כאלו ניסיתי: RHA TrueConnect


מנישה של אתרי מימון המונים בלבד, הפכו אזניות True Wireless בתוך פחות מ-4 שנים לטרנד שחברות אודיו כבר לא יכולות להתעלם ממנו. לאחר שנתיים שבהן כמעט כל יצרנית אזניות בשוק הציגה דגם נטול חוטים לחלוטין משלה, הגיע גם תורה של RHA: יצרנית האודיו האליטיסטית מסקוטלנד, שלפני קצת פחות משנתיים אפילו לא החזיקה אזניות אלחוטיות סטנדרטיות בקטלוג שלה, הבינה שאם אפילו יצרניות סיניות עלומות שם נכנסו לקטגוריה הזאת, לה אין ממש ברירה וגם היא חייבת להשיק אזניות שאין ביניהן חוט מקשר.

RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)


אזניות ה-True Wirless הראשונות של RHA שזכו לשם TrueConnect אמנם לא מגיעות באריזה מרשימה כמו מוצרים קודמים של החברה, אבל מה שיש בתוך האריזה עדיין שומר על תחושת הפרמיום. האזניות עצמן עשויות מפלסטיק שחור רך איכותי, והעיצוב שלהן חלק ונטול נסיונות התחכמות. הקייס שאליהן האזהניות נכנסות בנוי ברובו גם מפלסטיק שחור רך, עם מעין מכסה מתכת מסתובב. הפלסטיק השחור הזה בהחלט נראה מרשים, הבעיה שהוא גם מגנט לטביעות אצבעות, וכך גם האזניות וגם הקייס נראים מטונפים בתוך זמן קצר של שימוש.

ה-Jabra Elite 65T, ה-Samsung IconX, ובייחוד ה- Bose SoundSport Free כולן עוצבו כמו חלליות קטנות שהתרסקו אל תוך האזניים שלכם. המעצבים של היצרניות השונות עושים מאמצים גדולים כדי לבדל את עצמם ממובילת השוק בקטגוריה, אפל, ונמנעות מהוספת החלק המוארך שיוצא מהאזניה. המעצבים של RHA החליטו דווקא כן לשלב את הבליטות הללו כחלק ממבנה האזניה. הן לא ארוכות כמו אצל אפל, ובכלל באופן כללי, העיצוב של האזניות סולידי מאוד, לא מושך יותר מדי תשומת לב, הן לא גדולות או בולטות מדי מחוץ לאזניים ובסה"כ הן נראות מצוין. ה-RHA TrueConnect קלילות, יושבות נהדר בתוך האוזן ולא לוחצות או מציקות. לא הייתי יוצא איתן לריצה, אבל רק בגלל שאין איזושהי דרך שבה הן מאובטחות בתוך האוזן. עבור ריצה אחרי אוטובוס שעוזב את התחנה לפני שהספקתם להגיע אליו זה בהחלט יספיק. RHA, כהרגלה הוסיפה לערכת האזניות סט מאוד נדיב של מתאמים בגדלים שונים, חלקם מתאמי Comply רכים המתאימים את עצמם למבנה החלק הפנימי של האוזן.

RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)

RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)

RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)

סט המתאמים של RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)


לאור ניסיון העבר עם RHA, הגעתי אל בדיקת האזניות האלו עם ציפיות גבוהות במיוחד. לא התאכזבתי: את כל המחמאות שאשפוך כאן על ה-TrueConnect צריך למסגר בתוך העובדה שמדובר באזניות בלוטות', כך שעדיין האיכות לא ברמה של האזניות הסטנדרטיות של החברה שבדקתי בעבר. ועדיין, מדובר ככל הנראה באזניות ה-Truly Wireless עם איכות השמע הטובה ביותר שאי פעם יצא לי לבדוק: צליל נקי, עם עומק, עם באסיים מדויקים עם נוכחות אך לא מוגזמים. גם בטווח המיד ובצלילים הגבוהים ה-TrueConnect עושה חיל ופשוט כיף להאזין למוזיקה באמצעותן. בניגוד לאזניות של Jaybird, B&O ואחרות, אין כאן אפשרות לבחור או להגדיר אקולייזר שונה ולשחק עם הגדרות הצליל מהסיבה הפשוטה שאין לאזניות האלו בכלל אפליקציה. ב-RHA סומכים על עצמם בכל הקשור לסאונד והחליטו ככל הנראה שאין למשתמשים מה להתעסק עם זה. במקרה של ה-TrueConnect בהחלט ניתן לחיות עם ההחלטה הזאת. איכות השמע בשיחה מצויינת וברוב הזמן לא נתקלתי בתלונות מהצד השני כאשר קיימתי שיחות באמצעותן. המצב היחיד שכן איתגר אותן הוא בהליכה ברחוב בזמן רוחות קיצוניות, בהן הצד השני ביקש לסיים את השיחה כי בקושי שמעו אותי. השמע כאן בשיחות בניגוד לחלק מאזניות ה-True Wireless הוא בשתי האזניות ולא רק באחת מהן.

ישנו דיליי זניח בין השמע לתמונה בצפייה בסרטונים, משהו בסדר גודל של עשירית השנייה. בפועל זה אומר שאפשר בכיף לראות איתן סרטים בסמארטפון. ב-99% מהמקרים החיבור שלהן יציב, אין קיטועים ואין ניתוקים. מה לגבי ה-1% הנוסף? שם נכנסים מקרים בהם הסתובבתי באיזור מפעל בטחוני מסוים שיש בו אנטנות וסיכוי טוב להפרעות שהאזניות הללו לא נועדו להתמודד איתו ומצבים בודדים בהם הנחתי את היד על הכיס שבו הטלפון שהה (וכנראה כיסיתי כך את אנטנת הבלוטות' של הטלפון). בכל מצב אחר, השמע היה רציף ותקין. דיליי מצומצם ויציבות חיבור הם שניים מהיתרונות של שימוש בבלוטות' בתקן 5.0. באופן מפתיע, ובניגוד לאזניות האלחוטיות הקודמות של RHA שבדקתי, אין כאן תמיכה בתקן APTX, אבל כאמור, השמע מצוין גם ככה.


מה בכל זאת חסר? מעין פיצוי על האטימה של האזניות לסאונד מבחוץ. לחלק מהאזניות שבדקתי כאן היתה היכולת לשדר היישר לאזניים את מה שקולטים המיקרופונים מהסביבה ולאפשר למשתמש להמשיך להשאר עם האזניות אבל לשמוע היטב מה שקורה סביבו. למה צריך את זה? כי לא תמיד בא לכם להוציא את האזניות מחוץ לאוזן. ב-TrueConnect אין לצערי אפשרות כזאת, והאטימה שלהן מאפשרת לאחוז מאוד קטן מהרעש בחוץ לחדור דרך האזניה, מה שאומר שאם מישהו פונה אליכם ורוצה לדבר איתכם, תאלצו להסיר את אחת האזניות מהאוזן.

RHA TrueConnect בתוך קייס הטעינה שלהן (צילום: גד גניר)

RHA TrueConnect עם חיבור טעינה מסוג USB Type-C (צילום: גד גניר)


הצהרות היצרנית בנוגע לזמן הסוללה של ה-TrueConnect שאפתניות: כ-5 שעות האזנה רצופות. במציאות, האזניות שואפות לזמן הזה אך בסופו של דבר מגיעות לקצת יותר מ-4 שעות וחצי, שזה גם נתון נאה ביחס לקטגוריה. זקוקים ליותר מזה? תשמחו לשמוע שהקייס מסוגל לטעון אותן לרמה של כ-50% בתוך כרבע שעה. הקייס עצמו אמור לספק כ-4 טעינות מלאות נוספות, ומגיע למרבה השמחה עם חיבור USB Type C, או במילים אחרות, בסבירות גבוהה חיבור זהה לזה שיש במכשיר האנדרואיד שלכם (אם יצא לשוק איפשהו בשנתיים האחרונות). הקייס עצמו יחד עם האזניות נטען במלואו בתוך כשעתיים.


(+)
  • איכות שמע מצויינת
  • זמן סוללה ארוך, טעינה מהירה, חיבור Type C
  • יציבות באוזן



(-)
  • אין מנגנון לפיצוי על אטימה לרעשים מהסביבה
  • אין אפליקציה לשליטה על הגדרות הצליל
  • מתלכלכות בקלות מטביעות אצבעות

RHA TrueConnect (צילום: גד גניר)



ה-RHA TrueConnect יעלו לכם כ-729 ש"ח אצל היבואנית הרשמית iDigital. זה אמנם נשמע יקר, אבל ביחס לאזניות אחרות של מותגים מוכרים בקטגוריה מדובר במחיר קרוב מאוד לממוצע. בניגוד למקרים אחרים, אזניות ה-True Wireless הראשונות של RHA לא מביישות את הפירמה ומספקות איכות צליל גבוהה מאוד. על הדרך הן מצטיינות גם בכל הקשור לסוללה ולטעינה שלה, יושבות נהדר באוזן ולא גורמות לכם להראות משונים. הייתי שמח לראות קצת יותר פיצ'רים שאזניות אחרות מסוגן כן מביאות איתן: שליטה על הגדרות האקולייזר ודרך לשמוע מה קורה מסביבי בלי לשלוף את האזניות מהאזניים, אבל לא מדובר בדברים שאי אפשר לחיות בלעדיהם.

7 תגובות

  1. באופן מפתיע ושלא מתאים לאיידיגיטל המחיר מאוד דומה למחיר באמזון שעומד על 170 דולר (כ 640 ש"ח), כך שאין טעם להתאמץ לקנות אותן בחו"ל

    השבמחק
  2. אפשר לשמוע עם אוזניה אחת בלבד? או ששניהם צריכים להיות דלוקים?

    השבמחק
    תשובות
    1. ניתן להאזין עם אוזניה אחת. כשמוציאים אוזניה המוזיקה ממשיכה ולא מפסיקה

      מחק
  3. די מצער שאין תמיכה באף HD Codec מלבד SBC. בהתחשב במחיר ובחומרים (פלסטיק ולא אלומיניום תעופתי, למשל) נראה שהפעם RHA בחרו מראש לייצר מוצר Mid Range ולהתחרות בעיקר ב AirPods ולא High End אולטימטיבי. חבל.

    השבמחק
  4. איך הן ביחס ל Alfawise?
    כדאי להשקיע עוד 150 דולר ?

    השבמחק
  5. איך הן יחסית ל- Sennheiser MOMENTUM True Wireless, אשר עולות כמעט כפול, כמו B&O E8?

    השבמחק
  6. ניתן לרכוש באתר הדסאונד ב-689 ש"ח

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר