OnePlus החליט לעבור למודל השקות חדש. לאחר פלירט קצרצר עם מכשיר ביניים (OnePlus X) , חזרה החברה להשיק אך ורק מכשירי דגל, רק שבמקום להסתפק באחד בשנה, היא הבינה ששוק האנדרואיד התחרותי דורש השקה של מכשיר דגל חדש פעם בחצי שנה. באיזור חודש מאי מוכרז מכשיר הדגל העיקרי של החברה, וקצת פחות מחצי שנה לאחר מכן מוכרזת גרסה מעודכנת הכוללת בתוכה שיפורים וניסיון להתיישר עם טרנדים שצצו בינתיים בשוק. הגרסה הזאת מסומנת כבר שלוש שנים באות "T". במעבר מ-OnePlus 3 ל-OnePlus 3T המכשיר שודרג בעיקר מבפנים: הוא קיבל ערכת שבבים מעודכנת וסוללה בעלת קיבול גדול יותר. במעבר בין OnePlus 5 ל-5T השינויים הבולטים היו בעיקר חיצוניים: מעבר למסגרות מסך דקיקות יותר והגליה של קורא טביעות האצבעות אל גב המכשיר כתוצאה מכך. איזה סוג של שינויים מביא איתו ה-6T, המכשיר החדש ביותר של החברה? קצת משני הסוגים.


OnePlus 6T (צילום: גד גניר)


ערכת השבבים של ה-6T נותרה אותה אחת שאיתה הגיע ה-6: ה-Snapdragon 845, ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום, שמונה ליבות, ארבע מתוכן לפעילות אינטנסיבית במהירות 2.8 גיגהרץ, ועוד ארבע במהירות 1.7 גיגהרץ לפעולות יומיומיות. השינוי המשמעותי הוא בקונפיגורציות הזכרון והאחסון בהן ניתן לקבל את המכשיר. הגרסה הבסיסית והזולה ביותר מגיעה עם שילוב של 6 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון. הגרסאות היותר יקרות מגיעות עם 8 גיגה RAM ו-128 או 256 גיגה אחסון. בכל הגרסאות, כרגיל אצל OnePlus, לא ניתן להרחיב את נפח האחסון המובנה. לשם השוואה, הגרסה הבסיסית ביותר של ה-OnePlus 6 הגיעה עם 64 גיגה אחסון בלבד, נפח צפוף מעט במונחי 2018. מי שרצה מעבר לזה צריך היה להוסיף כסף ולרכוש גרסה שמגיעה גם עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, נפח שאין לו משמעות או יתרון ממשי נכון להיום בשימוש יומיומי במכשיר. באופן לא מפתיע, לא ביחס למפרט הטכני ולא ביחס לרקורד של OnePlus, ה-6T הוא בין המכשירים המהירים והיציבים שאי פעם בדקתי. הכל עובד חלק, מהר מאוד וללא זכר לבאגים כלשהם. זה מפרט שמעבר לעבודה יומיומית, יאפשר לכם להריץ חלק כל מה שקיים כיום בחנות האפליקציות של גוגל, כולל משחקים עם גרפיקה מורכבת בהגדרות התובעניות ביותר, והוא אכן עושה זאת.



ה-6T מגיע עם Oxygen, מערכת ההפעלה של OnePlus, המבוססת כאן על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה העדכנית ביותר, Android Pie (גרסה 9). OnePlus החלה את דרכה בכלל עם Cyanogen OS, אך בעקבות הסתבכות משפטית עם יצרנית הודית, שאיימה למנוע מהחברה הסינית למכור מכשירים בהודו, עברה החברה לפיתוח עצמאי של תוכנה, וטוב שכך. Oxygen בגרסתה הנוכחית מאוד נקייה, מאוד יציבה, ועובדת חלק. לא תמצאו בה תוכנות צד ג' שהותקנו מראש, לא תמצאו בה עומס של תכונות ויכולות שלא באמת תעשו בהן שימוש, אין כאן ניסיונות לכפות על המשתמש שימוש במשהו שאינו מגיע גם ככה מגוגל. ל-OnePlus רקורד מצוין בעדכונים: גרסת האנדרואיד החדשה ביותר מגיעה אל מכשיריה לפני רוב היצרניות האחרות בשוק, וגם מכשיריה הישנים יותר ממשיכים לקבל עדכוני אבטחה.

וילון ההתראות ב-OnePlus 6T (צילום: גד גניר)


השינוי הויזואלי הבולט ביותר ב-6T הוא באיזור מגרעת המסך, שהפכה ממלבן שחור קטן ומכוער למעין בליטה קטנה ומעוגלת, מעין טיפה שיוצאת ממסגרת המסך העליונה. נכון, עדיף בלי מגרעת בכלל, אבל המגרעת הזאת לא רק קטנה מהרגיל, היא גם מוסיפה איזשהו סטייל ייחודי. גב המכשיר נשאר זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-6 הרגיל, למעט העלמותו של קורא טביעות האצבעות מגב המכשיר. לאן הוא נעלם? חזר אל חזית המכשיר, מתחת למסך עצמו. קוראי טביעות אצבעות מתחת למסך הם עדיין טכנולוגיה חדשה, טיפה בוסרית: הם מעט איטיים יותר וצריך להסתגל לצורת המגע השונה (כמו גם לעובדה שבאמת צריך "לקלוע" עם האצבע על הסימון על המסך ולא למשש את דרכך אליו), אבל אחרי מספר ימי שימוש מתרגלים לזה ולא מרגישים באמת בהבדל. הקורא של OnePlus 6T הוא בין הזריזים שיצא לי להתנסות בהם, ועובד נהדר גם דרך מדבקת המסך. OnePlus היא היחידה בשוק למיטב ידיעתי, למעט אפל, ששילבה מפסק פיזי לשליטה על פרופיל השמע הרצוי. המפסק הזה מאפשר מעבר מהיר, בלי צורך בפתיחת המכשיר, בין מצבי הפעלה שונים - צלילים, שקט לחלוטין או רטט. מפסק כזה קיים במכשיריה מאז שנת 2015, הוא שימושי להחריד, ולא ברור לי איך יצרניות אחרות לא העתיקו אותו. המסך של OnePlus 6T הוא מסך AMOLED בגודל 6.41 אינטש, ברזולוצייה של 1080 על 2340 פיקסלים. זה מסך צר וארוך, בפורמט 19.5:9, מה שאומר שאין סיכוי שתצליחו להגיע עם האגודל ביד שמחזיקה את המכשיר, אל המסגרת העליונה ממנה בדר"כ מושכים את וילון ההתראות מטה. למרבה המזל אין בכל באמת צורך, וגלילה מטה בכל מקום על פני מסך הבית תוריד למטה את וילון ההתראות. זקוקים לוילון ההתראות בזמן שאתם באפליקציה כלשהי? אין בעיה, בשביל זה יש לכם שתי ידיים. המסך עצמו, כמו כל מסך AMOLED אחר מציג צבעים מרהיבים, שחור עמוק וכהה מאוד וניתן לשלוט בטמפרטורת הגוונים בהגדרות המכשיר. הבהירות האוטומטית ב-OnePlus 6T אגרסיבית מדי לטעמי, אבל המסך מתפקד לא רע בכלל גם תחת השמש.

מסך AMOLED (צילום: גד גניר)


גב המכשיר עשוי זכוכית. למה? בגלל שזו אופנת מכשירי הדגל בסוף שנת 2018. הגב הזה לא מסתיר מנגנון טעינה אלחוטית אם תהיתם. ההסברים של אנשי החברה מדוע אין במכשיר טעינה אלחוטית תמוהים קצת: טעינה אלחוטית היא עדיין איטית משמעותית ביחס לטעינה רגילה ובטח ביחס לטעינה המהירה של המכשירים של OnePlus, ולכן נכון לעכשיו אין מקום לשלב טעינה כזאת במכשירים. על השאלה מדוע מכשירי החברה אינם מציעים עמידות רשמית במים התקבלה תשובה בעייתית יותר: המכשירים למעשה עמידים במים, אבל כדי להציג את תקן העמידות הרשמי, החברה תידרש לגבות כמה עשרות דולרים נוספים על כל מכשיר. פתיחות זה יפה ונחמד, אבל זה מאוד לא פרקטי במקרה הזה: מנכ"ל החברה בכבודו ובעצמו ציין שהמכשיר עמיד במים, אבל OnePlus לא מציינת זאת באתר היצרן, ומן הסתם גם לא תיקח אחריות על נזקי מים. לפיכך, הדרך הנכונה להתייחס אל המכשיר הזה נכון לעכשיו היא כמכשיר שאינו עמיד בפני מים, אבל בעל סיכויים לא רעים לשרוד גשם, התזת מים או נפילה לשלולית.

מבט מקרוב על המגרעת של OnePlus 6T (צילום: גד גניר

גב הזכוכית של OnePlus 6T (צילום: גד גניר)

OnePlus 6T (צילום: גד גניר)


חומרת הצילום ב-OnePlus 6T נשארה זהה לזו של ה-6: מערך צילום ראשי בעל שתי מצלמות. הראשית ברזולוציה של 16 מגה פיקסל, צמצם ברוחב מקסימלי של f/1.7, חיישן בגודל 1/2.6", וייצוב תמונה אופטי. המצלמה השנייה היא ברזולוציית 20 מגה פיקסל, צמצם ברוחב זהה וחיישן טיפה קטן יותר בגודל 1/2.8". זו מצלמה נהדרת, אם כי היא עדיין לא ברמה של מה שמציעים מכשירים כמו iPhone Xs Max, Galaxy Note 9 או Huawei Mate 20 Pro היא מתמודדת יפה עם תאורה לא אידיאלית, היא מצלמת תמונות מרהיבות ומלאות פרטים וגוונים במצב HDR, ובאופן כללי רוב המשתמשים יהיו מרוצים ממנה, אם כי מפעם לפעם מנגנון הייצוב האופטי, במיוחד בצילום בתוך חדרים או בלילה, מפספס קצת, ונדרש יותר מניסיון אחד כדי להגיע לתמונה חדה וממוקדת. אחד השינויים המהותיים שנוספו ל-6T הוא מצב צילום לילה בחשיפה ארוכה (דומה לזה שיש ב-P20 Pro וב-Mate 20 Pro של וואווי) שיוצר תמונות חדות צבעוניות וברורות יותר ובאמת עושה את העבודה. המצלמה הקדמית סטנדרטית: לא מרשימה בצורה יוצאת דופן אבל גם לא מפשלת רוב הזמן. גם כאן נדרשת בעיקר יד יציבה כדי להגיע לתוצאות חדות וממוקדות.

מערך הצילום הכפול של OnePlus 6T (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


בניגוד ליצרניות אחרות ששילבו במכשירים שלהן רמקולים סטריאופוניים, OnePlus מסתפקת ב-6T ברמקול אחד. הרמקול הזה חזק במידה מספקת, ואיכותי למדי. ה-6T הוא המכשיר הראשון של OnePlus שבו החברה בוחרת לוותר על שקע אזניות סטנדרטי. הייתי עובר על זה לסדר היום יותר בקלות, אלמלא OnePlus בעצמה לא היתה מתבדחת על חשבונה של אפל על הנושא הזה בשנתיים האחרונות ביותר מהזדמנות אחת. אם שמים לרגע בצד את השאלה אם בסוף שנת 2018 אכן יש צורך בשקע כזה או שלא, זה פשוט נראה רע ש-OnePlus לועגת לאפל בשלוש השקות שונות רק כדי להגיע למסקנה דומה בהשקה הרביעית: פינוי המקום שתפס שקע האזניות מאפשר להכניס לשם דברים אחרים, למשל, סוללה קצת גדולה יותר.

ואכן, הסוללה של OnePlus 6T היא הסוללה הגדולה ביותר אי פעם במכשיר של היצרנית הסינית, בקיבול של 3700mAh. מכשיריה של וואנפלוס תמיד הצטיינו בחיי סוללה ארוכים וה-OnePlus 6T לא מאכזב בנושא זה: הגעתי איתו בממוצע לכ-5 וחצי עד שש שעות מסך שזה מצוין. טכנולוגיית הטעינה המהירה של וואנפלוס נשארה מהירה להפליא. המטען המקורי של החברה טוען את המכשיר ב-20W, באופן שאינו גורם לסוללה ולמכשיר עצמו להתחמם יתר על המידה. חצי שעה של טעינה תביא אתכם לכמעט 60% סוללה (מספיק ליום שלם של שימוש לטענה החברה), וטעינה מלאה תיקח לכם כשעה. מה שהשתנה זה השם. במהלך השנה האחרונה וואנפלוס נמצאת בסכסוך משפטי עם Bragi, יצרנית אזניות שטוענת לבעלות על המילה "Dash". וואנפלוס כבר רשמה סימן מסחרי על השם Warp Charge אבל טרם התחילה להשתמש בו, ובמקומו אתם מקבלים בינתיים את השם חסר המעוף "Fast Charge". זה לא באמת כזה קריטי, העיקר שזה באמת מהיר.

קורא טביעות אצבעות מתחת למסך - יש. שקע אזניות - אין (צילום: גד גניר)

מחירה של הגרסה הבסיסית ביותר של OnePlus 6T, זו שבדקתי ומגיעה עם זכרון RAM בנפח 6 גיגה, ואחסון בנפח 128 גיגה עומד על 2899 ש"ח במכשירים ביבוא של Cell Now, היבואן הרשמי של החברה בישראל. זה כבר לא זול, אבל ביחס למקומות אליהן הגיעו יצרניות כמו וואווי, אפל וסמסונג, המחיר הזה עדיין מצליח איכשהו להציב את OnePlus כאלטרנטיבה משתלמת יותר. ה-6T לא מביא איתו איזשהו שינוי מהותי בתבנית הקבועה של OnePlus ואני מציין זאת במובן החיובי ביותר שניתן לציין דבר כזה. ה-6T ממשיך להיות מעין מכונית ספורט סלולרית: זה מכשיר חזק מאוד כמו מכשיריה הקודמים של החברה, עם תוכנה יעילה ונקייה משטויות, עם סוללה מצויינת וטעינה מהירה להפליא. אליהם מצטרף עכשיו קורא טביעות אצבעות נוצץ חדשני ומרשים מתחת למסך, ומגרעת קטנה מתמיד.

5 תגובות

  1. 2899 זה כבר לא רק "לא זול". בעולם שבו אפשר לקבל מכשירים מדהימים באזור האלפיה לשלם כמעט פי 3 זה כבר ממש מבאס ולא ממש הולך לקרות מבחינתי. מאוכזב מאוד מוואנפלוס שפעם הייתי סוג של איש דת שלהם שלא הפסיק לדבר על המהפכה שהם מייצרים.

    השבמחק
  2. קניתי בארה"ב את אותו דגם... עלה פחות מ2000 שקל, המחיר בארץ מוגזם.
    המכשיר מצויין.

    השבמחק
  3. יעקב איתמר כהן28 בנובמבר 2018 בשעה 22:25

    גד, תודה על הסקירה. האם צפויה בקרוב סקירה על דגם Pocophone F1 של שיאומי?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש סקירה מספטמבר.

      https://www.hafizim.co.il/2018/09/pocophone-f1.html

      מחק
  4. האם המכשיר מגיע עם אנדרואיד 9 PEI?

    וא"כ האם אפשר להקליט שיחות במכשיר?

    תודה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר