כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Watch Active

בעוד שוק הסמארטפונים מדשדש במקום, שוק השעונים החכמים העולמי מתחיל סוף סוף לצבור תאוצה: בשנת 2018 נרשם גידול של כ-56% במספר היחידות שנמכרו, ביחס לשנת 2017. סמסונג, היצרנית הגדולה הראשונה שנכנסה לשוק הזה עוד בשנת 2013, הבינה את הטרנד וייסדה בשנה שעברה סדרת שעונים נוספת המיועדת למשתמשים ספורטיביים יותר. השנה, יחד עם סדרת מכשירי הגלאקסי 10, הציגה גם את ממשיך דרכו של Gear Sport משנה שעברה, או אם תרצו, את הגרסה הספורטיבית של Galaxy Watch מלפני חצי שנה: ה-Galaxy Watch Active.


Galaxy Watch Active (צילום: גד גניר)


מה הופך את השעון הזה לשעון יותר ספורטיבי מ-Galaxy Watch? בשנה שעברה ההבדל בין ה-Gear S3 לבין ה-Gear Sport התבטא בעיקר במיגון טוב יותר למים שאיפשר לשחות עם השעון. השנה זה הגודל: Galaxy Watch Active הוא שעון קטן וקל (25 גרם בלבד, פחות מחצי מגרסת ה-46 מ"מ של Galaxy Watch), וההבדל בהחלט ניכר בשימוש יומיומי. קשה לשכוח שה-Galaxy Watch הגדול והכבד נמצא על היד שלכם. במקרה של ה-Active, לא הפריע לי אפילו לישון איתו. לא מדובר רק במשקל, השעון עצמו קטן פיזית ולא יראה מוזר גם על יד נשית יותר משלי. בכלל, נראה שבסמסונג רצו שיותר נשים ייקנו את השעון הזה, ולצורך כך בחרו גם בעיצוב עדין וחלק מאי פעם. בדרך לעיצוב הזה, ויתרו בסמסונג על אחד האלמנטים האהובים בשעונים החכמים של החברה, שמלווה אותה עוד מימי ה-Gear S2 של שנת 2014, הגלגלת. למי שלא מכיר, הגלגלת היא חישוק מסתובב סביב מסגרת המסך שמאפשר לבצע גלילה בממשק השעון, כאלטרנטיבה לשימוש במסך המגע שלו. ניתן לחיות בלעדיה אבל זה ללא ספק הרבה פחות כיף, בטח כשמדובר במסך מגע קטן יותר.



גלגלת, את חסרה. במיוחד במסך הזה (צילום: גד גניר)

כמה קטן יותר? המסך של Galaxy Watch Active הוא בגודל 1.1 אינטש, קטן יותר ב-0.1 אינטש מזה של קודמו. הטקסטים והאייקונים עדיין ברורים וקריאים, אבל השמטת הגלגלת בדגם הזה הופכת את הניווט במכשיר ובחירה באפשרויות בתפריטים למעט יותר מאתגרת. המקום שבו הגלגלת הכי חסרה הוא בתפריט האפליקציות. התפריט נראה זהה לאיך שנראה עד כה, אבל התפעול שלו שונה: אם עד כה, ניתן היה לסובב את הגלגלת עד שמגיעים לאפליקציה הרצויה ואז ללחוץ במרכז המסך, אז עכשיו בהעדרה צריך להצליח לקלוע עם האצבע לאייקון בגודל של 5 מילימטר.

המסך עצמו נראה מרהיב כמו תמיד במכשירי סמסונג: חד, עם צבעים מרהיבים, ושחור כהה כמו שרק מסך Super AMOLED מסוגל להציג. הבחירה של סמסונג במסך מסוג כזה היא בחירה הרבה יותר שיווקית מפונקציונלית. שעוני ספורט מקצועיים מגיעים עם מסך טרנספלקטיבי, שאולי נראה פחות מרשים ומרהיב, אבל קריא הרבה יותר באור יום, וכנראה צורך גם הרבה פחות כוח מהסוללה. ועדיין, ביחס למסך Super AMOLED הוא עדיין עושה עבודה לא רעה מתחת לאור השמש, ובמקרה שבחרתם בעיצוב שעון עם ניגודיות גבוהה, תוכלו רוב הזמן לראות מה מופיע על המסך באור יום. שאר חומרת השעון די זהה לזאת של Galaxy Watch: ערכת השבבים Exynos 9110, זכרון RAM בנפח 768 וזכרון אחסון פנימי בנפח 4 גיגה.

באור יום (צילום: גד גניר)


השעון מריץ את מערכת ההפעלה של סמסונג TIZEN בגרסה 4 ומתפקד נהדר, בלי באגים, בלי לאגים, וזריז מאוד גם אחרי שמתקינים עליו אפליקציות רבות ועיצובי שעון. המגוון של עיצובי השעון הוא אחת מנקודות החוזק של מערכת ההפעלה הזאת והשעונים החכמים של סמסונג. המגוון מסחרר, גם של העיצובים להורדה חינמית. באפל לשם השוואה עדיין אין אפשרות להורדת עיצובי שעון נוספים, וב-Wear OS של גוגל פשוט אין מבחר כזה וגם מה שיש לא מרשים במיוחד. מבחינת אפליקציות אחרות, לא תמצאו כאן אפליקציות של גוגל כדוגמת Maps, Gmail או Keep, אבל תמצאו תחליפים סבירים לאפליקציות האלו. התראות מהאפליקציות האלו דווקא כן תקבלו לשעון בצורה ברורה ועם עברית תקינה ומלאה. אפליקציית ספוטיפיי ל-TIZEN שבמשך חודשים לא עבדה כראוי, עודכנה לאחרונה וכעת ניתן לחבר אל Galaxy Watch Active אזניות בלוטות', להוריד אל השעון את הפלייליסטים שלכם ולצאת לריצה בלי הסמארטפון שלכם.

ועדיין, זה שעון שמתהדר בשם Active. מה הוא מציע בתחום הספורט והמעקב אחר פעילות גופנית? את כל מה ששעוני סמסונג מציעים בדר"כ, וזה לא מעט: הוא יודע לעקוב אחר מגוון סוגים של פעילויות ספורטיביות וגם יודע לזהות פעילות באופן אוטומטי. לרוב, הזיהוי מדויק, למעט חריגה אחת שבה הוא זיהה 10 דקות של רכיבה על אופניים למרות שלא עליתי על אופניים מאז המילניום הקודם. Galaxy Watch Active יודע גם להזכיר לכם לזוז פעם בשעה, ולעודד אתכם להמשיך ככה. הוא מצויד ב-GPS משלו, מה שאומר שאפשר לצאת איתו לריצה ולהשאיר את הסמארטפון בבית. השעון מודד דופק (בצורה מדוייקת יחסית לז'אנר), יודע לעקוב אחר רמות הסטרס שלכם (בצורה לא רעה, אבל לא מפורטת ומדויקת כמו Garmin Vivosmart 4), וכמובן לנטר שינה.

ניטור שינה (צילום: גד גניר)

מעקב פעילות (צילום: גד גניר)

מסך קיצורי דרך לאפליקציות (צילום: גד גניר)

מודד גם סטרס (צילום: גד גניר)

...וגם דופק (צילום: גד גניר)

מגון הפעילויות ש-Galaxy Watch Active יודע לעקוב אחריהן (צילום: גד גניר)

Galaxy Watch Sport (צילום: גד גניר)


הבעיה היחידה עם ניטור השינה לא קשורה לניטור עצמו, כי אם לסוללה. שעון קטן וקל יותר משמעותו פחות מקום לסוללה, ויש כאן סוללה קטנה למדי, מה שמתבטא היטב בפרק הזמן שעובר מרגע שהוצאתם אותו מטעינה ועד שתצטרכו לשוב ולחבר אותו חזרה לחשמל: בשימוש רגיל, ללא פעילות ספורטיבית או שימוש ב-GPS, ללא שימוש באזניות בלוטות', ואפילו בלי מסך במצב Always On, תקבלו איתו לכל היותר יום וחצי של שימוש. זה מעט באופן כללי, ואם תעשו עם השעון הזה פעילות גופנית, משך הזמן הזה אפילו יתקצר יותר, לפחות מיום של שימוש. במצב כזה, השעון שלכם ילך לישון לפניכם ולא ינטר את השינה שלכם. בעיה חמורה נוספת היא שזמן הטעינה ארוך גם הוא, קצת יותר משעה וחצי לטעינה מלאה, שעה וחצי שבה הצעדים שלכם לא נספרים, או לחילופין אם תבחרו לטעון אותו בלילה כדי לקום בבוקר עם סוללה מלאה, תאלצו לוותר על ניטור השינה. שעון ספורט, גם אם החליף את ה"Sport" בשם שלו ל"Active", חייב להחזיק מעמד יותר מזה, אחרת לעולם לא יוכל להתחרות במגרש של השעונים הספורטיביים האמיתיים. הטעינה של השעון מתבצעת באופן אלחוטי, בתקן Qi, אולם למעט המטען המקורי שהגיע עם השעון, לא הצלחתי לטעון אותו עם שום מטען אלחוטי אחר שברשותי.

(+)
  • אוטונומי (ניתן לשמוע מוזיקה ולעקוב אחר המסלול מבלי שיהיה מחובר לטלפון שלכם)
  • קטן וקל
  • לא יקר במיוחד

(-)
  • הסוללה מחזיקה לכל היותר יום וחצי
  • טעינה שנמשכת זמן רב מדי
  • לא כולל את ה"גלגלת" המפורסמת של סמסונג

לפיכך, גם השעון הזה של סמסונג, כמו קודמיו, הוא שעון יפה, עם מסך מרהיב, עמיד באמת במים וניתן לעשות בו שימוש בחלק מהאימונים בלי שתקחו איתכם את הסמארטפון שלכם איתכם. האם זה מספיק כדי להפוך לשחקן משמעותי בעולם שעוני הספורט? חד משמעית לא, בעיקר בגלל הסוללה שלא מספקת כאן את הסחורה עבור מי שרוצה להנות באמת מכל היכולות שלו. יום וחצי של שימוש בין טעינה לטעינה הופכים אותו לכזה שיכול לקבל ציון של "עובר בקושי" בקטגוריית השעונים החכמים, אבל בקטגוריית שעוני הספורט אליה היו רוצים בסמסונג להכניס אותו, זה פשוט לא מספיק. מחירו עומד כיום על 975 ש"ח ביבוא רשמי, נמוך יחסית למה שהורגלנו בשעונים מבית החברה הקוריאנית ונמוך ממחירם של רוב שעוני הספורט מהמותגים הגדולים. המחיר הזה הופך את Samsung Galaxy Watch Active לעסקה לא רעה סה"כ, בתנאי שאינכם טיפוסים אקטיביים במיוחד.

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר