כאלו ניסיתי: ANKER Soundcore Liberty Air

היצרנית הסינית ANKER היא אנומליה מיתוגית בשוק האלקטרוניקה. לרוב, התדמית של מותג מסוים מוקרנת על כל קטלוג המוצרים שלו. זו אחת הסיבות שיצרניות לפעמים בונות לעצמן מותגי משנה, דרכם יוכלו לשווק מוצרים זולים ופשוטים יותר מבלי לפגוע במותג הראשי. אצל ANKER זה עובד אחרת: היא נחשבת יצרנית פרמיום בכל הקשור לסוללות ניידות וכבלים, ומוצריה מתומחרים בהתאם. מצד שני, הקטלוג שלה כולל גם אזניות ורמקולים אשר פונים דווקא למחפשי VFM מקסימלי (Value for Money). ה-Liberty Air, אזניות Truly Wireless הנושאות דמיון מסוים ל-AirPods של אפל הן התוספת האחרונה לקטלוג האזניות המגוון של החברה. רשת באג החלה לייבא אותן לישראל והן הגיעו אליי לאחרונה לבדיקה.


ANKER Soundcore Liberty Air (צילום: גד גניר)


נכון, יש בשוק חיקויים הרבה יותר בוטים של אזניות ה-Truly Wireless של אפל, אבל הצורה הכללית והפרופורציות שלהן הופכות את ה-ANKER Soundcore Liberty Air ל"תואמות AirPods" עבור עינים פחות מיומנות בזיהוי דגמי אזניות. הדמיון לאזניות של אפל הוא בעיקר בעובדה שאנקר בחרה בעיצוב הכולל מקלון קטן שיוצא ממרכז האזניה, בחירה עיצובית שרוב היצרניות האחרות (למעט אולי וואווי ו-RHA) נוטות להמנע ממנה. מקרוב יותר, ההבדלים מורגשים יותר: בניגוד לאפל, אנקר בחרה בתצורת In-Ear סטנדרטית עם מתאמי סיליקון לאוזן. האזניות מגיעות בצבע לבן, או כמו היחידה שבדקתי בשחור. הגימור כאן הוא שחור מבריק שנראה טוב במשך שניות בודדות לפני שמתכסה במריחות של טביעות אצבעות. האזניות עצמן יושבות טוב באוזן. הן לא כבדות מדי והצורה שלהן מאפשרת להכניס אותן בצורה נוחה לאזניים, ללכת איתן ואפילו לרוץ ריצות קצרות בעת הצורך בלי החשש שייפלו. למרות שהן עמידות בהתזות מים, הייתי מוותר על התענוג לרוץ עימן, בעיקר בגלל שהן אינן מצויידות בסנפירי ייצוב שמקבעים אותן באזניים.



גימור מבריק. לא תאמינו כמה קשה לצלם את האזניות האלו בלי מריחות של טביעות אצבעות (צילום: גד גניר)


לא אהבתי את השליטה באזניות. באופן כללי, חייבים להודות שכל נושא השליטה באזניות Truly Wireless הוא אתגר לא פשוט. פעם, כשהיה כבל מקשר בין האזניות, היצרניות היו ממקמות שלט על הכבל הזה והכל היה פשוט וקל. ביטול הכבל הזה חייב את היצרניות למצוא פתרונות יצירתיים שיהיו גם קלים לתפעול, וגם לא יערערו את היציבות של האזניות בתוך האזניים. רוב היצרניות בחרו בשל כך במשטחי מגע זעירים עם חוקיות שונה אצל כל יצרנית בכל הקשור לתפעול שלהן. ב-ANKER Soundcore Liberty Air זה קרה לי יותר מאשר עם כל דגם אזניות אחר שבדקתי עד כה: בעודי מנסה להכניס את האזניה לתוך האוזן שלי, נגעתי יותר מדי באזניה והשיר חזר להתחלה. כדי להמנע מכך, אם אתם מעוניינים למקם מחדש את האזניות בתוך האוזן, כדאי לגעת בהן רק מסביב למשטחי המגע האלו. ומה קורה כשדווקא כן רוצים לבצע פעולה כלשהי? מסתבר ש-ANKER Soundcore Liberty Air לוקחות את הזמן שלהן. במצבים בהם צריך ללחוץ על המשטח לחיצה ממושכת, חולפות שלוש שניות בטרם האזניות מגיבות לפקודה. זה ה-מ-ו-ן זמן אבל מעבר למועקה של התגובה האיטית, אם תרצו לחזור שיר אחורה, פשוט לא תוכלו. שלוש שניות של לחיצה עד לתגובה גורמות לכך שקליטת המגע ע"י האזניות מתבצעת תמיד אחרי שכבר עובר פרק הזמן שבו אכן אפשר לחזור שיר אחד אחורה, והשיר פשוט חוזר להתחלה. זה לא אסון, אבל זה מעצבן. אגב, אין כאן שום דרך לשלוט על עוצמת השמע דרך האזניות עצמן.

ANKER Soundcore Liberty Air בתוך הקייס שלהן. קצת מבלבל להכניס אותן לתוכו, אבל מתרגלים (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לאיכות שמע, ANKER Soundcore Liberty Air נשמעות בדיוק כפי שהייתי מצפה מאזניות ברמת המחיר שלהן להשמע: הצליל מאוזן, הבאסים בעלי נוכחות אבל לא מוגזמים, הצלילים בטווח המיד מפורטים יחסית כמו גם הצלילים בטווח הגבוה. יש אזניות בשוק שנשמעות יותר טוב, אבל רובן יקרות יותר. ישנן בשוק גם אזניות זולות יותר שמציעות איכות שמע דומה, אך העניין הוא שהיכן שאזניות זולות נכשלות פעמים רבות, באיכות השמע בשימוש לשיחות טלפון,  ANKER Soundcore Liberty Air מצליחות להפתיע לטובה. אני לא יודע לקבוע בוודאות שהעיצוב עם המקלונים הוא זה שתורם לכך, אבל האזניות האלו מאפשרות ניהול שיחות כראוי, אפילו בסביבה מעט רועשת. במשך כל תקופת הבדיקה לא קיבלתי תלונות מהצד השני בשיחה, הישג לא שכיח במיוחד באזניות TW ברמת המחיר הזאת.

הסוללה של ANKER Soundcore Liberty Air תספיק לכם לכמעט 5 שעות רצופות של האזנה למוזיקה, נתון שמציב אותן ברף הגבוה של הקטגוריה. הקייס בתוכו נטענות האזניות יספיק לשלוש טעינות מלאות נוספת בטרם תצטרכו לטעון אותו שוב. מאכזב לראות שאנקר בחרה דווקא בחיבור טעינה מסוג MicroUSB המיושן ולא בחיבור USB Type C כמו ברוב הסמארטפונים בשוק, אם כי להגנתה יאמר שרוב יצרניות האזניות טרם עשו את המעבר הזה. הקייס עצמו קומפקטי למדי, קל, ונפתח בקלות ללא מנגנון קיבוע כלשהו. קצת מבלבל להכניס את האזניות לתוכו: המקלונים נכנסים לתוך התעלות בשני הכיוונים ולפעמים בהיסח הדעת אפשר להתבלבל ולהכניס אותם בכיוון ההפוך, אבל בשלב מסוים מתרגלים גם לזה.

קייס הטעינה של ANKER Soundcore Liberty Air (צילום: גד גניר)

(+)
  • קלות ונוחות באוזן
  • מצויינות בשיחות טלפון
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • תפקוד בעייתי של פקדי המגע
  • חיבור טעינה MicroUSB מיושן
  • גימור מבריק שמתמלא בטביעות אצבעות אחרי שניות של שימוש

ה- ANKER Soundcore Liberty Air עולות כ-399 ש"ח ברשת באג היבואנית. אני עוד זקן מספיק כדי לזכור שלפני שנתיים לא ניתן היה להשיג אזניות Truly Wireless בפחות מ-600 ש"ח. כיום יש לא מעט אזניות בשוק שעולות פחות מזה. חלקן נשמעות לא פחות טוב, אבל מה שעושה כאן את ההבדל הוא התפקוד הנהדר שלהן בשיחות טלפון, עניין לא טריוויאלי באזניות מהסוג הזה.

2 תגובות

  1. איך הן מבחינת הניתוקים?
    בעיה רצינית באוזניות TWS היא שאם מזיזים הרבה את האוזניות או את הטלפון, יש ניתוקים קצרים.
    האם ניתן להפעיל רק אוזניה אחת?

    השבמחק
  2. רוב תודות על עוד סקירה מצויינת!
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר